Koulupuku suomeen

koulupuku1

Minä olen koulupuvun kannalla!
Koulun käynti voisi ainakin meidän koulussamme helpottua. Minusta koulupuku olisi hyvä lisäys suomeen!
Kiusaaminen voisi vähentyä huomattavasti, minä en tiedä mitä mieltä te olette mutta, minä koululainen, olen sitä mieltä että asia olisi järkevä. Muutamien ystävienikin mielestä. Minusta itse koululaisetkin vosivat pitää ideasta!
Minä haluan tietää teidän mielipiteenne!
-Kiittäen, nuori koululinen.

30

1877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ykstytsywaa

      Oishan se ihan järkevää, mut ei kiitos. Haluan olla oma itteni, ja jos joku kiusaa vaatteiden takii niin en vaan välitä.

    • No thanks

      Ei mitään järkeä, oppilaille pitää sentään antaa vapautta pukeutua miten haluaa. Seuraavaksi varmaan ehdotat samanlaista pänttäämistä, mitä harrastetaan Etelä-Koreassa, jolla periaatteessa poltetaan oppilaat loppuun hyvien tulosten tavoittelun vuoksi, ei kiitos.

    • Eräs trotskilainen

      Mie vastustan koulupukua henkeen ja vereen. Sellainen ei vain sovi Suomen ilmastoon ja kuttuuriin.

      Ensin käytännön syyt: Suomessa on neljä vuodenaikaa, joten koulupukujakin pitäisi olla vähintäänkin neljä erilaista: kesäpuku, liikkapuku, talvipuku ja välikausipuku syksyä ja kevättä varten.
      Mitä koulupukuun kuuluisi? Pelkät paidat sun muut vai myös kengät ja ulkovaatteet? Kiusaajat kyllä keksivät kiusaamisen aiheita muustakin kuin vaatteista, ja jos ulkovaatteet eivät kuulu koulupukuun, niistä voidaan aina kiusata. Kuka maksaa koulupuvut? Veronmaksajat vai lapsen perhe? Kummatkin vaihtoehdot ovat lähtökohtaisesti huonoja. Kuka pesee ja silittää puvut? Kuka kiillottaa kengät?

      Haluatko elää sellaisessa yhteiskunnassa, jossa yksilöllä ei ole mitään merkitystä? Koulupuvut tappavat lasten luovuuden ja tasapäistävät heidät harmaaksi massaksi. Entä oppilaan minäkuvan huomioonottaminen? Laitettaisiinko tytöille hameet ja pojille housut? Haluatko oikeasti elää niin seksistisessä yhteiskunnassa? Ihmisiä ei voi lokeroida sukupuolen perusteella. On poikamaisia tyttöjä, tyttömäisiä tyttöjä, poikamaisia poikia ja tyttömäisiä poikia. Miksi meidät pitäisi luokitella sen mukaan, mitä sukupuolta olemme? Entä jos joku poika haluaa käyttää hametta?

      Koulupuvut eivät edes edistäisi tasa-arvoa. Eivät ainakaan, jos ne maksettaisiin itse. Puvusta kyllä näkee, mikä on markettikamaa ja mikä mittatilaustyötä tai peritty sisaruksilta. Suurin osa oppilaista tuskin suostuisi edes pitämään koulupukua. Entä esim. muslimityttöjen hunnut?

      Saatat ihmetellä, miksi vastustan koulupukuja, vaikka olen kommunisti. Minun mielestäni tasa-arvo on sitä, että kaikki ovat samanarvoisia, eivät samanlaisia. Eihän uusia innovaatioitakaan syntyisi, jos kaikki olisivat taidoiltaan ja piirteiltään samankaltaisia.

    • .....

      Järjetön idea. Olisi naurettavaa, jos kaikilla olisi samat vaatteet. Jokainen puketuu miten haluaa. Minulla on oma tyylini, ja olen ylpeä siitä. Näyttäisin hölmöltä jossain vit*n koulupuvussa. 100% EI! ***kele!

    • haglabagla

      Jos Suomeen tulis koulupuvut, en vaihtais hiustyylii konservatiiviseks enkä käyttäis koulupukua. Mut vaa erotettais ja menisin isol joukol hakkaa päättäjät.

    • Kannananna

      Kannatan ideaa vain jos tytöille tulee minihameet.

      • mikä sua vaivaa

        No hyi pervo minne mualima onkaa menos..


    • Israelin tukija

      "Kiusaaminen voisi vähentyä huomattavasti, minä en tiedä mitä mieltä te olette mutta, minä koululainen, olen sitä mieltä että asia olisi järkevä."

      Kiusaaminen ei tule vähentymään vaikka jokainen meistä pukisi samanlaiset vaatteet, sillä useimmiten kiusaaminen ei johdu vaatteista. Ja kukakohan tämän "järkevän asian" maksaisi? Vielä kun huomioidaan huonotaloustilanne (eurokriisi). Ja miltä ne koulupuvut näyttäisi?

      Jos ainoa syy koulupukujen kannatukselle on kiusaamisen vähentäminen, siinä on epäonnistuttu totaalisesti, miksi emme puuttuisi kiusaamiseen antamalla opettajille lisää oikeuksia puuttua kiusaamiseen, vaan "haluaisimme" kalliit koulupuvut, jotka kuten "eräs trotskilainen" mainitsi eivät sopisi ilmastoon.

      Useimmiten kiusaamisen tarkoituksena on korottaa omaa "asemaansa" kiusatun kustannuksella, eikä siihen vaikuta vaatteet, sillä kiusaamisen aiheita on melko helppo keksiä aiheesta kuin aiheesta, jos taas antaisimme opettajille lisää valtaa käyttää PIENIMUOTOISTA ruumiillista kuritusta kiusaamiseen puututtaisiin halvemmalla ja paremmalla keinolla. Kurituksesta ei kuitenkaan saa jäädä pysyviä arpia, mutta se olisi parempi kuin nykyinen järjestelmä, jossa oppilaan ulosvieminen ruokalasta, tulkitaan väkivaltana.

    • mielipiteeni poika14

      Minun mielipiteeni asiaan on seuraavanlainen: koulupuvut aiheuttaisivat enemmän haittaa kuin hyötyä. Tykkään olla persoonallinen (oma vaatetukseni kauluspaita, neule farkut ja nahkaiset kävelykengät) Eikä olisi joka päivä kiva pukeutua samalla tavalla

    • NEVEEEEEER

      NEVER

    • JUURI NÄIN

      Tottakai. En keksi muuta sanottavaa ku et oon 100% sun kannalla

    • Oisinpa viel...

      Koulupuvut on kyllä vitun seksikkäitä. Kannatan vaikka en koulussa enää ookkaan.

      • Israelin tukija

        Toivon että olet trolli, sillä koulupuvut tulisi kalliiksi ja sen lisäksi me EMME tiedä minkä näköisiä ne koulupuvut olisivat.

        Koulupuvuissa olisi vain yksi hyvä puoli ja se on ettei enää olisi "lökäpöksy"-muotia, mitään muuta hyvää koulupuvuissa ei sen lisäksi ole. Jos joku kannattaa koulupukuja kertokoon hän miten "erään trotskilaisen" mainitsema "ilmasto-ongelma" ratkaistaan tai mitä oikeaa hyötyä koulupuvuista olisi sillä en vakavissani usko, että kiusaamisen määrään vaikuttaa vaikka vedettäisiin niskaan millaiset pellekostuumit hyvänsä.


      • Eräs trotskilainen

        Entäpä jos jotakuta ei huvita olla seksikäs? Seksikkyyskin on suhteellinen kysymys. Ja helppohan sinun on kannattaa kun et enää ole koulussa.


      • Eräs trotskilainen
        Eräs trotskilainen kirjoitti:

        Entäpä jos jotakuta ei huvita olla seksikäs? Seksikkyyskin on suhteellinen kysymys. Ja helppohan sinun on kannattaa kun et enää ole koulussa.

        *Suhteellinen käsite.
        @ajatusvirheet :)


    • SE mies internetissä

      kyllä minihameet paitsi nykyään jo suuri osa otaku ämmistä pitää niitä mutta silti minihameet pakollisiksi
      en olis päässy ikinä pois koulun penkiltä jos semmoset olis ollu ylä-asteella oli meinaan herkkä erektio ja vilkas mielikuvitus...

    • Wise man

      Mun setä asu englannissa ja ei se kiusaus sen takii vähentyny kun sit kiusattiin siitä minkä merkkinen koulupuku on

    • reeee

      Ite oon koulussa jossa pietään koulupukuja joten voin sanoo että nää on aika perseestä.

    • xdfgbdfhb

      Jee, lisää tasapäistämistä. Lisäksi ruskeat solkikengät, Harrypotteri-lasit, tiikerikuosinen kravatti, valkoinen peruuukki, musta baskeri ja vlakoiset käsineet (kuin Mikkihiirellä ja Hassu Höpöllä)

    • EiKiitosPaneVaaIttees

      Oikeesti.. Entä jos vanhemmilla ei ole rahaa?
      MÄ VIHAAN KOULUPUKUJA HYI HELVETTI, NE ON NIIN EPÄMUKAVIA JA RUMIA, LISÄKSI KAIKKILLA ON OMA TYYLI, EIKÄ VÄLTTÄMÄTTÄ EDES PITÄISI KOKO ASUA. Jos koulupuku tulis pakolliseks, sillon koulu olis vapaa ehdosta ja maksullista.

    • KannatanLoL_NoEnOikeasti

      Joo... ja samantien aseistetut poliisit käytäville ja luokkiin vahtimaan, ettei ketään kiusattaisi ja maskit päälle oppilaille, ettei ketään ainakaan kiusata ulkonäön takia. Ja laittakaa niihin pukuihin vielä GPS paikantimet ja äänitys laitteet, jota opettajat voi kokoajan seurata, ettei kukaan tee mitään kiellettyä.

      EI NÄIN, SUOMESTA PITÄÄ TULLA VAPAAMPI MAA, EI KOMMUNISTINEN PASKA

    • Ei_missään_nimessä

      Oon täysin erimieltä. minusta moni koulupuku on toki kaunis mutta koska pidän paljon erinlaisista vaatteista joten olisi kamalaa jos pitäisi joka aamu pistää samansaiset hynttyyt päälle eikä voisi miettiä erinlaisia vaateyhdistelmiä. perustelisin vielä mielipidettäni lisää mutta kaikki muu tähdellinen on mielestäni kuitenki sanottu.

    • ahonhonhon

      Joo, minihameet ja polvisukat tytyille. Ja valkoset paidat kans ;) Loistava idea, kannatan!

      • Anonyymi

        Sama!


    • Anonyymi

      KOULUPUVUT SUOMEEN!!!

      • Anonyymi

        joooooo


    • Anonyymi

      Olen vahvasti yksilökeskeisen yhteiskunnan kannalla. Samanlainen (uniform) pukeutuminen liittyy kulttuuriin missä ykslö palvelee yhteiskunnan tarpeita ja kääntäen yhteiskunta ei ole olemassa yksiöä varten. Uniformuja käytetään armeijassa ja totlitaarisissa valtioissa. Armeijassa uniformu on paikallaan mutta yhteiskunnassa ei. Uniformu häivyttää yksilöllisyyttä ja sen käytöllä on tarkoituksensa,
      Koulupuvun tarkoitus on ehkä alunperin ollut hälventää yhteiskuntaluokkien välisiä eroja, mutta Suomessa ei tähän ole niin tarvetta. Kiusaamista se ei ole vähentänyt, maissa missä koulupuku on käytössä on kiusaaminen aivan yhtä yleistä.

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä siitä että Suomessakin pitäisi olla koulupuvut

    • Anonyymi

      Kiusaajille kovat rangaistukset. Erotus koulusta määräajaksi ja jos ei kiusaaminen lopu,niin erotus koulusta kokonaan. Ja kouluun kännykkä kielto. Siellä niitä ei tarvi.. lukolliset säilytys lokerot kännyköille,mihin ne laitetaan kouluun mennessä ja otetaan kotia lähtiessä mukaan.

      • Anonyymi

        Erottaminen ei ole mikään helppo keino, se on oikeastaan se viimeisin keino. Suomessa ei koulusta voi erottaa kokonaan. Syy tähän on yksinkertainen, täällä on oppivelvollisuus tiettyyn ikään asti. Koulu ei voi kävellä lakipykälien yli. Mikäli voitaisiin ns. heittää ulos koulusta pysyvästi, tuolla luotaisiin helposti syrjäytyneitä ihmisiä, joita on jo nyt liikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe