Mitä Koraania käyttää??

muslimi92

Oman seurakunnan imaami sanoi, ettei Hämeen-Anttilan kääntämää Koraania saa lukea, koska Hämeen-Anttila itse on vääräuskoinen! Kuulemma pitäisi opetella arabiankieli, jos haluaa syventyä islamiin ja olla tosiuskovainen.

Onko tämä yleinen mielipide? Itse olen vasta hiljattain kääntynyt muslimiksi ja kaikki on niin kovin vaikeeta ilman näitä älyttömiä ruokailu- ja rukoiluvaatimuksiakin....

13

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei-muslimi

      Käsittääkseni se on niin, että ainoastaan arabiankielinen Koraani on Koraani. Käännökset katsotaan vain kommentaareiksi.

    • RauhaKaikille

      Olen itse muslimi ja kun olen lukenut Hämeen-Anttilan käännöksiä niin olen huomannut erittäin paljon virheitä niissä. Ne virheet ovat sellaisia, että ne muuttaa koko jakeen tarkoitusta. Ne virheet muuttavat jakeita kufriksi. Jossain kohdassa jaetta luki arabiaksi siis " ja Jumala loi.." ja se oli käännetty " ja Jumala siitti.." astaghfirullaah. Jos osaat englantia niin kannattaa yrittää lukea Koraanin tulkintaa englanniksi, se kaikista kielistä lähin ja oikein tulkinta. Ja joo muuten täytyy arabiaksi se opetelle. :)

      Tässä olisi tämä linkki sulle avuksi:
      www.quran.com
      Tässä siis voit valita se kielen

      • MuslimSis

        Muuten, voit kysyä minulta apua jos tarvii. Ja tervetuloa Ummaan. :)


    • ps12

      Ei ole muuten englaninkielinenkään koraani lähelläkään arabian kielistä koraania.. Samat virheet on englanninkielisessä kuin muissakin kielissä.. itse olen lukenut sekä suomeksi että englanniksi, samat käännös"virheet"... Eli ei muuta kuin arabiankielen pariin... Perseestähän tuo on ku ei voi omalla kielellään koraania lukea, heh.. Ihan ku allah ei ymmärtäis muuta kieltä kuin arabiaa???

      • muxlimx

        25% nykyisen Kairon version Koraanin säkeistä on käsittämättömiä, ja tämä johtuu siittä että historian saatossa Koraaniin ovat vaikuttaneet monet lähteet ja monet eri kielet!

        Muslimit ovat näiden imaamien ja Koraanin tulkitsijoiden armoilla. Lukekaa vaikka sitä mahdollisimman sanasta sanaan tarkkaa englanninkielistä käännöstä, niin osa lauseista on aivan järjettömiä.


    • Vertailin ja yllätyi

      Raamattukin käy kun osaa tulkita. Melko lähellä Koraania.

      • aito uskovainen

        Kristityt voivat tulkita Raamattuaan, muutta muslimit eivät voi alkaa tulkitsemaan Koraania, mikä on Jumalan ikuista totuutta.


      • Totuus ei pala tules
        aito uskovainen kirjoitti:

        Kristityt voivat tulkita Raamattuaan, muutta muslimit eivät voi alkaa tulkitsemaan Koraania, mikä on Jumalan ikuista totuutta.

        Raamattu on puhdasta Jumalan sanaa. Koraani on ihmisen kirjoittama.


    • Nuori elämä pilalla!

      Muslimi92:lle.

      Voi sinua lapsiraukka mihin hirteen olet pääsi laittanut!
      Aito muslimi on vain sellainen joka on syntynyt muslimivanhemmista ja jonka äidinkieli on arabia, sinä olet ja tulet aina olemaan käännynnäinen jonka voi Koraanin mukaan pettää kuten muutkin "vääräuskoiset"!

    • Empp2

      Osaatteko kertoa mistä sais halvalla Koraanin, suomenkielisenä. Onko siitä monta käännöstä tehty Suomeksi? Onko paha maksaa 10€ postit vai löytyykö halvempana jotai kautta?

      • vapaa ajatus

        No käypäs vaikka Akateemisen kirjakaupan hengellisten kirjojen osastolla. Eiköhän löydy.
        Parempi olisi, jos menisit muslimien Koraanikouluun, niin oppisit sen, mitä pitääkin!


    • fatmabloggaaja

      Assalamu aleikum (rauha sinulle :)) muslimi-92

      Ihanaa, että olet alkanut miettimään asioita ja avannut sydämesi Jumalan sanalle

    • SIRKKA VESIHIISI

      " Nooalla oli kolme poikaa: Seem, Haam ja Jafet "
      ”....19 NÄMÄ KOLME OLIVAT NOOAN POJAT, JA HEIDÄN JÄLKELÄISIÄÄN OVAT KAIKKI MAAILMAN IHMISET”

      www.toora.fi
      www.raamattu.fi
      www.islamopas.com/koraani/054.htm

      ETSIVÄ LÖYTÄÄ

      Marian/Mary:n ja Herodes Antipater:in poika oli Jeesus
      Jeesuksen kasvatti-isä oli Joosef, Marian II mies
      Jeesuksen iso-isä oli Herodes I Suuri – iso-äiti Doris
      Jeesuksen iso-iso-isä oli Herodes Antipater – iso-iso-äiti Kypros
      Jeesuksen iso-äiti oli Anna – iso-isä Joakin (Marian puolelta).

      Magdalan Marian ja Tiberiuksen poika oli Yeshu'an=Jeesus (toinen kaksosista Juudas)
      Jeesuksen kasvatti-isä oli Jeesus, Magda”leenan” mies, Mary/Marian poika
      Tämän Jeesuksen Iso-isä oli Tiberius Claudius Nero ja iso-äiti Livia Drusilla

      Miksi eräs uskontokunta ei hyväksi tätä Jeesusta / näitä Jeesuksia?
      Siksi, että molemmat Jeesukset ovat puoliksi Roomalaisia_seemiläisiä.
      Ja eipä heitä hyväksynyt Roomalaisetkaan (koska eivät muistaneet olevan alkuperaltään MEITÄ juutalaisia).

      MUTTA KUTEN ISLAMIN KORAANISSA KERROTAAN,
      NIIN KAIKKEIN PYHIN SOTA ON OMAN PÄÄNSÄ SISÄLLÄ OLEVA SOTA
      IKIOMAN SIELUNVIHOLLISENSA KANSSA.
      Koraanihan kieltää tappamisen?! Eikä siellä varastamiseenkaan yllytetä!?

      SIRKKA VESIHIISI
      .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe