Psykologian yo-koe!

bushu

Miten meni? :) Mihin tehtävään vastasitte? Itse vastasin 1, 4, 7, 8 ja molempiin jokereihin :)

Itteä vähän ahdistaa kun koe tuntui niin helpolta, mutta noiden hyvän vastauksen periaatteiden mukaan vastasin ainakin 2 tehtävässä ihan metsään :( Sen lisäksi unohdin siinä vikassa jokerissa määritellä vireyden ja paasasin vain unesta. Parhaimmat pisteet saan varmaan siitä puhumisen opettelusta, voisin melkein uskaltaa toivoa siitä viittä pistettä, mutta vain melkein :)

Toivotaan että saisin C! :(

5

872

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • abi14

jaa-a en yhtään osaa sanoa! vastasin 1, 3, 4, 8 ja molempiin jokereihin myös. eka essee meni ihan hyvin, siihenhän ei paljoa vaadittu, riitti kun selitti ne hermoston osat. luulisin, että 4p tulis? kolmonen oli suht mukava kanssa ja sain ihan hyvin tekstiä kasaan. uskaltaisin ehkä toivoa 5p? nelonen menikin sitten aika pieleen:( ajattelin kun siinä olitiin laitettu a) kohta vaan 2p. arvokseks, että siinä haettiin vaan jotain lyhyehköä selitystä, mutta siihen oliskin pitänyt selittää kaikenlaista stressireaktion synnystä ja stressin muodoista jne. b) kohta meni paremmin, mutta enpä tiedä. ehkä 3p, tuosta. kasi meni vähän niin ja näin kanssa, luultavasti 3 pistettä. jokereista ei sitten mitään hajua! unohdin myös määrittää vireyden 10:ssä vaikka sen sinne laitoinkin. unen vaiheista ja unen merkityksestä sepustin jotain.

M lähdin hakemaan, mutta C todennäköisempi. sormet ja varpaat ristissä että pisterajat on alhaalla!

• bushu

Ite kyllä määritin stressin melko hyvin, otin sekä sen fyysisen että psyykkisen määritelmän, mutta mistään sosiaalisesta määritelmästä en ole kuullutkaan :D Käsittelin myös negatiivistä että positiivisen stressin, mutta en muista käsittelinkö niiden yhteydessä lyhyt- ja pitkäaikaista stressiä. Jos ei nyt ihan kaikkea tietoa tarvitse siinä olla, mitä noissa mallivastauksissa, voisin jopa saada sen 2 pistettä!

Mutta itse tehtävä sen sijaan meni mönkään :( En maininnut sanallakaan coping- ja defenssikeinoja, temperamentti tai persoonallisuuspiirteitä tai maininnut mitään teorioita! Sepitin vain jotain hallinnan tunteen tärkeydestä (esim nyt vaikka lukiossa kurssitarjotin) ja siitä, että uni vähentää stressiä.

Mutta eihän nekään ole väärin, joten toivotaan että sieltä nyt yksi piste heruisi.

• Jooo o

Ite vastasin 1, 4, 6, 7 ja molempiin jokereihin :) ihan ok tunne oli tosta kunnes katoin mallivastauksia.... oli haluttu ainakin muutamassa kysymyksessä just niitä asioita joita en laittanu koska aattelin et olis menny ohi aiheen. Nyt ois vaa kiva saada ne alustavat pisteet, toivon c:tä tai m:ää, mut saa nyt nähä :)

• abi14

minkäslaisilla pisteillä teillä lähti? itellä alustavasti 20, joten C:ksi jää :( mitä todennäköisemmin, koe oli nimittäin suht helpohko, joten pisterajat tuskin laskee ja en tiedä mistä saisin sen yhden pisteen repäistyä.

• bushu

Opettaja sanoi minun kirjoittaneen hyvin ja kuulemma M-pisteillä lähtee :) Pisteitä se ei kyllä sanonut, joten en tiedä miten lähellä se sitä rajaa on. Ope on myös uusi, joten en tiedä millainen arvioija hän on, että laittoiko ylä- vai alakanttiin vai miten... Ja unohdin kysyä ja nyt en taida enää uskaltaa :D

Itseänikin vähän harmittaa, koska olisin tahtonut saada E:n :( Siihen siis alunperin pyrin, vaikka jo kokeen jälkeen tiesin, että se jäi vai unelmaksi. Vähän tyhmäähän se on, koska psyka on minulla on minulla ylimääräisenä enkä aio lähteä sitä edemmäs opiskelemaan ja onhan M oikein hyvä saavutus, mutta silti... Ja pelottaa, että se vielä tippuu, koska en mielestäni kirjoittanut kovin hyvin.

Ärsyttää myös kaveri, joka itki koko tämän ajan että saa heikon C:een ja se lähetettiin sinne vahvana E:nä! Olen niin kateellinen :(

Mutta tulipahan ainakin harjoiteltua miten sitten menetellä keväällä niissä minulle tärkeimmissä aineissa! ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      131
      3099
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      223
      2971
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1926
    4. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      77
      1559
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1427
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1148
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1041
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      972
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä