Haluaisin harrastamaan, miten alkuun?

Jukkis55

Joskus lapsena keräilin merkkejä, nyt haluaisin taas alkaa kerätä.
Kannattaako alkaa harrastus ostamalla jonkinlainen "aloituspakkaus" jossa on muutama sata erilaista merkkiä?

10

285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HUUTOKAUPPAAN

      Osta postimerkkihuutokaupasta kokoelma esim, nyt on Suomen filateliapalvelun huutokauppa

    • kerääjä25

      www.lape.net sieltä voi ostaa postimerkkejä yksittäin ja satojen ja tuhansien pakkauksessa. suosittelen alottamaan muutaman kymmenen pakkauksessa ja vaihtaa jonkun kaa. : )

      • siitä vaan

        Kannattaa ostaa postimerkkileikettä, joissa on yleensä täydellisempi leima kuin pelkässä merkissä. Katselin, että esim. Torilla tarjotaan Puola-leikettä melko edullisesti.


    • Sofiia

      Kiva aloitus.
      Mulla on myös ajatuksissa aloittaa postimerkkeily.
      Olen pitkin elämääni liotellut ja säästänyt kaikenlaisiin kirjekuoriin.

      Täytyisi hankkia kunnon kansio ja kait pitää käydä kirjastossa jokin opas tsekkaamassa niin ja hankkia jokin postimerkkiluettelo.

      Voi kun löytäisikin sellaisen kaverin , jonka kanssa voisi yhdessä pähkäillä postimerkkeilyn kuvioita.
      Olen kuusikymppinen nainen keski-suomesta.
      Sitä mä olen ajatellut, ettei kukaan pitkälle harrastuksessaan edennyt halua vastailla yksinkertaisiin ja typeriinkin kysymyksiin.

      Pitääköhän heti alussa jo miettiä aihealueita, joita haluaa koota vai koota vain kaikkea merkiltä näyttävää.

      • 60v Lounais-Suomesta

        No ainakin, jos kerää Suomea, kannattaisi vähän valikoida niitä kauniimmin leimattuja tai jopa loistoja. Ainahan tietysti huonompikin leima käy niin kauan kuin saa paremman tilalle. Kirpputoreiltakin löytyy toisinaan melko mielenkiintoisia satseja ja nippuja kulkeneita kuoria, kortteja jne.


      • Sofiia
        60v Lounais-Suomesta kirjoitti:

        No ainakin, jos kerää Suomea, kannattaisi vähän valikoida niitä kauniimmin leimattuja tai jopa loistoja. Ainahan tietysti huonompikin leima käy niin kauan kuin saa paremman tilalle. Kirpputoreiltakin löytyy toisinaan melko mielenkiintoisia satseja ja nippuja kulkeneita kuoria, kortteja jne.

        Hei Lounais-Suomi ja siellä 60v

        Kiitos vinkeistäsi, nyt katselen kirpputoripöytiä aivan eri silmin kuin ennen.

        Tutkailin netistä noita kansioita ja niitähän on mahdottomasti erilaisia,
        totta kait sitä voi keräillä vaikka tavalliseen mappin mutta...
        kunnon kansio sen olla pitää.
        Niiden hintahaitari on melkoinen, hakusessa on hyvä suomikansio.
        Kapeisiin liuskakansioihin olen merkkini keräillyt tähän asti. Ne ovat vain sellaisia "varastoja"

        Haluaisitko suositella jotain?


      • 60v etelämmältä
        Sofiia kirjoitti:

        Hei Lounais-Suomi ja siellä 60v

        Kiitos vinkeistäsi, nyt katselen kirpputoripöytiä aivan eri silmin kuin ennen.

        Tutkailin netistä noita kansioita ja niitähän on mahdottomasti erilaisia,
        totta kait sitä voi keräillä vaikka tavalliseen mappin mutta...
        kunnon kansio sen olla pitää.
        Niiden hintahaitari on melkoinen, hakusessa on hyvä suomikansio.
        Kapeisiin liuskakansioihin olen merkkini keräillyt tähän asti. Ne ovat vain sellaisia "varastoja"

        Haluaisitko suositella jotain?

        Juu, itselläni merkit ovat Deluxe-kansioissa, joihin tulee päivityslehdet aina automaattisesti vuoden lopulla. Niissä on muovitaskut ja kuvitus merkkien kohdalla. Ihan siisti systeemi, vaikkakin hieman hintava, muttei ilmaiseksi hyvää tahdo saadakaan.


      • etsivä löytää
        60v Lounais-Suomesta kirjoitti:

        No ainakin, jos kerää Suomea, kannattaisi vähän valikoida niitä kauniimmin leimattuja tai jopa loistoja. Ainahan tietysti huonompikin leima käy niin kauan kuin saa paremman tilalle. Kirpputoreiltakin löytyy toisinaan melko mielenkiintoisia satseja ja nippuja kulkeneita kuoria, kortteja jne.

        Totta, mä kävin Salon suurkirppikseltä kyselemässä merkkejä. Puoleen hintaan myivät.


      • katsellut

    • ker1

      Sitten täältä
      www.systeemi.net

      www.huuto.net

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe