tyrmäys

utelias

Miltä tuntuu kun tulee tyrmätyksi tai lyödyksi sekaisin? Kauaunko vaikutus kestää?

10

3885

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K.Maga

on eritellä, koska ihmiset on yksilöitä ja
      uskoisin, että jokaisella tuntemukset on
      enemmän tai vähemmän erilaiset.

Omakohtaiset kokemukset ja nähdyt kokemukset
      ovat hyvinkin erilaisia. Olen nähnyt kuinka
      kaverilta lähtee ns. äly ämpäriin totaalisesti
      ja sitten taas välillä on nähnyt tapauksia,
      joissa kaveri on tolpillaan, mutta ns. silmät
      pyörii kuin hedelmäpelissä ja mies ei ole
      juuri sillä hetkellä tällä planeetalla.
      Aika yhtenäistä kuitenkin on se, että jos
      joutuu tyrmätyksi, ei siitä omin avuin ihan
      äkkiä tokene, eli ollaan sitten kadulla tai
      kehässä, kyllä peli on silloin aika pitkälle
      pelattu..

Tyrmäyksen vaikutusaika taas riippuu paljon
      käytetystä tekniikasta, sen voimasta(eli onko
      ns. tyrmätty massalla ja voimalla vai pikemminkin
      "kirurgisella" tarkkuudella) ja osumapaikasta,
      sekä tietenkin taas niistä tyrmätyn henk.koht.
      ominaisuuksista.

Jonnin verran esim. tyrmäyspätkiä löytyy varmaan
      eri seurojen nettisivuilta. Jos taas omakohtaisia
      kokemuksia haluaa, niin helpoiten onnistunee
      nakkiputkalla la-su välisenä yönä:) No, vitsit
      vitsinä. Ei se tyrmäyksien harjoittelu ja tyrmätyksi tuleminen ole välttämättä ihan sieltä
      järkevimmästä kamppailulajien harjoittelun päästä..

• tumppu

...jos sitä hait, nimittäin kunnolla tyrmätyksi tuleminen. Kesto tietysti vaihtelee, mutta kahden tyrmäyksen perusteella oma sekava olotila oman arvion mukaan kesti noin minuutin.

Kumpikaan tyrmäys ei tapahtunut kamppailulajien parissa. Ensimmäinen tapahtui niin, että silminnäkijän mukaan tyyppi monotti tanssipaikan parkkiksella takaapäin palloon ja otti hatkat saman tien. Syytä tuohon en tänäkään päivänä tiedä.

Toinen tapahtui männä kesänä fudismatsissa. Juoksin suoraan hyökkääjän kyynärpäähän, täysillä molemmat, tietty..

-T

• flammee

Minulle sattui matsatessa lievä "tyrmäys", tuntui suunnilleen siltä kuin olisi nukahtanut, eli tuli nyrkkiä leukaan ja putosin sitten eteenpäin maahan. Ei mikään kova tälli, mutta ilmeisesti osui täydellisesti kohdalleen. Heräsin siitä jo ennen maahan osumista. Päätä särki lievästi pari päivää sen jälkeen. Ei sen kummempaa, samana iltana tuli vielä matsattua lisää.. Ja ottelussa oli kevyt kontakti päähän, eli ei ollut mitään täyskontaktimatsia. Liekö perimmäisenä syynä lasinen leuka vai osuikohan joku hermopiste kohdalle..

• aatzi
        flammee kirjoitti:

Minulle sattui matsatessa lievä "tyrmäys", tuntui suunnilleen siltä kuin olisi nukahtanut, eli tuli nyrkkiä leukaan ja putosin sitten eteenpäin maahan. Ei mikään kova tälli, mutta ilmeisesti osui täydellisesti kohdalleen. Heräsin siitä jo ennen maahan osumista. Päätä särki lievästi pari päivää sen jälkeen. Ei sen kummempaa, samana iltana tuli vielä matsattua lisää.. Ja ottelussa oli kevyt kontakti päähän, eli ei ollut mitään täyskontaktimatsia. Liekö perimmäisenä syynä lasinen leuka vai osuikohan joku hermopiste kohdalle..

olla hyvä tälli leuan hermopisteeseen. Niitä on leuka tulvillaan. Itse olen joskus potenut huonovointisuutta kovasta tällistä seuraavien päivien ajan. mm.päänsärkyä

• plaa
        aatzi kirjoitti:

olla hyvä tälli leuan hermopisteeseen. Niitä on leuka tulvillaan. Itse olen joskus potenut huonovointisuutta kovasta tällistä seuraavien päivien ajan. mm.päänsärkyä

Huonovointisuus tyrmäyksen jälkeen johtuu yleensä ja todennäköisesti lievästä aivotärähdyksestä. ÄLKÄÄ TREENATKO SIINÄ TILASSA!!

• qwrqwrq
        plaa kirjoitti:

Huonovointisuus tyrmäyksen jälkeen johtuu yleensä ja todennäköisesti lievästä aivotärähdyksestä. ÄLKÄÄ TREENATKO SIINÄ TILASSA!!

Ja rauhottukaa pojat noitten hermopisteittenne kanssa. Tyrmäyksellä (varsinkin voimakkaat iskut. Show humpuuki on asia erikseen) on useimmiten täysin mekaaninen vaikutus. Aivotärähdys vast. Ei siinä aina mene meridiaanit sekaisin. Vaakatasoon vaan... :)

• tuero
        qwrqwrq kirjoitti:

Ja rauhottukaa pojat noitten hermopisteittenne kanssa. Tyrmäyksellä (varsinkin voimakkaat iskut. Show humpuuki on asia erikseen) on useimmiten täysin mekaaninen vaikutus. Aivotärähdys vast. Ei siinä aina mene meridiaanit sekaisin. Vaakatasoon vaan... :)

Itseäni ei varsinaisesti ole "taju kankalle" asti tyrmätty mutta kerran isku tiputti niin että hetkeksi silmissä välähti kirkas valo, katosi tunto ihan täysin jaloista ja siitä seuraava muistikuva oli kun heräsin lattialta. ulkopuolisten kertomana näiden välillä siis vain muutama sekunti joten mikään ihan täysityrmäys ei kyseessä ollut mutta kuitenkin sellainen että uskoisin että joltain tuolta se varmaan (ainakin itsellä) tuntuisi jos joskus kokonaan taju lähtisi. Mitää kipua en tuntenut välittömästi iskun jälkeen vaikka isku oli varsin kova. Kipu iski vasta 5-10 sek. päästä kun aloin tokenemaan lattialla

• royce

Itese sain "vahingossa" ulkoreeneissä nyrkin perille suoraan naamaan ja heilahdin/horjahdin pahasti ja pari sekuntia oli semmoinen vahvaan humalatilaan verrattava olotila.

Kokeneet kamppailijat pystyvät, hyvän keskittymiskyvynkin ansiosta, kasaamaan vahvan puolustuksen takaisin jo muutaman sekunnin kuluttua.
      Kipua ei tyrmäyksessä tunnu adrenaliinin takia.

• jujutsuka

asia jota itse olen tuntenut kun mut on tyrmätty on helvetinmoinen häpeä. Kipuja jne. ei tunne ollenkaan. Ne pääkivut jne. tulee sitten myöhemmin. Pää selkiää aika pian, mutta häpeä ei lähde ihan heti. Joskus tyrmäys myös kasvattaa ja pistää yrittämään enemmän seuraavalla kerralla. Pää siinä pehmenee, jos usein vedetään taju kankaalle.

• Utelias

Kiitos vastauksista.Aiheen kysymykseen antoi muisto armeija-ajalta. Sain epävirallisissa nyrkkeilyharjoituksissa nasevan iskun päähäni, joka vei hetkeksi sekaisin. Iskun vaikutus ei kuitenkaan päättynyt siihen, vaan koko illan oli sellainen tunne, ettei päässä ole kaikki kohdallaan.Kiinnosti onko muilla ollut vastaavia jälkivaikutuksia. Yhteistä kai tainnuttaville iskuille on, että ne tulevat uhrille aina yllätyksenä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5736
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3781
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3313
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2728
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2202
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2147
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162