Onko VW laatu parantunut ?

Uuden auton ostaja

Itselläni oli uusi volkkari muutama vuosi sitten ja oli kyllä melkoinen pyydys autoksi. Öljyä vuoti useasta paikasta ja ikkunamekanismit oli sitä sun tätä ja kaiken huonon päälle huolto oli täysin ala-arvoista, letkuja sai kotona laittaa huoltomiehen jäljiltä paikoilleen. Myös takuu ontui ja kun tuli 2 vuotta täyteen oli huoltopäällikkö silminnähden huojentunut, tuumasi vaan että takuu on täynnä ja omaan piikkiin menee.. Sanottiin vielä että Volkswagen-laatu on yhteneväistä, se oli piste iin päälle ja kammoan kaikkea mikä liittyy jotenkin Volkswageniin. Kertokaa onko yhtään laatu parantunut vai vetäytyykö Volkswagen tietoisesti itäblokin puolelle missä laatuvaatimukset eivät ole niin tärkeitä kuin lännessä. En haukkumajuttua tästä tarkoittanut, tämä on ihan omakohtainen kokemus. Jos laatu on todella parantunut niin ihan hyvä asiahan se on.

36

2313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsihihiii

      nykyään noissa myöskin on ruosteonglmaa... ei se laatu mihinkään ole parantunnut.. on vain tullut entisten vikakohteiden lisäksi ihan uusia vikakohteita..

      • sivusta seurannut

        Ruoste on tullut takaisin Volkswageniin. Kuplan kori mätäni käsiin jo silloin kun meikäläisen faija vasta sonti vaippoihinsa ja pitkään sen jälkeenkin. Kun Volkkari alkoi sinkitä korit ei niitä ruostuttanut mikään. Samalla kun tekniikka oli wanhaa patarautaa jollain Jettalla ajettiin 300 000 km kuin tyhjää vain. Heppoja olikin vain 60 mutta aina niillä ehti. Nyt sitten viimeiset 10 vuotta on ollut pelkkää murhetta tekniikan kanssa ja ruostuminen ryöpsähti silmille ensin Passateissa vm 2005 lähtien, nyt sitten meillä on nämä 6 polven Golfit, etenkin Mehikaanot, joissa on takaluukussa maalipullistumia ja ruostekukkaa jo 2007-2008 malleissa. Aikoinaan oli juttua että 5-kopan Golf on tehtaalle liian kallis valmistettavaksi, sitten kehuttiin että 6-koppa on 15% edullisempi valmistaa.

        Ai miksikö?


    • Espoolainenautoilija

      Kun tässä sattumalta paikkakunnan Volkkariliikkeen vieressä asun olen ihmetellyt VW:n laatua. On tullut kiinnitettyä huomiota kun tuohon pihalle vähän väliä kaartaa hinausauto uutukainen Volkkari lavalla. Vieressä on pari muutakin autoliikettä mutta niiden pihassa ei käy saman lainen kuhina, siis noiden hinattujen autojen osalta. Nuo hinatut autot ovat olleet uusia Passatteja ja Golfeja. Poloa ei juuri ole näkynyt mutta se valmistetaankin Espanjasa eikä Saksassa.

    • Ei enää Volkkaria

      Lujaa laatua VW! 1.4 TSI DSG Golf, laatikko uusittu kahdesti, ja nyt kun vihdoin pelaa jotenkin, niin jakopää alkoi rallattamaan!! Viime talvena molemmat etuovet meni kaiken lisäksi alareunasta solmuun jään takia. Tätäkö on VW laatu?? Ajettu 80tkm/3v, laatikot ja ovien korjaus meni takuuseen, mutta maahantuoja ei ole ottanut vielä kantaa jakopään korjaukseen millään tavalla! Kyllä on TODELLA kallis auto pidettävä takuun umpeutumisen jälkeen, mikäli sama meno jatkuu

      • bertza

        Vaihda kiireesti pois, sillä ketjun löystyminen indikoi öljynpaineen ja kierron puutteita joka on myrkkyä turbon voitelulle. Usein rallatuksen korjaamisen yhteydessä löydetään turbon laakerivaurio.


    • Beetle 1,2 TSI

      Älä yleistä. Et mainitse mallia ja moottoria. Minun puolitoistavuotias VW Beetle 1,2 TSI, Meksikossa valmistunut yksilö toiminut hienosti. Samat arviot kuin Tuulilasin testissä toista vuotta sitten VW Polo 1,2 TSI: hieno ja tehokas kone, ei kuluta öljyä. Tuulilasin Polossa mitattiin tehokse reilut 120 hv, kevyestä menosta päätellen samat tehot ehkä Beetlessä. Kulutus jää 6,0- 6,5 tienoille. Tietty, ongelmia on ollut varsinkin jakoketjun kanssa varsinkin 2008- ja jälkeen varsinkin tuplaturbokoneissa, kyllä muissakin. Laatu on tökkinyt jossakin vaiheessa, myös DSG:n kanssa. Karmea töppäys isolta merkiltä laadunvalvonnassa ja se ei hetkessä häviä. Kuka uskaltaa ostaa käytettyä DSG-autoa???? Kuluttajansuojavastuu on auttanut niitä, jotka ovat lukeneet Tuulilasista Ketosen neuvoja.

    • Pasaatilla mennään

      Volkkarilla on menty kohta 30 vuotta. Jetta diiseli oli ensimmäinen, emäntä tuli taloon ja ostettiin hänelle Polo ja sitten on ollut farkku Golfia ja viimeiset n. 20 vuotta molemmilla diiseli Passatit. Eipä ole autosta pahaa sanottavaa. Tukevia ovat ajaa ja tilaa on. Huolto on halpaa kun on pitkä huoltoväli. Jossain vaiheessa meni joku tukivarsi mutta eipä olleet kalliita. Seuraava autokin on jo valmiiksi mietitty, ompi nelvetoinen farkku Passatti. Vähän käytetty, joku 150-180 tkm ajettu. Sillä päästelee saman verran mukavasti. Ajoa kun tulee paljon meillä liki 40 tkm molemmilla. Kulutus ollut siinä 4.8-5.2 litraa molemmissa 1.9 TDi ja 2.0 Tdi 140 hp.

    • paskatti....

      UUsi volkkari voikin sinulle olla melkoinen yllätys......

      Eivät suinkaan ole sellaisia, Kuin vanhat, Mutta onnea yrityksellesi..........

    • Vagginisti...

      Jep olen kuullut ja päässyt näkemään että tupla turbo tsiit oli sitä sun tätä ja siihen kun otti viel dsg laatikolla olevan niin varmasti sai ongelmia...

      Olen myös nähnyt passatin C5 korimallien ruosteongelman omin silmin yms...

      Itse ajelen liki 10 vuotiaalla vag konsernin tuotteella joka on toiminut hyvin eikä ole mätinyt :) Se tulenko ostamaan 2004 uudempaa (pois lukien 5 korisen golffin) niin jää nähtäväksi!

      Mutta juu ikävää että ovat tuottaneet läjän paskaa markkinoille toki virheetöntä automallia tuskin taitaa ollakkaan sillä lopullinen tuotetestaus kyllä tehdään maksavalla asiakkaalla!

    • Kyllästynyt/väsynyt

      DSG TSI on ymmärtämäni mukaan pahin mahdollinen yhdistelmä.

      TSI-moottoreissa ylipäätään on liikaa kalliita ongelmia. Itse tyytyisin vähempiin hevosvoimiin ja korkeampaan luotettavuuteen. 1.8 T lienee viimeinen laadukas bensaturbo, mitä VAG on valmistanut. Viattomia eivät ole muutkaan "laatumerkit" enää. Toyotan VVT-i moottoreille suositellaan USA:ssa öljynvaihtoa 5000 mailin välein (vain 7500km!) ja öljyn pitää olla hyvin ohutta ja korkealaatuista. Jos huoltoväli kasvaa, niin ensin menee männänrenkaat ja sitten moottori.

      VAG:n dieseleistä luottaisin eniten 1.6 ja 1.9 litraisiin.

      On todella hämmästyttävää, miten usein 2005-2006 vuosimallien Jetoissa ja Golfeissa on ruostetta etulokasuojan takareunassa ja alapalkissa. Sama kyllä pätee Toyota Corollaan, Honda Civiciin ja moneen muuhunkin. Civiceissä ovien alareunat ovat hyvinkin pidetyissä yksilöissä ruosteessa - samaten takaluukun kansi. Rungosta en osaa sanoa.

      Autokauppiaat järjestään mainostavat, miten nykyiset sinkityt korit eivät kuulemma ruostu. Todellisuudessa vain Audeissa on kuumasinkitty kori (onko enää niissäkään?), muut autot Fiiatista Mercedekseen on vain sähkösinkitty ja sen kyllä huomaa. En jaksa alkaa inttämään autokauppiaiden kanssa, mutta jos kerran sinkityt autot eivät ruostu, niin miksi autokauppojen pihat ovat täynnä melko tuoreitakin autoja, joissa on näkyvää ruostetta?

      Nykyään on kyllä todella vaikea löytää peruslaadukasta autoa. Ehkä pitää lopettaa koko autoilla ajaminen jos kerran valmistajia ei kiinnosta asiakkaat? Varaosissa ja huolloissa pidetään aivan päättömiä hintoja. Jos kerran valmistaa p*skaa, olisi syytä pitää edes korjauskulut edullisina.

    • toki toki

      Sanovat Volkswagenilla päästyn jopa 1000 kilometriä ilman öljyn lisäystä ja 10000 kilometriä ilman moottorin vaihtoa. Aikoinaan Kuplan kone oli vaihtokunnossa jo 5000 kilometrin jälkeen joten laatu on todellakin parantunut.

    • Highline

      Ei ole valittamista VW:n laatuun.
      Nykyinen Passat ostettu uutena 2012 ajettu 100.000 km.ei pienintäkään vikaa ole ollut.
      Samoin yhtiön Transporter TDI 2.5 2009,ajettu 260000km
      Ainoa takuu-asia vilkun viiksi vaihdettiin 20000km kohdalla.
      Ei kuluta öljyä ja auton tekniikka toimii normaalisti.
      Ainakin minun kohdalla ei valittmista VW.stä

    • uusipoloilija

      Golf 1,4 55 kW vm. '02 kulutti LL-öljyä aika paljon, kun ajoin sillä kilometrit 80-190 tkm. Saattoi myös tipahtaa käymään kolmella sylinterillä, kun jokin sytytyspuolista hajosi. Alkuperäiset eivät näköjään olleet laatuosia. Muuten ei muistu mainittavia ongelmia mieleen. Oli turhan iso 1 hengen talouteen.
      Polo 1,2 51 kW vm. '10 oli sitten erittäin hyvä välillä 0-165 tkm. Äänimerkki vain mykistyi kahdesti ja korjattiin molemmilla kerroilla takuutyönä. Edes lisäöljyä ei pyytänyt 30 tkm:n huoltoväleillä.
      Polo 1,2 51 kW vm. '13 on jatkanut edellisen tapaan 0-87 tkm. Äänimerkin sijasta oli takuukorjattavana pariin kertaan siksi, että koneen ilmanottoputki ei ollut tiiviisti kiinni.
      Voisin siis omana kokemuksena sanoa, että laatu on parantunut ainakin tuossa Poloon siirtymisen kohdassa.

      • kokoaansuurempi

        Kaikenkaikkiaan tämä nykyinen Polo tuntuu olevan varsin pätevä peli. Parilla kaverilla on sellainen ja laadun tuntu on kaikkialla aivan hintaluokkansa terävintä kärkeä. Ei tunnu missään kohtaa siltä että kyseessä on pikkuauto


      • uusipoloilija
        kokoaansuurempi kirjoitti:

        Kaikenkaikkiaan tämä nykyinen Polo tuntuu olevan varsin pätevä peli. Parilla kaverilla on sellainen ja laadun tuntu on kaikkialla aivan hintaluokkansa terävintä kärkeä. Ei tunnu missään kohtaa siltä että kyseessä on pikkuauto

        Laatua ja laadun tuntua eli laatuvaikutelmaa kyllä on. Mutta sisämitoissa tietysti tuntuu, että on pikkuauto. Nämä ylemmän pikkuautoluokan menopelit tulevat vähitellen korvaamaan pieniä perheautoja. Pykälää pienemmät a-segmentin autot kuten Up ovat sitten sitä 'tingitään vähän kaikesta' -osastoa.


      • laatuavitsistä

        Laatuvaikutelmaa. Sallikaa minun nauran. Polon laatuvaikutelma. Vuoden paras vitsi.


      • uusipoloilija
        laatuavitsistä kirjoitti:

        Laatuvaikutelmaa. Sallikaa minun nauran. Polon laatuvaikutelma. Vuoden paras vitsi.

        No onpa sinullakin harrastus: Kaivat näitä vuoden vanhoja keskusteluita esiin kommentoitavaksi.
        Sinun kannattaisi joskus tutustua puheena oleviin autoihin, niin ei tarvitsisi mielikuvituksesi tuotoksille itseksesi nauraa.


    • Vapausvalita

      Jonkinlaista kriisiä siellä tuntuu pukkaavan. Itselläni oli aikoinaan Paskatissa paljon pikkuvikaa, nyt kaverilta hajosi golfin moottori aika isosti (en tiedä, olisko ollut ja tajusin että nuoruudenrakkauteni ranskalaiset autot ovat jo menneet ohi laadussa. Sellaisen tilasin, sellaisella olen vähän aikaa ajanut.

      Mikä parasta, tietää että jos ja kun jotain hajoaa niin selvitään kympeillä tai satasilla. Moottori hyvin huollettuna kestää pitkään.

      SAksalainen laatu näkyy ja tuntuu Mersun ja Porschen hintaluokassa, ei volkkarissa tai ooppelissa.

    • hienostimenee

      No eipä auto tuosta enää paremmaksi voi mennä, kuin mitä tiennäyttäjä Saksalainen premium on. Se on kehittänyt autoteollisuuteen kaiken, jota muut sitten ovat kilvan apinoineet. Eiväthän Kiinalaisetkaan kopioisi, jos osaisivat tehdä jotain itse.

      Volkswagen osaa, ja siitä on apinoiden hyvä kopioida, eihän kukaan huonoa apinoi ja sen vuoksi premiumia apinoi tekniikasta nyt kaikki, koska se on täydellisyyttä hipoavaa.

    • Aluokka

      Trollit on oikeassa.
      Ei ole Wv:n laatu parantunut. Parhaan laatua on paha parannella.

      • Volkkari_on_hyvä

        Oikein. Jossai vaiheessa se tulee laadussakin seinä vastaan, josta on vaikea parantaa laatua.


    • mietipäsitä

      No onko takuuta kasvattettu edes samaaan kuin Fiatissa tai Renaultissa ;)

      • dekraVW

        Voitti fiatin Saksan laatuvertailussa.Muut merkit edellä...


      • classofshaisse

        No joo - tuo Fiat olikin varmaan vittuilua?


    • naurattaa_naurattaa

      Ai ai ku tojomyyjillä vituttaaaaa...........................................

      • NaurattaaEnemmän

        Sinuahan se näkyy vituttavan rankasti, kun VW voitti Fiatin juuri ja juuri.......


    • VWpetkuttaa

      VilunkiWagen on autoteollisuuden mätäpaise nro yksi.Koko VW-yhtiön konkurssi on hyvin todennäköistä.

    • Passat2016

      Ei ole

    • bonus1000

      No joko on laatu parantunut, keskustelu aloitettu jo 3 vuotta sitten ja laatu taitaa olla jopa paskempaa, tätä on kun tuotekehitykseen satsataan 85 miljardia, koko potti jaettu bonuksina omistajille

    • Piiiiipaaaaaa

      Ruotsissa ambulanssiyrittäjä on tuskaantunut Volkkareihin, jotka kestävät ammattikäytössä vain 80.000 km, sitten paaliin.

      En ambulans byts normalt efter tre år, då har den gått mellan 30 000 och 35 000 mil. På vissa modeller som används i Borås håller dock inte motorn mer än 8 000 mil. "Det är en svaghet", säger verksamhetschefen.
      Håkan Rosenqvist. Ambulanssjukvården på Säs har ett 30-tal fordon. Samtliga har både styrkor och svagheter. En modell, den fyrhjulsdrivna VW Transporter, har större problem än de andra med motorn.

      – VW har haft en tendens att motorn inte håller, säger Monica Hjelmgren, verksamhetschef för Säs ambulanssjukvård.

      Hon kan inte säga exakt hur många av VW:s fordon som man tvingats byta motor på, men det rör sig om ett flertal.
      – Vi har fått byta motor regelbundet efter omkring 8 000 mil, säger hon.

      Ansvariga på Volkswagen är medvetna om problemen och tar dem på största allvar.
      – Det stämmer att vi har haft en del driftstörningar gällande våra ambulanser.

      http://www.bt.se/boras/sarbarheten-pa-sas-ambulanser-en-svaghet/

    • Eiseparane

      terveisiä das korjaajalta,

      Ongelmia esiintyy edelleen muun muassa jakoketjujen, turvatyynyjen, polttoainepumppujen, pyöränlaakereiden sekä poikkeavan paljon öljyä kuluttavien TSI-moottoreiden ja epäselvän takuun kanssa.

    • Hienoa.vw

      Ostin uuden 75Kw VW Transporterin syyskuussa 2016, jossa ilmeni heti moottorihäiriöitä. Moottori nykii/ ravistaa ajossa ja kovassa ajossa/kärryä vedettäessä menee vikatilaan. Moottoriin tehtiin useita päivityksiä, jakopää laitettiin uusiksi, turbon paineventtiil ym. Autoa ei saatu kuntoon!! Vaihdoin viallisen auton uuteen 110Kw Transporteriin 31.3.2017, sama vika näyttää olevan tässäkin autossa. 7.4. 500km ajettuna auto kävi VW autossa, jossa todettiin, että tällä hetkellä ei ole mitään tehtävissä.. tehtaalta tulee korjausehdotus noin kahden viikon päästä.

      • Ootsinäsitkeä

        Osta vielä yksi, jos se olisi kunnossa.


    • Heh mikä laatu? Tsih tsih desg desg kolisee. Mitäs jorma tähän?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe