Itselläni oli uusi volkkari muutama vuosi sitten ja oli kyllä melkoinen pyydys autoksi. Öljyä vuoti useasta paikasta ja ikkunamekanismit oli sitä sun tätä ja kaiken huonon päälle huolto oli täysin ala-arvoista, letkuja sai kotona laittaa huoltomiehen jäljiltä paikoilleen. Myös takuu ontui ja kun tuli 2 vuotta täyteen oli huoltopäällikkö silminnähden huojentunut, tuumasi vaan että takuu on täynnä ja omaan piikkiin menee.. Sanottiin vielä että Volkswagen-laatu on yhteneväistä, se oli piste iin päälle ja kammoan kaikkea mikä liittyy jotenkin Volkswageniin. Kertokaa onko yhtään laatu parantunut vai vetäytyykö Volkswagen tietoisesti itäblokin puolelle missä laatuvaatimukset eivät ole niin tärkeitä kuin lännessä. En haukkumajuttua tästä tarkoittanut, tämä on ihan omakohtainen kokemus. Jos laatu on todella parantunut niin ihan hyvä asiahan se on.
Onko VW laatu parantunut ?
36
2400
Vastaukset
- tsihihiii
nykyään noissa myöskin on ruosteonglmaa... ei se laatu mihinkään ole parantunnut.. on vain tullut entisten vikakohteiden lisäksi ihan uusia vikakohteita..
- sivusta seurannut
Ruoste on tullut takaisin Volkswageniin. Kuplan kori mätäni käsiin jo silloin kun meikäläisen faija vasta sonti vaippoihinsa ja pitkään sen jälkeenkin. Kun Volkkari alkoi sinkitä korit ei niitä ruostuttanut mikään. Samalla kun tekniikka oli wanhaa patarautaa jollain Jettalla ajettiin 300 000 km kuin tyhjää vain. Heppoja olikin vain 60 mutta aina niillä ehti. Nyt sitten viimeiset 10 vuotta on ollut pelkkää murhetta tekniikan kanssa ja ruostuminen ryöpsähti silmille ensin Passateissa vm 2005 lähtien, nyt sitten meillä on nämä 6 polven Golfit, etenkin Mehikaanot, joissa on takaluukussa maalipullistumia ja ruostekukkaa jo 2007-2008 malleissa. Aikoinaan oli juttua että 5-kopan Golf on tehtaalle liian kallis valmistettavaksi, sitten kehuttiin että 6-koppa on 15% edullisempi valmistaa.
Ai miksikö?
- Espoolainenautoilija
Kun tässä sattumalta paikkakunnan Volkkariliikkeen vieressä asun olen ihmetellyt VW:n laatua. On tullut kiinnitettyä huomiota kun tuohon pihalle vähän väliä kaartaa hinausauto uutukainen Volkkari lavalla. Vieressä on pari muutakin autoliikettä mutta niiden pihassa ei käy saman lainen kuhina, siis noiden hinattujen autojen osalta. Nuo hinatut autot ovat olleet uusia Passatteja ja Golfeja. Poloa ei juuri ole näkynyt mutta se valmistetaankin Espanjasa eikä Saksassa.
- Ei enää Volkkaria
Lujaa laatua VW! 1.4 TSI DSG Golf, laatikko uusittu kahdesti, ja nyt kun vihdoin pelaa jotenkin, niin jakopää alkoi rallattamaan!! Viime talvena molemmat etuovet meni kaiken lisäksi alareunasta solmuun jään takia. Tätäkö on VW laatu?? Ajettu 80tkm/3v, laatikot ja ovien korjaus meni takuuseen, mutta maahantuoja ei ole ottanut vielä kantaa jakopään korjaukseen millään tavalla! Kyllä on TODELLA kallis auto pidettävä takuun umpeutumisen jälkeen, mikäli sama meno jatkuu
- bertza
Vaihda kiireesti pois, sillä ketjun löystyminen indikoi öljynpaineen ja kierron puutteita joka on myrkkyä turbon voitelulle. Usein rallatuksen korjaamisen yhteydessä löydetään turbon laakerivaurio.
- Beetle 1,2 TSI
Älä yleistä. Et mainitse mallia ja moottoria. Minun puolitoistavuotias VW Beetle 1,2 TSI, Meksikossa valmistunut yksilö toiminut hienosti. Samat arviot kuin Tuulilasin testissä toista vuotta sitten VW Polo 1,2 TSI: hieno ja tehokas kone, ei kuluta öljyä. Tuulilasin Polossa mitattiin tehokse reilut 120 hv, kevyestä menosta päätellen samat tehot ehkä Beetlessä. Kulutus jää 6,0- 6,5 tienoille. Tietty, ongelmia on ollut varsinkin jakoketjun kanssa varsinkin 2008- ja jälkeen varsinkin tuplaturbokoneissa, kyllä muissakin. Laatu on tökkinyt jossakin vaiheessa, myös DSG:n kanssa. Karmea töppäys isolta merkiltä laadunvalvonnassa ja se ei hetkessä häviä. Kuka uskaltaa ostaa käytettyä DSG-autoa???? Kuluttajansuojavastuu on auttanut niitä, jotka ovat lukeneet Tuulilasista Ketosen neuvoja.
- Pasaatilla mennään
Volkkarilla on menty kohta 30 vuotta. Jetta diiseli oli ensimmäinen, emäntä tuli taloon ja ostettiin hänelle Polo ja sitten on ollut farkku Golfia ja viimeiset n. 20 vuotta molemmilla diiseli Passatit. Eipä ole autosta pahaa sanottavaa. Tukevia ovat ajaa ja tilaa on. Huolto on halpaa kun on pitkä huoltoväli. Jossain vaiheessa meni joku tukivarsi mutta eipä olleet kalliita. Seuraava autokin on jo valmiiksi mietitty, ompi nelvetoinen farkku Passatti. Vähän käytetty, joku 150-180 tkm ajettu. Sillä päästelee saman verran mukavasti. Ajoa kun tulee paljon meillä liki 40 tkm molemmilla. Kulutus ollut siinä 4.8-5.2 litraa molemmissa 1.9 TDi ja 2.0 Tdi 140 hp.
- paskatti....
UUsi volkkari voikin sinulle olla melkoinen yllätys......
Eivät suinkaan ole sellaisia, Kuin vanhat, Mutta onnea yrityksellesi.......... - Vagginisti...
Jep olen kuullut ja päässyt näkemään että tupla turbo tsiit oli sitä sun tätä ja siihen kun otti viel dsg laatikolla olevan niin varmasti sai ongelmia...
Olen myös nähnyt passatin C5 korimallien ruosteongelman omin silmin yms...
Itse ajelen liki 10 vuotiaalla vag konsernin tuotteella joka on toiminut hyvin eikä ole mätinyt :) Se tulenko ostamaan 2004 uudempaa (pois lukien 5 korisen golffin) niin jää nähtäväksi!
Mutta juu ikävää että ovat tuottaneet läjän paskaa markkinoille toki virheetöntä automallia tuskin taitaa ollakkaan sillä lopullinen tuotetestaus kyllä tehdään maksavalla asiakkaalla! - Kyllästynyt/väsynyt
DSG TSI on ymmärtämäni mukaan pahin mahdollinen yhdistelmä.
TSI-moottoreissa ylipäätään on liikaa kalliita ongelmia. Itse tyytyisin vähempiin hevosvoimiin ja korkeampaan luotettavuuteen. 1.8 T lienee viimeinen laadukas bensaturbo, mitä VAG on valmistanut. Viattomia eivät ole muutkaan "laatumerkit" enää. Toyotan VVT-i moottoreille suositellaan USA:ssa öljynvaihtoa 5000 mailin välein (vain 7500km!) ja öljyn pitää olla hyvin ohutta ja korkealaatuista. Jos huoltoväli kasvaa, niin ensin menee männänrenkaat ja sitten moottori.
VAG:n dieseleistä luottaisin eniten 1.6 ja 1.9 litraisiin.
On todella hämmästyttävää, miten usein 2005-2006 vuosimallien Jetoissa ja Golfeissa on ruostetta etulokasuojan takareunassa ja alapalkissa. Sama kyllä pätee Toyota Corollaan, Honda Civiciin ja moneen muuhunkin. Civiceissä ovien alareunat ovat hyvinkin pidetyissä yksilöissä ruosteessa - samaten takaluukun kansi. Rungosta en osaa sanoa.
Autokauppiaat järjestään mainostavat, miten nykyiset sinkityt korit eivät kuulemma ruostu. Todellisuudessa vain Audeissa on kuumasinkitty kori (onko enää niissäkään?), muut autot Fiiatista Mercedekseen on vain sähkösinkitty ja sen kyllä huomaa. En jaksa alkaa inttämään autokauppiaiden kanssa, mutta jos kerran sinkityt autot eivät ruostu, niin miksi autokauppojen pihat ovat täynnä melko tuoreitakin autoja, joissa on näkyvää ruostetta?
Nykyään on kyllä todella vaikea löytää peruslaadukasta autoa. Ehkä pitää lopettaa koko autoilla ajaminen jos kerran valmistajia ei kiinnosta asiakkaat? Varaosissa ja huolloissa pidetään aivan päättömiä hintoja. Jos kerran valmistaa p*skaa, olisi syytä pitää edes korjauskulut edullisina. - toki toki
Sanovat Volkswagenilla päästyn jopa 1000 kilometriä ilman öljyn lisäystä ja 10000 kilometriä ilman moottorin vaihtoa. Aikoinaan Kuplan kone oli vaihtokunnossa jo 5000 kilometrin jälkeen joten laatu on todellakin parantunut.
- Highline
Ei ole valittamista VW:n laatuun.
Nykyinen Passat ostettu uutena 2012 ajettu 100.000 km.ei pienintäkään vikaa ole ollut.
Samoin yhtiön Transporter TDI 2.5 2009,ajettu 260000km
Ainoa takuu-asia vilkun viiksi vaihdettiin 20000km kohdalla.
Ei kuluta öljyä ja auton tekniikka toimii normaalisti.
Ainakin minun kohdalla ei valittmista VW.stä - uusipoloilija
Golf 1,4 55 kW vm. '02 kulutti LL-öljyä aika paljon, kun ajoin sillä kilometrit 80-190 tkm. Saattoi myös tipahtaa käymään kolmella sylinterillä, kun jokin sytytyspuolista hajosi. Alkuperäiset eivät näköjään olleet laatuosia. Muuten ei muistu mainittavia ongelmia mieleen. Oli turhan iso 1 hengen talouteen.
Polo 1,2 51 kW vm. '10 oli sitten erittäin hyvä välillä 0-165 tkm. Äänimerkki vain mykistyi kahdesti ja korjattiin molemmilla kerroilla takuutyönä. Edes lisäöljyä ei pyytänyt 30 tkm:n huoltoväleillä.
Polo 1,2 51 kW vm. '13 on jatkanut edellisen tapaan 0-87 tkm. Äänimerkin sijasta oli takuukorjattavana pariin kertaan siksi, että koneen ilmanottoputki ei ollut tiiviisti kiinni.
Voisin siis omana kokemuksena sanoa, että laatu on parantunut ainakin tuossa Poloon siirtymisen kohdassa.- kokoaansuurempi
Kaikenkaikkiaan tämä nykyinen Polo tuntuu olevan varsin pätevä peli. Parilla kaverilla on sellainen ja laadun tuntu on kaikkialla aivan hintaluokkansa terävintä kärkeä. Ei tunnu missään kohtaa siltä että kyseessä on pikkuauto
- uusipoloilija
kokoaansuurempi kirjoitti:
Kaikenkaikkiaan tämä nykyinen Polo tuntuu olevan varsin pätevä peli. Parilla kaverilla on sellainen ja laadun tuntu on kaikkialla aivan hintaluokkansa terävintä kärkeä. Ei tunnu missään kohtaa siltä että kyseessä on pikkuauto
Laatua ja laadun tuntua eli laatuvaikutelmaa kyllä on. Mutta sisämitoissa tietysti tuntuu, että on pikkuauto. Nämä ylemmän pikkuautoluokan menopelit tulevat vähitellen korvaamaan pieniä perheautoja. Pykälää pienemmät a-segmentin autot kuten Up ovat sitten sitä 'tingitään vähän kaikesta' -osastoa.
- laatuavitsistä
Laatuvaikutelmaa. Sallikaa minun nauran. Polon laatuvaikutelma. Vuoden paras vitsi.
- uusipoloilija
laatuavitsistä kirjoitti:
Laatuvaikutelmaa. Sallikaa minun nauran. Polon laatuvaikutelma. Vuoden paras vitsi.
No onpa sinullakin harrastus: Kaivat näitä vuoden vanhoja keskusteluita esiin kommentoitavaksi.
Sinun kannattaisi joskus tutustua puheena oleviin autoihin, niin ei tarvitsisi mielikuvituksesi tuotoksille itseksesi nauraa.
- Vapausvalita
Jonkinlaista kriisiä siellä tuntuu pukkaavan. Itselläni oli aikoinaan Paskatissa paljon pikkuvikaa, nyt kaverilta hajosi golfin moottori aika isosti (en tiedä, olisko ollut ja tajusin että nuoruudenrakkauteni ranskalaiset autot ovat jo menneet ohi laadussa. Sellaisen tilasin, sellaisella olen vähän aikaa ajanut.
Mikä parasta, tietää että jos ja kun jotain hajoaa niin selvitään kympeillä tai satasilla. Moottori hyvin huollettuna kestää pitkään.
SAksalainen laatu näkyy ja tuntuu Mersun ja Porschen hintaluokassa, ei volkkarissa tai ooppelissa. - hienostimenee
No eipä auto tuosta enää paremmaksi voi mennä, kuin mitä tiennäyttäjä Saksalainen premium on. Se on kehittänyt autoteollisuuteen kaiken, jota muut sitten ovat kilvan apinoineet. Eiväthän Kiinalaisetkaan kopioisi, jos osaisivat tehdä jotain itse.
Volkswagen osaa, ja siitä on apinoiden hyvä kopioida, eihän kukaan huonoa apinoi ja sen vuoksi premiumia apinoi tekniikasta nyt kaikki, koska se on täydellisyyttä hipoavaa. - Aluokka
Trollit on oikeassa.
Ei ole Wv:n laatu parantunut. Parhaan laatua on paha parannella.- Volkkari_on_hyvä
Oikein. Jossai vaiheessa se tulee laadussakin seinä vastaan, josta on vaikea parantaa laatua.
- mietipäsitä
No onko takuuta kasvattettu edes samaaan kuin Fiatissa tai Renaultissa ;)
- dekraVW
Voitti fiatin Saksan laatuvertailussa.Muut merkit edellä...
- classofshaisse
No joo - tuo Fiat olikin varmaan vittuilua?
- naurattaa_naurattaa
Ai ai ku tojomyyjillä vituttaaaaa...........................................
- NaurattaaEnemmän
Sinuahan se näkyy vituttavan rankasti, kun VW voitti Fiatin juuri ja juuri.......
- VWpetkuttaa
VilunkiWagen on autoteollisuuden mätäpaise nro yksi.Koko VW-yhtiön konkurssi on hyvin todennäköistä.
- Passat2016
Ei ole
- bonus1000
No joko on laatu parantunut, keskustelu aloitettu jo 3 vuotta sitten ja laatu taitaa olla jopa paskempaa, tätä on kun tuotekehitykseen satsataan 85 miljardia, koko potti jaettu bonuksina omistajille
- Piiiiipaaaaaa
Ruotsissa ambulanssiyrittäjä on tuskaantunut Volkkareihin, jotka kestävät ammattikäytössä vain 80.000 km, sitten paaliin.
En ambulans byts normalt efter tre år, då har den gått mellan 30 000 och 35 000 mil. På vissa modeller som används i Borås håller dock inte motorn mer än 8 000 mil. "Det är en svaghet", säger verksamhetschefen.
Håkan Rosenqvist. Ambulanssjukvården på Säs har ett 30-tal fordon. Samtliga har både styrkor och svagheter. En modell, den fyrhjulsdrivna VW Transporter, har större problem än de andra med motorn.
– VW har haft en tendens att motorn inte håller, säger Monica Hjelmgren, verksamhetschef för Säs ambulanssjukvård.
Hon kan inte säga exakt hur många av VW:s fordon som man tvingats byta motor på, men det rör sig om ett flertal.
– Vi har fått byta motor regelbundet efter omkring 8 000 mil, säger hon.
Ansvariga på Volkswagen är medvetna om problemen och tar dem på största allvar.
– Det stämmer att vi har haft en del driftstörningar gällande våra ambulanser.
http://www.bt.se/boras/sarbarheten-pa-sas-ambulanser-en-svaghet/ - kiinakaappaaVW
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/vw-yrittaa-blokata-johtonsa-toimien-tutkintaa-perustuslakituomioistuimessa
Kohta VW aasia tapetilla - Eiseparane
terveisiä das korjaajalta,
Ongelmia esiintyy edelleen muun muassa jakoketjujen, turvatyynyjen, polttoainepumppujen, pyöränlaakereiden sekä poikkeavan paljon öljyä kuluttavien TSI-moottoreiden ja epäselvän takuun kanssa. - Hienoa.vw
Ostin uuden 75Kw VW Transporterin syyskuussa 2016, jossa ilmeni heti moottorihäiriöitä. Moottori nykii/ ravistaa ajossa ja kovassa ajossa/kärryä vedettäessä menee vikatilaan. Moottoriin tehtiin useita päivityksiä, jakopää laitettiin uusiksi, turbon paineventtiil ym. Autoa ei saatu kuntoon!! Vaihdoin viallisen auton uuteen 110Kw Transporteriin 31.3.2017, sama vika näyttää olevan tässäkin autossa. 7.4. 500km ajettuna auto kävi VW autossa, jossa todettiin, että tällä hetkellä ei ole mitään tehtävissä.. tehtaalta tulee korjausehdotus noin kahden viikon päästä.
- Ootsinäsitkeä
Osta vielä yksi, jos se olisi kunnossa.
Heh mikä laatu? Tsih tsih desg desg kolisee. Mitäs jorma tähän?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851