Kuinka paljon yhteiskuntatieteellisessä pidetään esitelmiä vuotta kohden ja pitääkö siellä pitää puheita?
Puheet ja esitelmät?
6
174
Vastaukset
- Ei ne pahoja ole
Esitelmiä arvioisin olevan lukuvuotta kohden noin neljä kappaletta. Ne ovat ns. seminaaritöiden esittämisiä muille seminaariin osallistujille. Ei niitä silti tarvitse mihinkään luokan eteen mennä esittämään, vaan voi mutista ne pöydän ääressä istuen.
Minä en joutunut pitämään yhtään puhetta. - lukiotoukka
Millaisia pakollisten kieliopintojen suulliset kokeet ovat (esim. ruotsissa) ? Esitetäänkö ne luokan edessä yksin? Tehdäänkö ne esitelmä- vai puhemuodossa? Saako niissä käyttää paperia/powerpointtia apuna?
- Ei ne pahoja ole
Se pakollinen virkamiesruotsin kurssi oli Jyväskylässä sellaista, että istuttiin kehän muodossa enimmäkseen, mutta paljon myös ihan tavalliseen tapaan pöydissä. Siinä oli samantyyppinen ainekirjoitus, kuin lukiossa se tärkein suoritus. Mutta siinä sai olla sanakirja apuna.
Ei siellä minun aikaan kummempia suullisia esityksiä pitänyt tehdä, muuta kuin se oma parityönä tehty esitelmä. Ei tarvinnut mennä luokan eteen. Esitettiin se pöydän ääressä ja jos joku osasi tehdä ruotsiksi kysymyksiä, niihin vastattiin. Opettaja tietenkin piti keskustelua yllä, jos sitä ei muuten muodostunut.
Englannin ja saksan opinnot olivat tähän verraten ihan simppeleitä sisällöiltään.
Koska minulla ruotsi on vahvin vieraista kielistä, tein siitä tarvittavia opintosuorituksia saadakseni seminaarimuotoisen opintokokonaisuuden. Siihen sisältyi ruotsinkielinen tutkielma 15 a-nelosta pituudeltaan, joka kylläkin piti mennä luokan eteen esittämään. Mutta tavallisissa tapauksissa ei tarvitse luokan eteen mennä.
- ???
Onkohan yliopistossa pakollisten kielten kurssejen puheita mahdollista korvata jotenkin tai sitten esittää pelkästään opettajalle?
Muuten kyllä sujuu esim. powerpoint -esitykset joissa voi istua mutta puheita tulee jännitettyä ihan liikaa etukäteen ja se häiritsee muuta opiskelua. Ainakin lukiossa näistä pystyi sopimaan opettajan kanssa. - opex
Miten ajattelit selvitä sitten työelämässä, jos et kykene esiintymään? Kokouksissakin joutuu osallistumaan.
- Jäkk
Komppaan. Ei nykymaailmassa opiskeluja tai työssäkäyntiä voi hoitaa ilman että joutuu esiintymään ja puhumaan ihmisille. Suosittelen ettet rakenna elämääsi välttelytaktiikan varaan, vaan hakeudut ammattilaisten pakeille ja hommaat apua jännitysongelmaan. Oikeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019