Päätän rakentaa omakotitalon

Varakas

Onko sellaisia kunnon taloja, joista valita? Siis sellaisia, joista ei puhuta saibulia tällä palstalla.

13

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Löytyy...

      ...Jukka-talo

    • Muurari46

      Jukka-talot kuten kaikki puurunkoiset..., tehdään risuista.
      Hanki kunnon täystiilitalo... on talojen mersu.

      • heh heh

        Muurari on vitsikkäällä päällä. Onko muurari koskaan hoksannut mitä vasten niitä tiiliä ladotaan ???? Siellä takana on puinen runko !

        Kivitaloissa on omat ongelmansa. Suosittelen itse aloittajalle hirsitaloa.


      • Sepe Susi
        heh heh kirjoitti:

        Muurari on vitsikkäällä päällä. Onko muurari koskaan hoksannut mitä vasten niitä tiiliä ladotaan ???? Siellä takana on puinen runko !

        Kivitaloissa on omat ongelmansa. Suosittelen itse aloittajalle hirsitaloa.

        Nimimerkki "heh heh" ei tunne käsitettä täystiiliseinä vai kuinka se onkaan? Minä en ainakaan laittaisi yhtää keppiä tai muuta Jukka-risua täystiiliseinään. Korkeintaan havukaiset takasta ottaisin naapurin homeisilla paneleilla.

        Eikäpä niitä tiiliä suoraan runkoa vasten ladota hra "heh heh", vaan muuraus ramlataan puurunkoisessa talossa kantavaan runkoon. Silloinkin tuuletusrakoa 40-50 mm ja rungon päällä ts-levy.

        Hra "heh heh" tuntuu ymmärtävän perin vähän rakentamisesta ja rakenteista. Taitaa olla tyypillinen kalikkatalokauppias.


    • rakentanut

      Jos talomallin valinta tuottaa jo tuskaa, suosittelen kerrostaloasumista, muuten tie voi olla hyvinkin pitkä ja kivinen. =)

    • Sepe Susi

      Jos Hra Varakkaalla on pätäkkää, niin suosittelen arkkitehdin palkkaamista pääsuunnittelijaksi ja hankkeen vetäjäksi.

      Ei tuu palstalta kommentteja ja muita kakkakikkareita.

      Tämä päätös voi nostaa hankkeen hintaa, mutta lopputulos on aivan jotain muuta kuin risuJukka tms.

      • Puna Hilkka

        Eipä tiedä Sepe rakentamisesta yhtä mittä !
        Esimerkkinä jukka-talo suunnittelee ja pystyttää monta sataa talopakettia vuosittain ja on toiminut vuosikymmeniä. Kokemusta talonrakentamisesta on enemmän kuin 100 arkkitehdillä yhteensä.

        Palkata nyt joku arkkitehdin planttu lennokkaine ajatuksineen. Ne on just niitä purkukuntoisia murheenkryynejä 20-30 vuoden päästä.


      • risukasaa pukkaa
        Puna Hilkka kirjoitti:

        Eipä tiedä Sepe rakentamisesta yhtä mittä !
        Esimerkkinä jukka-talo suunnittelee ja pystyttää monta sataa talopakettia vuosittain ja on toiminut vuosikymmeniä. Kokemusta talonrakentamisesta on enemmän kuin 100 arkkitehdillä yhteensä.

        Palkata nyt joku arkkitehdin planttu lennokkaine ajatuksineen. Ne on just niitä purkukuntoisia murheenkryynejä 20-30 vuoden päästä.

        Ei sarana liiku hra heh hehheellä, kun koijjarilla aikaa viisastella jukka-paskallaan ?


      • Varakas

        Näitä juttuja, kun nyt huvittuneena on tullut seurattua, niin päätös varmistui. Sukulaispoika valmistui rakennustenikoksi ja saa toimeksiannon firmalleen.

        Ai miksikö? Nuo miikkapeukut kertovat oman totuutensa. Eli oikeilla jäljillä on kirjoittaja.

        Kiitos suorasta puheesta - vahvisti omaa päätöstä (:


      • sukulaisrakkaus
        Varakas kirjoitti:

        Näitä juttuja, kun nyt huvittuneena on tullut seurattua, niin päätös varmistui. Sukulaispoika valmistui rakennustenikoksi ja saa toimeksiannon firmalleen.

        Ai miksikö? Nuo miikkapeukut kertovat oman totuutensa. Eli oikeilla jäljillä on kirjoittaja.

        Kiitos suorasta puheesta - vahvisti omaa päätöstä (:

        No älä meitä syytä kun välit sukulaisiin meni loppu-iäksi ja katkeruus jää vain jäljelle. Niin moni on pettynyt !


    • Yleensä S24-palstoille tulee monenlaista kommenttia kaikista isommista talomerkeistä - ja melkoisen pieni pitää olla firman, jottei se ylitä kynnystä täällä. Eikä sekään tarkoita sitä, että pienet firmat olisivat automaattisesti parempia kuin suuret - niiden asiakaskunnat vaan on sen verran suppeat, ettei joukkoon mahdu S24-aktiivisia...

      Itse olen toiminut alalla pikkuisen pidempään ja olen onneksi saanut tehdä töitä monienkin ihan hyvin hommansa hoitavien firmojen kanssa - ja tekisi kokemukseni mukaan väittää, että monet valtakunnalliset merkitkin ovat S24-mainettaan parempia.

    • toinen ala

      Kuten huomasit jo, täältä ei löydy muuta kuin menneen kesän jobbareitten tai itseänsä ylistävien katkeria ja näsäviisastelevia kommentteja.

    • Mikä merkki

      No mihinkä "merkkiin" päätysit....Hra varakas?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      368
      3491
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      129
      2499
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      126
      1775
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1270
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1127
    6. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      49
      1117
    7. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      161
      1085
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1053
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      289
      904
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      836
    Aihe