Olen raskaana viikolla 36 ja odotan ensimmäistä lasta. Harjoitussupistuksia mulla on ollut jostain 20 viikosta lähtien. Alusta lähtien on päivittäin tullut useampia, ja ihan levossakin. Vatsa menee ihan kivikovaksi ja tuntuu inhottavalta, mutta muuten ne ei kipeitä oo olleet.
Nyt tässä parina päivänä supistuksia on tullut tavallista enemmän. Tänäänkin olen ottanut suht iisisti koko päivän, ja nyt useamman tunnin vain sohvalla istunut ja maannut. Harjoitussupistuksia tulee kuitenkin useamman kerran tunnin aikana, ja kestoltaan minuutin molemmin puolin. Tuntuu että vatsa on koko aika kovana. Nyt muutamana päivänä olen pari kertaa tuntenut lievää alavatsakipua.
Voiko tuo merkitä lähestyvää synnytystä, vai onko normaalia että harjoitussupistukset noin lisääntyvät?
Jatkuvat harjoitussupistukset
6
5349
Vastaukset
- synnytys1
Luulempa että tulee etuajassa.. Oot kai ensisynnyttäjä. Koita rentoutua. tsemiä! :)
- supistaasupistaa
Kyllä mä lepäillä yritän, ja muutenkin ottaa rauhallisesti. Taas aamulla, tunnin hereillä olon aikana tullut jo muutamat supistukset :/
- rauhallisesti vaan
Vaikea sitä on sanoa milloin syntyy, joillain supistelee kipeästikin, mutta menee silti yliajalle. Muistathan juoda runsaasti, runsaasti vettä, se yleensä vähän helpottaa supistusherkkyyttä, vaikka siitä ei aina muistetakaan mainita. Ja lepäilet tietysti. Jos alkaa ihan kipeiksi suppareiksi mennä, niin sitten ottaisin kyllä tosi tiukasti levon kannalta noilla viikoilla vielä. Vauvan on aina parempi syntyä vasta siellä lähellä laskettua aikaa, esim. tasan rv 37 syntynyt vauvakin on paljon alttiimpi pienille alkuhankaluuksille, kuten keltaisuudelle ja verensokerin heittelyille, kuin vaikkapa 40 2 syntynyt.
- masukki25
Mulla alkoi noilla viikoilla tulemaan myös noita harjoitussuppareita enemmän (rv 20 lähtien niitä alkoi olee, mut just tossa rv 35-36 enemmän)
Säikähdin itsekin silloin et joko tää muka syntyy :D
Mutta mulla vauva päätti tulla rv 40 5.
Viikkoa ennen ko synty niin alkoi noihin suppareihin tulee kipua jotka joka päivä olivat aina kipeämpiä ja intensiivisempiä, mutta täysin epäsäännöllisiä. Sit tosiaan ku muuttu säännölliseks niin tiesin et on menoa nyt!
Voi siis enteillä tulevaa lähiaikoina tai sit niinkuin mulla et ei vielä mut kohtu vain harjoittelee jo tiuhempaan :D Onnea synnytykseen :) - Tuore Mama
Onnea, sulle tulee luultavasti nopea synnytys. Itseäni supistui rv 20 lähtien koko ajan. Poika syntyi rv 39 0 ja synnytys oli nopea: kunnon supistelu alkoi klo 24.00, sairaalaan klo 2 jälkeen (olin jo 7cm auki) ja poika sylissä klo 4 jälkeen. Koita kestää loppuun asti, supistelu loppuu kun vauva on ulkona :)
- Onhan sinulla
viikkoja jo sen verran, että kyllä se synnytys joka tapauksessa jo lähestyy. Itselläni ei ole kovin ahkeraan harjoitussupistuksia ollut, mutta lapset syntynyt melko aikaisilla viikoilla, rv 37 3 ja rv 36 2. Jos alkaa kipuja tuntua niin niihin voi ottaa panadolia helpottamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241060
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871036- 87965
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70779