Tätä lääkettä

Piti ihan kysyä

Diovan ja onko se aiheuttanut mitään mainittavia, haittavaikutusselosteen perusteella pian hiukset on pystyssä. Onko se yleinen lääke vain vähän käytetty?
Tietääkö kukaan, kiitos??

11

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+6

      ATR-salpaaja, eli parasta A-ryhmää hyödyn ja sivuvaikutusten suhteen. Toivottavasti tehoaa Sinulla verenpaineeseen, olisi sääli vaihtaa muilta ominaisuuksilta huonompaan.

    • lillan-marjan

      Olen käyttänyt monta vuotta eikä mitään sivuvaikutuksia. Tehoaa hyvin siihen mihin pitääkin. Eilen aamulla mittasin paineet ja ne olivat 127/76 ja pulssi 56

      • alkuperäinen kys

        Kiitos Teille molemmille. Nyt vasta katsoin tätä kun ajattelin ettei kukaan vastaa.
        Jotkut kirjoitti englanninkielisillä sivuilla että tukka lähtee???
        Miten lie, siksikin ajattelin kysyä kun minulla on jo tarpeeksi ohut tukka.


      • 3+6
        alkuperäinen kys kirjoitti:

        Kiitos Teille molemmille. Nyt vasta katsoin tätä kun ajattelin ettei kukaan vastaa.
        Jotkut kirjoitti englanninkielisillä sivuilla että tukka lähtee???
        Miten lie, siksikin ajattelin kysyä kun minulla on jo tarpeeksi ohut tukka.

        Ei tuollaiset sivuvaikutukset toki mahdottomia ole, mutta harvinaisia. Hiustenlähtöä voi toki aiheuttaa moni samanaikainen sairauskin lääkettä syövällä potilaalla. Joka lääkkeestä on hyvä muistaa se, etteivät ne välttämättä auta kaikkia, mutta myöskään kaikki sivuvaikutukset eivät tule kaikille.

        Parempi mennä niinpäin niin, että aloittaa lääkityksen ja elää sen kanssa kuten ennenkin. Jos sitten huomaa joku päivä otain kummallista tapahtuneen, kannattaa siinä vaiheessa aukaista se sivuvaikutusluettelo ja tutkia voisiko johtua lääkkeestä. Muulla keinolla sopivaa lääkitystä ja mielenrauhaa ei löydy ikinä.


      • @#%&*/;'"
        alkuperäinen kys kirjoitti:

        Kiitos Teille molemmille. Nyt vasta katsoin tätä kun ajattelin ettei kukaan vastaa.
        Jotkut kirjoitti englanninkielisillä sivuilla että tukka lähtee???
        Miten lie, siksikin ajattelin kysyä kun minulla on jo tarpeeksi ohut tukka.

        Onko sinulle vasta määrätty ko. lääkettä ja luet huolissasi haittavaikutuslistaa? Kaikilla lääkkeillä on haittavaikutuksia, mutta ne ovat harvinaisia tai erittäin harvinaisia.

        Jos hiusten lähdössä on kohdallasi tapahtunut muutoksia eli tukka lähtee, se on miehillä yleistä. Jos on muitakin oireira, tarkistuta kilpirauhasarvot, sillä kilpirauhanen vaikuttaa sydämen toimintaan ja kilpirauhasen toiminnan häiriöt aiheuttavat esim. hiusten lähtöä.


      • Ei luulosairaskaan
        @#%&*/;'" kirjoitti:

        Onko sinulle vasta määrätty ko. lääkettä ja luet huolissasi haittavaikutuslistaa? Kaikilla lääkkeillä on haittavaikutuksia, mutta ne ovat harvinaisia tai erittäin harvinaisia.

        Jos hiusten lähdössä on kohdallasi tapahtunut muutoksia eli tukka lähtee, se on miehillä yleistä. Jos on muitakin oireira, tarkistuta kilpirauhasarvot, sillä kilpirauhanen vaikuttaa sydämen toimintaan ja kilpirauhasen toiminnan häiriöt aiheuttavat esim. hiusten lähtöä.

        Ap. tässä vastaan: olen naishlö ja siksi tässä tätä pähkäilen, jos olisinkin mies niin viis veisaisin tukasta, onhan se näköjään niin yleistä miehillä tuo hiusten lähtö.
        Miehelläni on kyllä paksu tukka ja ikää yli 75 v.
        Minulla on 2-dia vaikka olen koko ikäni ollut ns. terveysihminen, käyn kuntosalilla, ajan pyörällä, sauvakävelyt, ym.ym.... paino normaali, ruoka itse tehtyä, verkot järvessä ja nyt kun tämä verenpaine on ollut tässä riesana, nimittäin aikaisempi lääke aiheutti vaikka mitä. Lääkäri antoi kokeiluun tuota Diovania, siksi tutkin listaa kun edellinen turvotti nilkat, teki pahan olon, eikä laskenut edes lopulta verenpainetta, olen käyttänyt verenpainelääkkeitä jo 20 v. joten lienekö tullut immuuniksi edelliselle. Ikää on tässä 65 v. ja muuten en voi valittaa, mutta lääkkeille olen jotenkin altis???
        Tietysti Metformen ja vplääkitys ehkä teki temppujaan kun paineet meni yläkanttiin, tiedä häntä.


      • ei sivuvaikutuksia
        Ei luulosairaskaan kirjoitti:

        Ap. tässä vastaan: olen naishlö ja siksi tässä tätä pähkäilen, jos olisinkin mies niin viis veisaisin tukasta, onhan se näköjään niin yleistä miehillä tuo hiusten lähtö.
        Miehelläni on kyllä paksu tukka ja ikää yli 75 v.
        Minulla on 2-dia vaikka olen koko ikäni ollut ns. terveysihminen, käyn kuntosalilla, ajan pyörällä, sauvakävelyt, ym.ym.... paino normaali, ruoka itse tehtyä, verkot järvessä ja nyt kun tämä verenpaine on ollut tässä riesana, nimittäin aikaisempi lääke aiheutti vaikka mitä. Lääkäri antoi kokeiluun tuota Diovania, siksi tutkin listaa kun edellinen turvotti nilkat, teki pahan olon, eikä laskenut edes lopulta verenpainetta, olen käyttänyt verenpainelääkkeitä jo 20 v. joten lienekö tullut immuuniksi edelliselle. Ikää on tässä 65 v. ja muuten en voi valittaa, mutta lääkkeille olen jotenkin altis???
        Tietysti Metformen ja vplääkitys ehkä teki temppujaan kun paineet meni yläkanttiin, tiedä häntä.

        Läheiseni joutui kokeilemaan useampaa verenpainelääkettä ennenkuin löytyi lääke, jolla ei ollut mitään haittavaikutuksia. Se kuuluu ATR salpaajiin. Nimi Atacand. Haittapuoli korkea hinta verrattuna yleisimpiin vp-lääkkeisiin. Vastaisikohan se kokeilulääkettäsi?


      • ap. kirjoittaja
        ei sivuvaikutuksia kirjoitti:

        Läheiseni joutui kokeilemaan useampaa verenpainelääkettä ennenkuin löytyi lääke, jolla ei ollut mitään haittavaikutuksia. Se kuuluu ATR salpaajiin. Nimi Atacand. Haittapuoli korkea hinta verrattuna yleisimpiin vp-lääkkeisiin. Vastaisikohan se kokeilulääkettäsi?

        Aiempi lääkkeeni on Cozaar 50 mg, sitä olen käyttänyt siitä lähtien kun se tuli markkinoille, kilpirauhaskokeet on otettu, ym... mutta natrium ja kalium on aina ihan alarajassa, en tiedä mistä sekin johtui. Lääkäri ei siihen ottanut kantaa kun se oli norm. lukemissa kuitenkin. Samoin P-krea oli vain 53 --nor. 50-90, tuo krea on ollut aina alhainen, liekö tuon lääkkeen vuoksi, en tiedä. Ennen nuorempana se oli aina n.60-65 jne. Mistähän tuokin johtuu, lääkärit ei selittele jos on haarukassa arvot.


    • diovan ja aloittaja

      No, nyt ap. on ottanut Diovania 80 mg, per.pv, muuta en ole huomannut paitsi että sormeni ovat turvoksissa??? Sormukset jotka oli löysät nyt ei tahdo lähteä pois kuten aiemmin...Diovanko tuon tekee. Mulla on kontrolli 25.11. mutta aion nyt koettaa ottaa tuon satsin ainakin siihen saakka.

    • lääkkeetönnä

      mm. C- ja D-vitamiinin sekä magnesiumin puute nostaa verenpainetta, ei suku.

      Liika teollinen suola (merisuola tai ruususuola ruuanlaittoon kohtuudella), liikkumattomuus, stressi, tupakka, alkoholin suurkulutus sekä lihavuus nostaa verenpainetta.

      Ikääntyessään verisuonet tukkeutuvat kalkista. Ja tämä kalkkeutuminen alkaa jo nuorena, jos on väärät elintavat. Kalkkeutuminen nostaa iän myötä myös verenpainetta. Riittävä D-vitamiinin saanti vaikuttaa kalsiumin aineenvaihduntaan, jolloin se on elimistön hyödynnettävissä.

      Luontaisterveys 3/2013 sivu 34 lehdessä on lääkärin artikkeli verenpaineen hoidosta elintavoilla eli mene kirjastoon lukemaan lehti.

      C- ja D-vitamiinin sekä magnesiumin ja Omega-3 rasvahappojen puute on mm. Suomalaisten yleisin ravitsemuksellinen puutos.

      C-vitamiinia 500-1000mg / vrk (tutkimusten mukaan vähimmäistarve päivässä on 400mg)

      D-vitamiinia 50-125µg / vrk

      Magnesium (sitraattimuodossa) 200-400mg/vrk (tutkimusten mukaan lähes 90 % ihmisistä kärsii magnesiumin puutteesta)

      Pohjoismaiset terveysviranomaiset suosittelevat aikuisille Omega-3 rasvahappoja 1-2 grammaa päivässä eli esim. villiä lohta vähintään 150 grammaa päivässä. Eli käytännössä kaikkein tulisi syödä Omega-3 rasvahappoja lisäravinteena purkista. Raskauden aikana Omega-3 rasvahappojen tarve jopa tuplaantuu. Omega-3 rasvahapolla on tärkeä rooli mm. aivotoimintojen säätelyssä, tulehdusten ehkäisemisessä ja immuunijärjestelmässä.

      Vuoden D-vitamiinit saa kympillä iHerbistä ja lähimarketistakin n. 50€:lla.

      Muut saa todella edullisesti Citymarketin luontaistuotehyllystä. Eli kuukausihinnaksi tulee n. 5€.

      Vitamin D may help reduce blood pressure in African Americans
      http://www.vitamindcouncil.org/vitamin-d-may-help-reduce-blood-pressure-in-african-americans/

      "Yliopistojen yhteistyönä kehitty DASH-ruokavalio on paras ruokavalio verenpaineen alentamiseksi. Nyt uuden meta-analyysin mukaan DASH-ruokavalio alentaa hyvin myös sydän- ja verisuonitautien riskiä. Kaikista olennaisinta DASH-ruokavaliossa on vihannesten ja hedelmien runsas määrä. Niistä saadaan verenpainetta kurissa pitävää kaliumia, mutta myös C-vitamiinia, polyfenoleita ja karotenoideja, joilla on myös lievää verenpainetta alentavaa vaikutusta."
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23466047

      UV exposure directly lowers blood pressure
      http://www.vitamindcouncil.org/vitamin-d-news/uv-exposure-directly-lowers-blood-pressure/

      "D-vitamiinin puute on jo aikaisemmin yhdistetty verenpainetautiin, mutta nyt uusi amerikkalainen tutkimus viittaa siihen, että puutos liittyy myös lievään verenpaineen kohoamiseen."
      http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2236

      "Tässä tänä vuonna julkistetussa satunnaistettuihin ja kontrolloituihin tutkimuksiin perustuvassa meta-analyysissä C-vitamiini alensi systolista verenpainetta noin 5 elohopeamillimetriä ja diastolista verenpainetta lähes 2 elohopeamillimetriä korkeasta verenpaineesta kärsivillä."
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22492364?dopt=Abstract

      "Korkean verenpaineen pitkäaikainen hoito kalsiumkanavan salpaaja -lääkkeillä on yhdistetty nyt uudessa tutkimuksessa peräti 2,5 kertaa suurempaan rintasyövän riskiin. On huomattavasti turvallisempaa alentaa korkeaa verenpainetta DASH-ruokavaliolla, kiinanruusuteellä, magnesiumilla, ubikinonilla, oliivinlehtiuutteella ja C- ja D-vitamiinilla. Näiden kaikkien hyödystä verenpaineen alentamisessa on tieteellistä näyttöä."
      http://www.medicalnewstoday.com/articles/264446.php

      "Ruotsalaistutkimus osoittaa, että 300 mg magnesiumia päivässä ehkäisee raskauden aikaista diastolisen verenpaineen ("alapaineen") nousua. Magnesiumlisää annettiin naisille 25.-37. raskausviikkojen välisenä aikana. Tutkimus julkaistiin tieteellisessä Archives of Gynecology and Obstetrics -lehdessä."
      http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs00404-013-2900-2

      LÄHDE:
      https://www.facebook.com/Metabolia

      • ap.....

        Kirjoittelen tästä Diovanista, siis olen ketjun aloittaja, kävin siinä tarkastuksessa ja mm. hemoglobini oli laskenut se oli ennen 140 ja nyt puolessa vuodessa 125 eli marraskuuun tarkastuksessa. Ja muitakin arvoja oli muuttunut mikä mihinkin, toiset oli huonontuneet toiset pysyneet ennallaan. Lääkäri sanoi että voisin kokeilla rautatabletteja???? Minulla ei ole ollut koskaan noin alhaista hb:tä, Keisarinleikkauksen jälkeen se kyllä putosi että oli 120.
        Yleensä se on ollut n. 140-150. jolloin kävin luovuttamassa verta.
        Lääkäri sanoi että voin ottaa entiset lääkkeet takaisin kun noita muutoksia on tullut ja rautaa 3kk..... verenpaine ei muuttunut sen alemmaksi tuolla Diovanilla vaan olisi pitänyt ottaa tuo 160 mg. annettu annos oli ensin. 80 mg.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe