Opiskelualojen arvo parisuhteen muodostuksessa

012345

Onko nykyään opiskelijoille mitään merkitystä sillä, millä alalla mahdollinen tyttö/poikaystävä opiskelee? Olen ainakin kuullut juttuja siitä, että joidenkin ''arvokkaammiksi'' koettujen alojen kuten lääketieteen tai oikeustieteen opiskelijat eivät halua pariutua muiden kuin oman alan opiskelijoiden kanssa. Tai että yliopisto-opiskelijat eivät halua pariutua ammattikoulun käyneiden kanssa. Mutta oletteko ajatelleet tätä asiaa näin?

33

2569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...?

      No sehän nyt on selvä, että yliopisto-opiskelijat eivät usein amis-koulutuksen käyneiden kanssa "pariudu", ja syy siihen on usein täysin eriävät intressit. Yliopistoon hakeutuvat ihmiset, jotka haluavat opiskella -> he arvostavat tietoa ja haluavat oppia sitä, samoin he haluavat kumppaniltaan vastaavaa, että löytyy ihan jotain yhteistä. Ammattikoululainen taas haluaa tehdä asioita käsillään, ja nähdä konkreettisen työn tuloksen.

      Olisi kyllä vaikea kuvitella itse ihastuvani heikosti koulutettuun, ihan koska koulutuksen puute jo kertoo tietyistä mielenkiinnoista/arvoista, jotka eivät k.o. tapauksessa kohtaa.

      Lääkiksestä voin sen verran kertoa, että se on täysin sisäänpäin kääntynyt. Vuosikurssi on tiivis yhteisö, muiden tiedekuntien sivuaine opiskelijoita ei ole ympärillä ym. Eiköhän ne ole ne pääsyyt.

    • Tietoa.

      Oma äitini on lääkäri ja naimisissa rakennusalan yrittäjän kanssa, joten kyllä näitäkin tapahtuu. Varmasti onnistuu jos palkkatasot kohtaavat ja ulkonäköä on riittävästi.

    • hum yo

      Edelleen rakastan puuseppää :)

    • ei usein onnistu

      Usein maisterin ja putkiasentajan maailmankuvat, arvomaailma ja tavat poikkeavat toisistaan siinä määrin, etteivät ne vain kiinnosta toista eivätkä sovi samaan osoitteeseen.

      Poikkeuksia on, oikein onnistuneitakin.

    • Hööhhöööööö

      Huuhaata koko oletus. Kävin joskus aikanaan ammattikoulun ja seurustelin poikkeuksetta hyvännäköisen ja korkeasti koulutetun (juristi, opettaja, KTM, psykologi) naisen kanssa.
      Myöhemmin kouluttauduin itsekin korkeasti, mutta naisten kiinnostuksen koulutusta kohtaan olen huomannut olevan listalla todella hännillä. Se kyllä kiinnostaa naisia suuresti, että teet jotain sellaista työksesi, josta pidät paljon ja koet tekeväsi työlläsi jotain hyvää. Naisia kiinnostavat pähkinänkuoressa nämä seikat:
      - olet turvallinen, mutta silti miehekäs mies. Et tossu tai hissukka
      - olet leikkisä ja huumorintajuinen, etkä liian päällepäsmäri
      - seisot sanojesi takana etkä sekolie liikaa
      - ulkonäkö on hyvin nuorille tärkeä, mutta hieman vanhemmat naiset joustavat siinä paljon, vaikka ovatkin itse kauniita

    • Nuori opiskelija

      Mulle kelpaa hyvännäköinen nainen joka ei polta eikä käytä liikaa alkoa. Mutta tuollaisenkin löytäminen, ihan mistä tahansa, on jo liian vaikeaa nykyään. Kaikki ovat varattuja viimeistään kun täyttävät 20v :/

      • VoiKyynel

        Tai lezboja...


      • prinssiä ootellessa

        Yks olis täällä vapaana:)
        myönnän kyllä ite aika tarkkaan kattovani minkälaista miestä haluaisin. Koulutus kyllä painaa, mutta samalla myös terveelliset elämäntavat, savuttomuus, hyvä huumori ja lempeä luonne. Ei ole vielä tullu vastaan!


      • sinkkuna pysyt
        prinssiä ootellessa kirjoitti:

        Yks olis täällä vapaana:)
        myönnän kyllä ite aika tarkkaan kattovani minkälaista miestä haluaisin. Koulutus kyllä painaa, mutta samalla myös terveelliset elämäntavat, savuttomuus, hyvä huumori ja lempeä luonne. Ei ole vielä tullu vastaan!

        kovat on vaatimukset jos vain täydellinen kelpaa


    • pkele

      on sillä merkitystä. kaikki eivät vain tunnusta asiaa.

    • itsellä näin

      jos toinen ei ole opiskellut yliopistossa niin ei ole kiinnostava

    • jhlbv

      Itse olen korkeakoulutettu, mutta nykyinen tyttöystäväni on "amis". Yleissivistys ja äly eivät ole hänellä yhtään sen alemmalla tasolla kuin keskiverrolla akateemisella naisella, päinvastoin.

      • Ei-akateeminen

        Mikä siinä onkin, että joillakin on automaattisesti sellainen oletus, että ei-korkeakoulun käynyt olisi lähtökohtaisesti tyhmempi kuin akateeminen? Tietystikin akateeminen hallitsee paremmin ainakin sen oman alansa, hallitsee paremmin ehkä suuremmat teoreettiset kokonaisuudet jne, mutta ihan yhtä hyvin ei-akateeminen voi olla yhtä hyvin perillä maailman menosta kuin akateemisetkin.

        Olen nähnyt monia akateemisia opiskelija ja joillakin heistä koko elämänhallinta on täysin hukassa ja samoin tämän elämän reaaliteetit. Ei osata keittää kahvia, hoitaa raha-asioita, ei tiedetä työsuhde-asioista, ei jakseta herätä aamuisin luennolle ja valitetaan koko päivä väsymystä parin tunnin aamuluennon jälkeen, illanistujaisia jopa useita kertoja viikossa opintojen kustannuksella ym.

        Minä itse henk.koht arvostan ihmisiä, jotka osaavat ottaa muita huomioon, hoitavat asiansa mallikkaasti, kohtelevat hyvin itseä ja muita, ovat rehellisiä, yritteliäitä ja avuliaita. Sillä, mikä tutkinto heillä on takana, ei ole kauheasti väliä.


      • laiskoja
        Ei-akateeminen kirjoitti:

        Mikä siinä onkin, että joillakin on automaattisesti sellainen oletus, että ei-korkeakoulun käynyt olisi lähtökohtaisesti tyhmempi kuin akateeminen? Tietystikin akateeminen hallitsee paremmin ainakin sen oman alansa, hallitsee paremmin ehkä suuremmat teoreettiset kokonaisuudet jne, mutta ihan yhtä hyvin ei-akateeminen voi olla yhtä hyvin perillä maailman menosta kuin akateemisetkin.

        Olen nähnyt monia akateemisia opiskelija ja joillakin heistä koko elämänhallinta on täysin hukassa ja samoin tämän elämän reaaliteetit. Ei osata keittää kahvia, hoitaa raha-asioita, ei tiedetä työsuhde-asioista, ei jakseta herätä aamuisin luennolle ja valitetaan koko päivä väsymystä parin tunnin aamuluennon jälkeen, illanistujaisia jopa useita kertoja viikossa opintojen kustannuksella ym.

        Minä itse henk.koht arvostan ihmisiä, jotka osaavat ottaa muita huomioon, hoitavat asiansa mallikkaasti, kohtelevat hyvin itseä ja muita, ovat rehellisiä, yritteliäitä ja avuliaita. Sillä, mikä tutkinto heillä on takana, ei ole kauheasti väliä.

        En ajattele, että olisi automaattisesti tyhmempi, mutta sen sijaan selkeästi laiskempi ja kunnianhimoa ei juurikaan sitten ole. Kouluja käymättömät eivät ole kunnianhimoisia, eivät arvosta ahkeruutta vaan ovat laiskoja ja haluvat hyvän palkan ilman, että sitä varten tarvitsee mitenkään ponnistella. Eli se laiskuus ja se, että odotetaan, että rahaa sataa taivaalta ovat niitä turn offeja. Huonosti koulutettu ei myöskään ymmärrä kuinka paljon pitää esim. yliopistotasolla tehdä töitä opiskelujen eteen, miksi tenttiin lukeminen menee jonkun tyhjänpäiväsen hengailun, kissanristiäisten tai dokaamisen edelle tai miksi edes kukaan viitsii tehdä mitään töitä opiskelujen eteen.

        Huonosti koulutetut kuvittelevat olevan automaattisesti käytännöllisempiä elämässä mitä eivät välttämättä todellakaan ole. Akateeminen voi olla myös käytännöllinen.


    • 4. vuoden humanisti

      Itselleni koulutustaso on tärkeä juuri sen takia, että mielelläni pohdin asioita ja keskustelen niistä, ja arvostan ihmisiä, jotka haluavat sivistää itseään. Yleistettynä tällainen henkilö löytyy helpommin yliopistosta kuin ammattikoulun käyneiden joukosta. Tosin itse aloin seurustelemaan itseäni nuoremman datanomin kanssa, mutta nykyään hänkin opiskelee yliopistossa tietojenkäsittelytiedettä. Ei tosin sillä, että humanistin ja tietotekniikasta kiinnostuneen maailma olisi kovin lähellä toisiaan... Arvot ja kiinnostus oppimiseen kuitenkin kohtaavat, joten se riittää. Puhumattakaan yhtä kieroutuneesta huumorintajusta.

      Mitä tulee juristeihin ja lääkäreihin, niin eräs juristiksi opiskeleva ystäväni on sanonut, ettei voisi seurustella kuin juristin kanssa siksi, että vain toinen saman alan opiskelja pystyy ymmärtämään sen työmäärän, mitä opinnoissa ja töissä joutuu kohtaamaan. Samankaltaisen koulutuksen saanut henkilö ymmärtää siis tulevaisuudessa paremmin esimerkiksi sen, jos ura menee parisuhteen edelle. Tämä tuttava ei tosin ole ikinä seurustellut, joten...

      • surkea mies

        Minä taas en ole seurustellut koska en ymmärrä naisista mitään. Haluaisin kyllä mutta en vaan osaa. Naiset ovat mystisiä ja vaikeatajuisia olentoja, eikä heille voi noin vaan mennä mitään parisuhdetta ehdottelemaan. Enkä tiedä miten muuten naisia voisi muka lähestyä, kun itse eivät tee yhtään mitään näiden asioiden eteen. Kai naisia ei sitten kiinnosta enää nykyään seurustelu...


    • keg8

      Aivan sairasta touhua että jos esim. Mies on käynyt amiksen ja on töissä nainen on yliopistossa ja ei tee töitä ja sit nainen päättää et ei enää kiinosta koska mies on käynyt "alemman arvosen koulutuksen" ja suhde päättyy sen takia vaikka kuinka ihana ihminen olisi. Aivan sairasta

      • Jaahas...

        Eiköhän idea ollut, ettei moinen suhde ota välttämättä tulta alleen alunperinkään. Toki niitäkin tapahtuu, ei siinä mitään, mutta onhan se harvinaisempaa kuin suhteet samasta koulutusluokasta.

        Idea ei ollut kuvailemasi hyväksikäyttö...


    • Voi helvetti...

      Ei kai se ihmisen mukavuus/älykkyys riipu siitä millaset paperit on saanut tai minkä koulutuksen on käynyt? Minäkin tiedän tyypin joka kävi ensin amiksen, oli duunaritöissä, sitten tympäänty töihinsä, kävi aikuislukion, kirjotti huippupaperit ja meni lääkikseen. Sanoisin, että melkein jokaisessa on potentiaalia vaikka mihin, jos vaan kiinnostusta ja motivaatiota on tarpeeksi. Sitten toinen joka kirjotti M&E paperit, meni metallialalle amikseen lopulta.

      • nakkkkkkkkki

        Voi helvetti kun oli tyhmä viesti. Koulutustaso korreloi suuresti kognitiivisten kykyjen kanssa. Tämä on fakta. Toisaalta tuossa omassakin viestissäkin toteat täysin ristiriitaisesti ettei alhaisen koulutustason ihminen mielestäsi ollutkaan tyhmä, koska kykeni kouluttautumaan pitkälle. No oli koulutuksesi taso mikä tahansa, sen voin todeta, ettei sinua ole turhilla älyn lahjoilla siunattu.


    • pööpöö

      Korkeakoulutettu, joka automaattisesti pitää amiksia jotenkin alempiarvoisina ihmisinä todistaa jo itse esimerkillisesti sen ettei korkeakoulutettu ole sen "fiksumpi".

      Korkeakoulutetulla on usein suurempi halu näyttää muille olevansa jotakin, toki voi olla myös aidosti kiinnostunut lukemisesta tms. mutta usein on näitä, jotka opiskelevat vain koska ajattelevat sitä kautta voivansa tulla joksikin. Arvottavat siis itsensä ja muut opiskelun kautta. Amikset harvoin tekevät näin.

      Joissain tapauksissa amikseen menneet ovat köyhemmistä perheistä, jolloin heille on tärkeää löytää työ ja toimeentulo. Silloin itsensätoteuttaminen ja kunnianhimo eivät ole ensisijaisia. Tämähän on tuttua jo lukion psykan tunneilta, tarvehierarkiasta.

      Usein tämä teini-ikäisten suhtautuminen amiksiin onneksi muuttuu iän myötä ja kun on tiputtu itse sieltä pilvilinnoista, niin osataan taas kohdata muut ihmiset samanarvoisina. Tällöin myös pariutuminen amisten kanssa on mahdollista.

      • Ei-akateeminen

        "Korkeakoulutettu, joka automaattisesti pitää amiksia jotenkin alempiarvoisina ihmisinä todistaa jo itse esimerkillisesti sen ettei korkeakoulutettu ole sen "fiksumpi". "

        Näinpä! On olemassa todella fiksuja akateemisia, tyhmempiä akateemisia, idiootteja akateemisia, todella fiksuja amiksen käyneitä ja niitä idiootteja amiksen käyneitä. Minä en olen päivääkään opiskellut yliopistolla, mutta minua on joskus luultu yo-opiskelijaksi, kun olen jostakin asiasta tiennyt paljon. Tiedän myös monia lukion amiksen käynteitä, jotka myöhemmin valmistuneet yliopistolta. Niin että ei kannattaisi luoda ennakko-oletuksia pelkän sen hetkisen koulutuksen perusteella muista ihmisistä.


      • Nähty on
        Ei-akateeminen kirjoitti:

        "Korkeakoulutettu, joka automaattisesti pitää amiksia jotenkin alempiarvoisina ihmisinä todistaa jo itse esimerkillisesti sen ettei korkeakoulutettu ole sen "fiksumpi". "

        Näinpä! On olemassa todella fiksuja akateemisia, tyhmempiä akateemisia, idiootteja akateemisia, todella fiksuja amiksen käyneitä ja niitä idiootteja amiksen käyneitä. Minä en olen päivääkään opiskellut yliopistolla, mutta minua on joskus luultu yo-opiskelijaksi, kun olen jostakin asiasta tiennyt paljon. Tiedän myös monia lukion amiksen käynteitä, jotka myöhemmin valmistuneet yliopistolta. Niin että ei kannattaisi luoda ennakko-oletuksia pelkän sen hetkisen koulutuksen perusteella muista ihmisistä.

        Minä tunnen monia amispohjaisia maistereita ja jopa tohtoreita. Suurin ongelma amispohjaisilla on se, ettei heidän itsevarmuutensa ole läheskään samaa tasoa kuin ylioppilaspohjalta aloittaneiden. Osaaminen on yleensä taas paljonkin parempi.

        Siinä olen samaa mieltä, että on jopa aivan toivottomia tohtoreita ja todella fiksuja amiksia. Molempia olen tavannut.

        Jotta kenellekään ei tulisi omasta pätevyydestäni tai arvostelukyvystäni epäselvyyttä, väittelin 27 vuotta sitten, ja olen ollut alani työtehtävissä senkin jälkeen.


      • Ehkä?
        Nähty on kirjoitti:

        Minä tunnen monia amispohjaisia maistereita ja jopa tohtoreita. Suurin ongelma amispohjaisilla on se, ettei heidän itsevarmuutensa ole läheskään samaa tasoa kuin ylioppilaspohjalta aloittaneiden. Osaaminen on yleensä taas paljonkin parempi.

        Siinä olen samaa mieltä, että on jopa aivan toivottomia tohtoreita ja todella fiksuja amiksia. Molempia olen tavannut.

        Jotta kenellekään ei tulisi omasta pätevyydestäni tai arvostelukyvystäni epäselvyyttä, väittelin 27 vuotta sitten, ja olen ollut alani työtehtävissä senkin jälkeen.

        Amis on tottunut tekemään työtä ja usein jaksaa tehdäkin sitä jonkun tavoitteen eteen. Tosin se on usein käsityötä mutta kuitenkin. Saattaa auttaa myös jos kiinnostuukin lukemisesta. On olemassa todellisia ''ei kiinnosta''-lukiolaisia ja yliopisto-opiskelijoita, joita ei vaan huvita lukea.


    • elämäntavat ratkaise

      Minä olen kolmekymppinen ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut 3000 e/kk tienaava mies, ja kommenttina se, ettei parinvalinnassa kyse ole niinkään koulutuksesta kuin tapakulttuurista. Olen itse kouluttamattomasta perheestä ja tapailusuhteeni ovat kaatuneet siihen, etten ymmärrä mitään esim. ravintoloista, viineistä tai matkoista. Yleensä ikäiseni koulutetut naiset haluavat edustavan miehen, jonka voi viedä kutsuille tai muihin tapahtumiin mukaan ja tällöin miehen pitää osata tavat. Kukaan nainen ei jaksa ruveta kouluttamaan miestä ns. eliitin tavoille. Tämä siis ratkaisee eikä tutkintopaperi tai lompakko, mutta usein koulutetut miehet myös osaavat nämä tavat toisin kuin minä, joka tunnen itseni outolinnuksi. Toisin päin koulutetut miehet kyllä ovat valmiita opettamaan köyhemmistä oloista lähteneitä naisia tuntemaan viinejä jne. Kykenen keskustelemaan kyllä paljonkin yhteiskunnasta tai tieteestä, mutta sitten esim. tuo juoma- ja ruokapuoli on ihan valmisruokatasolla.

      • Mitä vinkunaa!

        Ei mieleesi ole tullut opetella tuollaisia asioita? Ei "paremmissakaan perheissä" lapset osaa myötäsyntyisesti tuollaista, vaan he oppivat asiat.

        Nykymaailmassa infoa asioista riittää netissä ja televisiossa aivan yltä hyppien, asiaan pitää vain panostaa. Lisäksi on tarjolla sekä maksutonta että maksullista koulutusta aivan gurutasolle saakka.

        Mutta pitäähän ihmisellä jokin tekosyy olla, jolla voi selittää sen, ettei kannata edes aloittaa.


    • elämäntavat ratkaise

      Kirjoitukseni pointti ei ollut henkilökohtainen tilanteeni, vaan kommentoin sillä tätä keskustelua siitä, mikä parinvalinnassa ratkaisee. Halusin tuoda esille yleisellä tasolla toimivan yhden näkökulman, ei muuta. Olet oikeassa siinä, että jokaisella on mahdollisuus opetella erilaisia tapoja, ja se on sitten oma valinta, kuinka paljon vaivaa on valmis näkemään.

    • Ventin Vihtori

      Tuossa aiemmin esitettiin väite jonka mukaan ammatillisen koulutuksen hankkineet olisivat laiskempia kuin esim.akateemisesti koulutetut ja että he olettavat toimentulon tipahtavan nenän eteen ilman kummoisiakaan ponnisteluja. Omien kokemusteni perusteella en kyllä mitenkään voi yhtyä tämmöiseen näkemykseen. Kyllä ns.suorittavaa työtä tekevä ihminen joutuu yleensä sen palkkansa eteen ponnistelemaan ihan oikeasti. Meillä tehdään parhaillaan taloon julkisivuremonttia. Sitä hommaa tekee kaksi kirvesmiestä ja se tosiaan etenee vauhdilla. Muutaman päivän ovat paikalla olleet ja ikkunat on vaihdettu sekä seinät eristetty. Ei siinä paljoa näytä kahvinjuontiin ja jahkailuun aikaa jäävän. Tämä vain yhtenä esimerkkinä. Vastaavia ammattiryhmiä on tietysti monia. Vaikkapa kolmivuorotyö teollisuudessa on kyllä jo rytmityksensä puolesta varsin rassaavaa, vaikkei muuten fyysisesti raskasta olisikaan.

      Vastaavasti on akateemista koulutusta edellyttäviä työtehtäviä joissa työt eivät todellakaan paina. Itsellänikin on tämmöisestä kokemusta. Myöskään läheskään kaikilla aloilla akateeminen koulutus ei ole mitenkään erityisen vaativaa saati työlästä. Itselläni on myös tästä omakohtaista kokemusta. Toki on myös paljon työtä edellyttävää akateemista opiskelua. Vaikkapa edellämainitut lääketiede ja oikeustiede ilmeisestikin ovat kohtalaisen paljon työtä vaativia aloja.

      Jos amiksen käyneiden keskuudessa jonkinlaista laiskuutta esiintyy, niin se on kenties laadultaan henkistä. Saattaa olla että duunariporukoissa ei tunneta samallatavoin kiinnostusta yleissivistykseen ja asioista keskustelemiseen kuin akateemisten keskuudessa. Tosin tunnen duunareita joilla on pirun hyvä yleissivistys ja akateemisia jotka ovat jokseenkin sivistymättömiä. Ei näitäkään asioita voi yleistää.

      Tuosta tapakulttuurista vielä. En oikein usko että kovinkaan moni akateeminen nainen edellyttäisi mieheltään mitään täydellistä salonkikelpoisuutta. Ei nykyään oikein ole tapana sitä akateemisuutta sillälailla korostaa ja esiintyä mitenkään ylikultivoidusti. Ennemminkin semmoiset muotoseikat liittyvät eräänlaiseen nousukasmaisuuteen, joka sitten taas liittyy semmoiseen varakkuuden ja typeryyden kombinaatioon. Se taas ei ole sidoksissa koulutustasoon. Valtaosa akateemisesta väestä ei edes tienaa hyvin, joten sellainen brassailu ei oikein luonnistukaan. Mutta keskustelevasta miehestä akateemiset naiset yleensä tykkäävät. Ja tietysti miehen pitää olla hyvä sängyssä, se on akateemiselle naiselle erittäin tärkeää....

      • Toinen mielipide

        Totta on, etteivät akateemiset kansalaiset enää tänään ole oppineet kulkemaan kalustetuissa huoneissa eivätkä aterioimaan täydellisesti katetun pöydän ääressä. Ne, jotka osaavat käytöstavat kunnolla, tietävät myös sen, milloin niistä on sopivaa poiketa, mutta tämähän ei akateemisia juntteja lainkaan huoleta.


    • 457456

      Ainakaan ei voi enää sanoa että näitä asioita ratkaisee raha. Useimmiten on se tilanne, että amiskan 15-vuotiaana käynyt on jo ehtinyt olla 10-15 vuotta töissä ennenkuin se yliopiston käynyt saa väännettyä itsensä maisteriksi tai jopa tohtoriksi. Amis on siinä vaiheessa puolimiljonääri kun diplomi kädessä aletaan makselemaan lainoja ja muita velkoja korkoineen pois. Nykyäänhän amispuolen käynyt voi löytää jopa 2-3x parempipalkkaisen työn kuin monet korkeakoulun käyneet, ehkä poislukien lääkärit ja lakiasiamiehet. Ps. amiksen on myös aika paljon helpompi löytää pimeitä hommia kuin korkeasti koulutetun ;)

      • Parempi_valinta

        Puhumattakaan sitten ihmisistä, jotka ovat 12-13-vuotiaina jättäneet koulut ja ryhtyneet tekemään rahaa huorana tai diilerinä. Jo amiskankin käynyt on heihin nähden 5-6 vuotta myöhässä, muita kouluja käyneet vielä enemmän. Kun tällaiset ihmiset hoitavat hommansa taidolla, niin heidän tulonsa ovat moninkertaiset jo samanikäisiin amiskoihin verrattuina. Lisäksi on huomattava, että kaikki heidän tulonsa ovat verottomia, ei pelkästään jotkin pienet iltahommat.


    • Eisuhteita

      Ite en ymmärrä miten a) kukaan ees haluaisi olla kenenkään kanssa yhtään millään lailla ja b) jos haluaisi, niin miksi juuri toisen suomalaisen kanssa ?? Oon sitä mieltä että ulkomaalaisen kanssa olo on "hienompaa"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1804
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1602
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      19
      1399
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe