Kysymyksiä gerbiileistä.

nevereverforever

Moi! Mulle tulee ehkä tossa joulun alla gerbuja, kysymyksiä siis;

1. Montako tyttögerbua voi ottaa 173 litraiseen terraan.

2. Olen saanut vähän ristiriitaista tietoa; Tulevatko useimmat gerbiilit käsikesyiksi?

3.
a) Onko kellään kokemuksia Oulun akvaariosopista?
b)Onko siellä gerbuja?
c) Etenkin vaaleita, harmaita, agouteja ym?
d) Onko hyvä paikka?
Ajattelin hankkia sieltä kun Raahessa on vaan se lemmikkikulma, eikä siellä oikeen oo.

Lasiterra siis on tulossa.

6

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. Kerro mieluummin terraarion mitat sentteinä. Terrantäytyy olla tarpeeksi korkea että siihen mahtoi n. 20cm puruja, mutta samalla oikee määrä pohja pinta-alaakin.

2. Osta vain gerbiili joka on jo valmiiksi käsikesy. Kättä pelkäävä eläin ei välttämättä kesyynny ikinä, etenkään ensikertalaisella.

3. Ehdotan, että kokeilet ensin kysellä gerbiiliyhdistyksen kasvattajilta (yhteystiedot kotisivuilta), löytyisikö sieltä joku lähistöltä, tai voisiko joku kauempana asuva tuoda poikasia lähemmäksi muun reissun yhteydessä. Toimii usein. Myös esim. Petsiessä on paljon hyviä harrastajia, joilta voisi saada gerbiileille kyydin, tai ehkä kasvattajakin pohjoisesta! Kokeileminen ei ainakaan haittaa :)

• nevereverforever

1. Joops, ne on pituus 90cm, leveys 35cm ja korkeus 55cm.

2. Joo, pitää pyytää että voisinko ottaa sen käteen (jos otan eläinkaupasta.)

3. Ok, pitää kattoo.

• Jos ostat eläinkaupasta niin sun pitää tietää eläinten alkuperä. Ettei ne vaan oo tullu tehtailijalta tms. Tiedän pari eläinkaupasta lähtöisin olevaa gerbiiliä, joilla todettiin sydänvika. Perinnöllinen sairaus siis.

• eveliinashh

Sanoisin että noin kolmelle gerbiilille kuulostaisi ainakin todella hyvältä ja tilavalta asumukselta.

• nevereverforever

Kiitos!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      186
      8573
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4698
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4208
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3752
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3206
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2960
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2666
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2471
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2183
    10. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      36
      2117
    Aihe