Kivessyöpä?

panic

Minulla roikkuu jotain tavaraa kiveksissä(niiden alaosassa), eli onko se syöpää? Mitään kipuja ei ole ollut ja olen vasta 13 vuotta.

3

4789

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trigger

Itseläni on samanlainen tapaus vasemmassa kiveksessä. ei ole kipeä ei arka ei mitn. lääkäri tunnusteli kivekset n. vuosi sitten ja sano et kaikki ok ja se "tavara" oli jo silloin kiveksessä. itselläni tosi väljä nahka kivespussin ympärillä en tiedä vaikuttaako se asiaan, mutta tuskinpa sun tarvii huolissaan olla nimittäin jos se on pehmeä ja liikkuu niin silloin ei ainakaan syövästä ole kyse, koska tietääkseni syöpäpatti jököttää paikallaan ja koska asiaan ei liity kipua tai mitn.......!!olen kuullut suonikohjuista kiveksissä en tiedä minkälaiset ne on. jos joku palstaa lukeva viitsisi asiasta valistaa!!!

• jack te man

Lisäkives on kiveksen takana sijaitseva elin, joka ulottuu kiveksen yläosasta alaosaan saakka. Siinä esiintyy varsin usein kystamaisia eri kokoisia siemennesterakkuloita, spermatoseele, jotka tuntuvat kasvaessaan sormitunnustelussa kiinteinä kyhmyinä. Ne aiheuttavat vaivoja harvoin. Vain jos ne kooltaan kasvavat suuriksi, voivat ne esim.istuessa puristukseen jäädessään tuntua kivuliailta. Ne ovat siis siemennesteen täyttämiä muodostumia, jotka tehokkaalla taskulampulla valaistessa kuultavat valoa läpi.Varmin tutkimusmenetelmä on kiveksien ultraäänitutkimus. Se on nopea ja kivuton muodostumastasi täyden varmuuden antava toimenpide.
      Spermatoseele tarvitsee hoidon, poiston, vain jos se kasvaessaan alkaa vaivata ja aiheuttaa kipua.
      Toinen kysymyksesi oli " onko kivespussin suonikohjusta jotain haittoja?".
      Viittaan vastaukseeni tällä samalla palstalla 11.8.2004 kysymykseen " kiveskohju "
      Kiveskohju eli varicoseele on kiveksen yläpuolella sijaitsevan siemennuorapunoksen laskimoiden laajentuma, se on lähes aina vasemmassa kivespussin puoliskossa.Syynä on kiveslaskimon läpän toimintahäiriö. Sairaus on useimmiten oireeton, vain kun laskimolaajentumat kasvavat suuriksi, voi sairaus aiheuttaa pystyasennossa kipua ja painontunnetta kivespussissa.Se kehittyy puberteetin aikana noin 10 prosentille pojista. Heistä noin 15 prosentilla ilmenee myöhemmin hedelmällisyyden heikkenemistä.

• metalll

sulla lähes 100% varmuudella kohjukives. eli suonikohjut kiveksessä. harmiton vaiva voi vatia joskus leikkaushoitoa. käväseppä urologilla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      21
      3621
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      16
      2452
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      378
      2023
    4. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      238
      1890
    5. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1631
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1607
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1569
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      14
      1217
    9. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      67
      1192
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1081
    Aihe