Nyt on jännä tilanne päällä. Vuokrasopimus allekirjoittamatta, mutta se on jo käsissä (lähetettiin postilla). Asunnon saisin vasta 1.11. eli yli kuukauden kuluttua. Nyt on kuitenkin alkanut epäilyttää ja rajusti, koska vuokra on aivan budjettini ylärajoilla, sijainti ei ole aivan niin hyvä kuin haluaisin ja tahtoisin muuttaa mahdollisimman nopeasti, etten joudu kuukaudeksi takaisin äidin helmoihin...
Olen nyt selvitellyt asiaa sen verran, että _jos_ olemme tehneet ns. suullisen sopimuksen, irtisanomisaika on kuukausi. Eli toisinsanoen jos puran sopimuksen ennen tämän kuun loppua säästyn täysin maksutta? Asunnossa on toinen vuokralainen tämän ajan. Mielestäni sopimusta vuokraamisesta ei kuitenkaan ole tehty, vaan sovittiin että minulle lähetetään vuokrasopimus jonka allekirjoitan ja lähetän takaisin.
Törkeetähän tää on, mutta itsepähän olen tähän tilanteeseen itseni ajanut ja olen oikeasti pahoillani vuokranantajan puolesta (yksityinen). Joka tapauksessa: miten kiemurtelen itseni mahdollisimman hienovaraisesti ulos tilanteesta?! :s
Vuokrasopimuksen peruminen ennen allekirjoittamista
Ömm
2
961
Vastaukset
- Yhteys vuokranantaja
Ilmoita mahdollisimman nopeasti kirjallisesti vuokranantajalle, että olet tullut toisiin aatoksiin, etkä vuokraa sitä asuntoa. Ei pitäisi olla tuon kummempi proseduuri. Niin ja kiität!
- Ömm
Asia hoidossa :) Soitin ja pahoittelin asiaa ja ymmärsin kyllä kiittää. En tietenkään tyytyväistä vastausta saanut, mutta ainakin vuokranantajat pääsevät jatkamaan uuden vuokralaisen hakua. Kylläpä helpotti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397860Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412029Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251970- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822