Kadutko nimeä jonka annoit lapsellesi?

Iki-ihana nimi?!

Kadutko nimeä jonka annoit lapsellesi? Miksi? Saiko samanniminen henkilö kenties huonoa julkisuutta? Saiko jonkun toisen kommentti nimestä pitämään nimeä vähemmän "hohdokkaana"? Oletko vain itse alkanut pitämään nimeä vähemmän kauniina/sopivana?

Omien lapsieni nimet ovat Aino Emilia, Emmi Aada ja Anni Venla. Nyt jälkeenpäin minua on alkanut vähän kaduttamaan, sillä tyttöjen kaikki nimet ovat nyt niitä kaikkein yleisimpiä, ja päiväkotiryhmissä, koululuokassa ja harrastuksissa on aina ollut monta samannimistä tyttöä, ja lasten mukaan se harmittaa heitä. Pitää vaan miettiä tarkemmin :(

18

2210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä turhia

      Ei ole kaduttanut ja ihan suvusta otettiin perinteiset suomalaiset nimet, etunimi isoisän nimestä muunnos ja toinen nimi on sama kuin miehen välinimi. Jos pojan etunimi joskus yleistyy liikaa voi ottaa lempinimen käyttöön ja taas on persoonallista :)

    • Ei kaduta

      Voi kuule, lapsi on tärkein, ei se nimi. Ihmeellinen nimi ei tee lapsesta erikoista, vaan lapsi on oma persoonansa, olipa sen nimi yleinen tai harvinainen. Nimimuodeista ei koskaan tiedä, harvinaiset nimet yleistyvät ja entiset yleiset nimet harvinaistuvat. Jokainen antaa sen nimen lapselle, jsta pitää kauniina, ei siinä mitään katumisia tarvita.

      Mietihän englanitilaisia, jotka käyttävät tiiviisti muutamia perinnenimiä, joita on lähes kaikilla. John, George, Adam jne. Emma, Emily, Jane, Cathrine jne.

      Nauti lapsistasi. Onneksi ette ole kuninkaallisia, teillä onsentään sukunimi, joka erottaa teidän perheen omaksi yksikökseen.

      • Emile

        Annoin lapselleni nimeksi Linda Maria Emilia, ja harmittaa vähän koska nyt julkisuuteen on pullahtanut tämä nuori tytön tylleröinen Linda Vink, joka laulaa vihjailevasti seksistä.

        Ja kyllä, lapsi on se tärkein, mutta kyllähän nimeä saa katua jos jotakin sattuu, kunhan ei sitä kenenkään muun aikana kailota kuin itsensä! Katumus on inhimillinen tunne, ihmisiä olemme kaikki. Täällä taas näitä tekopyhiä vanhempia vauhdissa.


      • Ei kaduta
        Emile kirjoitti:

        Annoin lapselleni nimeksi Linda Maria Emilia, ja harmittaa vähän koska nyt julkisuuteen on pullahtanut tämä nuori tytön tylleröinen Linda Vink, joka laulaa vihjailevasti seksistä.

        Ja kyllä, lapsi on se tärkein, mutta kyllähän nimeä saa katua jos jotakin sattuu, kunhan ei sitä kenenkään muun aikana kailota kuin itsensä! Katumus on inhimillinen tunne, ihmisiä olemme kaikki. Täällä taas näitä tekopyhiä vanhempia vauhdissa.

        Miten ihmeessä voit varautua siihen, että tulee joku henlkilö Linda Vink, joka laulaa vihjailevasti seksistä? Et mitenkään. Minua ei häiritse tällaiset seikat, ne eivät koske minun lastani mitenkään. ikävä, että sinulla on kasvattaja huono itsetunto ja pelkäät, että jonkun toisen lapsen ominaisuudet liitetään sinun lapseesi pelkän nimen perusteella.


      • Ei kaduta
        Emile kirjoitti:

        Annoin lapselleni nimeksi Linda Maria Emilia, ja harmittaa vähän koska nyt julkisuuteen on pullahtanut tämä nuori tytön tylleröinen Linda Vink, joka laulaa vihjailevasti seksistä.

        Ja kyllä, lapsi on se tärkein, mutta kyllähän nimeä saa katua jos jotakin sattuu, kunhan ei sitä kenenkään muun aikana kailota kuin itsensä! Katumus on inhimillinen tunne, ihmisiä olemme kaikki. Täällä taas näitä tekopyhiä vanhempia vauhdissa.

        Vielä sen verran, että katumus on minullekin tuttu tunne. Mutta lapsen nimeen sitä en ole koskaan joutunut kohdistamaan. Lapsellehan ei voisi antaa mitään nimeä, sillä jokaisella nimellä on jokin "epämiellyttävä" kantaja. Onko Marianne-nimi nyt pilalla, kun BB-talossa on ollut roisia kieltä käyttävä Marianne? Pitäisikö minun nyt katua, jos olisin nimennyt lapseni Marianneksi? Ei todellakaan!


    • katuvainen ===

      Minulla on kolme lasta ja muuten olen tyytyväinen, mutta keskimmäisen pojan nimi kaduttaa.

      Se on Lauri ja osoittautui niin hemmetin yleiseksi, että kerran leikkipuistossakin oli kolme lauria hänen lisäkseen kuuden lapsen leikissä. Samaten päiväkotiryhmässä oli kaksi muuta lauria jne.... Tiedin kyllä, että nimi on suosittu, mutta en tajunnut, että NIIN suosittu.

      Hyvää Laurissa on kuitenkin se, että se ei ole ns. muotinimi, vaan klassikko kaikissa ikäluokissa ja tuskin tulee ärsyttämään ketään toisin kuin pienen ikäluokan boominimet kuten vaikkapa Veeti tms.

      • 8+6

        Tuollaiset tapaukset ovat usein yksittäisiä sattumia. Meillä täällä ei ole yhtään Lauria, sen sijaan Elias on yleinen.


      • Katuvainen ===
        8+6 kirjoitti:

        Tuollaiset tapaukset ovat usein yksittäisiä sattumia. Meillä täällä ei ole yhtään Lauria, sen sijaan Elias on yleinen.

        Meidän Lauri onkin jo 22-vuotias. Sittemmin nimi onkin harvinaistunut. Niinhän ne menee vuoristorataa. Sinulla lienee pikkupoika?

        Hauska sattuma muuten... Poikamme on Lauri Elias :)


      • Lauri on muodissa!
        Katuvainen === kirjoitti:

        Meidän Lauri onkin jo 22-vuotias. Sittemmin nimi onkin harvinaistunut. Niinhän ne menee vuoristorataa. Sinulla lienee pikkupoika?

        Hauska sattuma muuten... Poikamme on Lauri Elias :)

        No ei kyllä ole harvinainen.


      • Katuvainen ===
        Lauri on muodissa! kirjoitti:

        No ei kyllä ole harvinainen.

        Et sitten ymmärrä eroa termien "harvinaistua" ja "harvinainen" välillä?

        Otan osaa.....


      • Vaimo
        Katuvainen === kirjoitti:

        Meidän Lauri onkin jo 22-vuotias. Sittemmin nimi onkin harvinaistunut. Niinhän ne menee vuoristorataa. Sinulla lienee pikkupoika?

        Hauska sattuma muuten... Poikamme on Lauri Elias :)

        Meidän Lauri on jo 75 v.
        Hieno nimi.


    • Itellä ei ole lapsia, mutta vastaanpa kuitenkin, omasta kokemuksesta.

      Tuksun (tiiätte kyl kenen) ekat nimet ovat Mia Mari, joten sen jälkeen maku on mennyt tästä mun nimestä. Ja sitten kysytään onko yhdellä tai kahdella iillä... kerran ku olin muksu, mua sanottiin Majaksi. Toinen nimeni on harvinainen, mutta sitäki rumempi, alkaa A:lla. Siitä nimestä tulee mieleen heppatyttö, ja mä en oo lähelläkää heppatyttöä! :D porukat valitsi mulle nää nimet, niin niillä on elettävä, ellei uskaltaudu maistille :P

    • ...

      Itseä on hiukan kaduttanut tytölle antamamme nimi, mutta onneksi tyttö itse pitää nimestään ja se on tärkeintä.

      • ehkä vähän kaduttaa :/

        Tyttärieni nimet ovat Jessica Emily Aleksandra, Jadessa Kiana Madeleine ja Jemilia Isabella Cecilia. Lähes kaikki ovat kuittailleet nimistä, että ovat liian hienostelevia ja prinsessamaisia. Sukunimemme on -berg päätteinen, eikä onneksi mikään Korhonen. No, ainakaan ei ole pelkoa siitä että päiväkodissa tai harrastuksissa sattuisi kaimaa eteen näiden kaikkien Emmojen, Ainojen, Iidojen ja Aavojen keskellä...


      • ...
        ehkä vähän kaduttaa :/ kirjoitti:

        Tyttärieni nimet ovat Jessica Emily Aleksandra, Jadessa Kiana Madeleine ja Jemilia Isabella Cecilia. Lähes kaikki ovat kuittailleet nimistä, että ovat liian hienostelevia ja prinsessamaisia. Sukunimemme on -berg päätteinen, eikä onneksi mikään Korhonen. No, ainakaan ei ole pelkoa siitä että päiväkodissa tai harrastuksissa sattuisi kaimaa eteen näiden kaikkien Emmojen, Ainojen, Iidojen ja Aavojen keskellä...

        Olet kyllä onnistunut löytämään lapsillesi juuri niitä nimiä, jotka kuuluvat omiin inhokkeihini. Meilläpäin mm. romanit tykkäävät em. nimistä ja heillä on myös näitä -berg-loppuisia sukunimiä. Tyttäriesi tuleva työnantaja hakupapereita selatessaan miettiikin, onko ottamassa haastatteluun ruotsinsuomalaisen vaiko muun vähemmistäryhmän edustajan. Aino Korhonen on siten työnantajalle helpompi valinta. ;)

        Tyttärelläni on 50-luvun nimi ja itse olen aina hiukan katunut, että annoin mieheni päättää nimestä, mutta tyttö on itse aivan ihastunut nimeensä, koska päiväkodissa ja koulussa ei ole toista samannimistä koskaan ollut. Toinen nimensä on 40-luvulta eli ei mitään vuosisadan alun Iidoja tai nykymuoti Aavoja sekään.


      • ei kamalampia voi
        ehkä vähän kaduttaa :/ kirjoitti:

        Tyttärieni nimet ovat Jessica Emily Aleksandra, Jadessa Kiana Madeleine ja Jemilia Isabella Cecilia. Lähes kaikki ovat kuittailleet nimistä, että ovat liian hienostelevia ja prinsessamaisia. Sukunimemme on -berg päätteinen, eikä onneksi mikään Korhonen. No, ainakaan ei ole pelkoa siitä että päiväkodissa tai harrastuksissa sattuisi kaimaa eteen näiden kaikkien Emmojen, Ainojen, Iidojen ja Aavojen keskellä...

        olla....

        Karmaisevan rumat ja teennäiset nimet. Eritoten Jadessa ja Jemilia -- Jessica sentään on oikea nimi.

        Huh, huh. Kyllä luulisi hävettävän. Eikö miehesi pannut hanttiin näille keinotekoisille, väkisinväännetyille hirvityksille?


      • ei hirveämpiä voi
        ei kamalampia voi kirjoitti:

        olla....

        Karmaisevan rumat ja teennäiset nimet. Eritoten Jadessa ja Jemilia -- Jessica sentään on oikea nimi.

        Huh, huh. Kyllä luulisi hävettävän. Eikö miehesi pannut hanttiin näille keinotekoisille, väkisinväännetyille hirvityksille?

        Oikeassa olet. Tulevia lähiöruusuja Pizzeria Marhaban kulmapöytään...

        Mustalaiset sosiaalisesti alaluokkaisimpina suomalaisina antavat juuri tuon tyyppisiä nimiä. Että sekin vielä tyttöjen tulevaisuutta heikentämässä. Kuka kutsuu jonkin Jadessan työhaastatteluun? Ei kukaan.


    • havumetsien mies

      NImen antyamista joutuu varmaan katumaan moni sellainen, joka on antanut lapselleen nimen viihdemaailman tai peräti tietokonepelin perusteella, ja nimi ei ole suomalainen eikä ruotsalainen. Tulevat mieleen sellaiset nimet kuin Erin, Kevin, Broke jne,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      152
      10934
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3073
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2912
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1908
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1716
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 84
      1593
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    Aihe