Niin olen lähdössä irlantiin töihin ja kaupunki on Galway. Olen kuullut jonkun verran Irlannista ja Galwaysta juttua ja kaikki on ollut positiivista. Haluaisinkin nyt, jos jollain on asumiskokemusta Galwaysta, tietoa millainen paikka se oikein on. Ja vinkkejä kaivataan aina. Ja kaikki aiheet kaupunkiin liityen kiinnostavat! =)
Irkkuihin töihin
7
549
Vastaukset
- Matrix
Galway on aika nuorekas ja mun mielestä aika eurooppalainen kaupunki verrattuna esim. Dubliniin. Ja paljon siistimpikin. Galway on hyvin nopeasti kasvava kaupunki ja itse ainakin pidin siitä hyvin paljon ja olisin mielelläni viettänyt siellä enemmänkin aikaa.
Mitä työtä menet Galwayhin tekemään?
Kuten olen jo useaan otteseen todennut eläminen Irlannissa ei ole ilmaista ja hintataso on Suomen luokkaa. Asumisissa suositaan kimppakämppiä korkeiden vuokrien takia.- Anelma
Niin sairaanhoitajan töitä leikkaussaliin. Kimppakämppää ollaan vähän suunniteltukin. Sieltä kuulema löytyy paljon täysin kalustettuja omakotitaloja. Yhden ilmoituksen näin jossa pari vuotta vanhaa kalustettua omakotitaloa neljällä huoneella vuokrattiin 850e kk, että neljään pekkaan 212e ei kuulosta paljolta. Mutta oon myös kuullut varoittavia sanoja kylmistä vanhoista kivitaloista.
- klop
Anelma kirjoitti:
Niin sairaanhoitajan töitä leikkaussaliin. Kimppakämppää ollaan vähän suunniteltukin. Sieltä kuulema löytyy paljon täysin kalustettuja omakotitaloja. Yhden ilmoituksen näin jossa pari vuotta vanhaa kalustettua omakotitaloa neljällä huoneella vuokrattiin 850e kk, että neljään pekkaan 212e ei kuulosta paljolta. Mutta oon myös kuullut varoittavia sanoja kylmistä vanhoista kivitaloista.
Tuo on kyllä totta että kylmaa ja viimaista on talvella melkein joka talossa... Siihen on vaan totuttava, samoin kun lämpöisen veden kanssa pelaamiseen.
Tlon vuokraus on yleistä ja tuo hintakin näytti aika hyvältä. Itse maksamme 1100e kuussa, meillä on 2 vuotta vanha talo jossa asuu 5 ihmistä (2 pariskuntaa ja yksi irkku yksin). Täysin kalustettu, alakerrassa nätit puulattiat, 2 kylppäriä jne. Yksin asuminen on todella kallista. Kannattaa katsella taloa kaasulämmityksellä, tulee halvemmaksi kuin sähkö! - Matrix
Anelma kirjoitti:
Hyvä huomio.
Ehkäpä vuokra on todellisuudessa sen takia niin edullinen jos lämmityskustannukset hipoo pilviä. Sähköpatterit...aiai jos siis kyseessä on ns. harakanpesä.
Kannattaa siis todellakin huomioida se asia.
Irlannissa varsinkin isommissa kaupungeissa vuokrataan todella paljon valmiiksi kalustettuja asuntoja ja monesti niissä on astiat ja kaikki mukana. - Panu
www.daft.ie. Sielta luulisi loytyvan kamppaa ja hintatasoa.
- knarkhund
Niin onko niitä ollenkaan? valtavirtaklubeja vai partainen mies nurkassa-pubeja... meitä ois lähdös kaveriporukka (18-22 vuotiaat) ja päätettiin että matkustetaan myös irlannin länsirannalle. Et päiväohjelmaa riittää mut ois kiva illallakii jossain juhlia niin jos sattus joku tietää niin oisin tosi kiitollinen!
- kokkiopiskelija
olisiko antaa vinkkejä/yhteystietoja sairaaloiden, koulujen tai hotellien.. Ja mahdollisesti vielä suoraan keittiöön! Mutta jo kyseisen laitopksen mailiosote auttais... Etin työharjoittelupiakkaa, Irlanti kuulostais mukavalta. Viime keväänä olin Enkussa.. Ois kiva kokea ja nähä uutta! Kiitän vaivannääöstä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.665885- 1185135
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4223079Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s971521Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3531171- 29999
- 65981
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46896Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja109884Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52849