Ave -09 vaihdelaatikko ääntää?

avw1

Onko kenelläkään kokemusta seuraavasta?

Autoni on Ave -09, 2.0 diesel. Alkanut hiljattain kuulumaan moottoritienopeuksissa 6 vaihteella ajettaessa ulinaa. Veikkaan että tulee vaihdelaatikosta, koska 5 vaihteella ei minkäänlaista ääntä pidä.

Olisko vaihdelaatikkoöljyt vähissä?

29

8975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lottooja-.

      Ei kuulu eikä tule kuulumaan. Veikkaille mieluimmin veikkauksen pelejä. Äläkä täällä yhtenään käy paskaa jauhamassa.

    • avw1

      Voi voi sinua reppanaa. Luulet ilmeisesti ettei toyotassa voi olla mitään vikaa.? onko isälläsi toyota ja hän on päässyt aivopesemään sinut ja nyt sinäkin ajelet uudella corollalla ja vioista et uskalla tänne tulla hiiskumaan vaan käyt jauhamassa ainoastaan paskaa. Auton voit tulla koejamaan helsinkiin ja itse voit todeta reppana kuinka myös toyotasta kuuluu ylimääräisiä ääniä. Tulipahan kokeiltua tätäkin palstaa, eikä enää tarvi tulla kirjoittelemaan tänne vaan ajan kaivokselaan asiantuntijan pakeille!

    • ent. 88-kuski

      Tässä linkki aiempaan keskusteluun asiasta.http://keskustelu.suomi24.fi/node/11503298

      Itselläni vm. 2009 bensafarkkuAvessa volisee vaihdelaatikko jo kaikilla vaihteilla tietyssä nopeudessa. Merkkihuollon mukaan ääni kuuluu vaihteiston hammasratteiden päistä ja remontti maksaa noin 2000e. Maahantuoja pesi kätensä asiasta. Minkäänlaista vastausta ( materiaalivika tms.) en asiaan saanut- ainoastaan maahantuojan kielteisen kannan heidän osallitumisesta korjaukseen.

      Vika ei voine mennä Toyotan kohdalla luonnollisen kulumisen piikkiin alle 100 tkm normiajoilla.
      Takuuaikaiset huollot teetetty Toyotalla sisältäen 60 tkm. kohdalla vaihteiston öljymäärän tarkastuksen.Samalla kerralla vaihtoivat pakkasilla tahmoneen kytkimen takuuseen uuteen ja vaihteistoon uudet öljyt.
      Ilmoitin tyytymättömän kantani "päätökseen" ja ilmoitin ajavani asiaani kuluttajaviranomaisten kautta. "Päätöstä" enkä sen perusteita saanut itselleni kirjallisesti Toyotalta. Rivien välistä "syy" oli vian vähäisyys.

      Epäilin ettei vika ajamalla korjaannu, eikä ole aiheutunut huollon laiminlyönnistä tms. asiakkaasta johtuvasta syystä. Ainoa, joka on vaihdelaatikkoon koskenut on merkkihuolto, joka on kytkimen vaihdon yhteydessä joutunut vetämään vetoakselin irti vahteistosta. Samalla vaihteistosta on valunut öljyä ulos. Huollon mukaan laatikkoon on vaihdettu (lisätty?) öljyt.

      Tosin vaihteiston öljymäärää eivät vaivautuneet ennen koeajoa tarkastamaan vaihteiston volinoista reklamoidessani.

      Että tätä on Toyotan vastuullisuus nykypäivänä materiaali-, rakenne- tai suunnitteluvirheistä autoissaan hetikohta takuuajan jälkeen ilmenneissä vioissa.
      Takuuseen ne eivät tietysti menekään, mutta valmistajan tuote- ja virhevastuun piikkiin kylläkin. Auton moottorin ja vaihteiston tulee normaaliskäytössä ja huollettuna kestää auton normaalin käyttöiän eli useita satojatuhansia kilometrejä.
      Toyton kyseessä ollen 300-500tkm kevyesti - ainakin aiemmissa malleissa.

      Seuraava autoni EI TULE olemaan TOYOTA!

      Aikeissa laittaa nelivetopeli tyyliin Honda CRV, Subaru Forester ym. muttei surkeasti lumessa etenevä RAV4.

    • Takaisinkutsu tullee

      On esiintynyt sen verta useita vastaavia manuaalivaihteiston volinaongelmaisia uuskoppaisia Avensiksia pelkästään jo omassa tuttavapiirissäni vm. 2009–2013 Avensiksissa, ettei kyse ole enää yksittäistapauksista vaan vakavasta Toyotan laatuongelmasta.
      Vastuullisena autonvalmistajana Toyotan tulisi tämä tunnustaa ja suorittaa takaisinkutsu ko. automalleihin ja laittaa vaihteistot kuntoon nikottelematta.

      Toinen vaihtoehto on kerätä tällä tai jollakin muulla foorumilla vaihteistovikaiset Avet yhteen ja ajaa joukkokannetta Toyotaa vastaan. Kaskon vastuuvakuutus kattaa riitelyn 500 000e asti pienellä omavastuulla.
      Toyota luottaa, ettei yksittäinen kuluttaja viitsi ajaa oikeuksiaan kuluttajaviranomaisten kautta.
      Ilmeisesti ainoastaan vasta julkisuus "pakottaa" Toyotan kantamaan vastuunsa.
      Yhteydenotto kotimaisiin autolehtiin alkaa olla jo paikallaan. Faktoja vaihteistovioista on riittävästi jo olemassa.

      • Aveccc

        Minulla vm 2009 Avensiksessa ulisi laatikko 80 km/h nopeudessa eri vaihteilla. Syyksi paljastui välystä vetopyrästössä. Vaihdettiin takuuseen. Ja on alkanut taas ulisemaan. ulina on siis ihan oikeasti selvästi kuultavissa 70-80 km/ h vauhdissa. Ja tämä ei ole provo. Kovasti sanottiin huollossa, että ei siellä mikään ole rikki. Se vaan uliseen.


    • avw1

      Noniin, vaihdelaatikko aukaistu ja laakeroitu uudelleen. Oli ollut selvää kulumaa 5 vaihteen laakereissa. Toivottavasti nyt taas kestää!

    • Aveman man

      Avesis 2013, 2.0 D. Laatikossa uudesta asti väljyyttä, Eka huolyo myyjäliikkeellä tehty, jossa totesivat että hupun puppua. Ei ole väljää, kaikki kunnossa.

      Sen jälkeen olen käyttänyt muissa merkkikorjaamoilla ja joka paikassa väljyys havaitaan, olisi myös halukkuuttta korjaukseen.

      Muutaman viikon päähän on varattu aika maailman ääriin korjaamolle joka hoitaa homman. Ainakin selvinnyt rttä uutta laatikkoa ei tule vaikka vika on ollut alusta asti.

      Pakko tässä on uskoa toyotan hölmöilyt asiakkaita kohtaan. Suurin ongrlma kun asiskasta pidetään aasina. Aasi on kylläkin viisas. Luvattoman paljon huonolaatuista tulee markkiniolle josta ei oteta vasruuta.

      Voin viikkojen saatossa infota tilannetta.

      • Entinen Toyotisti

        Sama vian vähättely Toyotalla vain jatkuu. Toyotan mukaan ei aiheuta vielä vaaraa laatikon särkymiselle. Laita vain radio kovemmalle, jos ääni häiritsee. Korjaa sitten myöhemmin omaan laskuusi!
        Useat tuttavani ovat uutta autoa ostaessa valinneet muun merkin, vaikka heitä olisi Toyota -erityisesti uusi Auriksen farkku kiinostanut.
        Asiakkaat eivät ole aaseja vaan äänestävät jaloillaan.
        Onko Toyotalla tähän oikeasti varaa?
        Toyotan laatubrändi ei enää kanna enää 2010 -luvulle vanhoilla saavutuksilla!


      • Lakana ei imeydy

        Miten se "väljyys" ilmenee?


      • kunhan jauhat paskaa

        Kuka uskoo että sulla olis ollut varaa yli 30k autoon. Ei kukaan.


    • tero teronen Toyo

      Onko kenelläkään kokemusta seuraavasta?

      Autoni on Passat -13, 1.8 tdi. Alkanut hiljattain kuulumaan moottoritienopeuksissa 6 vaihteella ajettaessa ulinaa. Veikkaan että tulee vaihdelaatikosta, koska 5 vaihteella ei minkäänlaista ääntä pidä.

      Olisko vaihdelaatikkoöljyt vähissä?

      KORJATTU TOTUUDENMUKAISEKSI.

      • Laatikko volisee

        Onko tuo Toyota -uskovaisten usko Toyton "viattomuudesta" jostain toiselta planeetalta tai jostain 80-90 -luvun Toyotien kestävyydestä lähtöisin!
        Herätkää pikkuhiljaa nykypäivään!


      • ei onnistu!

        "Onko kenelläkään kokemusta seuraavasta?

        Autoni on Passat -13, 1.8 tdi."

        Ei ole, koska tuollaista autoa ei ole olemassakaan!


      • huoltoteknikko

        Vaihdelaatikossa akselin päätylaakeri tiensä päässä, ajettu pienillä kierroksilla vääntävällä moottorilla tai ilman öljyjä.
        Tyypillistä kun halutaan säästää polttoainetta, ajetaan suurella vaihteella ylämäkeen tai vedetään vaunua/traileria/peräkärryä niin askin laakerit on kovilla.
        Talvella myös pitäisi pakkasilla välttää ajoa suurilla kierroksilla heti kylmäkäynnistyksen jälkeen ennenkuin öljyt ovat notkistuneet.
        6-vaihde EI ole kaupunkivaihde vaikka vääntävä turbo-diesel niin antaa ymmärtää,
        Jotain hajoaa, yleensä vaihdelaatikon päätylaakerit.


    • Aveman man

      No niin, nyt on korjattu ja olen ajellut pari viikkoa.
      Toimii hyvin, ei ole enää väljyyttä. Kyllä ne korjaa takuuseen mutta täytyy vaatia oikeuksia. Myyjäliike ei ottanut vastuuta ja suuttuivat kun informoin,,, ns hyvällä hengellä.

      Saattaapi olla ns tyyppivika. Olen koeautoja nyt kokeillut ja viidestä------ kahdessa oli väljyyttä.

      Joka muuta väittää niin on hupun puppua. Laatu on laskenut toyolla.

      • huoltoteknikko

        Toyotat kootaan ja suunnitellaan euroopassa, eurooppalaisista osista, siinä syy.
        Ei pärjää eurooppalainen elektroniikka japanilaiselle,vsama taitaa olla mekaniikankin suhteen, lasketaan materiaalit liian tarkalle, ei kestä pohjolan oloja.


    • Avemanman

      Hei,

      Laatikko toimi kuusi kuukautta hyvin. Ääni tuli takaisin ja toyota ei antanut enää korjata,,, ei haittaa maahantuojan mielestä ajamista.
      Nyt ajettu 120tkm. Pauke ja ääni kiihtyy ajan kanssa. Saa nähdä milloin possahtaa, no maksaja on ainakin tiedossa,, siis minä.

      Nyt voi miettiä laittaako vaihtoon vaiko ajelee ja korjauttaa. Mitä maksaa laatikon korjaus?

      Toyota laatua, todellakin.

    • Kyykmann
    • ajellaan.hiljaa

      Eipä tarvitse ihmetellä miksi Tojoilla ajetaan hiljaa, korvat ei kestä sitä ulinaa yli 60 nopeuksilla.

    • uliseekos

      Ei kestä laatikot nyky dieselin tehoja, eli nuha pumput käyttöön!

      • laakeri.pettää

        Ei pidä ajella niitä 50-60 nopeuksia suurimmilla vaihteilla, ei etenkään kärry perässä.


      • HirveeSusi

        No eipä jaksa nykydieselitkään, meillä jo toinen moottori 180 tuhatta jaetussa Avvessa. Sain kaupaks ny keväällä ja toista en osta.


      • suunniteltu.hajoaminen
        HirveeSusi kirjoitti:

        No eipä jaksa nykydieselitkään, meillä jo toinen moottori 180 tuhatta jaetussa Avvessa. Sain kaupaks ny keväällä ja toista en osta.

        No tätähän täällä on kuultu paljon, että d4d moottori ei ole hyvä, eikä luotettava. Niin se katoaa maallinen kunnia. Joskus kauan sitten ei olisi edes ollut mahdollista, että olisivat pistäneet keskeneräisen moottorin myyntiin, nyt taas ei paljon muuta laitetakaan. Toyotalle tulee näin enemmän voittoja, kun myynnin lisäksi tulee vielä korjaustuloja.


    • citros

      Toyotassa on niin kova rengasmelu, että yleensä vaihteiston äänet eivät kuulu.

    • ave09

      vm. 2009 toyota ajettu 125000 ja vaihdelaatikko alkanut ääntämään tasaisella nopeudella. Paikallinen huoltoliike teki kustannusarvion remontista 2500 euroa. Olen erittäin pettynyt Toyotan laatuun!

      Entinen Toyotan omistaja!!!

    • huonoja.uutisia

      Laatikon 6 pykälän mekaaniset osat alkaa olla huonossa hapessa. Kulumaa on jo paljon jos ääni on kuuluvaa jatkuvasti. Olen kuullut mersun perästä ulinaa joskus, mutta siinä oli mittarissa 650tkm, eli saa ollakin jo vähän väljää. Laatikon öljy olisi pitänyt vaihtaa jo aikaa sitten, nyt välykset/kuluma ovat jo syntyneet ja öljynvaihto on ihan se ja sama. Tästä eteenpäin se tulee aina ulisemaan, kunnes heittää pelin kesken. Eli jos tahdot äänestä eroon, niin edessä on pirunmoinen purkaminen ja uudelleenkasaaminen uusilla osilla (2000€ ), ei ehkä maksa vaivaa.

    • Normaali_vaiva

      sellaisella kuljettajalla joka yrittää tavallisella vaihteistolla vedättää liian isolla vaihteella polttoainetta säästääkseen. Sama ongelma koskee kaikkia merkkejä ja jotkut autoilijat saavat ratakiskonkin rikki. Usein vaivasta selviää laakerien vaihdolla. Siinäkin on melkoinen työ eli ei aina halpaa.

    • SkodaRS

      Tilastot kertovat missä päin maata asuvat fiksuimmat ja rikkaimmat ihmiset. Autokanta kertoo totuuden. Vie ehdottomasti ja pikaisesti se ruostepesäsi paalaukseen ja osta itsellesi AUTO.

      Näin auto-Suomi on nyt jakautunut – Yle: Uusmaalaisten uudet Skodat, maakuntien lähes romuikäiset Toyotat.
      Toyota Avensis vuosimallia 1998 on yleisin auto maakunnassa, kun esimerkiksi Uudellamaalla ykkösenä on uudenkarhea Skoda Octavia, kertoo Yleisradio.
      Ylen mukaan Pohjois-Karjalan teiden ”kaikkein kirkkaimpana tähtenä, RUOSTEISIMPANA, on maakunnan yleisin henkilöauto, Avensis vuosimallia 1998”.

      Etelä-Suomessa autokantaa leimaavat puolestaan työsuhdeautojen paljous ja ihmisten korkeampi tulotaso. Trafin loppuvuoden tilastoissa Uudenmaan yleisin auto on nyt Skoda Octavia vuosimallia 2015.

    • anfix84

      Jos Toyotan laatikko toimii normaalisti ja "ääntäminen"varsinkin isommilla vaihteilla on ainoa ongelma, saattaa vika olla korjattavissa vielä edullisesti. Osat ja työt halvimmillaan ~350€. Jos vikaa ei korjata ajoissa ja laatikko hajoaa on hinta vähintään nelinumeroinen. Myös viitosvaihteen (yleensä 2.0l diesel) hyppiminen pois päältä saattaa olla korjattavissa järkevään hintaan.
      Laatikon korjausta ja hinta-arviota voi halutessaan tiedustella sähköpostilla (Päijät-Häme): [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8878
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2358
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe