Koiran kanssa Teneriffalle matkustaneet - kysymyksiä

matkalle koiran kans

Hei! Oletko matkustanut koiran kanssa Teneriffalle? Voisitko kertoa, miten Teneriffan eteläisellä kentällä tuo vastaanottotilanne hoituu, onko helposti löydettävissä paikka josta koiran boxi tulee, onko jopa eri kerros kuin missä laukkuhihna on? Ottaako Norwegian tai yleensä mikään lentoyhtiö näin pitkälle lennolle koiraa (3 kg) sisätiloihin. Tarkoitukseni on matkustaa Puerto de la Cruziin muutamaksi kuukaudeksi.
Tiedoista kiitän ja niiaan!

11

4948

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikko-niilo

Yksi ehdotus: Ota yhteyttä Norwegian tai mikä lentoyhtiö/matkatoimisto tahansa ja tiedustele asiasta. Voit jopa kysellä suoraan Teneriffa Sur miten koirien "vastaanotto" tapahtuu.

• Barraquito = ei kirj

Koirat pääsevät cabiiniin vain reittilennoilla, max. paino kassin kanssa on 6 kg.
      Charter-lennoilla koira menee ruumaan. Kuinka luulet koirasi pärjäävän noinkin pitkän lennon 7 t. ruumassa?

Itse lennän saarille Madridin kautta. Hel-Mad, yö lentokenttäholellissa ja seuraavana päivänä jatkolento. Näin koira joutuu pisimmillään olemaan kassissaan n. 4 t ja sitä voi välillä siinä rapsutella. Pois kassista koiraa ei saa missään vaiheessa ottaa.
      Koiran lipun hinta oli 50 € siivu. Olen residentti, joten matkan hinnaksi tuli 598€, sisältäen 2 yötä hotellissa.

• Barraquito = ei kirj

Selvitys vielä lippujen hinnasta lennoille SPC-MAD-HEL meno-paluu:

Koiran lippujen hinnaksi tuli 100€, omieni 598€, johon sisältyi lentokenttähotelli Madridissa (ilmainen shuttle-service 10 min kentältä ja neljä tähteä) mennen tullen.
        Lentoyhtiöinä Finnair Iberia. Tuon halvemalla tuskin pääsee saarilta Helsinkiin, ottaen huomioon etteivät ole mitään halpalentoyhtiöitä.

• Hernee

Hei!
      Itse lensin Tukholman kautta koirani kanssa Gran Canarialle. Lento kesti saman mitä Suomestakin olisi kestänyt. Teneriffasta en nyt tiedä erikseen, mutta Canarialla se erikoismatkatavara palautettiin hihnalle, joka oli ihan normaalihihnojen vieressä.
      Norwegianilla saa ottaa koiran sisään vain jos on kotimaan lento tai jotain muuta siinä oli, mutta Kanariansaarille ei saa ottaa vaan se menee ruumaan joka tapauksessa (itsellänikin n. 3 kilonen koira).
      HUOM! Jos olet varaamassa lentoja niin, että on välilento, ne varaukset pitää olla erikseen! Muuten et koiraa saa! Varaa lennot joko soittamalla suoraan Norwegianille tai varaa lennot tosiaan erikseen ja lisää koira sitten sitä kautta.
      Mun koira oli vähän hölmistynyt kun kävin hakemassa sen Canarian kentällä, mutta hyvin selvisi, eikä pelkää koppia ollenkaan (lento oli koiran ensimmäinen ja koppikin oli ostettu n. viikko ennen reissua). Hyvin nukkuu ja oleskelee siellä!

Muista lentoyhtiöistä en osaa sanoa, muistaakseni Finnairilla saa ottaa koneeseen ja samoin jollain SASsilla, mutta kannattaa katsoa nettisivuilta ja vaikka vielä soittaa lentoyhtiölle :)

• Barraquito = ei kirj

Olen aina ostanut lentomme matkatoimistosta, näin saan varmasti varattua koiralle paikan.

Lennoille, joilla on allergikkoja ei oteta eläimiä. Siis jos on pahasti allerginen eläimille, siitä tulee ilmoittaa lippua varattaessa ja näin lento suljetaan eläimiltä. Eli ensimmäisenä paikan varannut saa sen. Samoin kiintiö on siitä kuinka monta kissaa ja koiraa lennolle otetaan - siis cabiiniin. Ja tietty ruumassakin on vain rajoitetut paikat eläimille. Max. 2-3 koiraa?? Kissoja??

Koiran lipun olen aina maksanut kentällä (siis kaikissa Euroopan maissa), eikä sitä voi maksaa checkingissä, vaan ihan omalla luukullaan. (Varaa lisäaikaa koiran takia kentällä pamppaloimiseen). Myöskään ei onnistu automaatticheking jos on koira matkassa, vaan pitää mennä todellakin checkingin kautta. (Jos on niuho virkailija, se vielä punnitaankin).

Kaikille reittilennoille saa ottaa koiran cabiiniin, ei yhdellekkään charter-lennolle = lomalennolle, vaikka sen lentäisi Finnair, Condor, SAS tai kuka hyvänsä.

Tämä tuskin koskee tätä aihetta, mutta läheltä liippaa - muutamat lentoyhtiöt eivät edes ota lennoilleen tietyn rotuisia koiria. Esim. Englannin bulldoggi ja muut lyhytkuonoiset rodut. Samoin tietyt isot taistelurodut ovat boikotissa joillain lentoyhtiöillä.
      Ja puolestaan KLM ei ota lennoilleen koiria, joille on annettu rauhoittavia lääkkeitä. (Ei ole missän nimessä suositeltavaa lääkitä koiraa ennen lentoa).

Nämä rajoitukset ovat astuneet voimaan sen jälkeen, kun ihmiset löysivöt bokseista menehtyneitä koiria ja lentoyhtiöiltä vaadittiin korvauksia. Tai kun kenttähenkilöstö joutui painiskelemaan irti päässeiden agressivisten koirien kanssa.
      Kaikkea sattuu, itse osallistuin kerran Vantaalla boxistaan karanneen vauhkoontuneen samoyedi-uroksen kiinniottoon..

P.S.: Hernee, pls, kerro varasitko koiran lipun netistä vai matkatoimistosta?? Eli jos koira menee ruumaan, voiko lipun tilata netistä?
      Maksan mielusti muutaman kympin ekstraa matkatoimistolle, ei tarvitse pelätä yllätyksiä kentällä..

• Hernee

Varasin puhelimitse. Yritin ensin netin kautta, mutta kun en löytänyt kohtaa, mistä sen koiran voi lisätä, luovutin ja soitin. Mutta ainakaan jos ei ole välilaskua, tietääkseni koiran voi lisätä lennolle netin kautta.

• Tinerfeña

Hei

Itse lensin viime kesänä helsinki-berlin-Teneriffa etelä air berlinin lennolla koiran kanssa, varasin lipun netissä koira ruumassa omassa kopissaan, koiran lippu maksoi 75 € ja minun 319 €.
      Teneriffan etelän kentällä koira tulee erikoismatkatavara hihnalle kerrosta alempana mistä otat omat matkalaukut.

• matkalle koiran kans

Paljon kiitoksia neuvovista, hyvistä vastauksista. Olen nyt tässä hyvissä ajoin mietiskelemässä lentovaihtoehtoja. Ihanaa tietää, että lento onnistuu koiran kannalta loppujenlopuksi kivuttomasti. Norwegian on kai ainut yhtiö joka tekee suoria reittilentoja Teneriffalle. Tukholman kautta on sitten meille se toinen vaihtoehto.

• Barraquito = ei kirj

Kerrotko sitten vielä lopuksi mihin reittivalintaan päädyit ja kuinka matkasi järjestely sujui. Olisi kiva tietää ihan mielenkiinnosta ja varmasti hyvää tietoa myös tuleville koiran/kissan kanssa reissaajille.

Muistathan myös sen, ettei minkäänlaisia elukoita saa täällä kuljettaa busseissa. Itse pimahdin täydellisesti Madridissa Barajasin kentällä kun 5 ensimmäistä taksiakaan eivät suostuneet ottamaan koiraa kyytiin. Ystävällisesti tarjoutuivat kyllä laittamaan koiran kasseineen takaboxiin!

Pyysin paikalle taxiesimiehen ja raivosin, että pääseväthän koirat lentokoneisiinkin, joten oletatteko minun nyt lampsivan pitkin moottoritietä kapsekkeineni ja koiran kanssa hotellille.???
        Ja johan löytyi koiran ottavia taxeja..
        (Sen jälkeen etsin tuon hotellin jolla on ilmainen bussikuljetus.)

Oikein hyvää matkaa teille !

• matkalle koiran kans
        Barraquito = ei kirj kirjoitti:

Kerrotko sitten vielä lopuksi mihin reittivalintaan päädyit ja kuinka matkasi järjestely sujui. Olisi kiva tietää ihan mielenkiinnosta ja varmasti hyvää tietoa myös tuleville koiran/kissan kanssa reissaajille.

Muistathan myös sen, ettei minkäänlaisia elukoita saa täällä kuljettaa busseissa. Itse pimahdin täydellisesti Madridissa Barajasin kentällä kun 5 ensimmäistä taksiakaan eivät suostuneet ottamaan koiraa kyytiin. Ystävällisesti tarjoutuivat kyllä laittamaan koiran kasseineen takaboxiin!

Pyysin paikalle taxiesimiehen ja raivosin, että pääseväthän koirat lentokoneisiinkin, joten oletatteko minun nyt lampsivan pitkin moottoritietä kapsekkeineni ja koiran kanssa hotellille.???
        Ja johan löytyi koiran ottavia taxeja..
        (Sen jälkeen etsin tuon hotellin jolla on ilmainen bussikuljetus.)

Oikein hyvää matkaa teille !

Matkalle lähdemme vasta ensi vuoden puolella. Kyselen ja otan selvää tässä näin varhaisessa vaiheessa, että ei tule sitten yllätyksiä eteen. Tuon olen kuullutkin ettei taksit ota koiramatkustajia.. on kyllä outo asenne! Ainoa keino on varmaan Teneriffalla vuokrata auto kentällä, ellei löydy joku tutun tuttu joka ystävällisesti hakisi kentältä.

Vielä tässä pohdin kylmyyttä talvella. Sitä, miten kauan koira joutuu odottelemaan ulkona kentällä koneeseen pääsyä kuljetusboxissaan. Takki ainakin täytyy pukea päälle.

• tiina567

Aluksi haluan sanoa että mietin muuttoa Floridaan, Australiaan, Intiaan, Malediiveille, Fijille, Hawaijille, Turkkiin, Thaimaaseen, tai Teneriffalle.
      Koiran kanssa ja muutenkin useasta syystä skippasin kaukokohteet heti alussa paitsi Florida joka on kohtuullisen matkan päässä. Thaimaan skippasin viisumipelleilyjen ja omistuslainsäädännön takia sekä koiralle melko hankala paikka useiden tautien takia ja 30 pv karanteenin takia (HALOO) ja muutenkin kulttuurin takia esim jos katoaa niin voi löytyä jonkun muun turistin lautaselta ja tuskin ketään edes siellä kiinostaisi koirasi. Turkissa olisi jo helpompaa mutta kulttuuri ei oikein tykkää koirista sisätiloissa vaan kuuluvat kadulle. Lisäksi pitää olla rabiesvasta-aine testi jonka tulokset voi mennä pieleen ja joutuu odottamaan tuloksia puoli vuotta, joten Teneriffa osoittautui parhaaksi vaihtoehdoksi, olemmehan sentään EUssa ja koiralla on jopa jotain oikeusturvaa, koiralle on mukava ilmasto ympäri vuoden, taudit eivät häiritse ( ainoa sydämato liuos niskaan) ja pienen koiran saa helposti Air Berlinillä cabiiniin, oman auton voi vuokrata niin ei tarvi bussikuskien ja taksikuskien kanssa väitellä, tosin mulla semmonen IATAn ja USAn viranomaisten hyväksymä lentolaukku jossa kaikki reiät saa umpeen, niin että kukaan ei tiedä että laukussa on edes eläin ( sturdibag) eli kanarian saarilla olet koiran kanssa kuin suomessa kesällä, toki aina pitää olla varuillaan muissa koirien kohtaamisissa ja liikenteessä, ihan sanalla tavalla suomessa....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1379
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      243
      1269
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      1066
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1048
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      775
    6. 64
      734
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      717
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      708
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      671
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      627
    Aihe