Cipralex kokemuksia?

masepelle

Aloitin eilen Cipralex 10mg,aluksi 5päivää puolikkaalla tabletilla. Vaikutava aine sitalopraami. Oisko kellään kokemuksia? Auttoiko,plussat ja miinukset? Mulla määrätty keskivaikeaan masennukseen ja ahdistukseen,lisänä Pamit tarvittaessa. Aikaisemmin oli eräs toinen lääke käytössä täysin eri vaikuttavalla aineella. Väsytti paljon ja päähän tuli sellaisia sähköisku humauksia,ihan kauheeta oli! Käytin vaan 6kk. Nyt ois tarkoitus syödä Cipralexia väh.vuosi. Saa nähdä,miten kärsivällisyys riittää.

7

625

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 50-50

Sitalopraami on erittäin myrkyllinen aine, kuten kaikki muutkin SSRI:t. Riskeinä ovat muun muassa masennuksen kroonistuminen, kognitiivisten toimintojen pysyvä heikentyminen (muisti, ongelmaratkaisu, oppiminen jne.), pysyvä impotenssi, mania sekä muut käytöshäiriöt, virtsanpidätysvaikeudet, tuntohäiriöt, liikehäiriöt (esim. dyskenisia), sisäinen levottomuus (akatisia) ja näkö- ja unihäiriöt, sydämen rytmihäiriöt ja hiustenlähtö muutamia luetellakseni. Jos oikein huono tuuri käy, ihan kuin aikaisemmassa ei olisi riittävästi, niin saatat päästä pokkaamaan pääpalkinnon eli serotoniinioireyhtymän.

• Kctd

Aivan loistava lääke! Mulla toimi heti 5-6 tunnin päästä ekasta tabletista, vaikka yleensä vaikutus alkaa viikkojen päästä. Mitään sivuoireita ei ole ollut! Mulle ollut todella loustava lääke!. 4 v nyt takana, voimia riittää karmeasta elämäntilanteesta huolimatta!

• tullari1

Olen käyttänyt Cipralexia kahtenakin eri jaksona. Minulle lääke sopi ja toimi todella hyvin. Antoi uutta energiaa. Tällä hetkellä olen ilman mitään lääkitystä. Monen vuoden käytön jälkeen lopetin heinäkuussa lääkkeen käytön. Jotenkin tuntuu, että tunne-elämä ei ole vieläkään palautunut normaaliksi. Pää kylläkin tuntuu virkeämmältä. Unettomuutta on ilmennyt, mutta aion siitäkin selvitä ilman unilääkkeitä. Käsittääkseni Cipralex on erittäin hyvä lääke.

• 098

Aloitin Cipralexin heinäkuussa Voxran rinnalle. Sitä ennen kokeilin muutamaa muuta ilman vastetta. Nyt tuntuu että olen taas normaali itseni ja enemmänkin. Diagnoosina oli vakava masennus ja lievää sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Haittavaikutuksia on joka lääkkeellä alkaen Buranasta. Täytyy vaan löytää itselle oikea lääke, kokeilemalla. Lääkehoito on osa sairaudenhoitoa oli sairaus mikä tahansa!

• Anonyymi00007
        UUSI

Mitä sairautta lääkärit hoitavat rauhoittavilla ja mielialalääkkeillä, ei ne mitään sairautta paranna vaan koukuttavat potilaat ja irtaantua on mahdotonta. Korvat suhisten totaalisen unettomana kipuineen kuolema taitaa korjata.

• 11+19

En suosittele. Se muuttaa jos olet se ketä ne haluaa huonolla tuurilla niiden hallittavksi aggressio ja väkivaltateot. Yhteys mielenhallinnan kanssa on tutkittu kouluampujien yhteyksissä. Tulevaisuudessa on synkempi loppu.

• Juu ei mulle

Mulla pisti kierroksille koko lääke joten vaihdetiin Mirtzalepiin (kirjoitinko oikein?)
      Nyt on raukeampi olo!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      81
      5950
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      292
      4887
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2618
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      41
      2547
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      99
      1608
    6. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1481
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      105
      1397
    8. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      132
      1345
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      109
      1304
    10. Rötösherra käräjillä

Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu
      Ähtäri
      19
      1271
    Aihe