Cipralex kokemuksia?

masepelle

Aloitin eilen Cipralex 10mg,aluksi 5päivää puolikkaalla tabletilla. Vaikutava aine sitalopraami. Oisko kellään kokemuksia? Auttoiko,plussat ja miinukset? Mulla määrätty keskivaikeaan masennukseen ja ahdistukseen,lisänä Pamit tarvittaessa. Aikaisemmin oli eräs toinen lääke käytössä täysin eri vaikuttavalla aineella. Väsytti paljon ja päähän tuli sellaisia sähköisku humauksia,ihan kauheeta oli! Käytin vaan 6kk. Nyt ois tarkoitus syödä Cipralexia väh.vuosi. Saa nähdä,miten kärsivällisyys riittää.

7

945

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 50-50

Sitalopraami on erittäin myrkyllinen aine, kuten kaikki muutkin SSRI:t. Riskeinä ovat muun muassa masennuksen kroonistuminen, kognitiivisten toimintojen pysyvä heikentyminen (muisti, ongelmaratkaisu, oppiminen jne.), pysyvä impotenssi, mania sekä muut käytöshäiriöt, virtsanpidätysvaikeudet, tuntohäiriöt, liikehäiriöt (esim. dyskenisia), sisäinen levottomuus (akatisia) ja näkö- ja unihäiriöt, sydämen rytmihäiriöt ja hiustenlähtö muutamia luetellakseni. Jos oikein huono tuuri käy, ihan kuin aikaisemmassa ei olisi riittävästi, niin saatat päästä pokkaamaan pääpalkinnon eli serotoniinioireyhtymän.

• Kctd

Aivan loistava lääke! Mulla toimi heti 5-6 tunnin päästä ekasta tabletista, vaikka yleensä vaikutus alkaa viikkojen päästä. Mitään sivuoireita ei ole ollut! Mulle ollut todella loustava lääke!. 4 v nyt takana, voimia riittää karmeasta elämäntilanteesta huolimatta!

• tullari1

Olen käyttänyt Cipralexia kahtenakin eri jaksona. Minulle lääke sopi ja toimi todella hyvin. Antoi uutta energiaa. Tällä hetkellä olen ilman mitään lääkitystä. Monen vuoden käytön jälkeen lopetin heinäkuussa lääkkeen käytön. Jotenkin tuntuu, että tunne-elämä ei ole vieläkään palautunut normaaliksi. Pää kylläkin tuntuu virkeämmältä. Unettomuutta on ilmennyt, mutta aion siitäkin selvitä ilman unilääkkeitä. Käsittääkseni Cipralex on erittäin hyvä lääke.

• 098

Aloitin Cipralexin heinäkuussa Voxran rinnalle. Sitä ennen kokeilin muutamaa muuta ilman vastetta. Nyt tuntuu että olen taas normaali itseni ja enemmänkin. Diagnoosina oli vakava masennus ja lievää sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Haittavaikutuksia on joka lääkkeellä alkaen Buranasta. Täytyy vaan löytää itselle oikea lääke, kokeilemalla. Lääkehoito on osa sairaudenhoitoa oli sairaus mikä tahansa!

• Anonyymi00007

Mitä sairautta lääkärit hoitavat rauhoittavilla ja mielialalääkkeillä, ei ne mitään sairautta paranna vaan koukuttavat potilaat ja irtaantua on mahdotonta. Korvat suhisten totaalisen unettomana kipuineen kuolema taitaa korjata.

• 11+19

En suosittele. Se muuttaa jos olet se ketä ne haluaa huonolla tuurilla niiden hallittavksi aggressio ja väkivaltateot. Yhteys mielenhallinnan kanssa on tutkittu kouluampujien yhteyksissä. Tulevaisuudessa on synkempi loppu.

• Juu ei mulle

Mulla pisti kierroksille koko lääke joten vaihdetiin Mirtzalepiin (kirjoitinko oikein?)
      Nyt on raukeampi olo!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      223
      2955
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      10
      1665
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      5
      1347
    4. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      103
      1216
    5. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      125
      1177
    6. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      75
      1117
    7. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      1032
    8. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      1025
    9. Upotuskaste on raamatullisin kaste

Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.
      Kaste
      717
      937
    10. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      135
      922
    Aihe