heippa! siinä siis otsikossa onkin tiivistettynä kysymykseni :) eli kuinka paljon luit kirjoituksiin ja mitä sait? oliko sinulla hyvät "lähtökohdat" vai ei? siis tällä tarkoitan lähinnä menikä kurssit hyvin vai ei :D niin ja mikä aine oli kyseessä? :) täällä hermostunut lukiolainen kyselee kun pelottaa kamalasti tuleva reaali ja tuntuu etten ole yhtään valmis tai lukenut läheskään niin paljon kuin pitäisi :D onko noin yleisesti helppoa saada edes A?olen kaikki kirjat lukenut kerran ja tehnyt jonkun verran muistiinpanoja ja niitä lueskellut jotenkin... kurssiarvosanani ovat olleet kolme 8 ja yksi 7. aine siis oli yh. en tiedä miksi kirjoitin näin perusteellisesti mutta ehkä joku kiltti kertoo omista luku kokemuksistaan :DD kiitoksia vastanneille ja tsemppiä muille kirjoittajille! :-)
KIRJOITUKSET: Miten paljon luit ja mitä sait?
3
2252
Vastaukset
- hyvin se menee :)
Sanoisin, että sulla ei ole mitään syytä murehtia pääsetkö läpi. Itse kirjotin terveystiedon keväällä lukion tokalla. Kirjat olin kerran lukenut läpi, kursseista olin saanut 7, 8 ja 7 ja M sieltä tuli. Nyt tässä syksyllä kirjotin psykologian, luin kirjat kerran läpi, yksi jäi kokonaan lukematta ja alustavien pisteiden mukaan E ois tulossa. Tosin on todennäköistä, että laskee M:ään. Ja psykan kursseista olen saanut ysejä ja pari kasia. :)
Eli ei kirjoituksiin oikeasti tarvitse lukea kirjoja kymmeniä kertoja läpi (vaikka hyvähän sekin), jotta saa edes A:n. Olen aika varma, että lukemisellasi saat vähintään M:n. :)
Ja tsemppiä! Itekin olen yhteiskuntaoppia kirjoittamassa sitten viikon päästä! - 1+13
"onko noin yleisesti helppoa saada edes A?"
Oletan, että tunnet Gaussin käyrän, jota käytetään vielä ainakin toistaiseksi pisterajojen määrittämiseen kulloisellakin kirjoituskerralla. Siksi en tuosta asiasta puhu sen enempää.
Hyväksytyn arvosanan saamisen "helppous" riippuu muun muassa henkilön omasta osaamistasosta, kirjoitettavasta aineesta ja ihan tuuristakin. Jos kysymyksesi tulkitaan tässä mielessä, on melko vaikeaa antaa yleispätevää vastausta.
"olen kaikki kirjat lukenut kerran ja tehnyt jonkun verran muistiinpanoja"
"kurssiarvosanani ovat olleet kolme 8 ja yksi 7"
Turha pelätä reputtamista, jos lähtökohdat ovat tuollaiset.
Autuaasti ei kuitenkaan kannata tuudittautua siihen, että kirjoituksista tulisi lukion päättötodistusta vastaava arvosana. Kurssikokeet ovat hyvin voineet olla (opettajasta riippuen) helpompia tai vaikeampia kuin yo-koe.
Onnea ja menestystä. - Tzemppii Kaikille
Jos on kirjat lukenu ainakin kerran läpi kyl sielt tulee ihan suhteellisen hyvä arvosana eli vähintää C/M. Itse ainakin panostan määrän sijasta laatuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4533876Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047