Evolutionistit eivät ole koskaan luomiskritiikissään ymmärtäneet

Balttis julistaa

Kristisoimaansa luomiskertomusta, ja sen sisältämään kronlogiaa, eli Jumalan ajantajua, sekä Hänen tapaasa sanassaan laskea luomispäiviä eli aikoja ja hetkiä oikein. Heidän kritiikkinsä on heidän oman ajantajunsa sokaisemaa, omaan eksistenssiinsä sidottua virhepäättelyä.

66

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haastan asiasta kiinnostuneita evolutionistena keskusteluun jossa osoiten tarvittaessa Jumalan sanan kronologian avulla, kuinka pahasti he ovat jo lähtökohtaisesti kritiikissään erehtyneet.

      • vermiitti

        Arvoisa "Baltasar" oiva haaste, mutta suotavaa lienee olisi, että kirjoittaisit oman näkemyksesi luomiskertomuksen tulkinnasta ensin. Tämän jälkeen olisi miellyttävä keskustella tai jos tarve vaatii väitellä kanssasi


      • chdsduy

        Ymmärtänet itsekin, että keskustelu kanssasi on mahdotonta?


      • Baltasar ei kirj.
        chdsduy kirjoitti:

        Ymmärtänet itsekin, että keskustelu kanssasi on mahdotonta?

        Kyllä keskustelu kanssani on mahdollista tästäkin aiheesta, mutta silloin täytyy keskustelun perusteissa huomioda ja tuntea myös Jumalan käyttämää aika- ja iankakkisuuskäsitystä, sillä jo ALUSSA = "RESITH" = "Esikoisessa", Jumala eli Elohim = Majesteettius =Voimat, loi taivaat ja maan itsessä olevaksi: 1 Moos.1:1; näkyväisiltä kätketysti, ennen kaikkea luomakuntaa: Katso myös Kolossalaiskirjeestä 1:14-19; -mitä Paavali sanoo Hänestä, ja kuinka hän sanoo Jumalan asettaneen pysyvän elämätäyteytensä asumaan, tässä Pojassaan, antaen meille uskovillekin ikuisen elämän nimeomaan Pojassaan, ja kätkettynä, sekä talletettuna Häneen alusta asti:1 Joh.5:9-13; ennen aikojen alkua, ja ennen maailman perustamista: Ef.1:3-5.


      • Baltasar ei kirj.
        Baltasar ei kirj. kirjoitti:

        Kyllä keskustelu kanssani on mahdollista tästäkin aiheesta, mutta silloin täytyy keskustelun perusteissa huomioda ja tuntea myös Jumalan käyttämää aika- ja iankakkisuuskäsitystä, sillä jo ALUSSA = "RESITH" = "Esikoisessa", Jumala eli Elohim = Majesteettius =Voimat, loi taivaat ja maan itsessä olevaksi: 1 Moos.1:1; näkyväisiltä kätketysti, ennen kaikkea luomakuntaa: Katso myös Kolossalaiskirjeestä 1:14-19; -mitä Paavali sanoo Hänestä, ja kuinka hän sanoo Jumalan asettaneen pysyvän elämätäyteytensä asumaan, tässä Pojassaan, antaen meille uskovillekin ikuisen elämän nimeomaan Pojassaan, ja kätkettynä, sekä talletettuna Häneen alusta asti:1 Joh.5:9-13; ennen aikojen alkua, ja ennen maailman perustamista: Ef.1:3-5.

        Raamatun ensimminen sana "resith" merkitsee ja sisältää siis myös "parhaan sanoman" ja kertoo Elohimin luoneen taivaan ja maan Pojassaan, - ennen katoavaista luomakuntaa sitä: joka elää syntiinlangenneena ihmisineen katoavaisuudessa synnin ja kuoleman alaisena, eläen vasta omasssa eksistenssiään, maasta syntyneinä Jumalan suurta kuudetta luomispäivää, joka on vielä kesken - sekin.


      • Resith = evankeliumi
        Baltasar ei kirj. kirjoitti:

        Raamatun ensimminen sana "resith" merkitsee ja sisältää siis myös "parhaan sanoman" ja kertoo Elohimin luoneen taivaan ja maan Pojassaan, - ennen katoavaista luomakuntaa sitä: joka elää syntiinlangenneena ihmisineen katoavaisuudessa synnin ja kuoleman alaisena, eläen vasta omasssa eksistenssiään, maasta syntyneinä Jumalan suurta kuudetta luomispäivää, joka on vielä kesken - sekin.

        Koko Aadam eli kuudennen päivän ikäinen ihmiskunta, mitä tuo sana Aadam merkitsee on vain siis yhden Jumalan luomispäivän ikäinen, ja jo kerran nähtävissä ristiinnaulituksi jo Kristuksessa Jeesuksessa, ja elämme tämän tuomion jälkeistä armonaikaa - evankeliumin eli parhaan sanoman tähden, jonka Jumala tahtoo kaikkien vastaanottavan, ettei yksikään ihminen hukkuisi vaan uskoisi Häneen: Joh.3:16.


    • Toivon asiasta kiinnostuneita ryhtymään kanssani vuoropuheluun aiheesta, joka on ihmisen "lieneaarisen" ajanlaskutavan johdosta oman napansa ympärillä pyörivänä tajuntana asiassa "pimentynyt ymmärrys".

    • Luther oli viisas mies. Lutherin teologia on viisautta.

    • Sitä asiaa on jo käsitelty sivustolla toisissa avaukisissa ja nyt haastetaan ateisteja ja evolutionisteja virheellisestä Raamatunkritiikistä, ja trollit joutaa kyberavaruuteen.

    • Chgvv

      Et voi osoittaa Jumalan sanan kronologian avulla mitään, sillä Raamatun perusteleminen Raamatulla on alkeellisen virheellistä argumentointia.

      • ;:;

        Miksei kukkulan kuningas voisi puolustaa kukkulaa kukkulalta käsin?


      • Bxfbxfhxh
        ;:; kirjoitti:

        Miksei kukkulan kuningas voisi puolustaa kukkulaa kukkulalta käsin?

        Ja mitä kukkuloilla ja niiden puolustamisella on tekemistä kirjallisen lähteen paikkansapitävyyden kanssa? Alakoululainenkin osaa tehdä osuvamman analogian kuin tuo surkea yritys.


      • Chjchjc
        Bxfbxfhxh kirjoitti:

        Ja mitä kukkuloilla ja niiden puolustamisella on tekemistä kirjallisen lähteen paikkansapitävyyden kanssa? Alakoululainenkin osaa tehdä osuvamman analogian kuin tuo surkea yritys.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Virheellinen_analogia


      • Balttis tätä mieltä

        Ei Raamatun aikakäsityksen arviominen "lineaarisen aikakäsityksenkään varassa" ole mitään muuta kuin omaan eksistenssiinsä sidottua kapeakatseisuutta, jolla ei voida arvioda aikaa Jumalan eksistenssin mukaan joka sisältää sekä ajan, että iankaikkisuuden.


    • BlackNemo

      Kaikki tuo on subjektiivista itsesi luomaa näkemystä. Et edes pysty todistamaan onko jumalaa vai ei.

    • Evoluutioharrastaja

      Elämä on saanut alkunsa yli 2 miljardia vuotta sitten arkkieliöstä. Evoluutiobiologit ovat tästä hyvin yksimielisiä. Geenitutkimus on tämän todisteena. Kun joku liittää asiaan Jumalan ja Jumalan ajantajun se on uskoa, jota ei voi mitenkään, ainakaan toistaiseksi, todistaa.

    • Baltasar kysyy

      Monettako Raaamatun Jumalan luomispäivä me nyt elämme?

      • vermiitti

        Arvoisa "Baltasar kysyy" olisiko keskustelu hitusen helpompaa, jos ensin esittäisit konkreettisen väitteen?


    • Baltasar toteaa

      Jos arvostellaan luomiskertomusta, ja Jumalan luomispäivien käyttämää aikakäsitystä, tulisi arvostelussa myös lähtökotaisesti tuntea se mitä nämä luomispäivät aikahistoriallisesti merkitsevät - muuten eksyy ja lähtökohtaisesti kritiikissään, sillä kyse ei ole mistään meidän aurinkokalenterin mukaisista viikonpäivistämme.

      • vermiitti

        Arvoisa"Baltasar toteaa" ehkäpä siis tekisit väitteen tai ponnen josta voisi keskustella. Lähtökohtaisesti en voi tuosta keskustella. Haluatko siis keskustella luomiskäsityksestäsi?


    • atte454545

      muuten eksyy ja lähtökohtaisesti kritiikissään, sillä kyse ei ole mistään meidän aurinkokalenterin mukaisista viikonpäivistämme.

      --->miksi käyttää sanaa "päivä" sitten?

    • Baltasar ei kirj.

      Alussa Jumala nimesi valkeuden päiväksi, ja piimeyden yöksi. siiloin kun Hän erotti valkeuden pimydestä - ja näin saivat ajat perusmerkityksensä.

      Jumalan luomipäivät eivät ole kuitenkaan vain meidän aurinkovuorokausiemme, sillä vasta kolmantena luomipäivänä ilmoitetaan Jumalan luoneen ne taivaankappaleet, jotka me näemme taivaanvahvuudessa näyttämässä aikoja maan päälle: 1 Moos.14-19; mukaanlukien kaksi suurta, auringon ja kuun valoa mittaamaan aikoja maan päällä.

      Ihmiskunnan luomisen omaksi kuvakseen Jumala aloitti kuudentenä suurena luomispävänää, - sinä päivänä jota me nyt tässä "lineaarisessa maailmassamme, syntymän ja kuoleman välillä elämme, kuten Jumala myös varoituksessaan Aadamille, ilmoittikin, - että sinä päivänä jona hän söisi saavuttaen Jumalasta riippumattoman vastuullisen minäkokemuksen "hyvän ja pahan välillä", - Aadam kuolisi: 1 Moos.2:17; - ja niin voime tästä huomata että koko nykyisenkin ihmiskunnan elinikä on vain yksi päivä Jumalan edessä, - Aadamin päivä, eli kuudes luomispäivä joka on meille vielä sekin kesken, - vaikka Jumala on jo kerran saavuttanutkin jo seitsemännen päivän jonka Herra hän on, jo nyt pyhittämässään levossa johon hän meitäkin kutsuu jo siirtymään evankeliumin kautta: Hebr.3:7-4:11. Kuusi suurta ja pitkää Jumalan lumispäivää ovat pitkiä syklisiä ajanjaksoja ja ikäänkin sellaisinaan "päättyviä työpäviä", mutta seitemänen päivän lepo - on iankaikkisuudenpäivä: 2 Piet.3:18:sta. Jeesus Kristus synniistä ja maailmasta ristillä pois kuolevana "Viimeinen Aadam" eli kykyisen katoavan ihmiskunan viimeinen jäsen: 1 Kor. 15:45-49on Jumalan silmissä ja edessä ennen Hänen lepoonasettumistaan Kristuksen kautta, joka on kaikki uudeksiluova eläväksi tekevä Henki, "Toinen salalttu ihminen taivaasta", Juman kuva ennen kaikkea luomista: 1 Moos.1:1. esikoinen jossa kaikki lunastetut saavuttavat Jumalan kuvuuden, Hänen kaltaisuutensa: 1 Moos.1:26; - siis kirkastetussa Ihmisen Pojassa joka on koko Sapatin Herra: 1 Hebr.13:8.

      Tässä suuntia asiaan sisään pääsemiseksi ja jos joku on vielä näistä kiinnostuntut asiallisessa keskustelussa olen valmis selvittämään näitä vaikeita ja osin ikääkuin salattujakin visiota Jumalan suurista teoista, Hänen luomispäivistään ja niiden laskentatavoista, ikäänkuin Jumalan silmin nähtynä ja laskettuna, - sen armon mukaan joka on minulla annettu.

      • Baltasar ei kirj.

        Esityseni avaus oli vain suuntia antava, ja varmasti myös vaikeatajusta ymmärrettäväksi, mutta nämä ovat viitteitä itse asiaan syvemmälle pääsemiseksi, ja jos joitakin ajatuksia tai kysymyksiä (asiallisia) syntyy olen valmis antamaan sitä mitä itse olen Herrata saanut.


      • vermiitti

        Arvoisa "Baltasar" eipä tuosta liiemmin voi väitellä. Jos noin koet ja uskot niin olkoon se sinun käsityksesi maailmasta. Luonnontieteiden kannalta käsityksesi eroaa suuresti reaalimaailmasta, joten en suosittele liiallista asioiden pohtimista. Aavistuksen huolestuttava oli loppukaneettisi siitä, että sinulla olisi jonkinlainen sisäpiirintieto Jumalan aatoksista. Kehotan keskustelemaan hyvän psykiatrin kanssa, jos kyseinen sisäpiirintieto alkaa vaikuttaa arkielämääsi hallitsevissa määrin!

        Hyvää jatkoa sinulle


      • Baltasar jatkaa....
        vermiitti kirjoitti:

        Arvoisa "Baltasar" eipä tuosta liiemmin voi väitellä. Jos noin koet ja uskot niin olkoon se sinun käsityksesi maailmasta. Luonnontieteiden kannalta käsityksesi eroaa suuresti reaalimaailmasta, joten en suosittele liiallista asioiden pohtimista. Aavistuksen huolestuttava oli loppukaneettisi siitä, että sinulla olisi jonkinlainen sisäpiirintieto Jumalan aatoksista. Kehotan keskustelemaan hyvän psykiatrin kanssa, jos kyseinen sisäpiirintieto alkaa vaikuttaa arkielämääsi hallitsevissa määrin!

        Hyvää jatkoa sinulle

        Ei ole syytä huolestua, siilä Kristuskeskeisessä, universumissa, jossa vanha sokea ihmnen on jo kuollut, meille osoitetaa sitä salaisuutta joka on meille Kristuksessa Jeesuksessa enennen maailman perustamista, Jumalan aiviotuksen mukaisesti, ja kyky Hengessä nähdä asiosta ikäänkuin Kristuksesta ja Jumalasta käsin: Kol.3:14; ilman että me kuvittelisimme olevamme itse Jumala vaikka olemmekin Hänen sisällään, tosin kätkettyinä lunnollisilta silmiltä, mutta ei sydämen silmiltä: Ef.1:17,18; ja vielä nimenomaan tämän viisauden Jumala on varannut niille, joiden kirkkaudeksi nimenomaan "täydelliseksi tulleina sisäpiiritietona jonka Jumala on meilevarannut: 1 Kor.2:6-16; varanntut kirkkaudeksemme: eli kyvyn nähtä asioita ilman peitteitä ikäänkuin Jumasta käsin ja sitä miltä näyttävät. Tämä on mahdollista koska Jumala on antanut meille Henkensä, kuten minullekin lahjaksi, ja Jumalan Henki on minussa Hän, joka tietää mitä Jumalassa on: Joh.14:16-23; ja mitä Hän on meille lahjoittanut, eli lyhyesti miltä kaikki Hengessä nähtynä näyttää ikäänkuin jo lopullisesta, käsin Hengssä Jumalassa, ja tästä syntyy meille myös se Kristuksen mielikin: 2 Kor.3:17,18.

        Ei se että ihminen saa Jumalan Hengen, ja lyötyää Kristukeen kätketyn elämänsä - talletettuna Kristuksen kanssa kirkkuteen Jumalassa - Hänessä perille päässeenä; ole mielisairautta, vaan Kristuksen evankelumin salaisuuden tuntemista ilman peitteitä maailmassa jossa kaikki on Jumalasta ja me turvassa Hänessä.


      • Balttis täsmentää...
        vermiitti kirjoitti:

        Arvoisa "Baltasar" eipä tuosta liiemmin voi väitellä. Jos noin koet ja uskot niin olkoon se sinun käsityksesi maailmasta. Luonnontieteiden kannalta käsityksesi eroaa suuresti reaalimaailmasta, joten en suosittele liiallista asioiden pohtimista. Aavistuksen huolestuttava oli loppukaneettisi siitä, että sinulla olisi jonkinlainen sisäpiirintieto Jumalan aatoksista. Kehotan keskustelemaan hyvän psykiatrin kanssa, jos kyseinen sisäpiirintieto alkaa vaikuttaa arkielämääsi hallitsevissa määrin!

        Hyvää jatkoa sinulle

        Luominen on eräänlainen evoluutio, huippuna ihminen, jonka elinikä nykyisessä muodossaan on vain yksi Aadamin = kok Ihmiskunnan elinpävä, kuudes luomispäivä, jota edeltää lajien synnylle välttämättömän LOGOKSEN informaation, eikä luomiskertomus ole ristiriiidassa pitkien aikojen kuluessa tapahtuneen kehitykselle, lajien muuntymiselle ja synnylle, vaikka evolutionistit typistettyään lähtökotaisesti luomisen väärinymmärrettyine lumispäivineen lyhiksi jaksoiksi, vetävät asiassa vääriä vääriä johtopäätöksiä omasta eksistenssistään käsin, kieltäen LOGOKSEN olemassaolon.


      • vermiitille palaute
        vermiitti kirjoitti:

        Arvoisa "Baltasar" eipä tuosta liiemmin voi väitellä. Jos noin koet ja uskot niin olkoon se sinun käsityksesi maailmasta. Luonnontieteiden kannalta käsityksesi eroaa suuresti reaalimaailmasta, joten en suosittele liiallista asioiden pohtimista. Aavistuksen huolestuttava oli loppukaneettisi siitä, että sinulla olisi jonkinlainen sisäpiirintieto Jumalan aatoksista. Kehotan keskustelemaan hyvän psykiatrin kanssa, jos kyseinen sisäpiirintieto alkaa vaikuttaa arkielämääsi hallitsevissa määrin!

        Hyvää jatkoa sinulle

        vermiitti - harmillista että et kyennyt vuorovaikutteiseen keskusteluun aiheesta, sen sisältöä kommentoiden, vaan ainoastaan suoritit esityksen tyjän kiiston, sekä tietysti kävit kiinni henkilöön jonka sanottavaa et varmaankaan kyennyt ymmärtämään.


      • Etkö osaa kirjoittaa
        Baltasar jatkaa.... kirjoitti:

        Ei ole syytä huolestua, siilä Kristuskeskeisessä, universumissa, jossa vanha sokea ihmnen on jo kuollut, meille osoitetaa sitä salaisuutta joka on meille Kristuksessa Jeesuksessa enennen maailman perustamista, Jumalan aiviotuksen mukaisesti, ja kyky Hengessä nähdä asiosta ikäänkuin Kristuksesta ja Jumalasta käsin: Kol.3:14; ilman että me kuvittelisimme olevamme itse Jumala vaikka olemmekin Hänen sisällään, tosin kätkettyinä lunnollisilta silmiltä, mutta ei sydämen silmiltä: Ef.1:17,18; ja vielä nimenomaan tämän viisauden Jumala on varannut niille, joiden kirkkaudeksi nimenomaan "täydelliseksi tulleina sisäpiiritietona jonka Jumala on meilevarannut: 1 Kor.2:6-16; varanntut kirkkaudeksemme: eli kyvyn nähtä asioita ilman peitteitä ikäänkuin Jumasta käsin ja sitä miltä näyttävät. Tämä on mahdollista koska Jumala on antanut meille Henkensä, kuten minullekin lahjaksi, ja Jumalan Henki on minussa Hän, joka tietää mitä Jumalassa on: Joh.14:16-23; ja mitä Hän on meille lahjoittanut, eli lyhyesti miltä kaikki Hengessä nähtynä näyttää ikäänkuin jo lopullisesta, käsin Hengssä Jumalassa, ja tästä syntyy meille myös se Kristuksen mielikin: 2 Kor.3:17,18.

        Ei se että ihminen saa Jumalan Hengen, ja lyötyää Kristukeen kätketyn elämänsä - talletettuna Kristuksen kanssa kirkkuteen Jumalassa - Hänessä perille päässeenä; ole mielisairautta, vaan Kristuksen evankelumin salaisuuden tuntemista ilman peitteitä maailmassa jossa kaikki on Jumalasta ja me turvassa Hänessä.

        "Ei ole syytä huolestua, siilä Kristuskeskeisessä, universumissa, jossa vanha sokea ihmnen on jo kuollut, meille osoitetaa sitä salaisuutta joka on meille Kristuksessa Jeesuksessa enennen maailman perustamista, Jumalan aiviotuksen mukaisesti, ja kyky Hengessä nähdä asiosta ikäänkuin Kristuksesta ja Jumalasta käsin: Kol.3:14; ilman että me kuvittelisimme olevamme itse Jumala vaikka olemmekin Hänen sisällään, tosin kätkettyinä lunnollisilta silmiltä, mutta ei sydämen silmiltä: Ef.1:17,18; ja vielä nimenomaan tämän viisauden Jumala on varannut niille, joiden kirkkaudeksi nimenomaan "täydelliseksi tulleina sisäpiiritietona jonka Jumala on meilevarannut: 1 Kor.2:6-16; varanntut kirkkaudeksemme: eli kyvyn nähtä asioita ilman peitteitä ikäänkuin Jumasta käsin ja sitä miltä näyttävät."

        Voisitko tiivistää tuon lauseesi 5-10 sanan pituiseksi. Ehkä siinä olisi sitten jotain järkeä.


    • Baltasar ei kirj.

      Jumalan luomispäivät ovan hyvin pitkiä syklisiä jaksoja ja estittävät oikeastaan ilmoituksen ihmisen fyysisestä muovaamisesta maa-aineksista muiden elämän edellytysten sitä ennen, todennäköiseti hyvinkin pitkien jaksojen aikana täyttyneen.

      Kun luomiskertomusta tarkastelleen on muistettava ettei sitä ole annettu millekään alkuaineiden jaksollisten järjestemien ymmärtäjille, vaan Jumalan toimesta hänen ilmoituksenaan, kuvauksena Hänen suvereeneistä teoistaan, ja siksi 1 Moos.2:4.stä alkava UUSI KERTOMUS syntiinlankeemuksineen onkin paluuta jo Jumalan saavuttamasta, seitsemänen päivän levosta. - AIKAAN JOLLOIN JHWH ELOHIM ELI HERRA JUMALA VIELÄ TYÖSKENTELI eli teki töitä. Tästä alkava kertomus ei ole mikään TOINEN LUOMISKERTOMUS kuten monet virheellisesti olettavat, eikä mikään ikäänkuin sapatin jälkeistä aikaa kuvaava kertomus, - sillä Jumala on kahdessa eksisteenssä ikäänkuin samaan aikaan, joista toinen eli kuudes päivä päättyy, maailmassa jossa me vielä ikäänkuin elämmme nyt, - eläen Aadamin päiviää - sen sisältämää armonaikaa Hänen tähtensä joka murskasi käärmeen pään, enennkuin kaikki lopullisesti taas tämän päviän päätteksi on kohdalleen asettua, ja Jumalan kansalle luvattu seitsemänen päivän lepo on valmis alkamaan:tosi Jeshuan kutsuttaa meidät osallisiksi lepoon jonka Jumala itse on meille kaksinkertaisin siunauksin valmistanut: LUE 1 Piet..19.21.

    • Baltasar ei kirj.

      Evolutionistit eivät tunnusta sitä Jumalan esikoista = ! Moos.1:1; - joka on, ja oli ja tuleva on: LOGOS ELI KRISTUS JUMALAN SALAISUUTENA JO ENNENKUIN MAAIMAA OLIKAAN: 1 PIET.1:20; JA ILMAN HÄNTÄ, TÄTÄ AINA OLEVAA JUMALAN ESIKOISTA EI OLE SYNTYNYT MITÄÄN MIKÄ SYNTYNYT ON: lue: Joh.1-luku.

      • vermiitti

        Arvoisa "Baltasar" en vain jaa näkemystäsi siitä että uskollasi olisi totuusarvoa. Se on uskoasi ja se ei määritä todellisuuttani. Pahoittelen jos en voi väitellä uskostasi ja tarkoitukseni ei ole sitä arvostella. Huolestuttavana pidän näkemystäsi siitä, että olisit Jumalan sisäpiirin tiedon omaava.


    • Baltasar Herrassa

      Meidät kristityt valittiin jo seisomaan Jumalan rakkaudessa seisomaa hyväksyttyinä Hänen edessään Kristuksessa jo ennen maaiman perustamista:

      >> Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä TAIVAALLISISSA kaikella hengellisellä siunauksella KRISTUKSESSA, NIINKUIN HÄN ENNEN MAAIMAN PERUSTAMISTA (pro kataboles kosmu) OLI HÄNESSÄ VALINNUT MEIDÄT OLEMAAN PYHÄT JA NUTEETTOMAT EDESSÄÄ RAKKAUDESSA.

      • vermiitti

        Arvoisa " Baltasar" olet ilmiselvästi jonkinsortin profetian kourissa. Jospa päätämme siis keskustelun tältä osin.


      • Balttis miettimistä:
        vermiitti kirjoitti:

        Arvoisa " Baltasar" olet ilmiselvästi jonkinsortin profetian kourissa. Jospa päätämme siis keskustelun tältä osin.

        Minä olen Kristuksen voittama.


      • Häpeäisit
        Balttis miettimistä: kirjoitti:

        Minä olen Kristuksen voittama.

        "Minä olen Kristuksen voittama."

        Sinä olet itsekäs.


      • vermiitti
        Balttis miettimistä: kirjoitti:

        Minä olen Kristuksen voittama.

        Arvoisa "Baltasar" se ei muuta keskustelua millään tavalla!


      • Baltasar todistaa...
        Häpeäisit kirjoitti:

        "Minä olen Kristuksen voittama."

        Sinä olet itsekäs.

        Kuka minä? >>Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. En elä enää minä, vaan Kristus elää minussa.


      • Häpeäisit kirjoitti:

        "Minä olen Kristuksen voittama."

        Sinä olet itsekäs.

        Herra tietää kuinka itsekäs, mutta ei miminääni ole ristiinaulittu, kuten uusin vuoden 1992 käännös vastoin alkutekstin sisältöä väittää meille ristillä tapahtuneen, eli alkutekstissä ei ole suinkaan sana "ego" = minä vaan: "ho plaios hemon antropos" = meidän vanha ihmisemme


      • Balttis toteaa
        vermiitti kirjoitti:

        Arvoisa "Baltasar" se ei muuta keskustelua millään tavalla!

        "Suuressa talossa on astiota monelaista käyttöä varten".


    • Baltasar ei kirj.

      >> Mutta (tästä Sionista: Hebr.12:22) Siionista sanotaa: "Jok´ikinen on syntynyt siellä. Sitä Korein vahvana pitää. Jahve luettelee kirjoittaessaan kansat kirjaan: "Tämä on syntynyt siellä" Sela. Laulajat ja soittimen soittajat sanovat: "KAIKKI LÄHTEENI OVAT SINUSSA".

    • Epäjumalienkieltäjä

      Genesis on 2300-2500 vuotta sitten koottu versiointi lähi-idän luomismyyteistä. Ei ole mitään järkeä lähteä väittelemään siitä onko seemiläsestä myytistä tehdyt enemmän tai vähemmän hurmahenkiset tulkinnat luonnontieteellisesti totta. Myytit eivät ole luonnontiedettä.

    • Baltasar ei kirj.

      Ei luomiskertomus väittele suinkaan luonnontieteen kanssa, vaan se ilmoittaa miten Jumala sanoo luoneensa luomakunan, sekä näkyväiset että näkymättömät, mutta toinen juttu on ken sen ymmärtää ja vastaanottaa.

    • todistaa...
      21.9.2013 21:53
      -1
      Sulje
      Kuka minä? >>Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. En elä enää minä, vaan Kristus elää minussa.

    • Balttis hellinille

      Minulle se miten te suhtaudutte omassa elämässänne, siihen kysymykseen: onko teidänkin vanha ihmisenne ristiinnaulittu Kristuksen kanssa, on paljon tärkeämpää mitä te hellin63 uskotte minun vanhan ihmiseni kohdalta tapahtuneen, sillä Jumalan sanan ja Jumalan Henki yhdessä todistavat minun henkeni kanssa, että minun vanha ihmiseni, - lihassani olevasta sen muistosta huolimatta - on tapettu yhdessä Kristuksen kanssa ristillä ja Jumalan toimesta kertakaikkiaan ristiinaulittu Kristuksessa, johon myös uskon lisäksi kastekin minut yhdistää, siis tähän ikäänkuin vanhan ihmisen hautana, eli ei puhuta kuolleista nyt enempää - joten puhuttaisko tässä avauksessa vaikka avauksen aiheesta?

    • 20+10

      Yksikään ihminen ei voi olla vastuussa ennen syntymäänsä tapahtuneisiin asioihin. Joka sellaista väittää ei ole minun mielestäni täysjärkinen.

      • Baltasar ei kirj.

        Voitko täsmentää mitä tarkoitat 20 10 - ?


      • 20+10
        Baltasar ei kirj. kirjoitti:

        Voitko täsmentää mitä tarkoitat 20 10 - ?

        Täsmällisemmin sanottuna perisynnille ei ole olemassa yhtäkään järkevää perustetta.


      • 20+10 kirjoitti:

        Täsmällisemmin sanottuna perisynnille ei ole olemassa yhtäkään järkevää perustetta.

        Eivät viattomana syntyvät vauvat, tai pikkulapset jotka eivät osaa erotta vielä hyvää ja pahaa toisistaan, ole mitään "perisyntisiä" jotka on muka vapautettava "pakanuuden yöstä vauvakasteella" kuten kirkko opettaa, vaan ennenkuin he ovat tehneet itse syntiä ja pahaa he ovat niitä jotka Jeesus vastaanotti luokseen siunten heitä ja sanoen heistä: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, sillä sen kaltaisten on Jumalan valtakunta".


    • Baltasar ei kirj.

      Uskossa vastaanotettu asia Jumalan valmistamana tekona, muuttuu todeksipidettynä - realiteetiksi, jopa näkemiseksi - elämässä, ja niin kuin te olette Jeesuksenkin vastaanottaneet, vaeltakaa Hänessä: 2 Kor.6:2; Room.6:11.

    • Balttis korjaus

      Vaeltamiseen Herra tuli laitettua väärä Raamatunkohta ja tarkoitin tietysti: Kol.2:6,tta, eli:

      >> Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, vaeltakaa Hänessä.

    • Balttis hellinille: ... joten puhuttaisko tässä avauksessa vaikka avauksen aiheesta?

      Avauksen aihe on mielestäni tuossa lyhyesti " Evolutionistit eivät ole koskaan luomiskritiikissään ymmärtäneet....."

      Tässä mm. määrittelet mahdollisten komentaattorien kyvyn ymmärtää. Kumpi on siis aihe, keskustelu ymmärtämisen kyvystä vai sinun käsityksesi heistä vai jotain muuta.

      ..... mutta silloin täytyy keskustelun perusteissa huomioda ja tuntea myös Jumalan käyttämää aika- ja iankakkisuuskäsitystä,.....

      Tässä ilmoitat tietäväsi miten Jumalan ajattelu täytyy ymmärtää ja tämän ymmärryksen olet sanut Jumalalta ja sopivin kohdin raamattua lainaamalla.

      Niin mitä tai mistä tässä piti keskustella koska ymmärrys ei riitä ja sinä puhut suoraan Jumallalta.

      Minä puolestani väitän ymmärtäväni että sinä uskot kaiken tuon. Kuten sanoit meillä muilla ei alun alkaenkaan ole mahdollisuutta ymmärtää. Mutta eikö Jumalallekaan riitä että minä uskon?

      .... Minulle se miten te suhtaudutte omassa elämässänne, siihen kysymykseen: onko teidänkin vanha ihmisenne ristiinnaulittu Kristuksen kanssa, on paljon tärkeämpää.....

      Siis tiedät keskustelijat ja todistat ja huolestut tiedostasi.

      No keskustelijat eivät ymmärrä on tietenkin tärkeätä jotta voit perustella itsellesi sivunmittaiset todistukset tarpeelliseksi.

      Evolutionistit eivät ole koskaan luomiskritiikissään ymmärtäneet .......

      Jumala ilmoittaa että muiden käyttämät käsitteet kertovat ymmärtämättömyydestä joka automaatiseti johtaa........
      Balttiksen suureen ahdistukseen meidän kaikien puolesta

    • Atesitit ja evolutionistit esittävät kriikkinsä lähtökohdaksi yleensä käsityksenään sen että: ei Jumala suinkaan ole voinut luoda maailmaa seitsemässä päivässä, ja tällöin he pitävät Jumalan luomispäiviä, vastoin Jumalan sanan sisältämään käsitystä, "kronoloogiaa" tavallisina meille tuttuina viikonpäivinä - vakka Jumalan sana ei tällaista aikakäsitystä Jumalan luomispäivistä sisällä, - joten sikäli kritiiikki on heti lähtökohtaisesta Jumalan sanan itsensä esittämän aika- ja luomiskäsityken vastainen.

      Ymmärrätkö sinä tämän eron hellin? On täysin oikeutettua että: krtiikin esittäjä ymmärtäisi myös tämän lähtökohtaisen asian lähestymisvirheen, joka tuottaa sitten kaikki muut virhepäätelmät tämä seurauksena - väärän lähtöerantona.

      • 15+6

        Sinä tulkitset luomistarinan päivän miten haluat. Se on sinun mielipiteesi. Minun mielestäni luomistarinan päivä on sama kuin hevonen ja rattaat.


      • 15+6 kirjoitti:

        Sinä tulkitset luomistarinan päivän miten haluat. Se on sinun mielipiteesi. Minun mielestäni luomistarinan päivä on sama kuin hevonen ja rattaat.

        hevonen ja rattaat.

        Missään luonnossa ei tarvita kahta samanlaista, siksi on sinun näkemyksesi joka on juuri omassa erinomaisudessaan kertomassa luomistyön äärettämästä, rajattomasta luomiskyvystä.
        Kuka ajattelee tarkemmin huomaa kuinka kammottavaa olisi tavata itsensä monistetuna. Siis täydellisen kaksoiskappaleensa


    • Me ihmiskuntana alkaen Aadamista, elämme vasta kuudetta luomispäivää jolloin Jumalan tänä Jumalan vielä ikäänkuin ympärillämme keskeneräinen päiväkään ei ole vielä Hänen luomistekoineen päättynyt, meidän maakeskeisestä näkökulmastemme tarkasteltun, viakka Jumala lepääkin jo tästä huolimatta, tämän maallisen katoavan eksistenssimme ulko- ja yläpuolelle, - pyhittämässään levossa ollen: kuten kirjoitettu on kaiken näkyväisen vastaisesti:

      >> Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa. Ja JUMALA PÄÄTTI seisemänten päivänä työnsä, jonka Hän oli tehnyt ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä. Ja Hän SIUNASI seitsemännen päivän ja pyhitti sen (sekä erotti kuudesta toiminnallisista päivistä, jotka ovat muutoksen alaisia) KOSKA HÄN SINÄ PÄIVÄNÄ LEPÄSI KAIKESTA LUOMISTYÖSTÄNSÄ, JONKA HÄN OLI TEHNYT.

    • virhepäätelmät tämä seurauksena - väärän lähtöerantona


      Tästä olen täysin samaa mieltä. Otetaan suhteellisuusteoria ja katsotaan miten "aika" on täysin katsojan silmässä.
      Siis mittalaitteissa ja sen selaisissa. Näin kansakoulupohjalta ymmärrettynä. Olin siinä näkemyksessä että myös evoluutio/uskonto keskustelussa tämä hyväksytään.

      Kuten Einstein laskeskeli. Kellon etääntymisen nopeudesta riipuu kuinka nopeasti "aika kuluu" tai hidastuu.
      Eihän Jumalan aika voi kulua kun se ei liku minnekkään, koska se on jokapaikassa joka hetki?

      Kuka meistä oli mittaamassa mikä oli tai on Jumalan mielen nopeus. Mikä on Kristustietoisuuden "nopeus" kun se on jokapaikassa käytettävissä joka hetki?

      Hiukan syvemin, miten Jumalan aika voi KULUA? Oheneeko se vai harmaantuu noin leikisti ilmaistuna?
      Alan ymmärtää kuinka vähän ymmärrän?

      • Jos on ikuisus sen on oltava myös nyt ollakseen aina ikuisesti. Katsojasta riippuu mitä pistettä hän ikuisuudesta kokee. Jumala kokee eli näkee kokonaisuuden.


      • hellin63 kirjoitti:

        Jos on ikuisus sen on oltava myös nyt ollakseen aina ikuisesti. Katsojasta riippuu mitä pistettä hän ikuisuudesta kokee. Jumala kokee eli näkee kokonaisuuden.

        ja Jumala siis lepää edelleenkin meiltä vielä kätketyssä saavuttamassaan täydellisyydessä, eli valmiissa eksistensissä; jossa mekin jo lepäämme tosin jo kätkettyinä Kristuksen KANSSA JUMALASSA.

        Pääsimme yksimielisyyteen Juuri näin. Kaikki on aina.


      • hellin63 kirjoitti:

        ja Jumala siis lepää edelleenkin meiltä vielä kätketyssä saavuttamassaan täydellisyydessä, eli valmiissa eksistensissä; jossa mekin jo lepäämme tosin jo kätkettyinä Kristuksen KANSSA JUMALASSA.

        Pääsimme yksimielisyyteen Juuri näin. Kaikki on aina.

        Kaikki ei ole aina koska koko synnin ja kuoleman alainen maailma on tuomittu kosmos, ja sen armonaikakin on päättävä kerran, sillä JUMALA EDESSÄ KOKO MAAILMA ON MYÖS JO RISTIINAULITTU RUHTINAINEE VIIMEISESSÄ AADAMISSA JOKA OLI RISTINNAULITTU JEESUS KRISTUS: 1 Kor.15:45.

        Jumala tahtoo yhteenliittä päätöksensa mukaisesti meidät kuolemattoman iankaikkisesssa kirkkaudessa elävän Kristuksen kanssa, julistuttamansa evankelumin salaisuuden kautta: Ef.1:8-10.

        Nykyinen maailma on tuomittu kosmos, kuten myös paphan maailmanajan johtaja "kosmokrator", jonka "Pantokrator" eli kuoleman vallan ihmisiin kukistanut El Shaddai eli Jeesus Kristus on ilmestyessään surmaava suunsa henkäyksellä: Psalmi 110; väkevän maan päänä.


      • hellin63 kirjoitti:

        Jos on ikuisus sen on oltava myös nyt ollakseen aina ikuisesti. Katsojasta riippuu mitä pistettä hän ikuisuudesta kokee. Jumala kokee eli näkee kokonaisuuden.

        Elohim elää ikäänkuin kahdessa eksistenssissä samaan aikaan eli hän tekee vielä ikäänkuin työtä, joka näyttää olevan vielä kesken siinä "aikaviiveessä" Hänelle, jossa me vielä omassa eksistenssisämme ikäänkuin elämme, ja samaan aikaan hän elää aina ja iankaikkisesti ajan ulkopuolella ikuisessa levossaan, jota kuvastaa Hänen nimesäkin aina olevana "Minä Olen".

        Siksi meidän käsketään etsiä tätä: Kol.3:1-4.


      • hellin63 kirjoitti:

        ja Jumala siis lepää edelleenkin meiltä vielä kätketyssä saavuttamassaan täydellisyydessä, eli valmiissa eksistensissä; jossa mekin jo lepäämme tosin jo kätkettyinä Kristuksen KANSSA JUMALASSA.

        Pääsimme yksimielisyyteen Juuri näin. Kaikki on aina.

        Oikastaan emme sillä tämä on juuri se Kristuksen salaisuus jota Paavali teki koko elämänsä teittäväksi, koska tämä salaisuus oli paljasettu hänelle ilmestyksen kautta Hengessä, jossa hän oli nähnyt sen elmäntäyteyden pettämättämästi eli "apokalpseos", eli hän oli NÄYNYT HENGESSÄ SEN MEIDÄN ELÄMÄMME JOKA ON KÄTKETTYNÄ KRISTUKSEN KANSSA JUMALASSA: Kol.3:1-4.

        Tämän elämän tunteminen, sen lahjan julistaminen sekä tunnetuksi tekeminen oli nimeomaan Paavalin taivaallinen kutsumus apostolina, - eli hänet oli lähetetty ikäänkuin alas taivaasta, jossa hän oli nähnyt sen katomattoman elämämme joka on siellä talletettuna, ja sitä hän tuli ikäänkuin palaten takaisin taivaallisista meille julistamaan ja siitä todistamaan: ja minulla on aivan samanlainen kutsumus, eikä suinkaan mitään vain kirjoista opittua sanaa, vaan sen elämäntuntemisen näkeminen "apokalypseos" = ilman peitteitä Hengessä, on Jumalan armosta minukin osana ja palavin intoni voima. Myös minut on Hengessä temmattu taivalllisiin ja olen nähnyt pettämättömästi sen elämän, joko oli ja on Kristuksen kanssa Jumalassa - kirkkaudessa taivaallsissa: Kol.3:1-4; ja tätä Paavali kehoittaa kaikkia etsimään ja sinne katsomaan sekä meilensä kiinnittämään. Hän toivoi ja rukoili Jumalaa ja Isää että kaikki uskovat tulisivat tästä erityisestä viisauden ja ilmestyksen hengestä = "pneuma sofia kai apokalypseos" osallisiksi: Ef.1:15-18.

        Paavali julisti nimomaan lupusta siitä elämästä jonka hän oli nähnyt, ja tiesi olevan Kristuksen kanssa Jumalassa taivaallisessa kirkkaudessa jossa Jeesus ja me elämme Hänessä INESSIIVISSÄ.

        Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen lähettiläs, lähetetty julistamaan LUPAUSTA SIITÄ ELÄMÄSTÄ, JOKA ON KRISTUKSESSA JEESUKSESSA.


    • Jumalan oma ilmoitus: luomiskertomus jakaa ajan pitkiin toiminnallisiin sykleihin jotka ovat muutoksen alaisia, eli kuuteen luomipäivään, ja niistä selvästi eroettuun seitsemänteen päivään joka on muutoksen alaisten toiminnalisten jaksojen ulkopuolella olevan lepoa, jossa Jumala = Elohim vain on Isänä, Poikana, ja Pyhänä Henkenä, lepää kätkien myös Kristuksessa uudestisynnyttämänsä ihmiset itseensä täydellisyydessään: Kol.2:2,20 eli katoamattoman elämäntäyteydessään, jossa kaikki Jumalan täyteys asuu: Kol.3:1-4. Ef.2:1-9.

      Jumalan ilmoitus itsestään siis sisältää kuusi hyvin pitkää syksilstä aikajaksoa, joita sana kutsuu Jumalan luomispäiviksi, joiden aikana kaikki luodaan ja saatetaan myös valmiiksi, - siirtyen ajasta iankaikkisuuteen, - jonka tuo SIUNATTU JA PYHITETTY JUMALAN LEPOPÄIVÄ SISÄLTÄÄ PÄÄTTYMÄTTÄMÄNÄ PÄIVÄNÄ - IKAIKKISUUDEN PÄIVÄNÄ: 2 Piet.3:18.

      ME jotka ikäänkuin näytämme vielä elävän tässä maailmassa jossa Jumalan luomistyökin näyttää ympärileen katsomalla, "meidän luonnollisessa eksistessissäme" - ilman uudestisyntymää, olevan vielä kesken niin kauvan kuin vaikkapa lapsia syntyy, sillä tämä voima on LOGOKSESTA ei ihmisistä itsestään, ja: me elämme siis viilä kuudetta luomispäivää - vaikka samaan aikaan - iankaikkisuus ja lepo täydellisyydessä onkin jo alkanut, ja juuri tähän täydellisyyteen, leponsa osallisuuteen Jumalan kutsuu meitäkin evenkeluminsa eli ilosanomansa kautta ELI ELÄMMÄÄ JOKA ON VALMISTETTU MEILLE KRISTUKSESSA JEESUKSESSA JA MYÖS MEILLE JUMALAN TODISTUKSIN VAHVISTETTUNA LAHJOITETTU: 1 Joh.5:9-13; Hänen POJASSAAN. ( eikä suinkaa krikkojen taikateppujen välityksellä annettuna).

      • Aikaa ja varsin pitkiä ajanjaksoja Raamattu kuvaa toiminnallisina ja muutoksen alaisina sykleinä, Jumalan työpäivänä joita on kuusi pitkää jaksoa, josta viimeinen on Aadamin päivä, eli mitä tuo nimi merkitseekiin Ihmiskunnan koko elinpäivä, joka on vain yksi Aadamin päivä, sen ensimmäisestä jäsenestä 1. Aadamsita sen viimeiseen jäseneen asti, joka on kaikki eläväksitekevä Henki, Jeesus Kristus: 1 Kor.15:45; ja Jumala ei siis puhunut näin laskien suinkaan palturia kun hän varoitti ensimmäistä Aadamia sanoen:

        >> Ja Herra Jumala = JHWH Elohim käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti (tiedostatta itsenäisesti Minusta riippumattoman minätietoisuuden perusteella) kaikista muista puista, mutta hyvän ja pahantiedon puusta älä syö, sillä SINÄ PÄIVÄNÄ, JONA SINÄ SIITÄ SYÖT, PITÄÄ SINUN KUOLEMALLA KUOLEMAN.


    • Kaikkien muutoksen alaisten toiminnallisten syklien takana on Minä Olen = Logos joka on persoonallinen Jumalan Henki, eikävain persoonaton voimavaikutus tai kuollut informaatio, kuten monet pakanauskonnot Logoksen maailmanjärkenä mieltävät. Johanneksen evankeliumi ja eneimmäisen kirjeen alkuluvut onat siis rinnakkaisia luomiskertomukselle ja sen alulle kun se selvitää asiota:

      >> Alussa oli Sana = Logos = Jumalan kuvana Poika isän tykönä eli Raamatun esimmäinen sana "resith" jossa Elohim (monikossa) loi (yksikössä) taivaan ja maan. Hän (esikoinen) oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä Hänen kauttaan ( näkymättömän Jumalan taivaallisen salatun kuvan Pojan kautta: Herb.1-luku), ja ilman Häntä ei ole syntynyt mitään mikä syntynyt on. Hänessä ole (ja on aina) elämä, ja tämä elämä on ihmisten valkeus.

    • Kyllä sen noinkin voi selittää. Juurihan sen todistit, että voi.

      Eri asia on että ketä se ylös rakentaa, toivoisin että sinua itseäsi Baltasar ainakin. Toki saatat olla valmis jo tällaisenakin. Se ei ole minulta pois.

      Kiitettävästi ole lyhentänyt lauseita, vielä kun noita vierasperäisiä käsitteitä jotenkin voisi vähentää Raamattusi alkaa hahmottua.

      Olihan oikeallekin uskonnolle aluksi vain latinan kieli oikea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2246
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1674
    3. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      82
      1347
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      128
      1343
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1246
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      64
      1118
    7. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1091
    8. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1037
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      962
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      834
    Aihe