Maahantuojan nettisivun mukaan Swiftin 2-vetomallia ei enää myydä enää ja uudesta SX4-mallistosta on jätetty tuo kiinnostavin vaihtoehto pois, eli 2-vetoinen diesel.
Yrittääkö maahantuoja estää suzukin yleistymisen Suomen teillä?
2-vetoiset mallit?
8
247
Vastaukset
- sijgklergjioerj
Olen samaa mieltä että Swiftiä pitäisi ehdottomasti pitää myös etuvetoisena saatavilla, tämänkokoisissa pikkuautoissa ei varmasti monikaan halua nelivedon aiheuttamaa kulutus- ja hintalisää maksettavakseen vaikka Swift onkin markkinoiden edullisin neliveto.
Nelivetokin voi olla tarjolla mutta etuvetoisena minusta tämän kokoiset autot pääasiassa ostetaan.
Suzukien menekki voisi kohentua jos edes joskus näkisi jossain autolehdessä edes yhden mainoksen mutta en ole nähnyt kummassakaan autolehdessä pitkään aikaan yhtään Suzukin mainosta. Ei ihme jos kysyntä on vaimeaa kun kukaan ei muista että Suzuki on edes olemassa...- Suzukisti
Kukaan täysijärkinen ei ymmärrä maahantuojan logiikkaa. SX 4 mallistossa oli mukavasti myydyt sedan ja Diesel mallit, mutta yks kaks ne poistui, samoin kävi nyt Swift etuvetomallin ja Grand Vitara Dieselin(tosin Grand Vitaran kohdalla moottoritoimittaja lopetti lisenssin diesel koneeseen) Lupasivat kyllä Diesel GV:n palaavan piakkoin uudella koneella.
Miksi sitten aivan onnettomia myyntilukuja vuodesta toiseen hallussaan pitävä mopoauto Jinmy loistaa komeasti maahantuojan sivuilla?? Noin kymmenkunta Jinmyä myydään vuodessa, niin kannattaako pitää maahantuonti ohjelmassa ja jättää paljon halutuinpia malleja pois. Tuntuu, että Suzukia ei haluta paljoa myydä täällä Suomessa, harmi.
- awd...
Herätys! Uusi swift on nelivetoinen vain TARVITTAESSA!!!!!
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288601555204.html - Jack Daniels
Samalla tavalla kaikkien nelivetoisien sitymaasturien neliveto toimii, eli neliveto toimii vain tarvittaessa.
Swift 4x4 on kalliimpi kuin etuvetoinen ja kuluttaa enemmän polttoainetta. Eroa etuvetoisen hyväksi on n. 10%.
Uusi SX4 olisi Nissan Quasqaille kova kilpailija, mutta maahantuontiohjelmasta on eniten myyvät versiot jätetty pois. Ei noilla valituilla malleilla mitään markkinoita vallata. Quasqaistakin myydään paljon enemmän etuvetoista versiota, kuin nelivetoisia. - eieieiei..
No ei sentään ihan kaikkien,ei ehkä kannattaisi täällä julistaa tietämättömyyttään.....
- Swiftsanfandan
Joo tuo oli kieltämättä aika erikoinen veto. Tosin edellisessä mallissahan Swiftit meillä olivat nimenomaan nelikkoja, joten ehkäpä 2-vetoisten kokeilu ei maahantuojan mielestä kannattanut... Josta voi kyllä syyttää vain itseään eli markkinoinnin heikkoutta. Toki Swift on luokassaan aika kallis, mutta kyllä siitä kannattaa maksaakin, on se vaan niin hieno ajaa ja sporttinen katseenkääntäjä, eikä mikään kauppakassi kuten joku Punto tai Yaris (mielipiteitä tietysti, mutta kyllähän tuon eron näkee Sokea Reettakin ;-) ) Ja on kyllä mahtava konekin Swiftissä, 1,35-kertaisesti tehoa esim. erään kilpailijan koneeseen nähden, molemmat vapaastihengittäviä ja samankokoisia.
- Toyota-Suzuki San
Niin ja täytyy sanoa, että loistava hankinta oli uusi Swift 3,5 vuotta sitten. Ensimmäistäkään (pienintäkään) vikaa ei ole ollut. Huoltokulut ovat minimaaliset (öljynvaihdot ja kerran ilmansuodattimet). OK kulutus ja halvat vakuutukset, ajoneuvoverokin halpa vaikka joka vuosi nostavat entiseen verrattuna (oli Swiftini ekana vuonna jotain 70 eluokkaa...)
Seuraavaksi 45 tkm huolto, jossa olisi tarkoitus vaihtaa kaikki nesteet. Ei edelleenkään mitään muuta huolto-ohjelmassa, jakopäähän on ketjulla ja tulppien vaihtoon on aikaa... Ilmastoinnin huollon voisi tehdä myös, kun suositus on uutena 4 vuotta ja jatkossa kai kahden vuoden välein.
Swift tuntui jo koeajolla loistavalta ajaa, vaikka entinen autoni oli reilusti isompaa kokoluokkaa... Eipä ole pettymystä tuottanut. Itse asiassa merkkiuskolliseksikin tässä on tullut, joten varmasti on Suzuki ihan kärkisijoilla jahka seuraavaa uutta autoa käyn ostamaan.
Kannattaa poiketa Suzuki-liikeeseen, jos haluaa järkevän auton, joka ei ole kuitenkaan tylsä millään tavalla. Sporttinen ja aivan pirun hyvän näköinen sen sijaan on!
Hyvää Uutta Vuotta kaikille Suzuki-faneille ja tuleville sellaisille! :-)
- Don Johnsson
Suzukin profiloiminen Suomessa nelivetomerkiksi on mielestäni väärä valinta. Subaru yrittää olla nelivetomerkki myös, eikä silläkään kovin häävisti mene.
Kauppiaiden pitäisi ymmärtää, että asiakkaat tekevät ratkaisut autonvalinnassaan. Aikoinaan nissan Qaskasin tullessa myyntiin sitäkin maahantuoja tuputti nelivetoisena, mutta asiakkaat päättivät toisin. Suzukilla pitäisi samoin pitää kaksi- ja nelivetoinen mallisto maahantuotiohjelmassa. Suzukin Saksan-sivulta katsoessa voi tarkistaa esim. uuden SX:n tekniset tiedot myös diesel 2-vetoisena. Olisi mielenkiintoinen täälläkin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793