OCD(ko/kö)?

opener

Muutama viikko sitten aloin tuntemaan itteni melko masentuneeksi, en tiedä sitten johtuuko se syyskuusta vai mistä. Siinä meni muutama viikko keskustelupalstaa selatessa ja '' normi '' elämää eläessä kunnes tajusin että tuskin minulla sitä masennusta kuitenkaan on kun tulevaisuudensuunnitelmat on selvillä ja elämässä ei ole tapahtunut mitään muuta traagista isän sairastumisen lisäksi viime aikoina. Olen koulussa yksin ja tapaan kavereitani melko harvoin, mutta se ei ainakaan tunnu vaikuttavan minuun sen pahemmin.

Mielessä kuitenkin pyörii jatkuvasti ajatukset itsemurhasta. Jos keskityn jonkin asian tekemiseen niin ne ovat poissa mutta ne tulevat silti takaisin jossain vaiheessa. Koen ne aika hemmetin ahdistaviksi, aina kun se tulee mieleen ja sitä alkaa tosissaan miettimään niin nousee syke ja hengitys aika korkealle. Ajatukset tuntuvat pahenevan päivä päivältä.

Vuosien saatossa on muutenkin ollut OCD:n omaisia oireita, ja ne alkoivat jo kun olin jotain 9-vuotias (olen nyt 18-vuotias) sillä, että tuli pakkoajatuksia itsensä viiltelystä ja ne ahdisti. Myöhemmin oli pakkoajatuksia koulun palohälyttimen painosta (siitä oli ollut puhetta niinä aikoina) ja se ahdisti jo niin paljon että itkin koulussa koska tiesin että sillä olisi vakavat seuraukset. Muutenkin ollut eri '' rituaaleja '' lähes joka päivä tähän päivään asti (esim. kun menen autoon, joudun koskemaan tiettyihin paikkoihin, tarkistan jatkuvasti että tavarat on mukana repussa). Joskus tuntuu että jos en tee jotain tiettyä toimintoa niin jotain tapahtuu jollekki läheiselle/minulle, joten tulee sellainen olo että '' tehdään se nyt varmuuden vuoksi. ''

Sitten vielä lähes joka päivä on kamalan huono ja oksettava olo ilman mitään syytä. Oksensin kuitenkin viimeksi yli viisi vuotta sitten eli niin ei ole käynyt ainakaan viime aikoina , mutta sitä on silti ollut minulla lähes koko elämän tarhasta asti. Luin, että pahoinvointi voi olla yksi OCD:n oireista.

Olen käynyt muutaman kerran puhumassa terapeutilla, mutta minulla ei ole diagnosoitu mitään sen pahempia. Onko mitään mahdollisuutta että oireet ovat jotain muuta kuin OCD? Onko teillä muillakin toistuvia ajatuksia niin kamalastakin asiasta kuin itsemurhasta? Ensi torstaina on aika mutta päätin purkaa tunteitani tänne, toivottavasti jaksoitte lukea.

0

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
        Ikävä
        27
        3683
      2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
        Ikävä
        41
        2509
      3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
        Mikkeli
        38
        2393
      4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
        Ikävä
        8
        2185
      5. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
        Ikävä
        38
        1609
      6. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
        Ikävä
        43
        1582
      7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
        Ikävä
        15
        1552
      8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
        Maailman menoa
        286
        1372
      9. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
        Ikävä
        131
        1365
      10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
        Ikävä
        45
        1305
      Aihe