Työttömyyden torjuntayksikössä

työmatkaohjus

Vielä vähän aikaa eläköön erittäin älyvapaa hallitus!
Kolminkertainen "hypätkää järveen"-huuto ministereille.

Nyt sohvaperunat ja pillurallin ajajat Pyhäjärvellä, se on lähdettävä, kun käsky käy.

http://www.hs.fi/kotimaa/Työttömille tulossa pakko hyväksyä pitkä työmatka/a1379736946410?ref=tf_iHSisboksi300-artikkeli&jako=0f2d8a7ddfc0498202848f4c1f8bbc29

8

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä hallitus!

      Näin se tulee olla. On ihmellistä että Suomessa vapaita työpaikkoja pilvin pimein, mutta ihmiset (erityisesti nuoret) ei halua kotoa hellan pankolta tai kotisohvalta lähteä mihinkään.
      Muutoinkin turha vedota työmatkakustannuksiin. Jos pilluralliin on varaa on varmasti vara ajaa töihinkin.
      Itsekin ajallani kuljin "repputyössä" 3 vuoden ajan. Työmatka kotoa työpaikalle 172 km, parakkimajoitus jne. Ei ollut vara kieltäytyä asuntolainan, perhe/pienten lasten vuoksi. Pitkää päivää tehtiin että perjantaisin pääsi aiemmin viikonlopuksi kotiin.

      • Tothuuss

        Pilvin pimein avoimia työpaikkoja? Kyllä totuus on se, että jos maksetaan edes kohtuullinen palkka, hakioita tulee ovista ja ikkunoista. Ei noita työpaikkoja ole todellakaan pilvin pimein auki...

        Mutta kyllä asia on niin, että jos ei ole Pyhäjärvellä töitä, niin ehdottomasti kannattaa nostaa kytkintä.


      • Sohvaperuna
        Tothuuss kirjoitti:

        Pilvin pimein avoimia työpaikkoja? Kyllä totuus on se, että jos maksetaan edes kohtuullinen palkka, hakioita tulee ovista ja ikkunoista. Ei noita työpaikkoja ole todellakaan pilvin pimein auki...

        Mutta kyllä asia on niin, että jos ei ole Pyhäjärvellä töitä, niin ehdottomasti kannattaa nostaa kytkintä.

        googleta mol.fi esimerkiksi ja löytyy joka lähtöön hommia.


    • minä päästin

      Vanhempien syytä jos jää ,osa nuorista jää pyörimään pienelle kylälle,ennen pääsi sahalle töihin kun muuta ei ollut,nyt kun sahaa ei ole niin,?,,,
      Antakaa lasten kasvaa aikuiseksi ja lähteä muualle opiskeleen tai töihin,ei vuokra-asunto inkkarikylästä ole muuttoa muualle.
      Olen kolmen lapsen ylpeä isä.
      Ps. On joskus verrattu Tiliotteita, heillä vaan on pilkku eri kohdassa kuin minun palkka kuitissa.
      Onhan tämä vähän rintojen röyhistelyä,sanompahan vaan.

      • Karvanen rintamus

        Totta toinen puoli, mutta raha ja sen määrä ei tee ihmistä paremmaksi tai arvokkaammaksi. Jos raha ja sen määrä määrää ihmisen hyvyyden, niin kyllä arvot on silloin kovasti pyllyllään. Jotkut kuvittelee että korkeampi koulutus tekee imisestä arvokkaamman, mutta asia ei ole myöskään näin. Joillakin nousee pissa päähän ja kuvittelevat olevansa muita parempia, mutta kyllä se on heidän omaa typeryyttään.

        Se että tekee töitä tai edes hakee työtä aktiivisesti, tekee ihmisestä arvokkaan. palkan määrä ei ole se tärkein, vain se että yrittää elättää itsensä ja perheensä.


      • 95E

        EI KELLÄÄN. JOSPA JÄTETÄÄN TYÖKKÄRI KOKONAAN POIS KUVIOISTA. Loppuis tuollainen hulluttelu on niitä työttömiä joka kylillä. vielä satojakilometriä ajelemaan ei ei.


    • Kyörät

      Siihen vielä päälle 8cnt per kilometri veroja!!!! Kyllä kaikki pysähtyy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe