Työttömyyden torjuntayksikössä

työmatkaohjus

Vielä vähän aikaa eläköön erittäin älyvapaa hallitus!
Kolminkertainen "hypätkää järveen"-huuto ministereille.

Nyt sohvaperunat ja pillurallin ajajat Pyhäjärvellä, se on lähdettävä, kun käsky käy.

http://www.hs.fi/kotimaa/Työttömille tulossa pakko hyväksyä pitkä työmatka/a1379736946410?ref=tf_iHSisboksi300-artikkeli&jako=0f2d8a7ddfc0498202848f4c1f8bbc29

8

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä hallitus!

      Näin se tulee olla. On ihmellistä että Suomessa vapaita työpaikkoja pilvin pimein, mutta ihmiset (erityisesti nuoret) ei halua kotoa hellan pankolta tai kotisohvalta lähteä mihinkään.
      Muutoinkin turha vedota työmatkakustannuksiin. Jos pilluralliin on varaa on varmasti vara ajaa töihinkin.
      Itsekin ajallani kuljin "repputyössä" 3 vuoden ajan. Työmatka kotoa työpaikalle 172 km, parakkimajoitus jne. Ei ollut vara kieltäytyä asuntolainan, perhe/pienten lasten vuoksi. Pitkää päivää tehtiin että perjantaisin pääsi aiemmin viikonlopuksi kotiin.

      • Tothuuss

        Pilvin pimein avoimia työpaikkoja? Kyllä totuus on se, että jos maksetaan edes kohtuullinen palkka, hakioita tulee ovista ja ikkunoista. Ei noita työpaikkoja ole todellakaan pilvin pimein auki...

        Mutta kyllä asia on niin, että jos ei ole Pyhäjärvellä töitä, niin ehdottomasti kannattaa nostaa kytkintä.


      • Sohvaperuna
        Tothuuss kirjoitti:

        Pilvin pimein avoimia työpaikkoja? Kyllä totuus on se, että jos maksetaan edes kohtuullinen palkka, hakioita tulee ovista ja ikkunoista. Ei noita työpaikkoja ole todellakaan pilvin pimein auki...

        Mutta kyllä asia on niin, että jos ei ole Pyhäjärvellä töitä, niin ehdottomasti kannattaa nostaa kytkintä.

        googleta mol.fi esimerkiksi ja löytyy joka lähtöön hommia.


    • minä päästin

      Vanhempien syytä jos jää ,osa nuorista jää pyörimään pienelle kylälle,ennen pääsi sahalle töihin kun muuta ei ollut,nyt kun sahaa ei ole niin,?,,,
      Antakaa lasten kasvaa aikuiseksi ja lähteä muualle opiskeleen tai töihin,ei vuokra-asunto inkkarikylästä ole muuttoa muualle.
      Olen kolmen lapsen ylpeä isä.
      Ps. On joskus verrattu Tiliotteita, heillä vaan on pilkku eri kohdassa kuin minun palkka kuitissa.
      Onhan tämä vähän rintojen röyhistelyä,sanompahan vaan.

      • Karvanen rintamus

        Totta toinen puoli, mutta raha ja sen määrä ei tee ihmistä paremmaksi tai arvokkaammaksi. Jos raha ja sen määrä määrää ihmisen hyvyyden, niin kyllä arvot on silloin kovasti pyllyllään. Jotkut kuvittelee että korkeampi koulutus tekee imisestä arvokkaamman, mutta asia ei ole myöskään näin. Joillakin nousee pissa päähän ja kuvittelevat olevansa muita parempia, mutta kyllä se on heidän omaa typeryyttään.

        Se että tekee töitä tai edes hakee työtä aktiivisesti, tekee ihmisestä arvokkaan. palkan määrä ei ole se tärkein, vain se että yrittää elättää itsensä ja perheensä.


      • 95E

        EI KELLÄÄN. JOSPA JÄTETÄÄN TYÖKKÄRI KOKONAAN POIS KUVIOISTA. Loppuis tuollainen hulluttelu on niitä työttömiä joka kylillä. vielä satojakilometriä ajelemaan ei ei.


    • Kyörät

      Siihen vielä päälle 8cnt per kilometri veroja!!!! Kyllä kaikki pysähtyy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe