Yksinäinen elämä

YksinäinenMies30v

Katotaan löytyykö kohtalontovereita sukupuoleen ja ikään katsomatta linjoilta.

Kerrotaas ensiks jotain itsestäni. Olen 30-vuotias mies Turun alueellta, jolla koulutustaustaa löytyy kaupalliselta kuin kemian alaltakin perustutkintojen osalta. Töissäkin olen tällä hetkellä määräaikaisella sopimuksella laboratorioalalla ja viihdyn sekä nautin työstäni. Tykkään katsella netistä striimien kautta urheilua. Itsekin olen ruvennut pitämään kunnostani vähäsen huolta – lenkkeilen kesäisin, käyn pelaamassa sulkapalloa ja hieman yli puolisen vuotta on tullut käytyä säännöllisesti salillakin. Päihteet ei kuulu elämääni. Viimeisen tupakkani poltin 2007 ja vuosi sitten päätin vain lopettaa alkoholin nauttimisen. En sitä ennenkään mitään suuria määriä prosenntijuomia nauttinut, 1 kerran kolmessa kuukaudessa eikä päihteettömyyteeni liity myöskään mitään uskonnollisia asioita. Asumismuoto – pakko se on tunnustaa – on vanhempien nurkissa, tarkemmin äiteen kanssa. Kaikin puolin voisi sanoa, että kaikki on hyvin mutta ei. Jokin puuttuu.

Mistä sitä lähtisi purkamaan… Kouluaikana olin koulukiusattu melkein koko ala- ja yläasteen ajan ulkomuotoni sekä pukeutumiseni takia. Tämä on jättänyt jäljen omaan itsetuntoon ja halusta tutustua uusiin ihmisiin on hieman ”pidättyväinen”. Kun kävin vähän useammin ulkona tapasin uusia ihmisiä, mutta en saanut sanaa suustani koska pelkäsin mitä he ajattelevat minusta. Ja nykyisin kun en juo mitään prosenttijuomia, uusiin ihmisiin tutustuminen on melkein nolla. Kun nyt salilla käy siellä näkee uusia kasvoja, mutta siellä nyt harvemmin on tullut juteltua ihmisten kanssa kun tekee omaa ohjelmaa siinä omissa ajatuksissaan. Enkä usko että minun koulukiusaamisesta johtuvasta ujoudesta johtuen tulisi paljon juteltuakaan. Pari luokkakaveria tuolta labrapuolelta on jäänyt – yhden kanssa käyn pelailemassa silloin tällöin sulkapalloa ja toisen luona käyn pelailemassa harvakseltaan lautapelejä. Koulukiusaaminen on jättänyt jälkensä myös tuonne parisuhteiden luomisen puolelle. En ole koskaan seurustellut tai saanut osakseni ihastumista. Olen ollut aina se kaveri kenelle sanotaan että kyllä siellä joku sullekin on olemassa. En etsi mitään missiä, kunhan se on nainen eikä ole mikään kukkakeppi. Ihan normaalivartaloinen nainen riittäisi, jota saisi halia ja pusutella. Tuntuu ikävältä katsoa kun ympärillä on onnellisia parisuhteita jossa pussaillaan ja halaillaan kertoen kuinka ihanaa on kun itse ei saa mitään aikaiseksi ujouden takia. Haluaisin kohdata sen oikean mutta vähän vaikeaa se on kun ei tule eikä itse asiassa ole kiinnostustakaan mennä baareihin sinne lasinsirujen sekä örveltäjien sekaan. Ehkä yleistän liikaa, pahoittelut siitä. En ole koskaan oikein ollut kiinnostunut noista baareista, ei ole minun juttuni.Mitä yksinäinen ja ujo henkilö tekee yksin baareissa; siitä ei seuraisi mitään muuta kuin hiljaa yksin nurkassa istumista. Mutta onneksi minut on kutsuttu aina silloin tällöin jonnekin ja harrastuksia sekä työ on etten ole jäänyt kodin neljän seinän sisälle. Sen puolesta on asiat hyvin. Mutta en ole koskaan oikein pitänyt siitä että kelpaan vain silloin kun juhlitaan ja juodaan. Ja kun nyt en juo lainkaan en kelpaa edes senkään vertaa.

1

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YksinäinenMies30v

      TEKSTI JATKUU

      Asumismuotoni on myös hieman ihmisiä luontaansatyöntävä. Koska asun äitini kanssa, nämä harvatkaan ihmiset keitä joskus näen eivät tule luokseni. Haluaisin kutsua, mutta ketä haluaa istua jossain pienessä huoneessa kun itse asuvat väljästi ja siellä saa mennä ”vapaasti”. Joku voisi sanoa, että nythän sinä käyt töissä, joten mikset lähde omillesi. Totta, mutta haluaisin saada hieman pidemmän työn kuin puoli vuotta silloin ja toinen tällöin. Nykyiset vuokrat ovat sen verran korkeita että jos työttömänä niissä asuu niin lopputulos on ”tili tuli, tili meni”. Saan tästäkin kuulla tasaisin väliajoin, joka saa minut hieman vaivaantuneeksi. Vaikka asunkin vanhempani kanssa, ei se tarkoita sitä etten osaisi kotihommia. Tiedän miten pesukone toimii ja osaan tehdä ruokaakin. Käyn itse kaupassa ja pidän huolta ulkoisesta hapituksestani.

      Mitä sitten haluan elämältäni voisi hyvinkin kysyä. Ihmissuhteita jossa minut hyväksytään sellaisena kuin olen. Etten tunne itseäni sellaiseksi joka kutsutaan vain silloin kun muita ei saada. Haluan kokea hienoja ja hauskoja hetkiä eri ihmisten kanssa. Käydä konserteissa, elokuvissa, kahvilla. Joku voisi sanoa, että käythän sä sulkapalloa pelaamassa ja lautapelejä, mutta näillä ihmisillä on loppujen lopuksi ihan omat piirinsä johon minä en kuulu sitten kuitenkaan. Joten koen olevani yksinäinen kun suurin osa päivistäni kuluu urheilua seuraten ja salilla käyden sekä töitä tehden. Sitten loppupäivä ollaan neljän seinän ja selaillaan netissä maailman tapahtumia. Haluaisin rikastuttaa elämääni monin tavoin. Seuraan kuitenkin aktiivisesti yhteiskunnan tapahtumia niissä määrin mitä tavallisen tallaajan tarvitsee tietää. Ei vain ole ihmisiä kenen kanssa niistä jutella. Ja kyllähän sitä täytyy vähän pilkettä silmäkulmassakin olla jutustelussa. Olen huomannut, kun olen ollut opiskelemassa että kyllä minusta ääntä lähtee kun tarpeeksi kauan jaksaa odottaa mutta kokemusteni johdosta en ole mikään sanaseppo. Olisinkin kiinnostunut kuulemaan muilta miten ovat selvinneet ns. kuiville vesille tällaisista tilanteista. Vastaankin teille jos teille tulee jotain kysyttävää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2936
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2500
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      92
      2256
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1896
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      46
      1825
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1323
    Aihe