Retromat.

sviskonkräm

Söndagsmiddagen idag,gammaldags stek med gräddsås och "skaka gurka ",officiellt är det väl pressgurka.det var gott.....nästa rätt på matsedeln skall bli dillkött,sedan klimpsoppa,hönsfrikasse,hemgjorda leverbiffar......Man glömmer ibland bort de här gamla goda maträtterna som nu tar litet längre tid att göra ,men de är så smakliga.

7

228

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • husmanskost

Man kan ju alltid laga större satser och sedan frysa ner.

• grynkorven

Hemgjord ärtsoppa ,nam....även om jag äter också burksoppa.Idag är vi lovade strömming till vår närbutik,stekt strömming,strömmingsflundror,skomakarlax,strömmingslåda........Man får bara så sällan tag i strömming nuförtiden.Jag brukar passa på att hamstra saltströmming och kryddfisk då när det är Strömmingsmarknaden.

• barndomsminnen
        grynkorven kirjoitti:

Hemgjord ärtsoppa ,nam....även om jag äter också burksoppa.Idag är vi lovade strömming till vår närbutik,stekt strömming,strömmingsflundror,skomakarlax,strömmingslåda........Man får bara så sällan tag i strömming nuförtiden.Jag brukar passa på att hamstra saltströmming och kryddfisk då när det är Strömmingsmarknaden.

Fläsksås ,mammas köttbullar,köttfärs med grönsaker,varma smörgåsar med skinka och ananas,makaronilåda utan kött (gjordes på långa makaroner ).....Efter allt ätandet tvättar man händerna med LUXtvål.

• inga kossor
        barndomsminnen kirjoitti:

Fläsksås ,mammas köttbullar,köttfärs med grönsaker,varma smörgåsar med skinka och ananas,makaronilåda utan kött (gjordes på långa makaroner ).....Efter allt ätandet tvättar man händerna med LUXtvål.

Kalvdans är otroligt gott,men var skall man få tag i råmjölk ?

• matminnen
        inga kossor kirjoitti:

Kalvdans är otroligt gott,men var skall man få tag i råmjölk ?

Man kunde köpa blod också och göra blodplättar och palt tex,det smakade bra.

• vassbuken
        matminnen kirjoitti:

Jag skall ge mig till skogs idag och se om jag hittar svamp,sedan saltar jag ner blandsvampen och i vinter gör jag svampsås och svampsallad.Saltströmming måste man också ha.Låda på saltströmmingen älskar jag även om det inte var så populärt i skolan.

• benigt
        matminnen kirjoitti:

Vi äter alldeles för mycket "putsat kött ",allt skall vara så benfritt.Här duger inte mera grisfötter och liknande,jag tycker att rökta grisfötter är utmärkta i ärtsoppa tex,När jag var barn gjordes det härlig aladåb på grishuvuden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Viesti sinulle

Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️
      Ikävä
      54
      1074
    2. Mikä on totta mikä ei?

Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?
      Kuhmo
      17
      1019
    3. Olen kironnut sinut alimpaan helvettiin

Hyvää matkaa.
      Ikävä
      82
      851
    4. Mitä sinulle on tapahtunut lapsena

Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)
      Ikävä
      80
      759
    5. Haluan purkaa vielä tuntemuksia

Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei
      Ikävä
      21
      737
    6. Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.

Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k
      Sinkut
      205
      634
    7. Kyllä tiedän sun

Likaiset pelit selän takana
      Ikävä
      59
      631
    8. Lopetetaanko tämä

Juttu ja mennään eteenpäin? Pystytkö?
      Ikävä
      105
      617
    9. Persujen Puhoksen retki

Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet
      Perussuomalaiset
      193
      594
    10. Onko tuo joku katkera nainen oikeasti

Joka sinua syyttää?
      Ikävä
      94
      558
    11. Jopa poliisi nauraa paskaista pelkuripersuille

Puhoksessa jäi "isänmaantoivot" bussiin vapisemaan :-D https://www.is.fi/politiikka/art-2000012319632.html
      Maailman menoa
      260
      492
    12. Just saying

Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.
      Ikävä
      93
      474
    13. Pilkettä sunnuntain silmässä

😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto
      Sinkut
      73
      461
    14. Tehdään yhdessä itsestämme

Parhaat versiot❤️ Se vaatii molemmilta hyvää itsetuntoa!
      Ikävä
      39
      434
    15. Aika on tuonut järkeä

Sä et tiedä musta kaikkea. Jos tietäisit, ymmärtäisit, miksi me ei sovita yhteen. Öljy ja vesi. En mä ole valehdellut,
      Järki ja tunteet
      42
      413
    16. Voisin antaa sulle nyt

Halin❤️
      Ikävä
      47
      400
    17. 30
      397
    18. Ketkä käy potkimassa ovia öisin?

Enää ei naurata.
      Haapavesi
      5
      388
    19. Persut eivät uskaltaneet tulla ulos

Bussiin jäivät https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d7f9fc57-dca0-40b8-9cb1-156e5872dba9
      Perussuomalaiset
      143
      385
    20. Miten viikonloppu meni

Mielestäsi? Tapasitko kaivatun? Jos, etenivätkö asiat?
      Ikävä
      29
      358
    Aihe