Moikka kaikille, olen ysiluokkailainen tyttö joka on juuri saanut luettua huippuhyvän klassikon nimeltään TUNTEMATON SOTILAS! meillä on koulussa luokan kesken kilpailu, jonka tarkoituksena on keksiä mahdollisimman monta syytä siihen miksi opettajien pitäisi luetuttaa Tuntematon sotilas koulussa. olen keksinyt vasta muutamia ja pää lyö ihan tyhjää, olis kiva jos voisitte auttaa mua voittaan tän kilpailun!:) kiitos tuhannesti kaikille ketkä auttaa
apua:o
1
114
Vastaukset
- sotilas2
Romaani on tämän päivän eniten luettu lassikko. Eikä vanhoistakaan klassikoista yllä muut kuin ehkä Kiven Nummesutarit ja Seitsemän veljestä yhtä tunnetulle tasolle kuin Tuntematon sotilas. Tuntematon sotilas muistuttaa meitä itsenäisyys taisteluistamme. Suomen itsenäisyys kitenkin sai lopullisen hyväksyntänsä tässä kesä sodassa jota romaani kuvaa. Teos jää iki kalassikoksi Suomessa. Se on niin tunnettu, että jokainen Suomalainen on sen katsonut. Romaanin tunteminen kuuluu jo Suomalaiseen sivistykseen. Nuorille se antaa tuntuman siitä millaista sota todellisuudessa on. Ehkä se antaa kunnioitusta niitä kohtaan jotka viime sodissa olivat ja kärsivät, siksi, että me saimme itsenäisen Suomen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä992065Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2881876Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3271696Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.2041555Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht911231- 311227
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941103Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤651052- 511047
- 581028