Moikka kaikille, olen ysiluokkailainen tyttö joka on juuri saanut luettua huippuhyvän klassikon nimeltään TUNTEMATON SOTILAS! meillä on koulussa luokan kesken kilpailu, jonka tarkoituksena on keksiä mahdollisimman monta syytä siihen miksi opettajien pitäisi luetuttaa Tuntematon sotilas koulussa. olen keksinyt vasta muutamia ja pää lyö ihan tyhjää, olis kiva jos voisitte auttaa mua voittaan tän kilpailun!:) kiitos tuhannesti kaikille ketkä auttaa
apua:o
1
132
Vastaukset
- sotilas2
Romaani on tämän päivän eniten luettu lassikko. Eikä vanhoistakaan klassikoista yllä muut kuin ehkä Kiven Nummesutarit ja Seitsemän veljestä yhtä tunnetulle tasolle kuin Tuntematon sotilas. Tuntematon sotilas muistuttaa meitä itsenäisyys taisteluistamme. Suomen itsenäisyys kitenkin sai lopullisen hyväksyntänsä tässä kesä sodassa jota romaani kuvaa. Teos jää iki kalassikoksi Suomessa. Se on niin tunnettu, että jokainen Suomalainen on sen katsonut. Romaanin tunteminen kuuluu jo Suomalaiseen sivistykseen. Nuorille se antaa tuntuman siitä millaista sota todellisuudessa on. Ehkä se antaa kunnioitusta niitä kohtaan jotka viime sodissa olivat ja kärsivät, siksi, että me saimme itsenäisen Suomen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2454422Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1232879Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412632Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?831606Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161508- 491229
- 851164
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2021052- 45996
- 59993