Millä logiikalla rintasyöpään sairastunut, korkeasta verenpaineesta kärsivä ja sydän- ja keuhkoinfarktin läpikäynyt 57-vuotias nainen jatkaa tupakointiaan?
Millä logiikalla
polttamaton
24363
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Susilauma KorkatissaKahdeksan suden lauma käynyt repimässä Hankosen Antin lampaat Korkatissa torstain vastaisena yönä. Mahtavaa luonnon Monimuotoisuutta. ViherVasemmisto ja Greenpeace kiittää.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Ei tuu mitäänNyt jo taivaskin itkee tätä tilannetta 💔😢
- Perjantain lukupaketti nyt kirjastossaMuhkea ja hitsausliekkiäkin kuumempi jallulehti nyt luettavissa kirjastossa! Lämpimästi tervetuloa!
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
- Oot melko .ufo :) ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Vastaukset 24
Vanhimmat
Ei logiikkaa lainkaan, vaikuttaa keskenkasvuisen uhmalta,"" poltan vaikka uhallanikin, en lopeta koskaan" jne.
Tupakka aiheuttaa vaikeamman riippuvaisuuden kuin heroiini, siksi. Kun ihmiselle tulee kriisi, kuten syöpä ja muut sairaudet, on vaikea siinä samassa lopettaa tupakointi tai toiset lopettavat ensin muttta sitten jatkavat uudelleen. Tupakanpolton lopettaminen vaatii voimia, joita välttämättä ei kriisitilsnteessa ihmiseltä löydy.
-ra syövästä on kulunut yli 5 v. kriisi kausiko vielä? mitkä on sun omat kokemukset syövästäsi? lopetitko tupakan polton ja aloitit uudestaan sen jälkeen,vai?
Ahaa, en tiennytkään että aloitus koski -raa? muutoin ei kommentoitavaa.
Näin se menee
Lopetitko sinä alkoholin käytön sehän on vaarallista syöpäpotilaalle
Mitä itse näistä käytät? Mitkä syövät olet sairastanut? Kriisitilanteesi,kerro niistä?
eikö teillä olemuuta asiaa kun kirjoittaa irasta
-ra kirjoittaa itse itsestään ja kertoo omasta elämästään,jutut menee aina ristiin ja rastiin.....
Aijaa ja kaikilla muilla menee ihan yksi yhteenkö senin nikkivaras ;)
-ralla on käsitys, että KAIKKI alkoholinkäyttö on suorastaan "saatanasta". Kaikki alkoholia käyttävät eivät ole suurkuluttajia, alkoholisteja tai alkoholiongelmaisia. Itse asiassa tutkimustietojen mukaan vähän alkoholia käyttävät ovat terveempiä kui n absolutistit. Tiesitkö sitä -ra?
Itse olen juonut viime viikonloppuna yhden luomuoluen. Se oli ihan heräteostos, sillä halusin maistaa uutta tuotetta. Sitä edellisen kerran nautin alkoholia joskus kesällä. Olen siis alkoholin käyttäjä!
Kaikki tupakointi, jopa se passiivinen tai parin tupakan poltto päivässä on erittäin vaarallista.
Tiesitkö sitä, -ra?
Minulle on samantekevää hiha mitäkin ottaa tai on ottamatta
Kaikki ei pysty lopettamaan. Tupakka ei ole ainut pahe ihmisillä. Isompi on RUOKA. Vihannekset, hedelmät ja kuidut jää sivuun. Vatsa täytetään eläinperäisillä tuotteilla jossa on kovaa rasvaa, kolesterolia, ja suolaisella punaisella lihalla. Onko ihme että syöpä iskee???? Kaikkiin syöpiin ei voi vaikuttaa, mutta terveellä maalaisjärjellä pääsee pitkälle. Kännykän säteilyä kannattaa vältellä...
Punaisen lihan syönti ja kuitujen vähyys,viina suurimpia riskejä syöpäpotilaalle ja ylipaino sekä liikkumattomuus
Ja tupakointi jäi kokonaan listasta pois? Ra hyvä, älä viitsi!
On aivan kiistatonta, että suurin paha mitä itselleen ja terveydelleen voi tehdä, on tupakointi (laillisista asioista).
Vasta tupakan jälkeen tulevat alkoholi, liikkumattomuus ja ylipaino - tässä järjestyksessä.
Onko ira yritänyt lopettaa tupakan poltamistaan?
Viina se eniten vie ihmisiä
Ei varmaan poltamistaan.
Ei varmaan eihä? On iha pakko saada kirjottaa, on pakkomieli mullakin :)
Ei pakko mutta mieli ;)
Tutkijat telkkarissaeilen olivat saaneet tietoa jotta punaisen lihan käyttöä pitäisi vähentää,voi auttaa syöpäänkin
Ensin on tupakan poltto loputtava,siten liha ja muut!
Juuri näin!