volvo xc90, D5

ehkäpä volvo

mites tälläinen peli, uskaltaako ostaa ja riittääkö tehot. Onks D5 koneissa jakohihnan vaihtoja kuten passat dieseleissä? Ja muutenkin onko huollot kalliita diesel volvoihin?

51

8422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iso ku perkele

      D5 on riittävän puhdikas kone ja on Volvon omaa tuotantoa oleva vankka ja hyväksi koettu. Jakohihna pitää vaihtaa harvakseltaan. Huollot ovat normaalin hintaisia.
      Uskallus on itsestä kiinni.

      • Xc90 -06

        Hyvä laite, kulkee muuten yllättävän pienellä n 6 l/100km maantiellä. Kaupungissa sitten iso auto tietysti enemmän.


      • v70d5 rellu
        Xc90 -06 kirjoitti:

        Hyvä laite, kulkee muuten yllättävän pienellä n 6 l/100km maantiellä. Kaupungissa sitten iso auto tietysti enemmän.

        Ei kannata sekaantua, volvoissa kun nykyään käytetään rellun koneita. Laatu heikentynyt volvoissa sitten -80 ja -90 luvun, kokemusta on V70 D5 rellun dieselillä.


      • gs birotor
        v70d5 rellu kirjoitti:

        Ei kannata sekaantua, volvoissa kun nykyään käytetään rellun koneita. Laatu heikentynyt volvoissa sitten -80 ja -90 luvun, kokemusta on V70 D5 rellun dieselillä.

        Tuolla viestillä pärjää jo vuoden nheikoin provo kilpailussa hyvin.


      • tietämätön loistaa
        v70d5 rellu kirjoitti:

        Ei kannata sekaantua, volvoissa kun nykyään käytetään rellun koneita. Laatu heikentynyt volvoissa sitten -80 ja -90 luvun, kokemusta on V70 D5 rellun dieselillä.

        Älä puhupaskaa se on volvon oma kone.


      • Volvo V50 D3
        tietämätön loistaa kirjoitti:

        Älä puhupaskaa se on volvon oma kone.

        Isot dieselit volvoon tulee joko VWltä tai rellulta, nykyiset pienemmät uudet dieselit ovat volvon omia, mm 2 litrainen viisi pyttyinen. Ottakaahan asiasta selvää.


      • esimiehesi
        Volvo V50 D3 kirjoitti:

        Isot dieselit volvoon tulee joko VWltä tai rellulta, nykyiset pienemmät uudet dieselit ovat volvon omia, mm 2 litrainen viisi pyttyinen. Ottakaahan asiasta selvää.

        Volvon D5 ja kaikki siitä johdetut versiot, jotka on valmistettu ns. isoon lohkoon ovat Volvon omaa tuotantoa. Ja mitä tuleee VW konsernin nakuihin, Volvo luopui niiden käytöstä vuosituhannen alkupuolella.

        Joten ole hiljaa, jos et tiedä asioista mitään.


      • olet nolopoika
        Volvo V50 D3 kirjoitti:

        Isot dieselit volvoon tulee joko VWltä tai rellulta, nykyiset pienemmät uudet dieselit ovat volvon omia, mm 2 litrainen viisi pyttyinen. Ottakaahan asiasta selvää.

        noloa olla noin väärässä.


      • ruskeako suunreikä
        Volvo V50 D3 kirjoitti:

        Isot dieselit volvoon tulee joko VWltä tai rellulta, nykyiset pienemmät uudet dieselit ovat volvon omia, mm 2 litrainen viisi pyttyinen. Ottakaahan asiasta selvää.

        Taidat olla ammatti valehtelija?


    • xc90s

      No faktaa pöytään. muutama vuosi ajettu 09-D5:lla.
      mukava ajaa
      hyvä talviauto(lämmitys etenemiskyky)
      tilava
      - koneessa ei riittävästi puhtia
      - aika paljon vikoja(pyöränlaakerit, virtalukko jne)
      - kuluttaa paljon
      - "löysä"

      Yleisesti sanoen suosittelen jos on pussissa fyrkkaa hoitaa tulevat mahd. ylim. huollot ja tykkää suuresta suht tehottamasta talviautosta.
      Mukavuus kuitenkin huippuluokaa, penkit jne. Joten asioissa on aina puolensa ja puolensa.

      • ämis

        Vain automaattikuski pystyy sanomaan, että kuluttaa liikaa ja ei tarpeeksi puhtia. Sitä se laatikkovalinta teettää...


      • volvoxc9000
        ämis kirjoitti:

        Vain automaattikuski pystyy sanomaan, että kuluttaa liikaa ja ei tarpeeksi puhtia. Sitä se laatikkovalinta teettää...

        no erot eivät ole kovin suuret onko geartronic vai manuaali. molemmat on ollut ajossa joten kokemusta on


      • Vanhan kilkuttaja
        ämis kirjoitti:

        Vain automaattikuski pystyy sanomaan, että kuluttaa liikaa ja ei tarpeeksi puhtia. Sitä se laatikkovalinta teettää...

        Katohan Ämiksen nerous loistaa ja vastailee kirjuutuksiin tais käydä hoitossa.


      • ämis
        Vanhan kilkuttaja kirjoitti:

        Katohan Ämiksen nerous loistaa ja vastailee kirjuutuksiin tais käydä hoitossa.

        Noh, höh. Taasko harmittaa? Kyllä se siitä.


      • ämis
        volvoxc9000 kirjoitti:

        no erot eivät ole kovin suuret onko geartronic vai manuaali. molemmat on ollut ajossa joten kokemusta on

        " no erot eivät olleet kovin suuret" Niin katkeraa automaattimiehen tulkintaa.


      • näinhän se on
        ämis kirjoitti:

        " no erot eivät olleet kovin suuret" Niin katkeraa automaattimiehen tulkintaa.

        No purahan katkeruuttasi uudemmilla ajaville ajele vaan sillä vanhalla matolaatikolla.


      • ämis
        näinhän se on kirjoitti:

        No purahan katkeruuttasi uudemmilla ajaville ajele vaan sillä vanhalla matolaatikolla.

        Hymähdin. Hyvää jatkoa kuitenkin automaatin puikossa. Voin lisäksi mieliksesi kehua hiukan laatikkoa.

        Tosimiehet ajaa luu ulkona automaatilla!
        Volvon laatikko pesee itse itsensä, se ei tarvitse öljynvaihtoa!
        Laatikko ei luista lainkaa vaihtaessa vrt. Mb tai BMW!
        Yhtään todisttua laatikkovikaa ei ole havaittu!

        https://www.google.fi/#q=volvo automatic transmission failure

        (Noin 1 930 000 tulosta (0,40 sekuntia))


      • Volvomees
        ämis kirjoitti:

        Hymähdin. Hyvää jatkoa kuitenkin automaatin puikossa. Voin lisäksi mieliksesi kehua hiukan laatikkoa.

        Tosimiehet ajaa luu ulkona automaatilla!
        Volvon laatikko pesee itse itsensä, se ei tarvitse öljynvaihtoa!
        Laatikko ei luista lainkaa vaihtaessa vrt. Mb tai BMW!
        Yhtään todisttua laatikkovikaa ei ole havaittu!

        https://www.google.fi/#q=volvo automatic transmission failure

        (Noin 1 930 000 tulosta (0,40 sekuntia))

        Kerrohan ämis, mistä olet saanut päähäsi ajatuksen, ettei Volvon automaattivaihteisto tarvitse öljynvaihtoa? Eli ymmärrän sinun tarkoittavan, että valmistajan mielestä ei tarvitse vaihtaa vaikka pitäisi..? Onko Volvolla joskus ennen ollut sellaisia huolto-ohjelmia, ja tätä piruilematta sinulta kysyn. Itse ajan automaattivaihteisella Volvolla, ja Geartronicin öljynvaihtoväli on 60 000 km huolto-ohjelman mukaan.

        Luistamista joissain tilanteissa kaupunkinopeuksissa pidän ärsyttävänä. Toisaalta vaikkapa ohituksissa vaihteisto toimii erinomaisesti. ZF:stäkin on hieman kokemusta, ja hieno vaihteisto se on, tosin jos olet päässyt näkemään, mitä muutoksia polttoainekulutuksen alentamisen vuoksi rakenteisiin on tehty, ymmärrät miksi kestävyyden kanssa tulee joskus ongelmia.


      • Tässä totuus
        Volvomees kirjoitti:

        Kerrohan ämis, mistä olet saanut päähäsi ajatuksen, ettei Volvon automaattivaihteisto tarvitse öljynvaihtoa? Eli ymmärrän sinun tarkoittavan, että valmistajan mielestä ei tarvitse vaihtaa vaikka pitäisi..? Onko Volvolla joskus ennen ollut sellaisia huolto-ohjelmia, ja tätä piruilematta sinulta kysyn. Itse ajan automaattivaihteisella Volvolla, ja Geartronicin öljynvaihtoväli on 60 000 km huolto-ohjelman mukaan.

        Luistamista joissain tilanteissa kaupunkinopeuksissa pidän ärsyttävänä. Toisaalta vaikkapa ohituksissa vaihteisto toimii erinomaisesti. ZF:stäkin on hieman kokemusta, ja hieno vaihteisto se on, tosin jos olet päässyt näkemään, mitä muutoksia polttoainekulutuksen alentamisen vuoksi rakenteisiin on tehty, ymmärrät miksi kestävyyden kanssa tulee joskus ongelmia.

        Ämishän on pelkkä trolli eli niin kuin nykyisin pääsiäisnoidat.


      • ämis
        Volvomees kirjoitti:

        Kerrohan ämis, mistä olet saanut päähäsi ajatuksen, ettei Volvon automaattivaihteisto tarvitse öljynvaihtoa? Eli ymmärrän sinun tarkoittavan, että valmistajan mielestä ei tarvitse vaihtaa vaikka pitäisi..? Onko Volvolla joskus ennen ollut sellaisia huolto-ohjelmia, ja tätä piruilematta sinulta kysyn. Itse ajan automaattivaihteisella Volvolla, ja Geartronicin öljynvaihtoväli on 60 000 km huolto-ohjelman mukaan.

        Luistamista joissain tilanteissa kaupunkinopeuksissa pidän ärsyttävänä. Toisaalta vaikkapa ohituksissa vaihteisto toimii erinomaisesti. ZF:stäkin on hieman kokemusta, ja hieno vaihteisto se on, tosin jos olet päässyt näkemään, mitä muutoksia polttoainekulutuksen alentamisen vuoksi rakenteisiin on tehty, ymmärrät miksi kestävyyden kanssa tulee joskus ongelmia.

        Voi tätä ilon ja onnen päivää!!!! Mistä näitä tietäjiä aina löytyy? Volvon huolto-ohjelmaan ei kuulu automaatin öljynvaihto siviilikäytössä. Tarkalleen huolto-ohjelmassa asia kerrotaan näin:

        "- Automaattivaihteisto: Öljyä ei tarvitse normaalisti vaihtaa. Öljynvaihto tulee suorittaa, jos näytön teksti kehoittaa niin tekemään."

        Erillishuomautus: Taksiliikenteessä tai pääasiallisesti perävaunun vetämiseen käytetyt autot, vaihda öljy huolto-ohjelman mukaan 60tkm "

        Eli sinulla on sitten lienee taksi käytössä? Minua kiinnostaisi niin kovasti nähdä se ensimmäinen huolto-ohjelma ihan oikeasti, jossa laatikon öljynvaihto on ihan oikea toimenpide ei mikään erillinen työ.

        Joten lisäileppä vaikka kuvaa huolto-ohjelmasta mikä koskee autoasi ja sen laatikon öljynvaihtoa.

        (ja sitten loppukevennys. Silloin tyhmäkin on viisas, kun pitää suunsa kiinni asiasta, jos ei tiedä mitään)


      • Oot sie vajakki?
        ämis kirjoitti:

        Voi tätä ilon ja onnen päivää!!!! Mistä näitä tietäjiä aina löytyy? Volvon huolto-ohjelmaan ei kuulu automaatin öljynvaihto siviilikäytössä. Tarkalleen huolto-ohjelmassa asia kerrotaan näin:

        "- Automaattivaihteisto: Öljyä ei tarvitse normaalisti vaihtaa. Öljynvaihto tulee suorittaa, jos näytön teksti kehoittaa niin tekemään."

        Erillishuomautus: Taksiliikenteessä tai pääasiallisesti perävaunun vetämiseen käytetyt autot, vaihda öljy huolto-ohjelman mukaan 60tkm "

        Eli sinulla on sitten lienee taksi käytössä? Minua kiinnostaisi niin kovasti nähdä se ensimmäinen huolto-ohjelma ihan oikeasti, jossa laatikon öljynvaihto on ihan oikea toimenpide ei mikään erillinen työ.

        Joten lisäileppä vaikka kuvaa huolto-ohjelmasta mikä koskee autoasi ja sen laatikon öljynvaihtoa.

        (ja sitten loppukevennys. Silloin tyhmäkin on viisas, kun pitää suunsa kiinni asiasta, jos ei tiedä mitään)

        Kuuleppa ämis käyppä tuolla virallisella Volvo foorumilla jauhamassapaskaasi niin viisastuisit kuin että jauhat täällä suolipaskalla täyttäpaskaasi.Mutta eihän sinunlainen suolipaskiainen pysty kuin täällä mölisemään.Et näytä tietävän autoista mitään ja joko antoivat lähtöjä tojotti skeida osiolta?


      • ämis
        Oot sie vajakki? kirjoitti:

        Kuuleppa ämis käyppä tuolla virallisella Volvo foorumilla jauhamassapaskaasi niin viisastuisit kuin että jauhat täällä suolipaskalla täyttäpaskaasi.Mutta eihän sinunlainen suolipaskiainen pysty kuin täällä mölisemään.Et näytä tietävän autoista mitään ja joko antoivat lähtöjä tojotti skeida osiolta?

        Heh, aika katkeraa. Toki voihan näistä automaateista ja öljynvaihdoista lukea myös merkkifoorumilta. Epäilen vain, että sieltä saatava tieto on sama mitä minä asiasta kerron. Aika hassua, kun aina menee rokkaa nenuun, jos Volvosta sanoo täällä hiukankin negatiivista. Autoista tässä on kyse, ei elämästä.

        Ja, niin joo. Arvostan aina sinua, kun asiakeskusteluun sinusta ei ole vaan hyökkäät aina haukkuen henkilöön. Hienoa toimintaa!


      • Katsoppa peiliin
        ämis kirjoitti:

        Heh, aika katkeraa. Toki voihan näistä automaateista ja öljynvaihdoista lukea myös merkkifoorumilta. Epäilen vain, että sieltä saatava tieto on sama mitä minä asiasta kerron. Aika hassua, kun aina menee rokkaa nenuun, jos Volvosta sanoo täällä hiukankin negatiivista. Autoista tässä on kyse, ei elämästä.

        Ja, niin joo. Arvostan aina sinua, kun asiakeskusteluun sinusta ei ole vaan hyökkäät aina haukkuen henkilöön. Hienoa toimintaa!

        Vieläkinkö tyhmyys vaivaa kun vastailet näihin kirjotuksiin lisäksi tuon kirjoittajan lailla kysyn mikset mene viralliselle Volvo foorumille kirjottamaan vai etkö uskalla(?).


      • Volvomees
        Katsoppa peiliin kirjoitti:

        Vieläkinkö tyhmyys vaivaa kun vastailet näihin kirjotuksiin lisäksi tuon kirjoittajan lailla kysyn mikset mene viralliselle Volvo foorumille kirjottamaan vai etkö uskalla(?).

        Ämis ottaa herkästi kantaa, jos kokee, että häntä haukutaan henkilönä keskustelussa. Huomaatko ämis mitään ristiriitaa siinä, miten itse vastailet muille? Kuten tässä taannoin polttimon vaihdosta kysyneelle tai tuossa ylempänä minulle? Kyllä täällä saa kirjoittaa negatiivisia asioita Volvosta, kuten itsekin tein Geartronicin luistamisesta kirjoittaessani - oletko ajatellut, että saamasi palaute voisi johtua katkerasta tyylistäsi eikä itse asiasta?

        Minulla ei ole taksia. En aja Volvolla ammatikseni, ja öljynvaihtoväli on silti 60 000 km. Se ei lue huoltokirjassa, kuten ei moni muukaan asia. Volvon omistajana käytät varmasti itsekin maahantuojan palvelua, mihin käyttäjätunnuksellasi kirjaudut ja näet myös sen tarkan huolto-ohjelman. Asian voit kysyä myös huollosta: ainakin minulle on kerrottu asiallisesti perusteltuna, mitä autolle suositusten mukaan tehdään, mikä on välttämätöntä tai mitä ei ole tarpeen tehdä. Pari esimerkkiä: valmistaja on muuttanut jakohihnan vaihtoväliä Suomessa ja Ruotsissa, ja Haldexin öljynvaihdolle on suositus.

        Ilmeisesti loppukevennys oli suunnattu minulle älynlahjojani arvioiden. Käännän sen tässä toisinpäin: esiinnyt automaattivaihteiston asiantuntijana, mutta ajat manuaalivaihteisella autolla. Ei tarvinne selittää tarkemmin?


      • ämis
        Volvomees kirjoitti:

        Ämis ottaa herkästi kantaa, jos kokee, että häntä haukutaan henkilönä keskustelussa. Huomaatko ämis mitään ristiriitaa siinä, miten itse vastailet muille? Kuten tässä taannoin polttimon vaihdosta kysyneelle tai tuossa ylempänä minulle? Kyllä täällä saa kirjoittaa negatiivisia asioita Volvosta, kuten itsekin tein Geartronicin luistamisesta kirjoittaessani - oletko ajatellut, että saamasi palaute voisi johtua katkerasta tyylistäsi eikä itse asiasta?

        Minulla ei ole taksia. En aja Volvolla ammatikseni, ja öljynvaihtoväli on silti 60 000 km. Se ei lue huoltokirjassa, kuten ei moni muukaan asia. Volvon omistajana käytät varmasti itsekin maahantuojan palvelua, mihin käyttäjätunnuksellasi kirjaudut ja näet myös sen tarkan huolto-ohjelman. Asian voit kysyä myös huollosta: ainakin minulle on kerrottu asiallisesti perusteltuna, mitä autolle suositusten mukaan tehdään, mikä on välttämätöntä tai mitä ei ole tarpeen tehdä. Pari esimerkkiä: valmistaja on muuttanut jakohihnan vaihtoväliä Suomessa ja Ruotsissa, ja Haldexin öljynvaihdolle on suositus.

        Ilmeisesti loppukevennys oli suunnattu minulle älynlahjojani arvioiden. Käännän sen tässä toisinpäin: esiinnyt automaattivaihteiston asiantuntijana, mutta ajat manuaalivaihteisella autolla. Ei tarvinne selittää tarkemmin?

        Joopa joo... En ole puhunut mistään huoltokirjan ohjeista vaan huollon pöytäkirjasta, jossa on eritelty kaikki huoltokohteet aika- tai kilometriperustaisesti. Tästä ajoneuvon mallikohtaisesta asiakirjasta selviää myös se, että automaatin öljynvaihto ei kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan. Sen saa kyllä lisätyönä, mutta tässä ei ole nyt siitä kysymys.

        Ja sitten siihen maahantuojan webbipohjaiseen huolto bingoon. Voit varmasti antaa minulle Volvon korimallin, koneen ja vuosimallin sinne järjestelmään niin katson sieltä, onko sitä laatikon öljynvaihtoa 60tkm määräaikaishuollossa normaalina huoltotoimenpiteenä, kuten sanot? Onnistuuhan tämä, kiitos.

        Ja sitten lisää faktaa tuohon jakohihnan vaihtoväliin. Volvo valmistajana ei ole muuttanut mitään vaihtoväliä, ei Suomessa eikä Ruotsissa! Suomen Volvon maahantuoja on itse tosin antanut suosituksen, että remmi vaihdetaan 5v välein, 10v sijasta.

        Haldexin öljynvaihto on tosiaan Volvolla vain suositus, olet oikeassa. Aika hauska homma sinäänsä, että VW autoissa on sama purkki, mutta Haldexin öljynvaihto kuuluu viralliseen huolto-ohjelmaan 60tkm välein. Edelleen volvossa öljyt pesee itse itsensä, vai miten se nyt oikeasti onkaan?


      • eraser-08
        ämis kirjoitti:

        Heh, aika katkeraa. Toki voihan näistä automaateista ja öljynvaihdoista lukea myös merkkifoorumilta. Epäilen vain, että sieltä saatava tieto on sama mitä minä asiasta kerron. Aika hassua, kun aina menee rokkaa nenuun, jos Volvosta sanoo täällä hiukankin negatiivista. Autoista tässä on kyse, ei elämästä.

        Ja, niin joo. Arvostan aina sinua, kun asiakeskusteluun sinusta ei ole vaan hyökkäät aina haukkuen henkilöön. Hienoa toimintaa!

        Oikees öljyn(aut) suhteen (huolt.ohjelma) ei ole kuin suosituksia kuten jarrunesteen vaihto 2v välein jne... itse tilasin seuraavaan huoltoon laatikko öljynvaihdon (340e)lisähintaa, ei mielestäni paha mielenrauhalle. D5AWD-11 87000km.


      • Volvomees
        eraser-08 kirjoitti:

        Oikees öljyn(aut) suhteen (huolt.ohjelma) ei ole kuin suosituksia kuten jarrunesteen vaihto 2v välein jne... itse tilasin seuraavaan huoltoon laatikko öljynvaihdon (340e)lisähintaa, ei mielestäni paha mielenrauhalle. D5AWD-11 87000km.

        Eikö tuo ämiksen ote ollut huoltokirjasta?

        Minulle jäi käsitys, että hihnan vaihdossa oli kyse valmistajan ohjeista. Saattaahan se tietysti olla maahantuojakin. Tuo Volkkarin huolto-ohjelmaan kuuluva Haldexin öljynvaihto oli täysin uusi tieto. Kakkossukupolven Haldexiin oli (on) olemassa öljynvaihtoväli, mutta nelos- tai viitossukupolven Haldexeissa en ole kuullut muita kuin näitä suosituksia.

        Niin, se auto on XC60 2,4 D AWD aut, mallia 2010.


      • Volvomees
        Volvomees kirjoitti:

        Eikö tuo ämiksen ote ollut huoltokirjasta?

        Minulle jäi käsitys, että hihnan vaihdossa oli kyse valmistajan ohjeista. Saattaahan se tietysti olla maahantuojakin. Tuo Volkkarin huolto-ohjelmaan kuuluva Haldexin öljynvaihto oli täysin uusi tieto. Kakkossukupolven Haldexiin oli (on) olemassa öljynvaihtoväli, mutta nelos- tai viitossukupolven Haldexeissa en ole kuullut muita kuin näitä suosituksia.

        Niin, se auto on XC60 2,4 D AWD aut, mallia 2010.

        Piti tarkistaa ja väärässähän olin: vaihteiston öljynvaihto ei muuten näykään huoltolaskurissa. Siinä mielessä ämis on oikeassa - mutta huollossa kerrottiin kuuluvan ohjelmaan. Suosituksena ja 60 000 km välein, kuten eraser-08 kirjoittikin.


    • Vaillako järkee?

      Olekkona noin hölmö(?) että menet noitten kirjoittelijoiden ansaan?

      • volvo20

        No niin, tulihan se vastaus. Volvo kehittää tästä eteenpäin omat dieselit, entiset 4-5 pyttyiset Renaulta (psa-yhtymä), VW ja Ford koneet jäävät historiaan. Kylläpä nuo niin janoisia olikin että hyvä niin. Mielenkiinto luvassa, ainut että bensat pitäisi vielä saada toimimaan, tarkoitan vapaasti hengittäviä.


    • dr113

      tuota kysymys turhasta turhaan saako v70d5 aut pois ajonvakautusta.luistonesto lähtee dstc napista vaan se vitun ajon vakautus on perseestä....

      • uutta-alle

        Älä sekaannu, nämä vanhat dieselit on vielä sillä PSA-koneella. Ensi vuoden puolella on tulossa volvolta omat myllyt, sitten eri asia.


    • Omituiset höpöttäjät

      Nythän putkahti oikein super sammakko ja tietäjä itäisiltä mailta.Ps. otahan ensin paremmin selvää asioista.

      • D5 koneet

        Täyttä soopaa, renaultilla ei käsittääkseni ole mitään tekemistä PSA-tuotteiden kanssa vaikka ranskalaisesta laitteesta onkin kysymys.


      • Volvon kehittämiä
        D5 koneet kirjoitti:

        Täyttä soopaa, renaultilla ei käsittääkseni ole mitään tekemistä PSA-tuotteiden kanssa vaikka ranskalaisesta laitteesta onkin kysymys.

        Olette te hulluja, kaikki volvoissa käytetyt 5syl bensa ja d5 koneet on volvon käsialaa . http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_D5_engine


      • Renaulttia pellin alla
        Volvon kehittämiä kirjoitti:

        Olette te hulluja, kaikki volvoissa käytetyt 5syl bensa ja d5 koneet on volvon käsialaa . http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_D5_engine

        No nyt tuli taas oikea kuukauden provo, kyllä ne on ranskalaiset toimittaneet koneet volvolle. Ja ei psa vaan Renault.


      • huhuh
        Renaulttia pellin alla kirjoitti:

        No nyt tuli taas oikea kuukauden provo, kyllä ne on ranskalaiset toimittaneet koneet volvolle. Ja ei psa vaan Renault.

        Hahahahhhahahah. Onko englanti hukassa hahahhah, voi perkele sentään ku kuolee nauruun täällä. Tästä voit opiskella lisää: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volvo_engines


      • aijajaijaijaji

      • Saabscania

      • jormi
        Renaulttia pellin alla kirjoitti:

        No nyt tuli taas oikea kuukauden provo, kyllä ne on ranskalaiset toimittaneet koneet volvolle. Ja ei psa vaan Renault.

        Ennen oli tommoset kaverit hoidossa.


      • Selvitä
        Renaulttia pellin alla kirjoitti:

        No nyt tuli taas oikea kuukauden provo, kyllä ne on ranskalaiset toimittaneet koneet volvolle. Ja ei psa vaan Renault.

        Ota nyt helvatta paremmin selvää. Rnaultilta tuli koneet s/v40 97-2004 vm. ja s40/v50 1.6/2.0 psalta ja 5 koneet volvolta! 5 pytyiset d5 ja bensa5 tulivat volvolta (sama lohko) ja uudemmat 2.0 volvolta!!


    • asffffaltt

      renault konjak on hyv mut mootoreit en tiidä s 90nya volvooo täsä on remun kone

      • Laatikot

        Keltäs tulee laatikot volvoon, onko ranska vai mistä?


      • TotuudenTollo
        Laatikot kirjoitti:

        Keltäs tulee laatikot volvoon, onko ranska vai mistä?

        Missäs sillä aisin-warnerilla on tehtaita? Japanialainen firma tuo näyttä olevan.


    • Renault2

      Renaultin laatikkoja volvo käyttää edelleenkin.

    • PSAjaopel

      Eikös psa ostanut Opelin pois kuljeksimasta. Taisi olla opelissalin aisinin laatikot ennen, mutta tuskin tulevaisuudessa. Vekkaan akselia pösö-renu vuoden sisään myös Opelin & volvon autoihin.

      • 4234234

        PSA:llapa onkin Aisinin askeja käytössä joten varmaan ovat sitten opelissakin.

        Volvolla on Aisinin 8v laatikko.


      • Uudetdieselit

        Ilmeisesti Opelin ja Volvoon tulossa 2.2 litran psan dieselit nykyisten rinnalle, edes Volvo itse ei ole tyytyväinen omaan uuteen kakslitraiseen dieseliin.


      • Tulevaisuus123456

        Eipä niin, voi olla että 5 vuoden jälkeen Volvolla ei ole dieseleitä ollenkaan. No, vielä ei ole katsottu psa korttia loppuun, psalta löytyy vaikka koko voimalinja.


    • Anonyymi

      Volvo XC90 on jämerä, todella mukava, tilava ja turvallinen matka-auto. Talvea ei juuri huomaa. Autoja löytyy viidelle ja seitsemälle rekisteröitynä. Kokemusta on vanhemmasta mallista D5 02-05. Tässä ei ole hiukkassuodatinta ja automaattivaihteisto on vielä 5-vaihteinen. Suorakytkentä menee päälle 85km/nopeudessa ja pysyy päällä 80km/asti. Kulutus vaihtelee matka-ajon 7 litrasta talvikaupunkiajon 11 litraan. Verot ovat yli 900e vuodessa.
      Ostaessa kannattaa katsoa huoltokirjasta, että moottoriöljyt on vaihdettu säännöllisesti mieluiten 10-20tkm välein. Suositus on 20tkm ja edullinen 5W-40 A3/B4 öljy käy. Vm. 06 alkaen hiukkassuodattimellisiin pitää olla 0W-30 A5/B5 mielellään Volvon suosituksin. Polttoainesuodatin kannattaa vaihtaa aina ennen talvea ja laittaa samalla puhdistusaine. Se sijaitsee takana auton alla.
      Automaattilaatikkoöljyn vaihtosuositusta tosiaan Volvolla ei ole. Osta mielellään auto, johon on vaihdot tehty ainakin pari kertaa 300tkm mennessä. Jos laatikkoöljy on jo tummaa, kannattaa tehdä mielellään kaksi öljynvaihtoa muutaman viikon välein. Se parantaa vaihtamista ja lisää laatikon ikää. Öljyn tulisi olla tikussa täysin kirkasta, punertavaa. Kannattaa vaihtaa lootaöljyt vähintään 80tkm välein ohjekirjan mukaisella öljyllä. 12 litraa on sopiva vaihtomäärä huuhtelussa. Voi myös tehdä siten, että ottaa pois tyhjennyspropusta sen 2 litraa mikä tulee ja kaataa aina uutta saman verran mitta-aukosta letkua ja suppiloa apuna käyttäen, välillä auto käynnistäen ja vaihteita vekslaten. Ohje koskee vain 02-05 malleja. Automaattilaatikko ei saisi juuri nykiä, 2 ja 3 vaihtamisessa voi tuntua hienoista nykäystä joskus.
      Nelivedon toiminta kannattaa tarkistaa. Huoltokirjasta yleensä näkee kalliit Haldexin vaihdot ja korjaukset, usein 250-300tkm välillä, mikä kertoo ettei oltu vaihdettu öljyjä, mikä ei kuulu tosin Volvon huolto-ohjelmaan. Öljynvaihto kannattaa tehdä 60tkm välein kuten Wolkkareissa, viimeistään 80tkm välein. Nokkahihnan vaihto on 400-600€ paikasta riippuen. Pyöränlaakereita näissä joutuu vaihtamaan 100-150tkm välein ja alustan-ohjauksen niveliä. Käytä laadukkaita varaosia.
      Kannattaa tarkistaa myös helman takaosan ruoste. Joskus muovin alla on lahoa peltiä. Se on korjattavissa oleva juttu, mutta peltiosat täytyy itse muotoilla, kun korjausosia ei ole saatavilla. Maalipinta pysyy tosi hyvänä yleensä.
      Auto on hyvää Volvon laatua. Kone ja voimansiirto kestävät hyvin ja pitkään, kun huoltaa autoa säännöllisesti eikä revittele kylmänä.
      06 alkaen autoissa on uudempaa tekniikkaa ja vikamahdollisuuksia enemmän: moottorissa mm. pyörreläpät. Niihin voi asentaa poistoholkit. Volvon keskustelupalstalla löytyy tietoa hyvin eri malleista. Olen itse pitäytynyt näissä vanhemmissa malleissa, kun vain löytyy siisti ja hyvin huollettu yksilö.

      • Anonyymi

        Minulla on samanikäinen XC90 D5. Ajotietokoneen mukaan sievässä 80km/h matka-ajossa ajotietokone näyttää keskikulutukseksi 5,7-5,9 l/100km nastarenkain ja suksiboksi katolla. Mittarivirhe on alle 1%. Nopeuden kasvaessa ilmanvastus lisääntyy kovasti ja kulutus toki kasvaa helposti tuohon 6,5-7 litraan. Kulutus pieneni hieman, kun laitoin X1R öljyn lisäainetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet taitava

      monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      76
      8732
    2. Sinällään hauska miten jostakin

      jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      59
      3301
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

      Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      38
      2654
    4. Voi helvetti

      Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      27
      2211
    5. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

      Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      18
      2195
    6. Osuuspankki Kuhmo!

      Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      37
      2180
    7. Tiedät etten tiedä

      Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1927
    8. Rakkaalleni!

      Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1743
    9. Työttömyys kasvaa

      Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      68
      1705
    10. hyvää yötä.

      toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1629
    Aihe