Mikä avuksi ?

Vehnää henkeniEpelkäävä

hei kärsin vaikeasta vehnä allergista ja soija ja kala allergista . Vehnä tuottaa onglmia kylä reissuilla kun esim : kahvi pöydässä on vehnää sisältäviä tarjottavia tarjolla niin mulla meneee nenä niin että alkaa nuha valua ihan solkenaan ja silmät turpoavat lähes viikuiksi ja kurkkua alkaa kuvittaa ihan kamalasti !vehnään en voi ees koskea , soija allergia on vielä pahempi siehen en voi myös koskea , kalan hajusta jo saan oireita ! Nyt mua on ruvennut pelottaan kaikki tilaisuudet joissa on kahvi tarjoilu koska miten samoon toimin että en saa vehnästä reaktiota ? Meillä kotona pitää pitää kaikki vehnää sisältävä omissa pusseissa ja meillä ei ole kotona ees vehnä jauhoja vaan kaikki on gluteinitomia jauhoja . Pitäskö pyytää lääkäriltä varuulta epipen ardenaliini ensiapu kynä vaikeaa henkä uhkaavaa kohtausta varten takana yksi läheltä piti tilanne josta selvisin omilla lääkeillä ja pitäskö pyytää sitä ieg arvon mittausta verestä siis vehnän ja kokonais arvoa ? Olisko mitään järkeä ? Asumme lapissa jossa on pitkät matkat ja joskus avun saanti Ambulansilla voi kestää :( ja onhan meillä kyllä toki sitten se helikopteri jos tuleee ihan totaali tiukka paikka .

2

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Autan niin hyvin kuin...

      Pyydä lääkärin kirjoittamaan Jext-kynän ja Prednisolonin reseptin. Itse toimin anafylaktian iskiessä niin että lyön kynän reiteen, otan 4 tablettia Prednisolonia sekä laitan yhden antihistamiinin kielen alle liukenemaan. Jext pysyy pidempään käyttökelpoisena kuin Epipen.

    • Mites,

      Vehnä-allergikollahan on se parempi tilanne keliaakikkoon verrattuna, että siedättyminen on ainakin teoriassa mahdollista.

      Oletko lääkärin kanssa sellaisesta keskustellut? Noinhan vaikeassa allergiassa siedätys pitää tehdä lääkärin arvion ja ohjeistuksen mukaan, voi muuten tulla noutaja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe