Hei,
kuinka kauan ja säännöllisesti on täytynyt oksentaa, että perus veriarvot ovat vinksallaan?
Kysyn sen takia, että itse olen oksennellut heinäkuun loppupuolelta enemmän ja vähemmän säännöllisesti (joskus kerrav kahessa viikossa, mutta pahimmillaan viisi kertaa päivässä..).
Kiitos jo etukäteen :)
Verikokeista
3
179
Vastaukset
- ninni213
Moi,
Riippuu varmasti ihan ihmisestä ja siitä, syötkö oksentamisen ohella muuten miten hyvin. Jos sulla on perusterveellinen ruokavalio muuten, mutta oksennat satunaisesti, en usko, että sun veriarvot kovin huonoina voivat olla. Saisit kuitenkin jostain energiaa ja vitamiineja ja kivennäisaineita. Eri asia on, jos syöt muutenkin jo heikosti ja oksennat.
Mulla kesti ensin kolme vuotta, että veriarvoissa näkyi muutosta, vaikka oksensinkin päivittäin. Silloin sisällä pysyi kuitenkin jonkin verran ruokaa. Nykyään näkyy ihan parissa päivässä, jos unohtaa ottaa tarvittavat lääkkeet. Oksennan tällä hetkellä seitsämästä kerrasta ylöspäin päivässä eikä oikein mikään pysy sisällä enää.
Onko sulla ollut raajojen puutumista, lihaskramppeja, väsymystä, rintakipuja? Kyllä sen yleensä pystyy havaitsemaan, jos alkaa veriarvot olemaan vinksallaan. Esim. mä huomaan kaliumin puutteen heti siitä, että kädet ovat puutuneen eikä jaksa kirjoittaa kunnolla.- tuloksia pelkäävä
No siis ruokailut riippuvat päivistä ja siitä kuinka paljon on menoja. Normaali koulupäivänä syön aamiaisen, yhden lämpimän ruuan ja joskus harvemmin jotain hedelmää yms. Yleensä perjantaisin kun olen iltaan asti pois kotoa, paastoan. Oksennan välillä aamiaisen, jos hirveä olo.
Välillä esim leireillä on toisen päivän aamuna hankala liikuttaa raajoja ja kädet tärsevät vesilasia pitäessä. ja sydän hakkaa rinnassa, joskus aamulla pulssi ollut yli 100 ja nousee nopeasti.
- ninni213
Jos sua sun oma fyysinen tilanne huolestuttaa, niin kannattaa kipaista lääkärin luokse ja pyytää labrat ja ekg. Täältä käsin on vaikea sanoa mitään varmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin
Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset8410491Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen
"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu1418764Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021
vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti906057Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueita
näin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään604248Enää viisi yötä Sannan kirjaan
Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut504210Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita
sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi804060Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään
mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät503709Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä
Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi673159Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin
ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali73107IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!
"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k672945