Varför betalar de finska befolkningen 99% av lisenser när hurrifolket tittar på sina egna kanaler?
YLE är rasism!
YLE den stora löngnare!
13
114
Vastaukset
- jag rekommenderar
Visst betalar vi ju också YLESKATTeller trodde du att svenskspråkiga är befriade ?Också finskspråkiga kan titta på Yle femmans program (ofta är de textade till finska)
- inga fripassagerare
De som nu gnäller om YLEskatten är de som aldrig betalade TVavgifter,nu MÅSTE alla betala om inkomsterna är tillräclkligt stora.
- buuklubben+++++++
inga fripassagerare kirjoitti:
De som nu gnäller om YLEskatten är de som aldrig betalade TVavgifter,nu MÅSTE alla betala om inkomsterna är tillräclkligt stora.
Tänk att jag tycker att det kommer bra program på YLEkanalerna.Femmans program är också för det mesta textade till finska.Norska och danska filmer är superbra tycker jag.Dessutom är femman enda kanalen där det visas svenskspråkiga barn program gjorda på finlandssvenska....viktigt för ungarna att inte alltid se filmer och program som är gjorda i SVERIGE.Vårt eget språk är också bra.
- oktoberfest321
buuklubben+++++++ kirjoitti:
Tänk att jag tycker att det kommer bra program på YLEkanalerna.Femmans program är också för det mesta textade till finska.Norska och danska filmer är superbra tycker jag.Dessutom är femman enda kanalen där det visas svenskspråkiga barn program gjorda på finlandssvenska....viktigt för ungarna att inte alltid se filmer och program som är gjorda i SVERIGE.Vårt eget språk är också bra.
Tittade nyss på STRÖMSÖ på arenan,jag blir åtminstone alltid på gott humör av det programet.De gör alltid så god mat att det vattnas i munnen,plus allt som de pysslar som man själv kan göra hemma sedan,bra "recept ".
- bästa tittare
oktoberfest321 kirjoitti:
Tittade nyss på STRÖMSÖ på arenan,jag blir åtminstone alltid på gott humör av det programet.De gör alltid så god mat att det vattnas i munnen,plus allt som de pysslar som man själv kan göra hemma sedan,bra "recept ".
Närbild,Obs och Spotligth är program som man gärna rekommenderar också åt finskspråkiga tittare.De tar upp många samhälleliga frågor som berör oss alla oberonde vilket vårt modersmål är.
- 3113w
bästa tittare kirjoitti:
Närbild,Obs och Spotligth är program som man gärna rekommenderar också åt finskspråkiga tittare.De tar upp många samhälleliga frågor som berör oss alla oberonde vilket vårt modersmål är.
Hellre tittar jag på YLEs program än alla möjliga BB,eller liknande skräp.
- inte så hemvävt
3113w kirjoitti:
Hellre tittar jag på YLEs program än alla möjliga BB,eller liknande skräp.
Senaste Strömsö var bra,litet annorlunda.......burleskinslaget var roligt.
- allt kostar
inte så hemvävt kirjoitti:
Senaste Strömsö var bra,litet annorlunda.......burleskinslaget var roligt.
Jag betalar gärna yleskatten för fina program.För mig personligare blev skatten billigare än licencen,avgiften.
- Voihan taas
Licensavgiften blir inte lägre om man plockar bort enstaka kanaler. Varför skulle det inte finnas kanaler på annat språk i Finland? Finland är inte unikt med att visa program/ha kanaler på detta sätt. Konstigt tankesätt man har. Om Finland skulle "finlandiseras" skulle det bli landets död. Landet är så litet och har inte möjlighet klara sig utan utländska och framförallt nordiska inslag.
- isländsk serie
Det är de här "nätfennomanerna " som gnäller,de får alltid kliande utslag om de hör svenska språket...jag tycker det fina med Femman är att kanalen visar mycket program från våra andra nordiska länder.
- Jag---
isländsk serie kirjoitti:
Det är de här "nätfennomanerna " som gnäller,de får alltid kliande utslag om de hör svenska språket...jag tycker det fina med Femman är att kanalen visar mycket program från våra andra nordiska länder.
Jag var en av de nätfennomaner som skrev inlägget. Är finskspråkig men vill ha svenska kanaler på tv...
- oktober....
Jag--- kirjoitti:
Jag var en av de nätfennomaner som skrev inlägget. Är finskspråkig men vill ha svenska kanaler på tv...
Du är inte ÄKTA nätfennoman,de vill ha ett enspråkigt finskt Finland.
- jag gillar
oktober.... kirjoitti:
Du är inte ÄKTA nätfennoman,de vill ha ett enspråkigt finskt Finland.
Jag gillar yles program...Bron ..tex är toppen,samma den isländska serien.För att nu inte tala om Solsidan.Dessutom kan man titta på de flesta programmen på AREENA ..mitt i natten om man vill..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä642116Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721722Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811186
- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3571126Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3291103