Mieliasusteista on kiva keskustella ajankohdan näin muuttuessa kesästä syksyyn. Eilen tehdessäni uloslähtöä olin tuon klassisen tilanteen ääressä: hei, mitä nyt laitankaan päälleni? Viileys tuntui jo sisätilossakin,---enkä vieläkään ole lisännyt lämpötilaa huoneissa, vaan aukaisin päättäväisesti perimmäisen vaatekaappini oven ja siellähän se olikin odottamassa.
Ihana harmaasta pässinpökkimästä villalangasta kuvioneuleella kudottu virolainen ponchoni!
Ei muuta kuin mustat legginsit jalkaan, ja poncho pään yli pelkkien rintsikoiden ylle.
Huivin kiedoin sykkyrään niskan ympärille, ja ei kun menoksi.
Illan tuuli olikin viileä, mutta napakka villaviitta piti kyllä tuulen loitolla. Miten mukavia ja huolettomia vaateparsia viitat ja ponchot onkaan, ei hihoja, eikä nappeja-- huolettomasti siihen pujahtaa tähän aikaan vuodesta. Legginsitkin on istuvia ja tyylikkäitä, pelkityneisyydessään.
En voi kieltää, etteikö bleiseri hyvinistuvien pitkien housujen tai hameen kanssa olisi hyvä syysasu myöskin, tilanteesta riippuen, mutta menneen ajan talvikävelypuvut on jääneet osaltani jo.
Äitikultani niitä aikanaan teetti minulle, miksikäs ei, tyylikkäitä ne olivat, mutta oma vaatemakuni suosii huolettomampia asuja:D
Syysiloa pukeutumiseen!
Ponchot, viitat ja legginsit
35
362
Vastaukset
- ohhhohhhh
Pelkät rintsikat ponchon alla ja vain legginsit. en ole nähnyt nuorillakaan noin rohkeaa. Aika kylmäkin tuulella.
- tiedottaja M
Ek sää ymmärrä?
DDDDD
Pitää antaa mielikuvitukselle tilaa- huomioitsija X
Antaisin mielikuviotukselle tilaa jos olisi nuori nainen rintaliivejään ja alushousujaan kuvailemassa. Legginsit on pitkät alushousut ja tosi rumat monella nuorellakin.
- Makriina ek
Kesäkuumallakin näkee nuoria naisia legginsit kintuissa.
Mikä ihmeen muoti se oikein on?
Ikänaisillakin on nykyisin nuorekas vaatetus, mikä ei ole ollenkaan paha asia, mutta joskus yllätyksiä voi tulla, kuten tänä aamuna, kun aamutv:ssä Sakari Kilpeläisen haastattelussa keski-ikäinen rouva istui sohvalla liian lyhyessä hamessaan.
Olisi pukenut ne mustat legginsit edes!Hei Makriina!
Minusta nuo legginssit korvaa iänikuiset sukkahousut. Niitä kun kylmänä vuodenaikana piti olla paksumpiakin, kalliita ja usein menivät rikki juuri jalkateristä.
Puuvillalegginssit on minusta mukavia sisätiloissakin tunikan kanssa.- kalsarit ne on
sini-sirkku kirjoitti:
Hei Makriina!
Minusta nuo legginssit korvaa iänikuiset sukkahousut. Niitä kun kylmänä vuodenaikana piti olla paksumpiakin, kalliita ja usein menivät rikki juuri jalkateristä.
Puuvillalegginssit on minusta mukavia sisätiloissakin tunikan kanssa.ja vaatii ainakin hameen tai pitemmän mekon kuin tunikan , jos ihmisten ilmoille menee. Niissähän näkyy koko haaruväli ja pakaran vako ja kaikki muhkurat, vaikka sinullahan ei niitä tietysti ole. Pontso on liehuva vaate , kyllä siinä vilahtaa . Kumma kun pystyt ihoa vasten ulkovaatetta pitämään. Virolaisten neuleet oli ainakin ennen tosi karkeaa lankaa.
kalsarit ne on kirjoitti:
ja vaatii ainakin hameen tai pitemmän mekon kuin tunikan , jos ihmisten ilmoille menee. Niissähän näkyy koko haaruväli ja pakaran vako ja kaikki muhkurat, vaikka sinullahan ei niitä tietysti ole. Pontso on liehuva vaate , kyllä siinä vilahtaa . Kumma kun pystyt ihoa vasten ulkovaatetta pitämään. Virolaisten neuleet oli ainakin ennen tosi karkeaa lankaa.
Kotonahan kirjoitin käyttäväni! Miten noin paheksuvia olette vaatteiden suhteen?
Ei kai nyt kukaan tämänikäinen lähde peffavako "framilla" tai mitä muhkuroita kuvailetkaan, luonnollisia muotojaan kaduille esittelemään?
Tunikathan on, minusta ihan somia ja väljän käytännöllisiä liikkumista ajatellen. Pituuskin yli vesirajan, ja sopii iästä riipumatta kelle tahansa!
Jos on kovin lihava, saattaa Marimekot olla myös pukevia, vaikkakin turhan kalliita,pääasia on viihtyvyys asuissaan!
Toki joskus on ihana olla pelkässä aamutakissakin, jos on sillä tuulella omassa , tai haalariasussa. Sitä alankin kohta jo käyttämään:D heippa nyt!
,- Makriina ek
sini-sirkku kirjoitti:
Hei Makriina!
Puuvillalegginssit on minusta mukavia sisätiloissakin tunikan kanssa.Hei S-s!
Ei minulla ole mitään niitä vastaan muuta kuin ihmettelin, miksi ihmeessä niitä käytetään kesähelteellä, kun suurin osa naisista on pelkissä sandaaleissa ilman sukkia.
Olin panevinani merkille tänä tosi kauniina kesänä, että oli muotia pitää pitkää hihaa ja legginsejä yms. pitkää vaatetta hellepäivinäkin. Ihmettelin.
Poncho on minustakin ihana. Paljon mieluummin sellainen kuin hihallinen villatakki. Se on liian ahistava.
Liian kuuma tulee jos alla olisi vielä pusero. Aito paksu villa on
niin paljon lämmin, poncho kun painaakin aika paljon:D
Sehän on polviin asti pitkäkin, siinä mitään rohkeutta tarvita:D
Aina on ette kaulasta kutittaa tuo villa jos ei huivia tai poolokaulusta käytä! Nyt on vain poolo vielä liikaa.
On vielä puuvillainen sisäkäyttöön, mutta se on marjapuuronvärinen ja viileämpi ulkokäyttöön nyt enää. Kesällä kyllä kiva iltaisin:D- Ramoona*
Kyllä minuakin naurattaa , legginsit herättävät tällaisia intohimoja ja rintsikatkin mainitaan. DDDD. Ärsytän lisää sanomalla, että kauniit rintaliivit hyväksytään nykyisin rentojen kesäasujen osaksi.
Minustakin legginsit ovat kuin terättömät sukkahousut, sellaisina oikein kätevät. Toki nyt jokainen katsoo , mitä sukkahousujensakin päälle pukee missäkin tilanteessa. Joskus näyttää vaan pahalta, kun kevyen kesämekon kanssa on legginsit, sitten vielä korkokengät. Korkokenkiin mielestäni vaaditaan pikät sukat tai sukkahousut.
Poncho taitaa minultakin jostain löytyä, ihan itse virkattu ja tosi pitkähapsuinen. Joskus olen sen heittänyt iltaa ulkoa viileässä istuessani harteille.
Villakankaisen välikausiulsterin otin juuri esille kaupunkivaatteeksi, lenkille lisään ulkoilupuvun alle kerroksia tarpeen mukaan ja kauppareissulle jotain tuulipukua edustavampaa. Neuleilla onkin pärjännyt pitkään, mahdanko mitään bleisereitä osata enää pitääkään. Siistit farkut vedän usein jalkaan , kylmällä ne tunteita kuohuttavat legginsit alle, johan tarkenee. Sukkahousujakin pidän paljon, koska myös hameissa ja mekoissa viihdyn. Kotona saa olla vapaasti missä asussa viihtyy ja ollaanhan me vapaaherrattaria jo muutenkin.Eilen olin järvellä katiskoita kokemassa ja hyvinhän sieltä kissankalaa tulikin.
Viimetalvena kudoin pitkät villahousut ja kyllä ne eilen pujotin jalkaani kevyttoppahousujen alle,pipoja oli kaksin kappailein,
toi laho pää on vielä suojelemisen arvoinen,ettei tikat ala
liian tuttavalliseksi.
Tuuli oli niin hyytävää,että matoonginta jäi väliin.
Minun ei onneksi ole tarvis olla niin muotitietoinen,eikä minulla
siihen edes olisi varaakaan,kuin teillä jotka asutte siellä kehäkolmosen "sisäpiirissä".- Ramoona*
rituliini_38 kirjoitti:
Eilen olin järvellä katiskoita kokemassa ja hyvinhän sieltä kissankalaa tulikin.
Viimetalvena kudoin pitkät villahousut ja kyllä ne eilen pujotin jalkaani kevyttoppahousujen alle,pipoja oli kaksin kappailein,
toi laho pää on vielä suojelemisen arvoinen,ettei tikat ala
liian tuttavalliseksi.
Tuuli oli niin hyytävää,että matoonginta jäi väliin.
Minun ei onneksi ole tarvis olla niin muotitietoinen,eikä minulla
siihen edes olisi varaakaan,kuin teillä jotka asutte siellä kehäkolmosen "sisäpiirissä".Sään mukaan täälläkin on järkevää pukeutua, merellä milloin tuulelta, milloin auringolta suojautuen, samaan aikaan molemmiltakin. Syyskalastusta ei paljon enää harrasteta, mutta kovimmilla keleillä on ollut kelluntahaalarit yllä. Kuoriuduin juuri koiran ulkoilutuslenkiltä, aurinkoista on , mutta aamulla lämpöasteita vain 3 ja navakka tuuli lisää sään purevuutta. Kovin paksusti ei kannata pukea koiran vauhtiin, mutta ilman pipoa , käsineitä ja tuulenpitävää asua olisi hullua lähteä tällaiseen ilmaan. Tuttu näky olen myös sadetakissa, kumisaappaissa ja sydvestissä, joka on mukavampi kuin sadetakin huppu.
Enpä tuosta muodikkuudesta niinkään ole kiinnostunut, ostan kunnon laatua silloin kun ostan, ja pidän kauan. Joskus vaate tulee taas uudelleen muotiin, kun kyllin kauan odottaa. Vaikka sanotaan, että vaate kannattaa laittaa kierrätykseen, jos sitä ei ole kahteen vuoteen käyttänyt, säästän hyvistä luonnonmateriaaleista tehdyt, ainakin villaiset ja puuvillaiset, osaan vähän uudistaakin ompelutaitoisena. Tämän syksyn hankinta oli kapealinjainen tummanharmaa liivihame, sen kanssa voi käyttää niitä monia paitapuseroita, joita on vuosien varrella kertynyt.
Kotona kylmään vuodenaikaan pidän pitkiä lämpimiä kotimekkoja ja itse tehtyjä kietaisuhameita. Olen tainnut mainostaakin, että ompelen ohuista villaisita matkahuovista niitä, muutama on mennyt tilaustyönäkin. Kietaisuhame-expertti olen myös, helppo, naisellinen ja mukavan näköinen kesävaate.
Pitkien villahousujen itse neulominen ei hassumpi idea olekaan, onhan niitä eräätkin pienille ihmisille tullut neulottua. Kaupasta ei oikeita villaisia pitkiä välihousuja helposti aikuisille löydäkään. Nyhän on saatavilla bambulankaa, on laaman ja merinolampaan villaa, alpakkaa ja mitä kaikkea. Neuloin viime talvena ystävälle yösukat langasta, joka sisälsi hoitavaa aloe veraa ja jojobaöljyä, teki hyvää neulojan käsillekin. Tallinnasta näitä erikoislankoja saa halvemmalla. Vanha takki piristyy uudenlaisesta värikkäästä kaulaliinasta, tehostelangoista saa hetkessä näyttävää.
Terveisiä sinne Aman valtakuntaan ! Pysykää lämpiminä !
Niin mukaansatempaavan iloisesti sinisirkku kirjoitti aiheesta, että sopinee minunkin jotain skrivata. Varmasti juuri sinulle sopivaa on tuollainen huolettoman tuntuinen pukeutuminen.
Itse kun en kovin vaatteitten perrään oo niinkään, tykkään myös ´lmavasta´ pukeutumisesta, mikkään ei saa kiristää, mieluiten olisinkin alasti. Huomattavaa pahennusta voisin nykyvartaloineni kyllä herättää, kun vyötärökin minne lie hävinnyt. Nuorena oli kyllä, monetkohan kerrat oon maininnut, että mieheni kourat ylsivät vyäröni ympäri, mutta omat tyttöni muistavat tämän teilata, että no, iskällähän oli niin isot kourat.
No jos jotain mainitsis, niin ehdottoman hame- ja mekkoihminen oon. Kesäaika onkin ihanaa, taas nelisen kuukautta sai rillutella kesämekossa, tuonne puoleen sääreen ja tietysti koko kesän ilman pikkuhousuja. Onhan tää ennenkin herättänyt paheksuntaa siitä mainitessani, en vaan ymmärrä miks. Eihän ennenvanhaankaan naisilla ollut alkkareita, ei sen kummempaa. Sukkahousuja inhoon, pidänkin näitä stay-up sukkia tarvitessa. Talvella on pakko pitkissä housuissa kulkea kylmällä, alkukylmillä onkin niin viluinen ennenkuin taas sopeutuu.
Huiveja minulla on kymmenittäin, niillä on helppo somistaa vaatetustaan ja kietaista miten vain kaulansa ympärille pitkänkin huivin, saa piiloon nykyisin jo jostain kuman syystä ilmaantuneet lisäleuat ja kanaheltankin. Nythän näkyy olevan muotia nuorillakin pyöritellä mahottoman pitkä huivi kaulaansa, ihan kiva se on. Tyylikäs en varmaan oo koskaan, vain mukavasti pukeutunut, niin että viihtyy. Ai niin, villahousujakaan en ole koskaan omistanut, ne korvaan, kovimmilla pakkasilla, eräältä mieheltä vohkimillani flanellikalsareilla. No tuo nyt oli liiottelua, en vohkinut, vaan hänellä oli niitä kymmenittäin, kun ent. vaimonsa oli niitä hänelle hankkinut.
Mitäs vielä...niin...baskeri ja mikä se samantyyppinen päähine onkaan nimeltään, on ainut hattumalli, jonka päähäni suostun laittamaan, kesäkuumalla kyllä lierihatut.
No nyt tuli tämäkin paljastus tehtyä, olenhan muutenkin paljastellut milloin mitäkin. Tänään oon niin viluinen, että kaivoin jo jalkaani haaremi-tyyliset lämpimät kotihousut.Barettihan se päähine, muistui mieleeni nyt. Isäni teetti aikoinaan meill perheen neljälle naiselle baretit majavasta, tyylikkäät olivatkin ne.
- leggins ( .Y. )
alottaja vois lukea uudelleen kirjoittamansa, kyllä siinä joku päähänkin laitetaan ja eiku ulos!
pätkii pätkii ?? eri voi mittää.Pään y l i h ä n poncho vedetään! Ei päähän nyt vielä mitään tarvi, tukkahan siinä lämmittää:D
Mikä sulla nyt pätkii? Vai paleleeko pää jo?
PS. Eks sää tiedä minkälainen on poncho ?, ei siinä ole kuin kaula-aukko, josta pujahdetaan:D- ;))))
sini-sirkku kirjoitti:
Pään y l i h ä n poncho vedetään! Ei päähän nyt vielä mitään tarvi, tukkahan siinä lämmittää:D
Mikä sulla nyt pätkii? Vai paleleeko pää jo?
PS. Eks sää tiedä minkälainen on poncho ?, ei siinä ole kuin kaula-aukko, josta pujahdetaan:DPS. Ei se huivi päähän ollut, vaan kiedottuna 2 varvia kaulan ympäri ja niskaan solmu.
moi då! ja loput ens vuonna:D
Varmaan mukavat nuo haaremihousut, kerran minullakin oli sellaiset kesähoket, väljät reisistä alaspäin ja kapenivat nilkkaa kohden:D Kesäheinässä ne tuli käytettyä loppuunsaakka, niin mieluisat ne oli.
Shortseillahan siellä kesähelteellä oltiin, ja vieläkin käytän polvishortseja, viileät ja mukavathan ne!
On niitä ronttihousujakin puutarhatöihin, verkkarit polvipusseineen, mikä ettei ja yhet caprifarkut, ne vaan ei anna periksi kumarrellessa, pitäisi olla joustofarkut, mutta ei sitä kaikkea aina löydä.
Pitkä puuvillahamekin sopii tunikoiden ja ponchojen kanssa, eikä silloin tarvita pikkuhousuja, eikä aina rintsikoitakaan.
Lyhyemmässä hameessa en lähtisi kaupungille ilman, ettei tuuli kiskaise hamettani korviin!
Saunamekossakin voi olla iloinen rellukkakin, vapaana ja rentona :D
PS. Kummasti tää vaan yhdistelee kaikenlaisia asuja, mitä mielii ja löytää, turhia tärkeilemättä.- killinkoski
Mistä Suomessa voi ostaa näit eteläamerikkalaisia värikkäitä ja lämpimiä kylmän vuodenajan asusteita?
killinkoski kirjoitti:
Mistä Suomessa voi ostaa näit eteläamerikkalaisia värikkäitä ja lämpimiä kylmän vuodenajan asusteita?
Laitan linkin Maailman Kauppalehteen, näitä etnisiä kauppojahan on lähes kaikissa isoimmissa kaupungeissa.
Indiska nyt kai tunnetuin, Hesassa Afrikkakauppa mm.
http://www.maailmankaupat.fi/lehti/pdf/mkl213.pdf
- hyhhhyyhhhh
Älkä vaan istuko missään yleisillä paikoilla alushousuttomana.
- muorikkainen...
Hyvät naurut sain tästä!
- miten tämän kerrot
'uusix?
''Huivin kiedoin sykkyrään niskan ympärille, ja ei kun menoksi.
Illan tuuli olikin viileä, mutta napakka villaviitta piti kyllä tuulen loitolla. Miten mukavia ja huolettomia vaateparsia viitat ja ponchot onkaan, ei hihoja, eikä nappeja-- huolettomasti siihen pujahtaa tähän aikaan vuodesta. Legginsitkin on istuvia ja tyylikkäitä, pelkityneisyydessään.'' - meen kaffeelle ny
Kaulan ympärillekö toivot, mutta kun ne on samassa,..toinen etu ja toinen takapuolella,...mä kuolen nauruun !!!
PS. Olipa tarkka kopiointi pelkityneisyydessään :D))))- ◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊
Pukeutuminen on yleisesti järkevöitynyt viime aikoina.
Eikö nainen muka saisi ottaa kehityksen hyviä tuloksia kuten joustavia legginsejä omakseen? - Kuka kieltää?
Ennen aikaan sanottiin Pariisista, milloin naisella saa olla rinnat, milloin ei, tai "nyt saa naisella olla vyötärö!" taikka että hameen helman on oltava 28 cm lattiasta". Enää naurettavampaa ei voi olla.
Leveät housunlahkeet ovat nyt poissa muodista, ja se on hyvä! - Mitä ihmettä tehtiin sellaisilla purjeilla?
Ja joustavat housut ovat tulleet!
Sillä kovien, vetoketjullisten kangashousujen vyötärön on oltava juuri eikä melkein sopivan kokoinen.
(Ja malli kun sisällä vaihtelee jopa vuorokauden sisällä! )
- Jos vyötärö on housuissa liian iso, housut putoavat.
- Jos vyötärö on liian tiukka, housut kiristävät.
Mikä ihana helpotus onkaan joustavat housut, joilla voi istua ja seistä, syöneenä tai nälkäisenä ne sopivat aina just jetsulleen!
Naiset, jotka haluat vanheta "arvokkaasti", saavat tehdä niin!
- ◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊
En vaateta itseäni muita varten, vaatteet ovat palvelemassa ihmistä, joka niillä suojaa itseänsä kylmältä, liialta auringolta, sateelta...
Legginsit ja siisti pusero ovat hyvä asu!
Ne ovat mukavat, peittävät ja lämpimät. Sekä asialliset!
Naisen ei tarvitse pienennellä eikä peitellä peffaansa, se on nykyisin hyväksytty!
Nyt naisella saa olla peffa.
Nuorella naisella saa nyt olla myös vauvamasu.
Jotain hyötyäkin on 'prinsessa' Katesta, sillä hän on esitellyt avoimesti vauvamahaansa myös synnytyksen jälkeen, eihän se heti minnekään katoa.
Nainen on päästetty pannasta.
Tietenkin turha korostaminen on naurettavaa, esimerkiksi napa paljaana muutamia vuosia sitten
taikka tarkoituksellisesti rinnat puolimetriä näkyvissä.
Se ei ole normaalia. Se on naurettavaa.
Tuttavani sanoi minulle:
"On kiusallista istua vastapäätä metrossa, kun naisella on järjestetty tissit framille ikkään kuin tarjolle. Epäasiallista ja kiusallista."
Kenkien kanssa sama juttu. Ne ovat vain käyttäjäänsä varten.
Kamalia ovat ne hirveät jalkojen giljotiinit, mitä kenkäkauppojen ikkunoissa on näytillä.
Suojelkaa lastenlapsianne niiltä.
:) - "nykyisin hyväksytty
Tuo sanontasi paljastaa, että koska on muotia näyttää vauvamaha tai peffa peittelemättä, sen hyväksyt.
Kyllä naiset ja varmaan miehetkin myös vastakkaisen sukupuolen silmää miellyttäkseen pukeutuu.
Ja miksei ne tissit sitten saa olla framilla jos maha tai peffa saa olla.
Minä ainakin miehenä hyväksyn ja tykkään että tissit on hyvin kohotettuina ja tuettuina esillä.- ◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊
M ielestäni sinun mielipiteesi on oikea, samoin minun mielipiteenini on oikea. Molemmat katsovat asiaa itsensä läpi.
:)
- Metsien mies
Onhan siinä eroa, ei vatsa ole paljaana sentään, ei myöskään peppu. Miksi siis rinnat ovat paljaana, nehän ovat genitaaleja.
Latojan huomautus:
" Sukupuolielin eli sukuelin tai genitaali on keskeisesti lisääntymiseen erikoistunut tai siihen muuten tärkeänä liittyvä elin."- Tyylitaju on huipus-
saan usein julkisesti rohkeasti genitaalit tarjolle pantaessa
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013092517532349_uu.shtml
- väärää tietoa
Rintarauhaset eivät kuulu naisen genitaaleihin, miehilläkin ne ovat. Lisääntymiselimet ovat genitaalit.
- Olen nähnyt että
naisväki imettää lisäännyttyään vastasyntynyttään.
Ja kyllä olen niiden huomannut sukupuoli-aktissakin olevan keskeisessä asemassa.
Lainaus ylempää ketjusta « sukuelin tai genitaali on keskeisesti lisääntymiseen erikoistunut tai siihen muuten tärkeänä liittyvä elin.»
- fiiuliin*
Ihmettelen kuka ja miksi ei hyväksy legginsien käyttöä vanhemmilla ihmisillä
Minä olen käyttänyt niitä jo vissiin kymmenisen vuotta ja ollut kovin tyytyväinen,
Talvellekin vaan jalkaan, ja nilkkasukat myös ettei varpaat jäädy.
Vielä tämän vuoden kesänäkin osti parit uudet, ne on paljon käytännöllisemmät kuin sukkahousut.
.
Ja mikä ettei tunikan kanssa käytettynäkin ne olisi aika sipsakkaat. Ihan kiva linkki oli se Maailmankaupat -- on otettava huomena paremmalla ajalla ,kiinnostava lehti , kiitos Sini-sirkku.
Kiitos vaan, onhan se joskus kiva nähdä muiden maiden tuotteitakin, Indiskasta olenkin löytänyt kivan pöytäliinan, samoin kirpparilta mökkiaikoina pitsireunaisia käsinommeltuja kukkasomisteisia pöytäliinoja verannalle. Sinne ne sopivat viin söpösti:)
Vanhimman tyttäreni kanssa sovittiin juuri tulostaan ens'viikolla mamman hemmoteltavaksi muutaman päivän. Saadaan saunoa yhdessä, ja käydä vaikka ostoksilla jotakin mieluista hakemassa hänelle:D heippa,..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273683- 412509
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut382393Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82185- 381609
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 151552
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2861372- 1311365
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451305