parempi ruusu rintapielessä kuin jalassa

Minulla puhkesi ruusu viime perjantain ja torstain välisenä yönä. se alkoi ensin kovana kuumeena ja noin 14 tuntia myöhemmin alkoi oikeaan jalkaan ilmestyä punaisia laikkuja. olin perjantaipäivän kotona ja odottelin vaimoani töistä, koska olin niin kipeänä, etten voinut edes ajaa autolla terveyskeskukseen. koko kroppani oli alkuvaiheessa joka puolelta kipeä kuin olisi pampulla hakattu. kuume nousi iltaan mennessä 39,2:een. illalla kun olimme lähdössä päivystykseen kipu oli asettunut oikeaan polvitaipeeseen ja oikean jalan nivusiin ja tässä vaiheessa alkoi myös oikeaan sääreen ilmestyä punainen 15cm korkea ja 10cm leveä laikku, joka muuttui sittemmin melko nopeasti tummemmaksi. saavuimme päivystykseen illalla n. klo 21 ja verikokeisiin päästiin noin tuntia myöhemmin. puolen yön jälkeen pääsin lääkärin vastaanotolle ja ilmeni että crp oli ollut 171. nivusissa ja polvitaipeessa oli edelleen kova tuska ja lääkäri päätti varmistaa jottei olisi vain laskimotukosta ja tutkittiin ultralla ja siinä todettiin jotta imusolmukkeet ovat turvoksissa. tämän jälkeen lääkäri määräsi vielä ottamaan yhdet verikokeet ja sen jälkeen tiputettiin suoraan suoneen ensimmäinen annos zinacef antibioottia ja määrättiin joko valinnaisesti kotihoitoon ja kunnan tk-sairaalaan vuodeosastolle. ehtona oli vain se että kahdeksan tunnin välein oli oltava paikalla ottamassa antibioottiannaos suoraan suoneen. lauantai iltana alkoi kuitenkin minulla vasemman simän yläluomi kipeytymään ja mainitsin siitä samalla kun kävin ottamassa lääkeannoksen hoitajalta. vaiva vain paheni entisestään ja eilen maanantaina pääsin lääkärin vastaanotolle verukokeiden jälkeen ja suunniteltiin jatkohoitoa. kyselin häneltä että johtuuko tämä silmäsairaus tämän lääkkeen sivuvaikutuksista ja lääkäri kielsi välittömästi ettei sellainen ole edes mahdollista. pidin suuni kiinni vielä tässä vaiheessa, sillä olin lukenut lääkeinfosta vähän toisenlaista tietoa. lääkäri määräsi silmätippoja otettavaksi kuudesti päivässä ja sairaslomaa tähän päivään saakka. lisäksi hän kirjoitti e-reseptin alkavasta tablettikuurista. (kolmen viikon kefexcinkuuri) kävin eilen vielä illalla klo 22 ottamassa viimeisen suonensisäisen antibiootin ja sen jälkeen menin kotiin nukkumaan. aamulla kun heräsin niin huomasin että en saanut vasenta silmää enää kuin vähän raolleen ja päätin että kun nyt menen taas käymään labrassa ja hoitajan vastaanotolla niin kieltäydyn ottamasta enää zinacefia tai kefexiniä. tulostin lääkeinfon tuoteselosteen http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1710&i=GLAXOSMITHKLINE_ZINACEF ja iskin tämän pöytään ja sanoin että vieläkö väitätte, ettei tämä silmävaiva johdu tästä lääkkeestä. hoitaja kutsui heti lääkärin paikalle ja totesi heti, että tämä johtuu lääkkeen sivuvaikutuksista ja määräsi heti tablettikuurin eri lääkkeeeseen ja määräsi zinacefin injektiokuurin lopetettavaksi. serppi kävi korkeimmillaan 220:ssä ja putosi seitsemääntoista. sen tästä opin, että ei kannatte uskoa aina sinisilmäisesti kaikkea mitä lääkäri sanoo vaan kannattee kuitenkin vilkaista myös käyttöturvallisuusesitettä. tämän kefeksinin vaikuttava aine olisi ollut nimittäin sama. kieltämättä tehokas lääkehän tämä on kun tulehdusarvot tippui nopeaan tahtiin, mutta olisi myös tärkeää seurata myös sivuvaikutuksia. onko muilla ollut samoja ongelmia?
0242
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset

Vanhimmat

Ei vielä vastauksia

Aloittaja odottaa vastauksia. Kerro oma näkemyksesi ensimmäisenä.

Kommentoi aloitusta


kuilujulli kirjoitti:

Minulla puhkesi ruusu viime perjantain ja torstain välisenä yönä. se alkoi ensin kovana kuumeena ja noin 14 tuntia myöhemmin alkoi oikeaan jalkaan ilmestyä punaisia laikkuja. olin perjantaipäivän kotona ja odottelin vaimoani töistä, koska olin niin kipeänä, etten voinut edes ajaa autolla terveyskeskukseen. koko kroppani oli alkuvaiheessa joka puolelta kipeä kuin olisi pampulla hakattu. kuume nousi iltaan mennessä 39,2:een. illalla kun olimme lähdössä päivystykseen kipu oli asettunut oikeaan polvitaipeeseen ja oikean jalan nivusiin ja tässä vaiheessa alkoi myös oikeaan sääreen ilmestyä punainen 15cm korkea ja 10cm leveä laikku, joka muuttui sittemmin melko nopeasti tummemmaksi. saavuimme päivystykseen illalla n. klo 21 ja verikokeisiin päästiin noin tuntia myöhemmin. puolen yön jälkeen pääsin lääkärin vastaanotolle ja ilmeni että crp oli ollut 171. nivusissa ja polvitaipeessa oli edelleen kova tuska ja lääkäri päätti varmistaa jottei olisi vain laskimotukosta ja tutkittiin ultralla ja siinä todettiin jotta imusolmukkeet ovat turvoksissa. tämän jälkeen lääkäri määräsi vielä ottamaan yhdet verikokeet ja sen jälkeen tiputettiin suoraan suoneen ensimmäinen annos zinacef antibioottia ja määrättiin joko valinnaisesti kotihoitoon ja kunnan tk-sairaalaan vuodeosastolle. ehtona oli vain se että kahdeksan tunnin välein oli oltava paikalla ottamassa antibioottiannaos suoraan suoneen. lauantai iltana alkoi kuitenkin minulla vasemman simän yläluomi kipeytymään ja mainitsin siitä samalla kun kävin ottamassa lääkeannoksen hoitajalta. vaiva vain paheni entisestään ja eilen maanantaina pääsin lääkärin vastaanotolle verukokeiden jälkeen ja suunniteltiin jatkohoitoa. kyselin häneltä että johtuuko tämä silmäsairaus tämän lääkkeen sivuvaikutuksista ja lääkäri kielsi välittömästi ettei sellainen ole edes mahdollista. pidin suuni kiinni vielä tässä vaiheessa, sillä olin lukenut lääkeinfosta vähän toisenlaista tietoa. lääkäri määräsi silmätippoja otettavaksi kuudesti päivässä ja sairaslomaa tähän päivään saakka. lisäksi hän kirjoitti e-reseptin alkavasta tablettikuurista. (kolmen viikon kefexcinkuuri) kävin eilen vielä illalla klo 22 ottamassa viimeisen suonensisäisen antibiootin ja sen jälkeen menin kotiin nukkumaan. aamulla kun heräsin niin huomasin että en saanut vasenta silmää enää kuin vähän raolleen ja päätin että kun nyt menen taas käymään labrassa ja hoitajan vastaanotolla niin kieltäydyn ottamasta enää zinacefia tai kefexiniä. tulostin lääkeinfon tuoteselosteen http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1710&i=GLAXOSMITHKLINE_ZINACEF ja iskin tämän pöytään ja sanoin että vieläkö väitätte, ettei tämä silmävaiva johdu tästä lääkkeestä. hoitaja kutsui heti lääkärin paikalle ja totesi heti, että tämä johtuu lääkkeen sivuvaikutuksista ja määräsi heti tablettikuurin eri lääkkeeeseen ja määräsi zinacefin injektiokuurin lopetettavaksi. serppi kävi korkeimmillaan 220:ssä ja putosi seitsemääntoista. sen tästä opin, että ei kannatte uskoa aina sinisilmäisesti kaikkea mitä lääkäri sanoo vaan kannattee kuitenkin vilkaista myös käyttöturvallisuusesitettä. tämän kefeksinin vaikuttava aine olisi ollut nimittäin sama. kieltämättä tehokas lääkehän tämä on kun tulehdusarvot tippui nopeaan tahtiin, mutta olisi myös tärkeää seurata myös sivuvaikutuksia. onko muilla ollut samoja ongelmia?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu