epätodellinen tunne/ derealisaatio

OutoaOireilua

Moikka!

Pakko tulla tänne kertomaan tästä ihmeellisestä olostani, jos vaikka löytyisi muitakin kyseisestä oireilusta kärsiviä. Elikkä olen parikymppinen opiskelija ja nyt kuluneen kesän aikana mulle on alkanut ilmenemään epätodellista oloa. Sitä on vaikea selittää, tuntuu kuin ympäröivä maailma olisi unta/ omaa kuvitelmaa. Asioista on vaikea nauttia,koska tuntuu että eläisi jossain muualla kuin "oikeassa maailmassa". Joskus jos olen esim. ystävän kanssa ja meillä on hauskaa niin tämä epätodellinen olo unohtuu, mutta palaa päälle usein seuraavana päivänä. Tähän epätodelliseen oloon liittyy mulla sellaisia pakkoajatuksia eli jos mietin jotain aikaisemmin tapahtunutta tapahtumaa niin alan miettimään tapahtuiko se oikeasti.. (vaikka tiedän että se tapahtui) ja nämä ajatukset alkaa ahdistaa, koska alan uskomaan niihin ja tästä syntyy noidankehä. Ahdistavat ajatukset lisää epätodellisuuden tunnetta.
Ja mitä enemmän ajattelen tätä epätodellista tunnetta niin sitä enemmän ahdistaa.
Tiedän että olen täällä, mutta silti ajattelen että "olenko sittenkään tässä maailmassa".
Toki on parempiakin päiviä, jolloin tätä ei edes ajattele. Toivottavasti tämä tunne lähtisi pois, kun opiskelut alkavat ja elämään tulee lisää sisältöä.
Onko muita kohtalontovereita?

17

5430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liisakoko ihmemaassa

      Varmaan jokaisella on ajottain tuollaisia tuntemuksia. Jotain psyyken väsymistä tai turhautumista se kai on. Hyvä että itsekkin uskot ja ymmärrät, että se on vain psyyken harhaa - ei todellisuus.
      Jos liikaa vaivaa niin juttele ammattilaisen kanssa.

      • Pakkoajatukset pois

        Huuhaauskottelupuheesi ovat vain sanahelinää. Nuo "ammattilaiset" eivät voi sinua auttaa. Kyseessä on henkinen oirekuva, jota ei hoideta ruumiillisesti, siis kirjoittelemalla ssri-murhapillereitä potilaille ja juoksuttelemalla sairaita ihmisiä hölömölö-tapaamisista toisiin.