Tässä lista omistamistani autoista ja vaihteistoon liittyvät viat. Manuaaleissa kovasti vikoja, automaatit senkun porskuttaa...
Corolla manuaali
- synkrot lopussa, vaihdettu käytetty loota, siinäkin synkroissa vikaa
- kytkin luisti, kytkinlevy vaihdettu
- vaijeri katkesi
Fiat 131 manuaali
- laakerivika, vaihdettu käytetty loota, siinä synkrovika
- kytkin luisti, kytkinlevy vaihdettu
- jumittava vaijeri vaihdettu
Datsun 100A manuaali
- laakerivika, vaihdettu käytetty loota
- pääsylinteri vuoti, tiivistesarja
- poljinsylinteri vuoti, tiivistesarja
- levyn kitkapinnat irti
VW Golf manuaali ok
Corolla manuaali
- synkrovika, ei toimenpiteitä
Volvo 242 automaatti ok
Accord puoliautomaatti ok
Accord manuaali ok
Citroen BX manuaali
- painelaakeri läpi levyjousesta
Accord manuaali ok
Civic puoliautomaatti ok
Accord puoliautomaatti ok
Volvo 760 automaatti ok
Mazda Xedos 9 automaatti ok
Volvo V70 automaatti ok
Em Hondan puoliautomaateissa on automaatin tapaan momentinmuunnin, mutta pitää kepistä käskyttää isommalle tai pienemmälle.
Manuaalivaihteiston kesto
16
803
Vastaukset
- ei vikaa, vikaa
On tainnut olla käyttäjässäkin vikaa. Minulla on ollut omia autoja vuodesta 1972 saakka, eikä yhdessäkään ole ollut ongelmia vaihteiston kanssa. Muutama kytkin on vaihdettu ja automaatteihin öljyjä. Sinä kaikki.
- luottotekniikkaa.
LIenet ajanut uudenkarheilla autoilla. Kun olen saman ajan ajanut vanhoja käytettyjä, niin on pitänyt 2-3 kytkintä vaihtaa, ainakin kerran on mennyt kytkinvaijeri ja parista laatikosta on laitettu joku laakeri sekä ykkösen synkrot.
Tosin autot ovat olleet 200 - 300 tkm ajettuja, joten ei mitään poikkeuksellista.
Noi oli kaikki niitä euroautoja. Sitten siirryin japseihin.
Mazdalla meni 250 tkm ilman huolia. Vedin 10 kesää asuntovaunuakin eikä vaihteitossa tai kytkimessä ollut mitään ongelmia.
Nyt on alla Aisin automaatti ja se on pelittänyt kiitettävästi pelkillä öljynvaihdoilla niin että kesällä räpsähtää 400.000 mittariin. Seuraavakin on varmuudella automaatti.
- Kehno provo
Automaattivaihteistot kestävät 100-200 tkm ajosta riippuen. VW DSG:t kestävät huonoimmillaan alle huoltovälin. Manuaalivaihteistot kestävät lähes aina koko auton käyttöiän. Kytkimen uusiminen pitää kuitenkin tehdä 300-400 tkm välein.
- ei vikaa,vikaa
Nykyiseen automaattiin on tuo 200.000 täyttynyt jo. Silti se toimii, kuten pitääkin. Kunhan huolehti säännöllisetä öljynvaihdosta, ei vaihteiston kanssa ole enempää huolta, kuin manuaalistakaan.
- Kylä kestää
Automaatti meinaan: vokkelolla ikää 25 v ja ajettu >420000 km ja hyvin vielä pelaa.
- aina on kestänyt?!
Kylä kestää kirjoitti:
Automaatti meinaan: vokkelolla ikää 25 v ja ajettu >420000 km ja hyvin vielä pelaa.
Toiset kestää ja toiset ei, vittuako sen väliä joittenkin ikivanhojen romujen väliä?
- Vaihtamatta paras
Volvossa kesti tomaattiloota lähes 600000km, eli taitaapa riippua käyttäjästä.
PS. Ajelen myös renkinä taksia, eipä nekään ole hajonneet, 3 vuotta ja noin 300000km, tosin ovat olleet Mersuja ja Volvoja.
- autoinsinööri
Jos manuaali aski hajoaa, vika on ajajassa. Vedetään vaunua isolla vaihteella jurraten, kaupungissa ajetaan 6-vaihteella pienillä kierroksilla jne..
Kytkinongelmat kielivät samaa, eli vika on penkin ja ratin välissä.
Ajotavat uusiksi ja katse peiliin. - ei multimodelle
Toyota "multimode" laatikko, eli se puoliautomaatti. Hajottaa kytkinlevyn 25-50tkm jos vähänkin kaupunkiajoa.
Älkää missään nimessä ostako.- mocatronic
Sehän on aivan 7-vaihteisen DSG:n veroinen. Kysy vaikka Tukholman taksikuskeilta, joille vaihdettiin takuuna monta DSG-lootaa.
- gs birotor
mocatronic kirjoitti:
Sehän on aivan 7-vaihteisen DSG:n veroinen. Kysy vaikka Tukholman taksikuskeilta, joille vaihdettiin takuuna monta DSG-lootaa.
Kerrotko vielä tarkemmin tuosta viasta ja oliko asia aivan noin yksinkertainen?
- 7+6=?
Mjaah, pari noita oli ennen nykyistä hybridiä. Yli 70000 km kummallakin ongelmitta. Suurin osa kaupunkiajoa.
- Jamppaliini
Pidät varmaan jalkaa kytkimen päällä ajaessasi, minulla ei ole 50 vuoden aikana yhtäkään kytkin tai vaihteistoremppaa ollut manuaaleissa.
- että sikäli
No eihän polkupyörissä mitään kytkimiä eikä vaihteita ollutkaan.
- ihkua juu
Corollapapoillakaan ei ole koskaan ollut ongelmia kytkimen keston kanssa, sillä he vaihtavat uuteen Corollaan 2-3 vuoden välein ja kilsoja on tuolloin 30-40tkm ja maine hyvänä auton jatkuu
- toyotero 32v
ihkua juu kirjoitti:
Corollapapoillakaan ei ole koskaan ollut ongelmia kytkimen keston kanssa, sillä he vaihtavat uuteen Corollaan 2-3 vuoden välein ja kilsoja on tuolloin 30-40tkm ja maine hyvänä auton jatkuu
Jep, jep ja välirahaa tarvitaan se 2500e, ei harmitakin volkkarikuljettajaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818