Mikä verensokerimittari luotettava?

Annina80***

Hei!
Haluaisin tietää minkämerkkinen verensokerimittari teillä on käytössä? Ja minkä olette hyväksi ja luotettavaksi havainneet?
Itselläni ollut Arkray, mutta siihen ei taida saada liuskoja enää mistään?
Joten mitä voisitte suositella, jotta mittaustulokset olisivat mahdollisimman tarkkoja.

9

4957

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • D1.

Uskoisin että ne mitä Suomessa yleensäkin on myytävänä, lienevät yhtä luotettavia kaiken kaikkiaan. Ja ainakaan D1:en ei kannata ostaa muita kuin niitä joihin omasta hoitotarvikejakelusta saa ilmaiset liuskat. Tai toki jos on pinkka kunnossa ja kantsii ite ostaa niin sitten.....

• Näillä mennään

Kaikki tunnetut merkit ovat luotettavia, ainahan voi löytyä maanantaikappaleita tai mittarivirhe onkin siellä lähempänä sallittua -20%.

Itse käytän terveyskeskuksesta ilmaiseksi saamaani mittaria, tällä hetkellä Accu-Chek Aviva Nano kun vanhaan maahantuojalta ilmaiseksi saatuun Accu-Chek mittariini ei saanut enää liuskarumpuja hoitotarvikejakelusta.

Paras vaihtoehto on todellakin sellainen johon saa omasta terveyskeskuksesta ilmaiset mittausliuskat ja lansetit.

Välillä käytössäni oli Precicion Xceed (nykyisin eri niminen) mutta sen mittausliuskoissa oli useita toimimattomia liuskoja (onneksi sain liuskoja aina lisää kun pyysin). Tuo mittari on siitä kätevä että sillä voi mitata ketoaineitakin jos on tarve (eri liuskat).

• Annina80***

Kävin hakemassa tänään tarvikejakelusta tuon Accu-Chekin Avivan ja testasin oman Arkrayni kanssa samasta pisarasta. Vanha näytti 7.1 ja uusi vain 6.3. Jotta sehän olis parempi suunta jos uusi vain näyttää todellisia tuloksia.
      Onhan se totta, että ilmaisliuskat kannattaa hyödyntää ja kallista on itse ostettuna kaikki.
      Mutta sitten jos ajatellaan, että on on Mody-diabetes ja jos esimerkiksi on raskaana, niin tasapainon pitäisi olla niin tarkka, että ei huvita mittari joka näyttää mitä sattuu.
      Kuitenkin tuosta ilmaisjakelun mittarista olen kuullut paljon huonoa, joten edelleen kiinnostunut kuulemaan mikä kenenkin mielestä on hyvä mittari.

• Näillä mennään

Jos epäilet mittarin tarkkuutta, testaa se testinesteellä. Mittarin ikääntyessä se voi alkaa näyttämään virheellisiä lukemia. Minulla on vanhassa mittarissani vielä keskeneräinen (yli-ikäinen) liuskarumpu, mutta sekin näyttää 2-3 kymmenyksen tarkkuudella samoja lukemia kuin uusi Aviva Nano.

• sterna

Ostin Accu Chek Performa mittarin ja olen käyttänyt sitä vähän yli viikon. Mittaamani arvot ovat tuntuneet oikeilta, paitsi eilen kun mittasin, niin sain arvon 7,7, joka tuntui aivan liian korkealta, toistin mittauksen 15 minuutin kuluttua ja sain arvon 5,5, joka lienee lähellä totuutta. Voiko mittausliuskoissa olla todellakin tuollaisia eroja? Ei oikein vakuuta nämä liuskat.

• Terttu.Tampereelta
    • sokrunen

Sokerimittareissa paljon hajontaa. On Call ainakin näyttää paljon pienempiä lukemia kuin mitä todelliset sokerit on. Huom. oikein mitattuna. Ottaa todella aivoon kun mittari näyttää aivan eri lukemia kuin labra.

• Kannattaa_tarkistaa

Kotikäyttöön tarkoitetuissa mittareissa sallitaan plus-miinus 20% virhenäyttämä. Suuret valmistajat pyrkivät pitämään tuon virhelukeman laadunvalvonnalla pienempänä. Oman mittarin virheen voi tarkistaa välittömästi ennen tai jälkeen labranäytteen ottamista sormenpäästä vaikkapa labran odotushuoneessa. Kun vielä mittauksen toistaa useammalla labrakäynnillä ja mittauksia tekee useamman, näkee onko oman mitarin virhe kuinka suuri ja pysyykö se vakiona. Jos mittauksissa on runsaasti hajontaa, eikä mittaria pysty kalibroimaan, se kannattaa vaihtaa (mittarit ovat halpoja).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7105
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3978
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      50
      3428
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2756
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2157
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      43
      2112
    Aihe