Kokemusta kurinpidosta koulussa?

Äitee13

Onko oikein, että opettaja tarttuu opiskelijan vaatteisiin kun opiskelija yrittää lähteä ulos luokasta? Entä kun sama opettaja tarttuu toista opiskelijaa takaa paidasta kiinni ja töytäisee ulos luokasta niin että opiskelija kaatuu?

4

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äiti hyvien lasten

Tähän on mielestäni aika kattava vastaus tuolla Nuoret/koulu -palstalla.

• Ongelmana opettajat

No ei ole. Ilmoitus v aan reksille tai poliisille. Käsiksi ei saa käydä.

Miksi koulussa saisi jos ei kotonakaan?

On hulluiksi menny nyky opettajat, kun muuhun ei pysty agressivioitaan purkamaan, niin lapsiin pystyy, heitä opet pitää varmaan nyrkkeilysäkkeinä.

Kuka uskaltaa enää laittaa lapsiaan kouluun kun turpaan tulee syyttä???
      Hui kauhee. Opeiksi valikoituu aina ongelmallisia ihmisiä.
      Suosittelisin psykologisia tekstejä joka viikko opettajille. Pakollisia siis.

• Huoltaja kolmelle

Riippuu vähän tilanteesta. Jos oppilasta on kielletty poistumasta, opettaja saa mielestäni estää poistumisen. Opiskelijoita ei yleensä tarvitse estää poistumasta luokkatiloista, koska tuolloin kyseessä ovat jo peruskoulunsa päättäneen ja jatko-opintoihin suuntautuneet opiskelijat, jotka tajuavat oman etunsa.

Tuo paidasta tarttuminen ja töytäiseminen tarvitsee myös enemmän taustatieotoa, miksi oppilaan poistumista luokasta piti jouduttaa? Onko oppilaalla fyysinen este poistua luokasta normaaliin tahtiin ja oliko tämä myös osasyynä kaatumiseen.

Silloin kun olin itse koululainen, opettaja saattoi poistaa häiritsevän oppilaan luokasta ihan kunnon niska-pers´-otteella. Nykyään tätä otetta käyttävät "ei toivottuihin" asiakkaisiin ravintoloiden portsarit. :D

• Sohvi^*

Miksi opiskelija yrittää lähteä kesken tunnin pois luokasta?
      Ei niin voi käyttäytyä. Lähdetäänpä tarkastelemaan asiaa tältä suunnalta.
      Onko oikein, että opiskelija poistuu oppitunnilta?

Miten tällaisia konflikteja yleensä voi tulla, jos oppilaat istuvat pulpeteissaan ja opiskelevat, niinkuin hyvä tapa on?!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2518
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1781
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      39
      1487
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      123
      1466
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      169
      1308
    6. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      157
      1268
    7. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1260
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1198
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1138
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      53
      1039
    Aihe