Minun elämäntyylini ei vain sovi sinne. Ei ole motivaatiota, en jaksa lukea kokeisiin, en jaksa panostaa enkä ottaa tosissaan. Voiko lukion tässä alkuvaiheessa vielä lopettaa ja mennä amitsuun? Suurin osa kavereista on täällä, mutta ei tästä oikeasti tule lasta eikä paskaa...
Lukio menee päin persettä...
10
689
Vastaukset
- qeqwqweqwe
Juu, mikään ei estä vaihtamasta amikseen.
- huoh......
kannattaa harkita jos oikeasti ei kiinnosta! itse lukion kolmannella olen nyt ja on ollut sanonko mitä tämä koko lukio aika! en itsekkään jaksa tehdä läksyjä en lukea ja ylppäritkin tulee menemään päin mäntyä... ja huonointa tässä on se että minä joka myös vihaa opiskelua joudun jatkamaan sitä koska mitäs minä lukio papereilla... huoh... mietin itse usein että voikun olisin vaihtanut.. tosin minulla on muitakin ongelmia henk.koht elämässä... mutta kannattaa oikeasti punnista eri vaihtoehtoja! älä jää sinne jos tuntuu pahalta tai ei omalta jutulta! ja kyllä ne kaverit silti pysyvät vaikka koulua vaihtaisit kunha pysyt yhteyksissä se on itsestä kiinni ja uusia kamuja saa aina kunhan on avoin :) tsemppiä
- vcvcvcvcvc
Periaatteessa en millään haluaisi jättää tätä, olen aika huono tutustumaan uusiin ympäristöihin ja ihmisiin, mutta alkaa lukion painolasti jo nyt vituttamaan se kun tykkää eräästä tytöstä tosi kauan, niin lähteminen voisi auttaa senkin asian voittamista. Katson nyt miten eka koeviikko menee (johon en ole lukenut), jos menee ihan päin mäntyä, niin pitää varmaan mennä amitsuun.
- Lukiossa mieki oon
vcvcvcvcvc kirjoitti:
Periaatteessa en millään haluaisi jättää tätä, olen aika huono tutustumaan uusiin ympäristöihin ja ihmisiin, mutta alkaa lukion painolasti jo nyt vituttamaan se kun tykkää eräästä tytöstä tosi kauan, niin lähteminen voisi auttaa senkin asian voittamista. Katson nyt miten eka koeviikko menee (johon en ole lukenut), jos menee ihan päin mäntyä, niin pitää varmaan mennä amitsuun.
Toinen vaihtoehto on, että katot lukioo ekan vuoden. Ja yrität patistaa itsesi lukemaan edes vähän. Jos eka jakso meni männikköön, niin uusi jakso on uusi mahdollisuus. Ens syksynäkin ehtii siirtyä toiseen kouluun ja ei ehkä jää harmittamaan liian pikainen päätös. Ja yks vuosi on lyhyt aika. Se menee toooosi nopeesti, jopa lukiossa. :)
Päätitpä mitä tahansa, niin tsemppiä sulle!
- Reaalimaailmasta
Amiksessa opettajat tosiaankin laittavat silmät kiinni ja antavat alimman hyväksytyn arvosanan myös niille vökälehtijöille, joiden motivaatio on yltänyt läsnäoloon. Duuniahan ei tuollaisella amispaperilla ja etenkään suhtautumisella saa, mutta se taas on toinen juttu.
- epuön
Lukiopaperit on opiskelun jatkamiseen, työhakemuksissa niillä voi pyyhkiä perseen. Amispapereilla voi mennä joko töihin tai AMK.
- Reaalimaailmasta
epuön kirjoitti:
Lukiopaperit on opiskelun jatkamiseen, työhakemuksissa niillä voi pyyhkiä perseen. Amispapereilla voi mennä joko töihin tai AMK.
Luuletko, että etenkään nykytilanteessa yksikään työnantaja haluaa amiksesta osaamattomia ja perässävedettäviä kiusakseen? Se siitä töihin menemisestä.
Ja luuletko, että amk-opiskelu olisi vähemmän teoreettista kuin lukion? Eikä amk-opintoihinkaan päästä amiksen p-skapapereilla.
Jos ihminen haluaa opiskella ja etenkin päästä töihin, intoa ja motivaatiota tarvitaan polusta riippumatta. Jos näitä ei löydy, niin on viisainta jäädä kotiin vökälehtimään ja totuttelemaan niukentuvalla perusturvalla elämiseen.
- 18+20
Kannattaa ainakin 2 jaksoa lukiossa olla, ennen kuin vaihat amikseen tai lopetat.
Ite oon nyt abi, ja keskiarvo 6. Tippunu 2 numeroa, ja todellakin vaihtaisin amikseen jos voisin mennä ajassa taaksepäin.
En oo tehny lukiossa mitään, ja nyt YO kokeista paras arvosana tulee varmaan olemaan reaalin M tai E, jonka voisi ihan nyt lukemalla saada.
Muuten on kyllä ihan perseelleen mennyt. En ole koulussa tehnyt mitään, ja itkeny vaan himassa teini angstia yms.- qeqwqweqwe
Tämmöstä justiin kauhistelen. Kituutan itteeni lukiossa ja tulee kauheet masennukset taas menneisyydestä että miksi en mennyt amitsuun, tulevaisuus näyttää entistä synkemmältä ja ajaudun vain muistelemaan vanhoja hyviä aikoja, niinkuin jo nyt teen.
- Anonyymi
Kirjotan tätä nyt aika myöhässä:), mutta onko kenelläkään mitään AITOJA VINKKEJÄ, miten saada lukio takas kärryille, koska mulla ei oo vitun vittuakaan motivaatiota. Oikeestaan koskaan ollu, mutta sen tiiän, että lukiosta mun on pakko valmistua. Ja oon siis nyt kakkosella. Ykkönen meni aivan päin vittua ja vissiin kakkonenki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 795367
- 824331
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.3784273Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi4943814- 1503411
- 483034
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.542835- 232738
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192316- 522211