Mietin vain, että noudattavatko kaikki orjallisesti kieltojaan? Itse olen muutaman kerran autoillut. Kortti siis on, mutta lekurin kielto vielä. Poliisilla siis ei ole tietoa kiellostani. Jos sattuisi kolari, lääkärin vaitiolovelvollisuus ei varmasti pätisi ja tieto vuotaisi vakuutusyhtiöön?
Enkä kaipaa haukkuja bussiyhteyksien ääreltä, en todellakaan kevyin mielin tai ilman hyvää syytä riko kieltoa. Ennen diagnoosia ajelin ainakin pari vuotta, vaikka pieniä kohtauksia oli,jopa ratin takana.
autolla ajaminen
4
298
Vastaukset
- Hugo.
No tiedän, että lääkärillä on ilmoitusvelvollisuus poliisille ja olet varmaan saanut myös siitä kirjeen ja joudut toimittamaan poliisille lausunnon.
Senkin tiedän, että moni ei noudata ajokieltoa ja osa jättää menemästä lääkäriin epilepsian takia, koska menettäisi ajokortin... tosin sama asia on mm. huumeiden käyttäjillä. Ajavat autoa ja eivät käy lääkärissä, koska on ainakin riski, että paljastuu käyttäjäksi. - rentunruusutk
Siis miksi ihmeessä saa ajokiellon, itse hankin ajokortin sairatettuani yli 20 vuotta, sain lääkärin lausunnon, jossa piti käydä 5 vuoden välein tutkimuksissa, mutta se lausunto peruttiin kun kohtaukset pysyvät lääkityksellä kurissa. Ei kukaan ole koskaan sanonut että en saa ajaa.
- Hugo.
Jos kohtaukset pysyvät kurissa, niin mitä syytä olisi ajokieltoon? Aloittajalla kuitenkinkin pieniä kohtauksia jopa auiton ratissa. Tilanteesi eroaa mielestäni täysin aloittajan tilanteesta. Tai täysin ja täysin... epilepsiaahan meillä, mutta sinulla pysyy kurissa.
Tilanteesi on täten aivan eri kuin kohtauksia saavalla.
- tiitukka8
Itse ajoin,vaikka ajokielto oli päällä. Se oli aikaa jolloin en vieä itse hyväksynyt sairauden tuomia rajoituksia (autolla ajo.) Enköhän juuri silloin saanut poissaolokohtauksen joka johti siihen että olin lyönyt kaasun pohjaan ja ajauduin tieltä ulos ja ajoi päin puuta. Heräilin siihen kun joku koputti auton ikkunaan...havahduin ja tajusin samantien mitä oli tapahtunut,muistin nimittäin autan ja tieisn että kohtaus tulee mutten ehtinyt jarruttaa.
Pian paikalla oli poliisit,ambulanssi ja kaverit. Poliiseille sanoin että tie oli liukas ja sohjoinen (onneksi ei ollut kesä.) Tieto epilepsiastani ja ajokiellosta ei kantautunut poliiseille,sain sakot liikenteen vaarantamisesta ja vakuutusyhtiöltä rahat kun auto meni lunariin.
Tänä päivänä olen kiitollinen etten noina päivinä tappanut muita tai itseäni. Nykyään autolla ajo jännittää joka kerta vaikka kohtauksia ei ole ollut 5 vuoteen,kiitos leikkauksen. En usko että minusta koskaan enää tulee sellaista itsevarmaa kuljettajaa kun joskus olin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559