Eli alle viikko sitten ihotautilääkäri määräsi minulle lievään akneen Tetralysal 300 mg tabletteja otettavaksi 2 kertaa päivässä ja lisäksi Avitcid 0,025% voidetta.
Ongelma tuli parissa päivässä. Iho alkoi hilseilemään niin paljon että koulussakin nolotti olla kun kun kaikki vahtasi. Kosteusvoidetta en pysty naamaani pistämään, koska se alkaa polttamaan niin paljon, että kyyneleet tulee silmiin ja on heti pestävä pois vedellä, joka kirvelee myös.
Käytin Avitcidia tosiaan joka ilta, mutta nyt en ole ottanut sitä enää kahteen päivään ja iho hilseilee vieläkin. Luulin että se hilseili voiteen takia mutta hilseileekö se Tetralysalistakin?
Vaihtoehdoksi Avitcidille minulle määrättiin Skinoren -voidetta. En ole vielä käynyt sitä ostamassa mutta onko kellään kokemuksia siitä? Hilseileekö/ärsyttäääkö se naamaa yhytä paljon kuin Avitcid?
Tarvitsen neuvoja kiitos!
Ongelma tuli parissa päivässä. Iho alkoi hilseilemään niin paljon että koulussakin nolotti olla kun kun kaikki vahtasi. Kosteusvoidetta en pysty naamaani pistämään, koska se alkaa polttamaan niin paljon, että kyyneleet tulee silmiin ja on heti pestävä pois vedellä, joka kirvelee myös.
Käytin Avitcidia tosiaan joka ilta, mutta nyt en ole ottanut sitä enää kahteen päivään ja iho hilseilee vieläkin. Luulin että se hilseili voiteen takia mutta hilseileekö se Tetralysalistakin?
Vaihtoehdoksi Avitcidille minulle määrättiin Skinoren -voidetta. En ole vielä käynyt sitä ostamassa mutta onko kellään kokemuksia siitä? Hilseileekö/ärsyttäääkö se naamaa yhytä paljon kuin Avitcid?
Tarvitsen neuvoja kiitos!
Vastaukset 1
Vanhimmat
Ainakin minulla ärsyttää mutta siihen tottuu rosacea ei häivy voiteet ja tetralysal autaa kun on pahimmillaan.