Miksi tietokoneissa on sellainen periaate että yhdellä pienellä mitättömällä klikkauksella jos käyttäjä ei ymmärrä vaikeaselkoista kysymystä oikeen niin käyttäjä voi tehdä koneelleen suuren virheen joka on erittäin vaikeaa korjata.
Eli henkilö joka ei ole tietokonenörtti tekee sellaisen vahingon jonka vain asiantuntija voi korjata.
Miksi on niin. Esimerkiksi kone saattaa kysyä. Hyväksytkö muutoksen. Jos hyväksyt niin tapahtuu kauheita.
Kummallista
4
161
Vastaukset
- oma vikasi
Miksi hyväksyt, jos et tajua, mitä sen seurauksena tapahtuu?
Ongelma olisi huomattavasti lievempi jos konetta käytettäisiin aina vain peruskäyttäjän oikeuksilla, mutta tätä ainakin Microsoft pitää liian "vaikeana".
- ' ' ' ' '
Niin eikös tämä liity ennemminkin käyttöjärjestelmään kuin itse tietokoneeseen. Eikä varmasti edes kaikkiin käyttöjärjestelmiin.
Mutta kuten nimimerkki "oma vikasi" sanoi: jollet ymmärrä mitä sinun pitäisi hyväksyä, ÄLÄ HYVÄKSY. Vähän sama kuin miksi käynnistät auton jos moottori valo palaa.
Noh siksi kun en ymmärrä syytä ja tarvitsen juuri nyt autoa.
Ja totta että käyttäjän on lähes mahdotonta tuhota kone valinnoilla. Itse tietokoneen osat siis ovat ehjiä edelleen vaikka Windows ei käynnistyisikään. Käyttöjärjestelmän kaatumisen kyllä voi tehdä.
Yleensä jos tulee jotain dramaattista koneelle viedään se huoltoon, varsinkin jos on poropeukalo tietokoneen käytössä. Mutta ei kun se maksaa ja itse täytyy yrittää korjata kunnes kone on totaalisen jumissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S607454- 1294190
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.293542- 212908
- 272503
- 232452
- 252050
- 472040
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3732022- 321958