Tottunut olemaan yksin?

Yksinliiankauan?

En ole varma mihin kategoriaan tämä kuuluu joten kirjoitetaan nyt tänne:

Olen ollut yksinäinen vuodesta 2009 eli 4 vuotta ilman kavereita. Ikääkin on jo kunnioitettavat 25v. Enkä ole myöskään koskaan seurustellut. Luonteeltani olen hiljainen ja ujo. Olen siis miespuolinen.

Kun naiset/miehet ovat alkaneet tekemään tuttavuutta minuun niin jollain tasolla ahdistaa se chatissa jatkuva pyöriminen. Se myös ahdistaa ja "pelottaa" mitä sitten kun en enään keksi mistä puhua tms. Tuntuu että kaverisuhteen hankkiminenkin on vaikeaa ja ahdistaa.

Minulla on taustalla vaikea sosiaalistentilanteiden pelko jonka vuoksi alunperin hylkäsinkin kaverit. Nyt minulla on kuitenkin lääkeet tuohon vaivaan jotka auttavat melko hyvin.

Siis kysynkin - johtuuko tuo ahdistus siitä sosiaalistentilanteiden pelosta vai olenko vain tottunut olemaan yksin? Minä tosiaan viihdyn omissa oloissani.

Jos joku ehdottaa esim. tapaamista irl niin menen jotenkin paniikkiin ja "lukkoon"...Alan keksimään tekosyitä miksi ei voitaisi tavata. Kai sitä pelkään että jos ei keksi puhuttavaa kun on ollut niin kauan yksin.

3

444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MieVaanTäällä

Varmaan molempia. Jos ei oo ollu kavereita pitkään aikaan niin olishan se varmasti ahdistavaa yhtä-äkkiä tuosta vaan tavata joku, kun on tottunut olemaan yksin.

Toisaalta tuohan sitten kuullostaa sosiaalisten tilanteiden pelolta että ahdistaa tavata ihmisiä koska pelkää ettei keksi puhuttavaa.

Minkäslaista tuo alkuperäinen sosiaalisten tilanteiden pelko oli, ahdistiko silloinkin että et keksi puhuttavaa?

Toivotttavasti löytyy kavereita, ja kyllähän löytyykin kunhan rohkenet tapaamisiin. Ja eihän kaikkien tarvitse olla puheliaita, on vaan rauhassa mikä on!

• Yksinliiankauan?

Kiitos kun vastasit. Tuo on kyllä totta että jos on tottunut yksinäisyyteen niin on se aika outoa jos sinulla onkin yht'äkkiä kavereita.

Kyllä varmasti mukanakin on tuota sosiaalistentilanteiden pelkoa mutta luojan kiitos minulla on lääke siihen joka auttaa melko hyvin. En enään mm. pelkää kauppaan menemistä tai kelassa tai työkkärissä asioidessa. Ennen tärisin kauhusta, sydän hakkasi, hikoilin hirveästi. Nyt nuo kaikki oireet ovat poissa.

Siis tosiaan tuo sosiaalistentilanteiden pelko ilmeni myös sillätavalla jos esim. kaveriporukkaan tuli edes muutama vieras ihminen niin koin oloni erittäin ahdistavaksi ja epämukavaksi. Ei oikein keksinyt sanoa mitään, muutuin todella hiljaiseksi ja sulkeutuneeksi. En edes kaveriporukan kanssa puhunut mitään.

Eikä ole enään paikkoja mistä hankkia kavereita. Ja tutustuminen uusiin ihmisiin tuntuu ahdistavalta... Kait sitten täytyy elää loppuelämä yksin.

• ei ketään missään

Voin lohdutukseksi kertoa että itse olen myös ollut yksinäinen myös vuodesta 2009 kun erosin silloisesta poikaystävästäni. Olen sosiaalinen, en pelkää ihmisiä mutta olen pettynyt ihmisiin, ystäviin. Lamput on sammuneet. Tekstailen kaverilleni iloisesti mitä hän tekee, sanoo "soitellaan"...kirjoitan facebookissa kaverilleni mitä tämä tekee, ei vastaa vaan poistuu paikalta. Olen kyllästynyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5822
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4374
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2961
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1559
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      66
      1301
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1206
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe