Toivottavasti joku auttaa minua!
Suoritin juuri virustorjuntaa - ohjelmana Norton 360 -, kunnes huomasin koneen alakulmassa oranssin huutomerkin. Avasin hätääntyneenä virustorjunnan, joka ilmoitti, että virustorjuntaohjelma pitää ajaa loppuun jv-tilinä muka jonkun havaitun viruksen takia. Niinpä sitten keskeytin virustorjunnan, ja menin äkkiä jv-tilille. Sen kautta Norton teki pikatarkistuksen ja poisti viruksen.
Sen jälkeen menin takaisin tavalliselle käyttäjätilille. Katsoin karanteenista, että sinne ei ole viety yhtäkään virusta, eikä myöskään mikään virus tarvitse jatkotoimenpiteitä.
Nyt minulla pyörii virustorjunta taas tällä tavallisella käyttäjätilillä.
Osaako kukaan viisaampi sanoa, mitä tämä kaikki tarkoittaa?
Tarvitsen apua!
5
108
Vastaukset
Norton voi olla poistanut koko haittaohjelman myös karanteenista. Eli katso myös kaikki historiatiedot Nortonin asetuksista sillä siellä pitäisi näkyä että mistä haittaohjelmasta oli kyse.
- Virus vai ei?
Ainut, minkä sieltä löysin, oli "Tracking cookie", eli ilmeisesti siis seurantaeväste. Niitä tosin on löytynyt aiemminkin, mutta tuollaista ilmoitusta ei ole ennen tullut..
Pitäisikö minun muuten jatkossa tarkistuttaa virustorjunta jv-tililtä..?
Tai ainakin välillä ajaa Norton JV tilin oikeuksilla normaalissa tilissä. ( Tapahtuu painamalla hiiren oikeata painiketta Norton pikakuvakkeen päällä ja "suorita järjestelmänvalvojana".
- Virus vai ei?
OK, tuo olikin hyvä neuvo! :) Ilmeisesti sitten uskaltaa myös surffailla samalla, kun virustorjuntaohjelma pyörii? Normaalitilistä kun kuitenkin on kyse.
Uskaltaa hyvinkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457432
- 324098
- 573635
- 503140
- 172826
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons522376- 532327
- 432268
- 372258
- 162246