Oon 15 vuotias tyttö. Mun leposyke on koko ajan 90-100 välillä. Isän puolella on ollut jotain sydän sairauksia. Itse mittaan usein verenpaine mittarilla. Ala- ja ylä paine on kuitenkin aina suht normaali. Lääkärissä olen käynyt, vaan eipä se mitään sanonut. Pitäiskö mun huolestua oikeen tosissaan?
Korkea syke?
7
632
Vastaukset
- 8+18
Ei korkea lepopulssi ole sairaus, jos se on kuitenkin alle 100. Oletko varmasti ollut riittävän pitkään (30 min) levossa suuremman rasituksen (kävelylenkki jne.) jälkeen ennenkuin mittaaat pulssin? Korkea lepopulssi voi olla täysin normaali tilanne, mutta lepopulssia nostavat mm. "ylikunto", kuume, runsas kahvinjuonti, huono fyysinen kunto, anemia jne..
- kotkotkoot
otatko pulssin ennen ylösnousua aamulla ? silloin saat oikean tuloksen. kohenna kuntoasi niin pulssikin laskee.
- 30min lepoa, muistit
Kyllä minä olisin huolissani jos oikeasti LEPOSYKE on jatkuvasti 90-100! Tokihan syke vaihtelee tilanteesta riippuen ja itselläni ainakin vaatii tuon 30min levossa olon ennenkuin saan oikean tuloksen. (urheilen lähes päivittäin ja leposyke siksi nykyään aika alhainen, n. 48-50, mutta helpostikin tulos 70-80 jos en malta rauhoittua mittuastilanteessa.
- sukuvika kaikkiko?
Mittareissa on myös mittavirhettä eli se on otettava huomioon.
Hyvä kunto ja hyvä ravitsemus pitää terveenä, vaikka suvussa olisi mitä sairauksia.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm - tyttönen
Olen kanssasi samanikäinen. Pari viikkoa sitten olin sairaalassa saman asian tiimoilta, mutta lääkäri ei ollut huolissaan eikä löytänyt mitään vikaa. Pulssi saattoi nousta vessassa käydessä 215:een, ja pelkästään istuessa 160:een. Olen hyväkuntoinen, normaalisti leposyke 50-55.
- Aika yleinen syy
Onko kilpirauhaskoe otettu, se nostaa leposykkeen korkealle.
- siin se
Perusverikokeet ois hyvä ottaa.
Eli
kilpirauhanen
perusverenkuva
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15984Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm81898- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829