mitä vitamiineja barffatessa

vitamiinit-

Mitä vitamiineja pitää koiruudelle antaa kun barffaa, ei oo ihan 100 % barffausta sillä laitan mukaan vähän papeloita.

Riittääkö merileväjauhe ja joku monivitamiini?
Tällä hetkellä saa C vitamiinia kasvattajan suosituksesta.
Mutta jos ostan monivitamiinia niin lopetanko tuon C'n käytön vai annanko sitä viel lisäksi vaikka tuosta monitabletti paketissa sitä olisi

7

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1612

Älä barffaa. Anna raakaruokaa. Jos annat puolet tai enemmän napuja niin ei tarvitse vitamiineja. Kalkkia ja lohiöljyä voit silloin tällöin antaa.

• 1612

Älä barffaa. Se on yletöntä luiden syöttämistä. Raakaruoki mieluummin. Jos annat napuja puolet tai enemmän niin ei tarvitse antaa vitamiineja. Kalkkia ja lohiöljyä voi vaikka pari kertaa viikossa antaa

• 1612

Oho, tuli vahingossa kahdesti kun puhelin sekoili :D

• Näin meillä

Itse myöskin suosin raakaruokintaa, en BARF:ia. Raaán lihan lisäksi annan merilevää ja rypsiöljyä päivittäin, C vitamiinia ja B E vitamiinia 2x viikossa.Kalkkilisä kerran viikossa. Kuivamuonaa syö pari ateriaa/vk. Rustoluita ajanvietteeksi kerran/kaksi viikossa.

http://www.lemmikkistore.fi/islamer-merilevavalmiste-p-6576.html

http://www.lemmikkistore.fi/cmax-100-p-2629.html

http://www.lemmikkistore.fi/vetzyme-p-2376.html

http://www.lemmikkistore.fi/calphosum-180-kalsium-fosforivalmiste-koirille-kissoille-p-1998.html

Koira erinomaisessa kunnossa kaikinpuolin.

• vitamiinit_

ohoh, mie se en hallitse näitä termejä.. siis emme aloita barffausta vaan juuri tuon raakaruokinnan :D
      Nyt saa sellaista vaihti rekku vitamiinia (2x viikossa) jossa on sinkkiä, c, b, e vitamiinia jne. Kalkkaikin siinä oli.
      Joten se varmaan riittää jatkossakin.
      Päivittäin sää rypsiöljyä ja merilevää.

Laitatteko rypsiöljyä kerran päivässä ruokaan vai joka ruokakerralla, meillä syödään useammin kuin kerran päivässä. Pieniä annoksia. :)

• Anonyymi

Kalkkia saa muutenkin liikaa kuivaruuista ja raakaruokinnasta, joten sitä ei ole hyvä antaa vielä lisäksi.

• Anonyymi

Kilin kellit. Jos raakaruokinta ei sisällä luuta eikä nappulaa mene niin paljoa, että se laskennallisesti kalsiumin tarpeen tyydyttäisi, niin satavarmana silloin ei kalsiumia koiraan tarpeeksi päädy. Eli todellakin kyse on määristä eikä noin pahasti yksinkertaistetusta luulosta. Jopa paljon "luita" syövillä koirilla voi olla ongelmana liian vähäinen kalsiumin saanti, sillä monet "luut", joita koirille myydään, ovat oikeasti lihaisia rustoja. Rusto ei sisällä kalsiumia, ainoastaan todellinen luu sisältää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5199
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3420
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2802
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2608
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1871
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1381
    Aihe