120tkm ajettu -10 220cdi ja moottori hajosi. Nokkaketju meni poikki.Tätäkö mersun laatu on nykypäivänä? Autolla ajettu pääasiassa pk-seudulla.Mekaanikko meinasi pitkää joutokäyntiä syyksi.
w212 moottori rikko.
17
6999
Vastaukset
- Pahempi juttu
Vai pitkää joutokäyntiä???
Ennen mersua ei välttämättä sammutettu juuri ollenkaan moniin vuosiin takseissa,vaan pidettiin pakkasilla käynissä hiljaiset yön tunnitkin.Eli 24 tuntia vuorokaudessa jossa oli huomattava määrä tyhjäkäyntiä.
Eihän mersussa pitäisi katketa korkeintaan venyä ketju,sekin tuolla 700000km paremmalla puolen jos edes silloinkaan.Toki jotkut vaihtaa ketjun jo 300000km:ssä. - mike741
Eikö näissä jotain kiristin ongelmaa ole ollut?
- BMW ketju
Velipojan bemarista hajosi joku kiristimen osa alle sadan tonnin. Ei ainakaan bemariin kannata vaihtaa.
- MB-A
Tilasto tappioita sattuu kaikille. En ole kuullut vastaavasta ennen ja tuon ikäinen auto noilla metreille korjataan kyllä satavarmasti maahantuojan piikkiin, jos se on huollettu ohjelman mukaisesti.
- Vahingonilonen
Merssu merssu merssu Sitä laatua saa mitä tilaa aivan oikeen ha ha hah aaahahahaaaa,...... Nauraa veet silmissä
- ei-kestä-koneet-enää
Melko tuoreissa 2004-2010 vuoden V6 ja V8 koneissa on havaittu materiaalivika tasapainoitusakselin hammaspyörässä, jossa lähtee hampaat menemään jo alle 100tkm ajon. Tuon seurauksena tasapainoitusakseli ei enää pyöri ja tulee vikavalo tauluu ja ajaminen loppuu käytännössä siihen (nilkusmoodilla kotia).
Rempaa tolle kertyy 5 tonnin edestä, kun koko kone joudutaan purkamaan ja vaihtamaan tuo akseli. Asiasta on tehty jo kaksi joukkokannetta mersulle mailmanlaajuisesti. Noissa kasikoneissa kyse eri osasta mutta rempan koko samaa luokkaa. Asiasta on wiki artikkeli olemassa.
Balance Shaft Gear Issues
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M272_engine - ceed 1.6
Aika heikkoja nämä nyky mersut taitaa olla .Onneksi on KIA, takuu pelaa ja meno maistuu!
- Mese 320 cdi
Ceed 1,6 miehellä. Aja sinä vaan mopoautolla. Mulla oon E320 Mb ajettu 380 tuhatta johon Kialla tuskin pääsee. Korean laatua on Kia eli laukee koska tahansa.
- Varaosamyyjä
Mese 320 cdi kirjoitti:
Ceed 1,6 miehellä. Aja sinä vaan mopoautolla. Mulla oon E320 Mb ajettu 380 tuhatta johon Kialla tuskin pääsee. Korean laatua on Kia eli laukee koska tahansa.
Osamaksulla oot ostanu. Joka huollon aikana korjautat romuasi. Itket osien hintoja. Sitä se on MERSSUN Omistaminen. t. Varaosamyyjä joka ajaa eri merkillä.
- ylihintainen auto
".Tätäkö mersun laatu on nykypäivänä?"
Mm se on tuota,nimittäin ihmiset jotka luulevat ja eivät aja paljon(yksityiset) eivät edes käsitä kuinka kallis auto mersu on ylläpitää nykyään,he maksavat tähdestä ja tyhjään.
Se on eriasia kun taksimies ostaa,se saa osat pitkälti varmuudella takuuseen ja melkoisen nopeasti,mutta yksityisen omistajan tilanne on sitten ihan erijuttu.
Hinta korjauksien ja osien kohdalla merkkiliikkeessä on todella tähtitieteellistä ja tuolloin näkee maksaessa vain tähtiä.
Voin kertoa lisäksi että jokainen mersumies on luulee ostaneensa laatua siis luulee,heitä oikeasti on sumutettu väyrysen ajoista asti eli 1995 kun 124 kori päättyi niin mersumiehiä on suoraan sanoen kus-tu silmään.
Yksinkertaisimmat ostavat yhä uudelleen ja uudelleen mutta he eivät käsitä kuinka kalliiksi tulee ajaa 0 eli lähtö kilometreistä 500000km asti kun kaikki korjaukset ja huolot on yhteen laskettu.- Ei hyvä
Ihmetyttää E mallin jyrkkä hinnan aleneminen. Juurikin 2010 -vuosimallin käytetyt autot maksoivat keväällä 2012 vähän alle 50.000 Eur. Nyt 35.000 - 40.000 Eur, jos ajettu 60-80 tkm. Puolessatoista vuodessa hinta pudonnut 25%.
- miesLissabonista
Mitenköhän takuu toimii Portugalissa, kun näytti sielläkin suurin osa takseista olevan mersuja?
- Merkkiliikkeessä
Mitä huoltoihin tulee, niin Vehon hinnasto on kyllä kilpailukykyinen. Hinnat voi tarkistaa etukäteen Vehon kotisivuilta. Merkkiliikkeessä on kyllä parempi tietämys ja taustatuki kuin kaikkea korjaavissa huoltoliikkeissä. Lisäksi nämä kaiken korjaavat huollot kyllä osaavat hinnoitella korkealle. Mitä enemmän ajaa, sitä enemmän auton käyttö maksaa kaikissa automerkeissä.
Usean auton ja automerkin perusteella voin todeta, ettei mersun käyttökustannukset poikkea muista merkeistä. Yllätten, jopa alapäästä hinnat.
Mitä ketjurikkoon tulee niin tässä astuu varmaakin kuluttajaa suojaava virhevastuu esiin. Kannatta tutustua kuluttajaviraston sivuihin ja ennakkopäätöksiin.
- mersumies
noissa w212 nissä on kiristysongelmia vaihda mersua w124 tai w210 tai w211
- Mesemään
Minun mesessä alkoi moottorinhäiriövalo palaa ja vein sen mersukorjaamolle ja vika oli niiden mittausten mukaan EGR -venttilissä....no meseliikkeessä se olisi maksanut 590e.En tilannut sieltä vaan hesasta hintaan 300e.No vikahan ei ollutkaan siinä ja eiku uudelleen tutkittavaksi meseliikkeeseen .No nyt vika olikin ns.tasaventtiilissä.Sellainen tilattiin.Aioin laittaa sen itse paikalleen ja rupesin ottamaan vanhaa tasaventtiiliä pois niin kas kummaa olikin eräs johto poikki...hankautunut moottorin suojakoppaan.Tinasin johdon kiinni ja vaivat poistuivat ja on auto pelannu sen jälkeen 2 vuotta ilman minkäänlaista häiriötä.Tällaista se on nykykorjaamolla mittarit vaan sanoo mitä osaa vaihdettais surutta kunnes oikea vika sattumalta korjaantuu ja lasku sen mukainen.
- ikuinen ketju
ketjuhan on ikunen, väittävät kaikki täällä loisivat asiantuntijat.
- ptb
Kyllä ketju on aina ketju. Kummilenkki ei sovi kun alushousuin ei autoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313874- 412599
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut422558Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82345- 292148
- 381779
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461623Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3011505Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t461468- 1411467