Skoda yeti kokemuksia

autopohdiskelija

Minkälaisia kokemuksia teillä on skode yetistä. Ajattelin tuollaista bensakonetta 1.2 tsi moottorilla.

Vaihtoehtoisina autoina minulla on subary xv ja suxuki s-cross. Nämä autot olisi 1.6 bensakoneella.

Onko siis ollut huolettomia kilometrejä yetillä ja mitä mieltä itse olette noista muista vaihtoehdoista.

87

29199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuuma rauta
      • Teit itsestäs pellen

        Onpa lukutaito ja luetun ymmärtäminen taas pahasti hukassa. Tuohan on Moskvits Skandinavian kone. Ja sitäpaitsi 1,36 litrainen moottori.


      • No pergules
        Teit itsestäs pellen kirjoitti:

        Onpa lukutaito ja luetun ymmärtäminen taas pahasti hukassa. Tuohan on Moskvits Skandinavian kone. Ja sitäpaitsi 1,36 litrainen moottori.

        Niinpä on! Skoda=Mosse mutta kone tosiaan näyttääkin isolta Skodillakkiin.


      • Heitä pelle voltti
        No pergules kirjoitti:

        Niinpä on! Skoda=Mosse mutta kone tosiaan näyttääkin isolta Skodillakkiin.

        Tosi köyhää vitsiä alkaa heitellä tänne jotain 60-luvun Moskvitsin juttuja kun aloittaja kysyy Skoda Yetistä.

        Tässä nyt vähän parempaa kuvaa
        http://www.flickr.com/photos/14677002@N07/5275328832/


      • Anonyymi
        No pergules kirjoitti:

        Niinpä on! Skoda=Mosse mutta kone tosiaan näyttääkin isolta Skodillakkiin.

        SKEIDA SE ON


    • yök yök

      Kokemukseni kyseisestä härvelistä on se kun ostarin parkkipaikalla osoitin sormella ja nauroin muille että onpa ruma "auto".

      • köy köy

        Älä huoli. Uskomme kyllä, että olet vittumainen ja ilkeä ihminen. Ja ajat länsiautolla.


      • Jök jök

        Sinulta puuttuu sivistys ja itsekritiikki. Varmaankin sitten osoittelet sormella myös ihmisiä ja kailotat, että "onpa ruma ämmä"? Tällaisia ovat ihmiset nykyään, mihinkähän on unohtunut kasvatus?


      • Hoo hoo hoo

      • Anonyymi
        Jök jök kirjoitti:

        Sinulta puuttuu sivistys ja itsekritiikki. Varmaankin sitten osoittelet sormella myös ihmisiä ja kailotat, että "onpa ruma ämmä"? Tällaisia ovat ihmiset nykyään, mihinkähän on unohtunut kasvatus?

        Jetistä hajos se vaihteisto


    • Yetisti

      Minulla on 2L tdi koneella 4x4 Yeti ollut pian 4 vuotta. Hyvin on pelannut. Kelpo auto kaikin puolin! Monilla tutuillanikin on Yetejä. Kaikki ovat olleet kovasti tyytyväisiä Yeteihinsä. Kannatta käydä toteamassa Skoda-liikkeessä itse.

      • murheenkryyni

        Kunhan visusti varoo sitä 1,2 TSI- DSG yhdistelmää.


    • huoleton_ja_paras

      Kannattaa lukea uusin Teknari (25.9), jossa on suuri cross-over vertailu. Voittajasta ei taaskaan ole epäselvyyttä ;)

      • Anonyymi

        Sitä kehuu kenen leipää syö.yeti on meluisa,vie paljon polttoainetta,ruostuu,etenkin ovien reunat.paljon sähkövikoja,katkaisijat,suuttimet.kaiken huippu on jakopää.tuntuu että yetiin on kasattu kaikki vw-viat.


    • Akademix

      Reilu 3 vuotta ja liki 90.000 km takana 1.2 TSi:llä. Varmatoiminen, suht lämmin ja erittäin hyvä ajatteva pitkilläkin matkoilla. Voin suositella.

      • järki käteen

        Otsapintaa riittää kuin Urho Kekkosella. Škoda Yeti on huvittavan kulmikas näky.
        1.2 TSI on markkinoiden epäluotettavin moottori, syynä on tsekkilaatu ja suunnittelu.
        Testeissä pärjännyt hyvin, mutta onhan noita testivoittajia nähty. Takavuosina Fiat tuli kakkoseksi TM:n talviautotestissä ja Toyota viimeiseksi mutta Tojo oli myydyin auto - suomalainen kun ostaa luotettavaa tekniikkaa. Fiat oli varmasti parempi ajaa, mutta Tojo vei varmasti perille.
        Sama nytkin, Skeidanpaska jättää tielle huonon laadun vuoksi.


      • Vedä käteen
        järki käteen kirjoitti:

        Otsapintaa riittää kuin Urho Kekkosella. Škoda Yeti on huvittavan kulmikas näky.
        1.2 TSI on markkinoiden epäluotettavin moottori, syynä on tsekkilaatu ja suunnittelu.
        Testeissä pärjännyt hyvin, mutta onhan noita testivoittajia nähty. Takavuosina Fiat tuli kakkoseksi TM:n talviautotestissä ja Toyota viimeiseksi mutta Tojo oli myydyin auto - suomalainen kun ostaa luotettavaa tekniikkaa. Fiat oli varmasti parempi ajaa, mutta Tojo vei varmasti perille.
        Sama nytkin, Skeidanpaska jättää tielle huonon laadun vuoksi.

        Huvittavaa on lähinnä sinun ahkera kommentointisi ketjuun kuin ketjuun. Tyylistään mies tunnetaan.


      • Äly ämpärissä?
        järki käteen kirjoitti:

        Otsapintaa riittää kuin Urho Kekkosella. Škoda Yeti on huvittavan kulmikas näky.
        1.2 TSI on markkinoiden epäluotettavin moottori, syynä on tsekkilaatu ja suunnittelu.
        Testeissä pärjännyt hyvin, mutta onhan noita testivoittajia nähty. Takavuosina Fiat tuli kakkoseksi TM:n talviautotestissä ja Toyota viimeiseksi mutta Tojo oli myydyin auto - suomalainen kun ostaa luotettavaa tekniikkaa. Fiat oli varmasti parempi ajaa, mutta Tojo vei varmasti perille.
        Sama nytkin, Skeidanpaska jättää tielle huonon laadun vuoksi.

        MIkä juuri siinä 1.2 TSI-moottorissa mättää? Sekö, että esim. tuplaturbo ja 16-venttiiliä puuttuu? Lieneekö provosi takana juurikin "tieto" tsekkiläisestä suunnitelusta. Saksalainen on tietenkin suunnitellut muut TSI:t paremmin? Lieneekö Skodan tsekissä konsernille tekemä 1.4 parempi ja jos niin miksi?


      • skoda on paska
        Äly ämpärissä? kirjoitti:

        MIkä juuri siinä 1.2 TSI-moottorissa mättää? Sekö, että esim. tuplaturbo ja 16-venttiiliä puuttuu? Lieneekö provosi takana juurikin "tieto" tsekkiläisestä suunnitelusta. Saksalainen on tietenkin suunnitellut muut TSI:t paremmin? Lieneekö Skodan tsekissä konsernille tekemä 1.4 parempi ja jos niin miksi?

        1.2 TSI- ja kaksoisahdetuissa 1.4 TSI -moottoreissa on havaittu jakopään ketjun venyneen tai hypänneen irti. Seurauksena voi olla iso koneremontti.

        Vian syynä on ketjujen valmistuksessa tapahtunut virhe. Vian ilmetessä auton kojelaudassa oleva moottorin vikavalo syttyy. Ketjun venyminen saattaa myös paljastua moottorin sivuääninä ja käyntihäiriöinä.

        Mikäli auton myyjä suhtautuu jakopään ketjun korvausasiaan nihkeästi, kannattaa perehtyä Kuluttajaviraston verkkosivuihin, joilta löytyy selkeät ohjeet valituksen tekemiseen.

        Saksalaisen Autobild-lehden mukaan esimerkiksi 1.2 TSI -moottoreiden jakopäiden kansiin on lisätty ohjain, jonka pitäisi estää ketjun hyppääminen.

        Jakoketju ei ole kulutusosa kuten monissa autoissa käytössä oleva jakohihna, jolle on tarkkaan määritelty vaihtoväli.


      • osssss
        skoda on paska kirjoitti:

        1.2 TSI- ja kaksoisahdetuissa 1.4 TSI -moottoreissa on havaittu jakopään ketjun venyneen tai hypänneen irti. Seurauksena voi olla iso koneremontti.

        Vian syynä on ketjujen valmistuksessa tapahtunut virhe. Vian ilmetessä auton kojelaudassa oleva moottorin vikavalo syttyy. Ketjun venyminen saattaa myös paljastua moottorin sivuääninä ja käyntihäiriöinä.

        Mikäli auton myyjä suhtautuu jakopään ketjun korvausasiaan nihkeästi, kannattaa perehtyä Kuluttajaviraston verkkosivuihin, joilta löytyy selkeät ohjeet valituksen tekemiseen.

        Saksalaisen Autobild-lehden mukaan esimerkiksi 1.2 TSI -moottoreiden jakopäiden kansiin on lisätty ohjain, jonka pitäisi estää ketjun hyppääminen.

        Jakoketju ei ole kulutusosa kuten monissa autoissa käytössä oleva jakohihna, jolle on tarkkaan määritelty vaihtoväli.

        Audi valmistanut laatukoneet konsernin vaunuihin...


    • sfc ??????

      Asuntovaunun vedossa dsg ei kestä. kokemusta on usealla karavaanarilla.

    • Yeti-mies

      107 tuhatta Yetillä nyt takana ja täytyy kyllä sanoa, että tyytyväinen olen ollut. Varsinaisia vikoja ei ole tullut vastaan, paitsi sisätilan puhaltimen porsiminen. Ainoat miinukset tulee aika heikkolaatuisista pintamateriaaleista (kuljetan paljon tavaraa ja näköjään pahvilaatikkokin naarmuttaa muovipintoja...) sekä tuulisella kelillä suuntavakauden puutteesta (ratista saa pitää kiinni hampaat irvessä, jos tulee sivulta). DSG:tä ei ole ja se surullisen kuuluisa vesipumppu on ainakin toistaiseksi vielä kestänyt.

      • Anonyymi

        107 tuhatta ajettu,tiisseli Yeti,9vuotta sitten ostettu.Palvellut aivan erinomaisesti.Yksi sytytystulppa vaihettu huollon yhteydessä,siinä kaikki.Täyttää meidän tarpeet,sopivasti sähköisiä "hienouksia".Ulkonäkö ei ehkä niitä kaikkein "somimpia",mutta se on meille sivuseikka.(korjaan,hehkutulppa)Neliveto OK,näillä korkeuksilla,talvikelillä.nimim."vaunuakin on vedetty"


    • ajajakin

      Käypä vielä ennen ostopäätöstä ajamassa Chevyn trax. Jos pienempi tavaratila ei haittaa, niin siinäpä oiva vaihtoehto Yetille. Saa samalla rahallabensaturbon nelivedolla. Ei mikään maasturi. mutta menee mukavasti myös paksummassakin hangessa. Tyylikäs sisustus ilman nappulaviidakkoa.
      Koeajoin Yetin, quashgain, Mokan,Sx4:sen ja ostin traxin...

      • Vieraalla palstalla?

        Ostitko ihan oikeesti vai oletko vaan Servolettia tyrkyttävä kauppias?


      • ajajakin
        Vieraalla palstalla? kirjoitti:

        Ostitko ihan oikeesti vai oletko vaan Servolettia tyrkyttävä kauppias?

        Kyllä semmonen tuolta autokatoksesta löytyy. Olishan sitä voinut tollasen "varman valinnankin" tehdä, mutta halusin jotain muuta.
        Palaan asiaan muutaman vuoden päästä, niin kerron kestävyydestä lisää...


      • sevirax
        ajajakin kirjoitti:

        Kyllä semmonen tuolta autokatoksesta löytyy. Olishan sitä voinut tollasen "varman valinnankin" tehdä, mutta halusin jotain muuta.
        Palaan asiaan muutaman vuoden päästä, niin kerron kestävyydestä lisää...

        Muutam vuotta on kulunut. Miten menee Traxin kanssa. Oletko ollut tyytyväinen. Onko jälleenmyyntiarvo kohdillaan?


      • Anonyymi

        Etelä-korea,Meksiko Kiina chevyn koppulointi maat ja laatua löytyy


    • autonvaihtaja

      Kävin koeajamassa eilen subarun ja suzukin (yeti on koeajettu jo aiemmin) ja kävi nyt tällä kertaa sillälailla että tilaukseen meni *neliveto* suzuki s-cross 1.6 bensamoottorilla.

      Oli näistä autoista hinta-laatusuhteeltaan kiinnostavin ja kerrankin suzuki on tehnyt auton joka miellyttää minun silmääni. Ei liian omintakeinen (joidenkin mielestä tylsä?) mutta silti esimerkiksi keula on kivan näköinen. Yeti oli kyllä myös aika hyvän oloinen paketti mutta kun parin tonnin lisäsatsauksella sai bensanelivedon, niin valinta ei lopulta ollut edes vaikea.

      • komsii komsaa

        Suzuki on modernin näköinen, Yetin muotoilu jostain 80 -luvulta.
        Suzuki on tunnetusti hyvin luotettava, mutta ainakin takavuosina ajo-ominaisuudet olivat vähän niin ja näin. Yeti taas on hyvä ajaa, mutta laatuongelmat vaivaavat ja varsinkin moottori ei ole kestävä.

        Metsästysseuran miehet ajelevat Lada Nivalla maastokelpoisuuden vuoksi..


      • 5+2
        komsii komsaa kirjoitti:

        Suzuki on modernin näköinen, Yetin muotoilu jostain 80 -luvulta.
        Suzuki on tunnetusti hyvin luotettava, mutta ainakin takavuosina ajo-ominaisuudet olivat vähän niin ja näin. Yeti taas on hyvä ajaa, mutta laatuongelmat vaivaavat ja varsinkin moottori ei ole kestävä.

        Metsästysseuran miehet ajelevat Lada Nivalla maastokelpoisuuden vuoksi..

        Laatuongelmathan ne vaivaavat. 130.000km täynnä ja on jo vaihedettu pari lamppua ja etuoven johtosarja, joka oli lyhyt.


      • haarmanni
        komsii komsaa kirjoitti:

        Suzuki on modernin näköinen, Yetin muotoilu jostain 80 -luvulta.
        Suzuki on tunnetusti hyvin luotettava, mutta ainakin takavuosina ajo-ominaisuudet olivat vähän niin ja näin. Yeti taas on hyvä ajaa, mutta laatuongelmat vaivaavat ja varsinkin moottori ei ole kestävä.

        Metsästysseuran miehet ajelevat Lada Nivalla maastokelpoisuuden vuoksi..

        Suzukin uusi s-cross on ajettavuudeltaan aivan loistava ja automaatti toimii kuin unelma, auto bildissä oli että paras automaatti koskaan, joten
        pakko oli tilata, marraskuussa tulee.... :)


      • 16+17
        haarmanni kirjoitti:

        Suzukin uusi s-cross on ajettavuudeltaan aivan loistava ja automaatti toimii kuin unelma, auto bildissä oli että paras automaatti koskaan, joten
        pakko oli tilata, marraskuussa tulee.... :)

        Toivottavasti jouset kestää, voi tulla KALLIIKSI...


      • Mehulinko
        haarmanni kirjoitti:

        Suzukin uusi s-cross on ajettavuudeltaan aivan loistava ja automaatti toimii kuin unelma, auto bildissä oli että paras automaatti koskaan, joten
        pakko oli tilata, marraskuussa tulee.... :)

        Enpä tiedä miten CVT-automaatti voisi olla paras kaikista, mutta ehkä kehitys sitten kehittyy....


      • sähköt loppuu
        5+2 kirjoitti:

        Laatuongelmathan ne vaivaavat. 130.000km täynnä ja on jo vaihedettu pari lamppua ja etuoven johtosarja, joka oli lyhyt.

        Kyseessä on siis tyypillinen VW-peräinen oven johtosarja, missä tunnetusti virran kulku loppuu melko lyhyeen, vaikka johtimet ovat oikean mittaiset. Volkkareissakin on vaihdettu useita, nimenomaan kuskin ovesta.


      • Vwmiesnytskoda

        Koskaan mitään ovien johtosarja mulla vaihettu.....kolme pasaattia ja nyt yeti...kaikki nelivetoa ja deselii


      • Kauppapettynyt

        Saksalaisiin ja varsinkaan Jetiin ei kannata ottaa tehdasasennettuna vetokoukkua. Koukku on asennettu niin, että se tulee täydellä kuormalla takavuosien asennuskorkeusmääräyksiin. Eli harvoin Jetissä on yli 500 kg kuormaa autossa, kun kärryä vedetään. Nykyiset myytävät kärryt kulkevat siis aina aisa vaarallisen pystyssä. Myynti ja trafi pesevät kätensä.


    • autonvaihtaja

      Pitkään mietin ottaako etuvetoinen s-cross, jolloin hinta olisi ollut 2.5ke edullisempi kuin yetissä.

      Taas kun laittoi 2.5ke enemmän kuin yetissä niin sai nelivedon. Eli valinta oli vaikea mutta tällä kertaa kun tuo talvi tekee tuloaan niin vaikuttu siihen että neliveto tuli tilattua.

      1.6 bensamoottori ihan riittävä suorituskyky, varsinkin kun kyseessä on aika kevyt auto verrattuna moneen muuhun crossoveriin.

      • 6 + 10

        Ainakin olet tarkkaan harkinnut valintasi. Suzukin moottori on ainakin kestävä, Skodan taas tehokkaampi, mutta sen luotettavuus on laatuongelmien vuoksi huono.


    • autonvaihtaja

      Ennen ostopäätöstä tein vielä tällaista vertailua autojen kesken ja eri mallien.

      Tähdellä merkityt rivit -> mitä pienempi luku sen parempi. Tietysti yetin turbomoottori kehittää vääntöä laajemmalla alueella kuin vapaastihengittävä moottori, mutta tehoja ja vääntöä hukataan yetin tapauksessa isohkoon omamassaan. Ehkä seuraava sukupolvi yetistä on köykäsempi.

      Suzuki SX4 S-Cross
      4*4 1.6 5mt

      omamassa 1245 kg
      hv. 120 hv
      vääntö 156 nm
      *kg/hv = 10,375 kg/hv
      *kg/vääntö = 7,98 kg/nm

      Suzuki SX4 S-Cross
      Etuveto 1.6 5mt

      omamassa 1160 kg
      hv. 120 hv
      vääntö 156 nm
      *kg/hv = 9,67 kg/hv
      *kg/vääntö = 7,436 kg/nm

      Skoda Yeti
      Etuveto 1.2 TSI 6mt

      omamassa 1340 kg
      hv. 105 hv
      vääntö 175 nm
      *kg/hv = 12,76 kg/hv
      *kg/vääntö=7,657 kg/nm

      • 3 + 4

        Vapaastihengittävä on käyttövarmempi moottori kuin VAG:n turbomoottori.


    • osssss

      Ei muu huoleta kuin että onko vielä TSI kone uusissa jakoketjulla?

    • poju

      Koeajettiin taannoin isäukon kanssa nelivetoinen ja kaksilitrainen TDI-malli. Kun on ikää yli 70, niin kaipasi vähän korkeampaa. Vanhan valtatien poikittaissaumojen ylittäminen oli hermoja raastavaa eli paukutipau, paukutipau vain kuului ja tuntui.

      Liikkeen pihaan palattua katselin ajopelin rengastusta ja sieltäpä löytyikin 17 tuuman kesärenkaat. Sillä lailla. Se on joku Sami Sadisti joka rengaskoosta päättää.

      • 9+11

        Minullakin 17" kesärenkaat. 16" talvirenkaat ovat paljon mukavammat. Auto on muuten oivallinen!


    • Copy + paste

      Hesarin mielipide:

      Škoda Yeti on kulmikas käyttöauto, jonka ajomelu ärsyttää
      Vantteran käyttöauton tilat muuntuvat, mutta ajomelu ärsyttää

      Huonoa

      Ajomelu
      Takaluukun käyttö

      Hyvää

      Monikäyttöisyys
      Moottorin kyvyt

      Otsapintaa riittää kuin Urho Kekkosella.

      Škoda Yeti on huvittavan kulmikas näky, mutta vankan alustansa ja jousituksensa vuoksi pätevä monikäyttöauto.

      Korkeus tekee hallaa kulutukselle, kasvaahan ilmanvastus. Korkeus tuo myös etuja. Kehnojalkaisen on helppo käydä autoon.

      Eduksi voinee laskea senkin, että Yeti erottuu toinen toistaan samannäköisimpien autojen massasta.

      Takaluukku on korkeuden ansiosta iso kuin ladon ovi ja lastausaukko avara.

      Harmi kyllä, takaluukkua on hankala käyttää. Kädelle ei ole kolosta, josta nostaa luukku. Sadesäillä sormet lipeävät.

      Kolme erillistä takaistuinta säätyvät yksilöllisesti, sivu istuimet myös pituussuunnassa. Takaistuimet voi poistaa kokonaan.

      Kovemmissa ajonopeuksissa häiritsee edestä kuuluva rengasmelu. Korkea matkustamo on mukavan ilmava, mutta juuri niin äänekäs kuin voi kuvitella. Avoin tila kantaa korviin myös kuminat esimerkiksi hidastustöyssyissä ajettaessa.

      Vaihdemuistutin ohjaa vaihtamaan neloselle jo neljässäkympissä ja kuutosellekin kuudenkympin tietämissä.

      Onneksi Yetin sitkas 1,4-litrainen bensiinimoottori ja kuusiportainen käsivaihteisto pelaavat yhteen: lumimies liikkuu nykimättä.

      Hetkellistä kulutusta tarkkaileva autoilija ilahtuu maltillisista litraluvuista. Ohituksissa käden tosin täytyy käydä vaihdekepillä ja hakea kiihdytyksen alkupotku alemmilta vaihteilta.

      Kaupunkiajossa kulutus nousee yhdeksän litran tuntumaan ja herkästi ylikin.

      Matka-ajossa Yetillä yltää alle kuuteen litraan. Yetin ilmoitettu keskikulutus on 6,8 litraa sadalla kilometrillä.

      Muhkea keskikonsoli jättää kuljettajan oikealle polvelle vain niukasti tilaa.

      Tältä osin muotoilua voisi todennäköisesti muuttaa, sillä koputtelun perusteella muovikuorien alla on tyhjää.

      Sisäilme on enemmän käytännöllinen kuin hienostunut.

      Ohjauspyörän vasemman puolan pyörökytkin aiheutti kolme kertaa hätkäyttävän yllätyksen.

      Kadunkulmasta kääntyessä vasen käsi pyyhkäisi vahingossa pyörökytkimen kaakkoon ja auto täyttyi täysillä raikaavasta musiikista.

    • 10+1

      Yetistä tulee kohta uusi facelift-malli.

      Tosin Qashqai uudistuu täysi ja S-Cross on juuri tullut markkinoille. joten Yetiä hankkivan kannattaa myös tutustua kilpaileviin merkkeihin.

      • hyvä vaihtoehto

        Kannattaa myös koeajaa Dacia Duster.


    • ex-kuski skodillac

      Kunhan visusti varoo sitä 1,2 TSI- DSG yhdistelmää.

      Olet oikeassa, tämä kirjainyhdistelmä käy todella kukkaron päälle.

      • aircross

        Mikä sen Yetin 1,2 tsi dsg hinnan nostaa niin ylös. Samanmoisen Suzukin saa 4000-5000 euroa halvemmalla.


    • aloittajalle

      Skode, Subary ja Suxuki?. Hohhoijaa ja tyhmä kansa vastaa ja kehuu omiaan.

    • fadgagdfa

      Skoda yetistä on tulossa facelift-malli missä ulkomuotoa on nykyaikaistettu.

      • rattlesnake

        Saako 1,2 tsi-koneeseen jo kunnollisen remmin arveluttavan maineen saaneen jakoketjun sijaan ?


    • Paljon ajava

      VAG- on hylännyt jakoketjun käytön kaikista moottoreistaan nykyisin. En tiedä kenen valmistetta oli nämä heikkolaatuiset venyvät ketjut. DSG; stä vielä. Itse olen ajanut kyseisillä vaihteistoilla ensimmäisellä 468000 km lman ongelmia (6v) ehjänä meni vaihdossa auton mukana. Toisella on nyt ajettu 320000 km ei ongelmia ainakaan vielä !Molemmat diseleitä, 2,0 ja nykyinen 1,9. Kodasta vielä: se joka skodaa moitti (paitsi tsi) ei tiedä mistä puhhuu. Naapurilla 2,0 TDI 140 hv ja DSG kohta 450000 km ongelmitta, tietysti normaalit kulumiset kuten jarrut, eikä tarvitse pyrän laakerita uusia 100000 km välein niin kuin Ranskalaisiin "Gasgaihin"

    • gari2

      Älkää ostako yetiä. Uskomattoman surkeaa laatua. Itse menin halpaan. Omassa1.2 yetissä jakopää remontti 17000km, turbo hajosi n. 30000km. Nyt varmaan lopullisesti 63300km. Teksti: ENGINE FAULT WORKSHOP. Kaikki oranssit valot palaa ja auto tärisee aivan s##/#$#$*@ ja tehot hävinneet. Jos tuon vielä saa kuntoon niin vaihtoon menee ja ei enää ikinä skodaa.

      • älä valehtele

        Ei sulla sossuelätillä oo ku risa munamankeli


    • Lerppis

      Pari Yetiä omistaneena ihmettelen edellisen kirjoittajan huonoa tuuria--tai autonkäyttötapaa! ;omilla ei ole ollut häiritseviä ongelmia mitenkään erityisesti kum-massakaan Yetissäni. Tällä hetkellä ajelemme dieselillä ja auto toimii kuin ajatus. Kun olen vuosien varrella omistanut toistakymmentä autoa, voi yleisperiaatteena todeta, että autojen vikaantuminen lie paljolti kiinni penkin ja ratin välissä olevasta auton käyttäjästä.

      • jompe

        Yeti on kelpo auto, kokemusta on 4 v ja ajokilometrejä 118600 takana. Malli on etuveto manuaali 2,0 tdi. Hyvä ajaa, maavaraa ja näkyväisyyttä on. Vikoja on ollut ruostuvat ovet joihin pellit vaihdettu takuutyönä.Rekisrerikilven valo vaihdettu, ei muuta korjattavaa. Kulutus maantiellä himpun alle 5 l. Manuaali dieseliä voin suositella, käykää koittamassa.


    • outojuttu

      pitäiskö sanoa vw laatua tsekkienmaalta?
      eihän auton pitäisi noissa lisoissa vielä ruveta prakaan,
      mitä omistajat kertovat?

    • hyötyajoneuvo

      Meillä skoda yeti kokemukset ovat samoja kuin edellä, hyvin toiminut 140 000km. Mutta..Ne oven reunat on tässäkin takuuseen maalattu. Samaa ovat muutkin omistajat harmitelleet. Harmi, muuten hyvä auto. Tilat, vetokyky, monimuuntoisuus ja ajo-ominaisuudet pidemmilläkin matkoilla. Nelivedolla, joka toimii hienosti, ja kitkarenkailla pärjää talvella ja melutaso on näin alhainen. Muuten Yetissä nastoilla melua liikkaa.

    • On_se_kestävä_auto

      Hyvät on kokemukset. Ei vikoja, toisin kuin parilla kaverillani, joilla on Tojon citymaasturit

    • merkissä_pysytään

      Vuosimallin 2016 Yetiin on tullut myös uudet bensakoneet joissa jakopää hihnalla. Nykyisellä Yetillä on ajeltu nyt 4,5 vuotta ja harkinnassa on vaihtaa syksyllä uuteen Yetiin. Tilankäytöltään, ajettavuudeltaan ja muilta ominaisuuksiltaan paras luokassaan.

      1.2TSI on edelleen kova sana, sen teho on nyt virallisesti 81 kW (vaikka siitä jo aiemmin lähti vähintään sen verran), kun taas Qashqaille luvataan 85 kW mutta dynamometrin mukaan siitä saa irti vain 77 kW.

    • VAGgina

      Olipa positiivinen yllätys 170hp tdi Yeti.
      Liikkui kyllä varsin kevyesti tuolla koneella. Tekisi jopa mieli ostaa perheelle kauppakassiksi.

      • asdfghjdsasdfg

        Vaan eipä ole vm 2016 hinnastossa enää 170 heppaista Yetiä. Löytyy vain 110 hp tai 150 hp dieselkoneella. Tosin bensakoneesta on vaihtoehto, josta 1.4-litraisesta lähtee 92 kW (125 heppaa) ja nelivetomallissa 1.4-litraisesta bensakoneesta otetaan 110kW (150hp). Kiireesti ostamaan varastosta pois vm2015-mallit.


    • KEKA

      Yeti 1.2 TSI DSG 2012, 65 000 km, ei ongelmia. Keskikulutus 6,8.

    • Mgp

      Soda yeti 2 l 170hv diesel 4#4 100000km ajettu manuaali. Vedetty kärryä ja venetraileria. Ei ongelmia eikä vikoja,vain normaalit huollot.Hyvä peli ja kulkee

      • Pekan

        Minulla 2011 vm yeti, 170 hv. Tänään jakopään hihna vaihdettiin 132000 ajettuna. Vaihdettu egr-venttiili ja air bagin johtosarja. Muuten pelannut loistavasti. Ajan vielä saman verran ennen kuin luovun.


    • Fsb2

      Soda yeti 2 l 170hv diesel 4#4 100000km ajettu manuaali. Vedetty kärryä ja venetraileria. Jatkuvasti ongelmia ja vikoja,vain korjausta.Paska peli ja ei kulje.

    • jetijeti

      No mitäpä mieltä 1.8 pensa yetistä olette arvon asiantuntijat..?

    • Erkki-setä

      Yeti on mainio. Takapenkit saa pois alle minuutissa, sen jälkeen mahtuu tavaraa. Kaikki pelannut, paitsi että talvella kylmä tulee, ennenko lämpiää. 2010 vuoden 1,2 TSI - ja kulutus kaupungissakin alle 7.

    • Skodavoimanpesä

      Korroosiokohoumia kaikissa sivuovissa. 75000 km ja 2014. Etuovien alaosat maalattu kerran ekan talven jälkeen. Nyt äskettäin muuttunut laiskaksi ja korjaukseen menos. Ovien ikkunat saattaa avautua omia aikojaan ja siksi tuuletustoiminto pois käytöstä. Lampunpesurit jäi pitkälleen puskurista ja ne on vaihdettu. Kulutus on aika lailla vanhojen Ladojen luokkaa kun alitehoinen 1.2 TSI koettaa tehdä parhaansa. Mukava auto muuten ajaa ja käytellä. Ei mitään vakavaa ole ollut.

    • Yetillä iskee kätensä paskaan. Mitäs jorma tähän?

    • Observoin

      Ostin vm. 2011 Skoda Yetin 1,4 TSI koneella elokuussa 2016. Ajettu 52 000 km. Auto oli huollettu kaksi kertaa merkkiliikkeessä Aiempia omistajia yksi. Huollatin auton seuraavan kerran kun oli ajettu 60 000 km 2017/4. Tarkastimme auton maalipinnan huoltomiehen kanssa yhdessä. Kaikki näytti olevan ok. paria kiven tai nastan iskemää lukuunottamatta. Toukokuun lopussa havaitsin vyötärölinjan alapuolella pienen ruosteläikän maalin irrottua. Tarkempi tutkimus osoitti pieniä maalin kupruiluja olevan molemmilla puolilla ovissa useita. Sain ohjeen viedä Yetin Varkauden Laakkoselle. Huoltoneuvojan ja korjaamopäällikön lausunnon mukaan vauriot olivat syntyneet kiveniskemistä.Pyysin heiltä lausunnon kirjallisena, koska ymmärsin, ettei maahantuoja Helkama auto ole vastuullinen toimija maalipinnan uusimiseksi. Olen saanut muilta tahoilta informaatiota, että maalipinta on liian kova ja näin herkästi rikkoutuva tai että kyseessä voi olla nk. sinkkipurkaumia, jotka johtuvat sinkityn pellin epäpuhtauksista.
      Olen omistanut usean merkkisiä autoja ja moista ei ole vastaan tullut.
      Odottaisi, että maahantuoja Helkama auto olisi kiitollinen kaikesta saamastaan palautteesta, jotta Skoda autojen laatua voisi kaikin puolin parantaa käyttäjäkunnalta sadun informaation perusteella.
      Pidän asian käsittelyä vielä keskeneräisenä. Aion uusia "virheellisen" maalipinnan ammattitaitoisessa automaalausliikkeessä ja pyytää heidän käsityksensä maalivaurioiden synnystä. Toivon maahantuoja Helkama Autolta vastaantuloa maalipinnan uusimiseksi vaurio alueelta.
      Onko muilla Yetin omistajilla vastaavia kokemuksia ja kuinka ne on hoidettu ?
      Yetin tekniikkaan ja tiloihin olen muuten ollut tyytyväinen

    • Täysi pommi,ei voi kehua miltään kantilta.ja kaiken kukkuraksi järkyttävän huono ajettava.turbo on svobodasta poikinut jo kahdesti,ovet ruostuvat. jakopää korjattu kahdesti.siihen päälle kaikki pikkuviat.

    • Anonyymi

      Takaisin aiheeseen. Huhut kertoo että Skoda Yeti olisikin Moskvitsh Eliten facelift tai sitten kopio, ja että ne tulee ulos samasta tehtaasta ja samalta kokoonpanolinjalta.

      • Anonyymi

        Faktaa: Täysin venäläinen Skoda on Moskvitsh Eliten rinnakkaismalli, samalta linjalta. Ei siis kopio Mossesta, vaan kopio 1930-luvun Opel Kadetista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Faktaa: Täysin venäläinen Skoda on Moskvitsh Eliten rinnakkaismalli, samalta linjalta. Ei siis kopio Mossesta, vaan kopio 1930-luvun Opel Kadetista...

        Eikös oikeasti BMW ja Moskowitsh jaa saman historian mootoritekniikan osalta?


    • Anonyymi

      Yeti valittiin ainakin parina vuotena Brittien parhaaksi vetoautoksi, se kertoo aika paljon sen laadusta ja ominaisuuksista, harmittaako Teroa?

      • Anonyymi

        Ottaisitko ihan tosissasi mieluummin Yetin kuin Eliten?


    • Anonyymi

      Muuten ihan hyvä itäautoksi, huono puoli on se että ihmiset luulevat Yetiäni huussiksi. Aina tulossa tarpeilleen.

      • Anonyymi

        Huussi on hyvä. Ei paska pesten parane. Varsinkaan Superbaska Skooda.


    • Anonyymi

      Yeti on varmasti vankka auto jos se kestää jopa Postin käytössä.

    • Anonyymi

      Onko käytetty Yeti paha vikapesäke nelivetona? Ajattelin 1,8 tsi dsg nelivetoa. Minusta ajaton erottuva korimalli, vähän kuin Mini tai Kuplavolkkari.

      • Anonyymi

        1.8 tsi on paras moottori!
        Öljynkulutuskorjaus hauskas on, vetolenkki apu verraton!
        Tero@


      • Anonyymi

        Nyt taidat trollata, tai sitten haluat ikävyyksiä koko rahalla.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Top Gear on viihdeohjelma, eikä mikään testilaitos.
        Oikeasti Yeti on sysipaska huussi.
        Fiat Multipla on melkein yhtä ruma, mutta selvästi laadukkaampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Top Gear on viihdeohjelma, eikä mikään testilaitos.
        Oikeasti Yeti on sysipaska huussi.
        Fiat Multipla on melkein yhtä ruma, mutta selvästi laadukkaampi.

        Skoda kestää viihdekäytön. Se todistettiin tuossa erittäin perusteellisesti.
        Mukavuus todistettiin myös. Ulkinäkö on pinnallisten ihmisten ongekma, ne ei ymmärrä käytökelosuutta, tai osaa arvostaa sitä.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      56
      3161
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2901
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2719
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1817
    5. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1094
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1081
    7. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      971
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      819
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      812
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      810
    Aihe