Missä Lagguuuna lopparit?? Menikö

Kuusenmäkinen

rahanlypsy kone nyt? Entäs vesivoimala ? Joko sillä ratsastetaan?

17

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siinäpä onkin voimala, juu.
      Eli pumpataan vettä kaivokeen ja sitten lasketaan turbiinien läpi pois.

      Se on vesivarasto, eikä mikään voimala, syö enemmän energiaa kuin tuottaa.
      Perustuu vain hintakikkailuun.

      Mite se hölmöläisten peitonjatkaminen olikaan ?

      • hyvä hanke

        Ei se noin mene vaan vesi johdetaan kaivokseen 1400 metriä kuilussa alas, turbiinien läpi. Sitten vesi vaan pumpataan kaivoksesta takaisin pintaan ja sama sykli alkaa alusta. Kyllä tuon hyötysuhde on plus merkkinen kun välille pistetään tarpeeksi turbiineja.. Putouskorkeus kun on noin huikea. Ajattele omalla päällä helvetin vänkyrä!


      • fysiikka ja kemiikka
        hyvä hanke kirjoitti:

        Ei se noin mene vaan vesi johdetaan kaivokseen 1400 metriä kuilussa alas, turbiinien läpi. Sitten vesi vaan pumpataan kaivoksesta takaisin pintaan ja sama sykli alkaa alusta. Kyllä tuon hyötysuhde on plus merkkinen kun välille pistetään tarpeeksi turbiineja.. Putouskorkeus kun on noin huikea. Ajattele omalla päällä helvetin vänkyrä!

        ihan noin se ei kyllä mene! Vesi pumpataan halvan sähkön aikaan ylös ja valutetaan turbiinien läpi kalliin sähkön aikaan alas! Tuosta tulee se tuotto, ja on muuten sata prosenttisesti totta ja tuottavaa!


      • A Einstein
        hyvä hanke kirjoitti:

        Ei se noin mene vaan vesi johdetaan kaivokseen 1400 metriä kuilussa alas, turbiinien läpi. Sitten vesi vaan pumpataan kaivoksesta takaisin pintaan ja sama sykli alkaa alusta. Kyllä tuon hyötysuhde on plus merkkinen kun välille pistetään tarpeeksi turbiineja.. Putouskorkeus kun on noin huikea. Ajattele omalla päällä helvetin vänkyrä!

        Saman energian se veden siirto maan alle antaa kuin ottaa pumpatessa takaisin ylös. Kun ottaa huomioon pumppauksessa syntyvät häviöt niistä energiasta jää väkisin tappiolle. Jos jäisi voitolle niin semmoinen ikiliikkuja olisi kyllä jo aikaa sitten laitettu tuottamaan eikä kivihiiltä tai ydinvoimaa tarvittaisi.


      • Pusiness
        A Einstein kirjoitti:

        Saman energian se veden siirto maan alle antaa kuin ottaa pumpatessa takaisin ylös. Kun ottaa huomioon pumppauksessa syntyvät häviöt niistä energiasta jää väkisin tappiolle. Jos jäisi voitolle niin semmoinen ikiliikkuja olisi kyllä jo aikaa sitten laitettu tuottamaan eikä kivihiiltä tai ydinvoimaa tarvittaisi.

        Mutta kun halvan ja kalliin sähkön hintaero on suurempi kuin hävikit niin siitä syntyy voittoa! Ei tätä asiaa kannata ihan oikeasti miettiä jos ei ymmärrä!


      • A Einstein
        Pusiness kirjoitti:

        Mutta kun halvan ja kalliin sähkön hintaero on suurempi kuin hävikit niin siitä syntyy voittoa! Ei tätä asiaa kannata ihan oikeasti miettiä jos ei ymmärrä!

        Sähkön hintaero on eri asia kuin hyötysuhde.


    • Kahvee tunnilta

      Ydinjäte varasto kaivokseen paljon tuottavampi hanke loppareille.Sinne mahtuu lähimaittenkin roinat,ja ovat syvällä ja on valmiit onkalot.

    • Siis ikiliikkuja on keksitty ?

      • A Einstein

        Niinhän tuo "hyvä hanke" näyttää tietävän.


    • On se hienoo kun fysiikanlakeja Pyhäjärvellä osataan kumota.
      ikiliikuja se on. ; )

      • Tyhy_mä

        Montako turbiinia tuonne kaivokseen saadaan, kun pudotusta on 1400m? vaikka näin tyhmä olenkin, niin uskoisin sähköä tulevan enemmän kuin pumppaamiseen menee. Samahan se on joessakin, mitä useampi turbiini jauhaa sähköä, sen enemmän tulee sähköä vaikka veden määrä on sama.


    • Osta hal myy kal

      Sähkökauppaa tehdään reaaliajassa. Yöllä kun sähkönkulutus on pienempi on sähkön hinta halpaa. Silloin pumpataan vesi ylös kuilusta. Päivällä sähkön hinta on paljon kalliimpi. Silloin avataan venttiilit ja myydään sähkö hyvään hintaan!

      Ei tää niin vaikeeta oo!

      • puretaanko ne

        Puretaan lamellit.


    • yöllä halvempaa

      sirrytään pyhäjärvellä kaikki yötöihin. silloin kulut pienemmät ja pärjätään pienemmällä palkalla! Kaikki voittaa...

    • halba pens

      Minä aina tankkaan auton yöllä koska pensapumput pyörii silloin halvemmalla sähköllä

    • Kausisähkö

      Monellahan on ns. Kausisähkö jolloin yösähkö on huomattavasti halvempaa kuin päiväsähkö! Tällöin kannatta mm. Lämminvesivaraaja lämmittää yöllä! Eihän tämä ole mikään uusi asia...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe